Wywiady
1 razy skomentowano

Digital Spy: Charles Cave z White Lies | 8/13

Dodany przez | 19/09/2013
Informacje
 
 

W dzisiejszych czasach niewiele zespołów może pochwalić się trzecim albumem. A przynajmniej niewiele zespołów z ciągle wzrastającą reputacją i z fanami, którzy nie mogą się doczekać co mają one do zaoferowania swoim nowym materiałem.

Jednak White Lies zawsze będą jedną z takich grup, a serwis Digital Spy porozmawiał z basistą Charlesem Cave’em na temat ewolucji ich nowego albumu Big TV

Hej, Charles! Big TV to intrygująca nazwa jak na tytuł albumu – skąd się wzięła?

Zaczęło się od bardzo surrealnego, niedorzecznego żartu. Byliśmy w trasie po Ameryce z Kings of Leon i nasz klawiszowiec Tommy powiedział, „Byłoby fajnie gdybyśmy mieli w garderobie więcej zajęć”, a Harry wtrącił, „Dlaczego ciągle mówisz o zakupie ogromnego telewizora?”. Wtedy Tommy odparł, „Nie mówiłem nic o tym, że ma być ogromny”. Ale kiedy tylko zaprzeczył, my to podchwyciliśmy. Doszło do tego, że przez następne kilka tygodni ciągle wysyłaliśmy SMS-y do jego dziewczyny o pierwszej, drugiej nad ranem, dotyczące zakupu tego „wielkiego telewizora”. Tak więc ta myśl od pewnego czasu nas nie opuszczała!

Ale mówiąc bardziej poważnie, album opowiada historię dziewczyny, która opuszcza przedmieścia i przeprowadza się do większego miasta. Pracowaliśmy nad tą piosenką (Big TV) i kiedy dotarliśmy do refrenu, pomyślałem sobie, „Jak zobrazować to bezsensowne, płytkie pragnienie nowoczesnego sukcesu?”, i jedyny pomysł, na jaki wtedy wpadłem, to te horrendalnych rozmiarów telewizory, które ludzie wydają się posiadać, nawet jeśli mają malutkie, malusieńkie mieszkania. Później pomyślałem, „Ciekawe co by było gdyby to naprawdę przeszło [jako refren]” – tak więc jest to prawie post-żart. Bardzo długo powstrzymywaliśmy się przed poinformowaniem Tommy’ego o samym istnieniu takiej piosenki, a co dopiero o tytule albumu!

Wizja dziewczyny w malutkim mieszkaniu wyposażonym jedynie w łóżko i wielki telewizor jest fascynująca.

Tak. To niepokojąco przekłada się na cały świat. Podoba mi się ten w połowie surrealistyczny, w połowie poważny tytuł, bo to odzwierciedla White Lies – to zdecydowanie nonsens, ale równocześnie bardzo przemyślany. Wydaje mi się, że każdą osobę, która ma przed sobą tę wizję, ogarnia ten niewielki niepokój: „Chodzi o majątek? O sukces? Przyjemność? Poczucie winy?”. Podobają mi się emocje, które ten tytuł wywoła w ludziach.

Jeśli album nie miałby już fajnie wyglądającej okładki, ten obraz pasowałby idealnie.

Tak, wiem. Pojawiła się taka sugestia, ale na przestrzeni wielu lat uzbierało się trochę klasyków – przede wszystkim niemieckie albumy Krautrock jak Radio-Activity [Kraftwerk] – i innych płyt, na których widnieje telewizor.

Big TV to opowieść o dziewczynie przeprowadzającej się do miasta – odważyłbyś się stwierdzić, że to album koncepcyjny?

Uważam, że to album-relacja, ogólnikowa historia, która chaotycznie przewija się przez płytę. Ale za tą historią kryją się inne koncepcje i tematy. To nie jest zwykła kolekcja utworów, które mieliśmy szczęście stworzyć. To zdecydowanie pierwszy album White Lies, który uznałem jako solidny projekt.

Co sprawiło, że wymyśliłeś tę historię?

Mam wielu przyjaciół, którzy w taki czy inny sposób żyją w drodze między domem a miastem. Uważam, że to bardzo interesujące – szczególnie wgłębianie się w inną kulturę. Tak więc pisanie albumu o kimś, kto po raz pierwszy zostaje wchłonięty przez kompletnie inne życie, było ekscytujące i czułem, że miałem związane z tym pośrednie doświadczenia.

Piosenki na Big TV są bardziej melodyjne niż poprzednie. Najbardziej chwytliwa jest There Goes Our Love Again.

Wykształciłem w sobie wyczucie jeśli chodzi o pisanie melodii na innych instrumentach. Pierwsze dwa albumy napisaliśmy tworząc muzykę – miałem gotowe teksty i dopasowywaliśmy je do jakiś melodii. [Tym razem] bardziej skupiliśmy się na stronie technicznej – tak najczęściej pracują profesjonalni autorzy piosenek i ludzie piszący musicale.

