Rubryki
1 razy skomentowano

United World Chart: Notowania z 29/11/13

Dodany przez | 05/12/2013
Informacje
 
 

Gaga kapituluje, Eminem podwójnie triumfuje.


Global Track Chart

W trzecim tygodniu spędzanym na 1. miejscu globalnej listy przebojów singiel The Monster Eminema i Rihanny przekracza w końcu próg 400.000 pkt zebranych w ciągu 7 dni. Tydzień temu szczyt listy zapewnił temu utworowi 396-tysięczny zasób punktowy, a 2 tygodnie wcześniej – zaledwie 350-tysięczny, co stanowiło najniższy tygodniowy wynik punktowy dający w tym roku 1. miejsce jakiejkolwiek piosence.

Do Eminema i Rihanny zbliża się tym razem Lorde z singlem Royals, który podczas swojego 17-tygodniowego pobytu w top 40 na miejscu 2. melduje się dopiero po raz drugi. Najwięcej czasu Royals spędziło za to na miejscu 3. – łącznie 6 tygodni. 321.000 pkt zebranych w ciągu tygodnia nie jest jednak rekordowym osiągnięciem tego utworu. Do tej pory w 3 spośród 16 wcześniejszych notowań Royals zdołało zgromadzić w ciągu 7 dni więcej punktów – najwięcej: 360.000 pkt. Na skok na 1. miejsce Lorde nie ma jednak już co liczyć…

O miano dużego przeboju schyłku jesieni i początku zimy walczy wspólny utwór Pitbulla i Ke$hyTimber, który od kilku tygodni rośnie w siłę na liście światowej (duża w tym zasługa rynku amerykańskiego). Obecnie notowany jest już na miejscu 6. po awansie o 1 pozycję, przy czym Timber legitymuje się największym w całej czterdziestce procentowym wzrostem punktowym względem poprzedniego tygodnia. Do 205.000 pkt z poprzedniego notowania dorzuca teraz 242.000 pkt.

Wytrwale na swój finalny wynik w rocznym rankingu największych przebojów w skali światowej pracują: Roar Katy Perry oraz Wake Me Up! Avicii i Aloe BlaccaRoar, spadające z miejsca 2. na 4., poprawia swój dotychczasowy rezultat o 283.000 pkt, co daje mu łącznie: 6.689.000 pkt (15 tygodni w top 40), tymczasem Wake Me Up!, osuwające się z miejsca 4. na 5., generuje tym razem 252.000 pkt, a na swoim koncie ma w sumie 7.778.000 pkt, co stanowi na ten moment piąty najlepszy w tym roku wynik (22 tygodnie w top 40). Dodać należy, iż przebój Katy Perry opuszcza pierwszą trójkę po raz pierwszy od czasu swojego debiutu na liście.

Do pierwszej dziesiątki w piątym tygodniu na liście powraca Do What U Want Lady Gaga i R. Kelly’ego po awansie z miejsca 15. Piosenka debiutowała na miejscu 6., a przez kolejne 3 tygodnie znajdowała się poza top 10, by wskoczyć teraz na miejsce 10. W tym samym czasie z top 10, dokładnie z miejsca 9., wypada Applause, lądując na miejscu 13.

W top 40 dostrzec można 4 piosenki boysbandu One Direction – wszystkie pochodzące z albumu Midnight Memories, który w kolejnym notowaniu globalnej listy sprzedaży albumów zadebiutuje na miejscu 1. Tylko 1 z tych utworów ma na ten moment status singla, tj. Story Of My Life, które w czwartym tygodniu na liście spada z miejsca 12. na miejsce 16. Pozostałe 3 utwory One Direction notowane w top 40 są niesinglowymi (przynajmniej na razie) nowościami. Pojawiają się kolejno na: miejscu 17. (Diana), miejscu 20. (Midnight Memories) i miejscu 31. (Strong).