Ci ludzie skupiają się bardziej na harmoniach. Harry i ja stwierdziliśmy, że chcemy stworzyć album pop, który byłby naszym najbardziej komercjalnym i pomyślnie napisanym dziełem. Kiedy w rezultacie powstaje muzyka z bardziej skoczną melodią jeśli chodzi o wokale, czujesz się jakbyś dostał właśnie dobrą nowinę, bardziej podnosi cię na duchu.

Tak więc naaaaprawdę przeanalizowaliście melodie i tonację muzyki.

Chcieliśmy tonacji A) natychmiast osiągalnej, B) prawie znajomej, C) takiej, której ciągle chce się słuchać.

Nigdy wcześniej stworzenie albumu nie zajęło wam tak wiele czasu. Był taki moment, w którym martwiliście się, że jeśli zajmie wam to zbyt długo, osłabnie zainteresowanie waszym zespołem?

Tak, zdecydowanie się tym martwiliśmy. Byliśmy tego świadomi. Kiedy udostępniliśmy za darmo Gettin Even, odkryliśmy, że nasi fani są tak samo obecni jak zawsze. Naprawdę czuję, że jesteśmy wręcz przedmiotami kultu, że mamy zawziętych fanów, co jest cudowne. W przypadku tego albumu, mamy nadzieję zyskać ich więcej poprzez nowe podejście do pisania.

Editors niedawno stwierdzili, że UK bardziej czeka na kolejne gwiazdy, podczas gdy w Europie ich status się nie zmienia. Widzisz to samo jeśli chodzi o White Lies?

Tak, to prawda. Niektórzy z naszych najlepszych fanów znajdują się w Polsce, w Danii – jeśli jesteś w tych krajach lokalnym zespołem, musisz naprawdę długo i systematycznie pracować, żeby zainteresować wytwórnie. Idea wydawania muzyki poprzez Internet i odbieranie telefonów od wytwórni jest szalone i odnosi się przede wszystkim do UK i może Nowego Jorku, L.A.

Wiem, że jako White Lies nie bylibyśmy tacy sami gdybyśmy nie spędzili czterech czy pięciu lat na ćwiczeniach jako Fear of Flying, a wcześniej także w innych zespołach. Dopiero po pięciu latach napisaliśmy pierwszą piosenkę White Lies. Nie chcę, żeby (Boże uchowaj) ktokolwiek wziął na poważnie cokolwiek, co powstało podczas tych pierwszych dwóch lat. Kiedy czytam o zespole, który dopiero powstał, w ogóle mnie to nie interesuje. Interesuje mnie słuchanie o czterdziestolatku, który spędził sześć lat tworząc swój debiutancki album.

Czy zgodzisz się ze stwierdzeniem, że zespoły wraz z upływem czasu są coraz lepsze?

Jeśli chodzi o zespoły, czasami najbardziej ekscytujące są ich pierwsze, niewinne i trochę naiwne wyczyny. Nie chcę nikogo obrzucać błotem, ale jeden z ulubionych albumów White Lies to pierwsza płyta Secret Machines, Now Here is Nowhere. To prawdziwe arcydzieło muzyki nowoczesnej, a słyszałem, że teraz zespół jest wobec niego obojętny. Oczywistym jest, że pewnie teraz znajdują się w położeniu, w którym zawsze chcieli się znaleźć, ale nie uważam, żeby to, czym się stali, było w równym stopniu ekscytujące. Ale już w przypadku Echo & the Bunnymen, to Ocean Rain, czyli ich czwarty album, jest najlepszy pod względem muzycznym.

Na koniec powiem, że okładka Big TV jest świetna. Jak powstała?

Tak bardzo różni się od wszystkiego, co White Lies zrobili w przeszłości, że trochę stresowałem się wysyłając ją do Jacka i Harry’ego. Ale fajnie to przyjęli. Kupiliśmy kilka obrazów, aby użyć ich jako okładki singli i wzory na koszulkach itd. To bardzo fajne i old-schoolowe, stworzenie takiego połączenia, dzięki któremu kreatywnie i wizualnie wszystko jest w jednym worku.

Wygląd astronauty całkowicie zagubionego i samego w kosmosie jest mocno powiązane z historią na albumie – ta dziewczyna znajduje się w nowym mieście, równie dobrze mogącym być jej kosmosem. Nie potrafi się z nikim komunikować. Nikt nie słyszy jej wewnętrznego krzyku.

Źródło: digitalspy.co.uk


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Notice: Undefined variable: comment_num in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/comments.php on line 16
razy skomentowano
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

  • Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
    BΔSTILLEholic
    20/09/2013 at 10:10

    wzruszyło mnie wspomnienie o Polsce 😉


    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
    Odpowiedz


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796