Z top 40 (z pozycji 39.) wypada singiel Daft Punk Pharrella Williamsa, Get Lucky, który spędził w czterdziestce 31 tygodni, gromadząc w tym czasie aż 8.835.000 pkt, co stanowi drugi najlepszy w tym roku wynikGet Lucky wiosną łącznie 3 razy meldowało się na 1. miejscu Global Track Chart. W rocznym rankingu przebój Daft Punk i Pharrella wyprzedza jedynie Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i (ponownie) Pharrella z imponującym zasobem punktowym równym 11.277.000 (obecnie singiel notowany jest na miejscu 19.).

9 nowości: #3 SKE 48 Sansei Kawaii!, #17 One Direction Diana, #20 One Direction Midnight Memories, #22 Bastille Of The Night, #30 Justin Bieber feat. R. Kelly PYD, #31 One Direction Strong, #32 2NE1 Missing You, #34 E-Girls Kuru Kuru, #35 Gary Barlow Let Me Go.
1 powrót: na #25 A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something

Top 40 opuszczają: z #8 Kiss-My-Ft2 Snow Dome No Yakusoku (1 tydzień w top 40), z #21 AKB 48 Heart Ereki (3 tygodnie w top 40), z #29 Davichi The Letter (1 tydzień w top 40), z #30 Justin Bieber All Bad (1 tydzień w top 40), z #32 Matthew Schuler Hallellujah (1 tydzień w top 40), z #34 Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail (19 tygodni w top 40), z #36 Little Mix Move (2 tygodnie w top 40), z #37 Miley Cyrus We Can’t Stop (24 tygodnie w top 40), z #38 Park Hyo Shin It’s You (1 tydzień w top 40), z #39 Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky (31 tygodni w top 40).

Największy spadek: z #24 na #36 – Britney Spears Work Bitch.
Największy awans: z #27 na #21 – Katy Perry Uncoditionally.
Największy wzrost punktowy: Pitbull feat. Ke$ha Timber (aktualnie: #6).
Najdłużej na liście: 41 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie: #37).

Notowanie z 29/11/2013 – top 40:

1. Eminem feat. Rihanna The Monster (401.000 pkt)
2. Lorde Royals (321.000 pkt)
3. SKE 48 Sansei Kawaii! (293.000 pkt) (nowość)
4. Katy Perry Roar (283.000 pkt)
5. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up! (252.000 pkt)
6. Pitbull feat. Ke$ha Timber (242.000 pkt)
7. OneRepublic Counting Stars (241.000 pkt)
8. Miley Cyrus Wrecking Ball (238.000 pkt)
9. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home (152.000 pkt)
10. Lady Gaga feat. R. Kelly Do What U Want (145.000 pkt)
11. Passenger Let Her Go (145.000 pkt)
12. Ellie Goulding Burn (142.000 pkt)
13. Lady Gaga Applause (140.000 pkt)
14. Imagine Dragons Demons (139.000 pkt)
15. Avicii feat. Dan Tyminski Hey Brother (137.000 pkt)
16. One Direction Story Of My Life (132.000 pkt)
17. One Direction Diana (116.000 pkt) (nowość)
18. Martin Garrix Animals (114.000 pkt)
19. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines (104.000 pkt)
20. One Direction Midnight Memories (96.000 pkt) (nowość)
21. Katy Perry Unconditionally (95.000 pkt)
22. Bastille Of The Night (92.000 pkt) (nowość)
23. Capital Cities Safe And Sound (92.000 pkt)
24. Ylvis The Fox (90.000 pkt)
25. A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something (88.000 pkt) (powrót)
26. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness (83.000 pkt)
27. Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty (83.000 pkt)
28. Lily Allen Somewhere Only We Know (78.000 pkt)
29. John Newman Love Me Again (77.000 pkt)
30. Justin Bieber feat. R. Kelly PYD (77.000 pkt) (nowość)
31. One Direction Strong (76.000 pkt) (nowość)
32. 2NE1 Missing You (75.000 pkt) (nowość)
33. James Blunt Bonfire Heart (74.000 pkt)
34. E-Girls Kuru Kuru (73.000 pkt) (nowość)
35. Gary Barlow Let Me Go (71.000 pkt) (nowość)
36. Britney Spears Work Bitch (68.000 pkt)
37. Imagine Dragons Radioactive (67.000 pkt)
38. Ellie Goulding How Long Will I Love You (66.000 pkt)
39. Eminem Berzerk (65.000 pkt)
40. Naughty Boy feat. Sam Smith La La La (65.000 pkt)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

 

Global Album Chart

Tylko przed 1 tydzień trwała dominacja albumu ARTPOP Lady Gagi w sprzedaży światowej. Po debiucie na miejscu 11. z nakładem 56.000 kopii za sprawą przyspieszonej premiery tego albumu w Japonii ARTPOP przed tygodniem wskoczyło na miejsce 1., generując sprzedaż na poziomie 553.000 kopii. Sprzedaż w takim nakładzie stanowiła dopiero ósmy najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży lidera listy w tym roku.

Poprzednim razem porównałem początkowe wyniki sprzedaży ARTPOP z osiągnięciami albumów The Fame (Monster) oraz Born This Way. Kolejny tydzień obecności ARTPOP w sprzedaży jeszcze wyraźniej oddala to wydawnictwo od osiągnięć Born This Way w pierwszych tygodniach od jego premiery. W porównaniu do poprzedniego tygodnia ARTPOP gubi aż 76% swojego tygodniowego nakładu i zatrzymuje się na poziomie 132.000 kopii, co zsuwa go z miejsca 1. na 3. Tymczasem wydane w maju 2011 r. Born This Way w kolejnych tygodniach, począwszy od tego pierwszego, rozchodziło się w następujących nakładach: 1.921.000 kopii (w pierwszym tygodniu, z tym że ok. 440.000 kopii pochodziło z promocji, w ramach której w USA za pośrednictwem Amazon można było nabyć album już za 99 centów), 487.000 kopii (w 2. tygodniu), 302.000 kopii (w 3. tygodniu), 247.000 kopii (w 4. tygodniu), 221.000 kopii (w 5. tygodniu), 199.000 kopii (w 6. tygodniu), 154.000 kopii (w 7. tygodniu), 152.000 kopii (w 8. tygodniu), 133.000 kopii (w 9. tygodniu), 113.000 kopii (w 10. tygodniu) itd.

Na 1. miejsce powraca zatem Eminem z The Marshall Mathers LP 2, które zadebiutowało na tej pozycji 2 tygodnie temu, sprzedając się w nakładzie 1.221.000 kopii, co stanowiło drugi najlepszy tygodniowy wynik sprzedaży w tym roku, by w drugim tygodniu spaść na miejsce 2., ale sprzedając się w tym czasie w – i tak bardzo wysokim – nakładzie równym 417.000 kopii. Mimo że album Eminema ponownie kurczy swoją tygodniową sprzedaż, teraz do poziomu 263.000 kopii, wystarcza to, by powrócił na szczyt.

Eminema i Lady Gagę rozdziela Robbie Williams ze swoim swingującym wydawnictwem pt. Swings Both Ways, który znajduje 214.000 nabywców. Wydany rok temu poprzedni album Williamsa, Take The Crown, swój pobyt na liście zaczynał od miejsca 3. i nakładu rzędu 206.000 kopii.

Na miejscu 6. swoje drugie w tym roku wydawnictwo umieszcza w top 40 formacja Five Finger Death PunchThe Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell, Volume 2 znajduje w tygodniu premiery 100.000 nabywców, podczas gdy pierwsza część tego albumu w notowaniu z dnia 9 sierpnia br. zadebiutowała na miejscu 3., mając na koncie 141.000 sprzedanych kopii.

Trzeci okres świąteczny z rzędu wykorzystuje album Michaela BubléChristmas, który w poprzednim notowaniu powrócił na miejsce 37 po 11-miesięcznej nieobecności na liście, a w obecnym notowaniu zalicza największy skok na liście – aż o 20 pozycji.

Niepokoić może to, iż do zajęcia 40. miejsca na liście wystarcza sprzedaż w granicach 28.000 kopii, podczas gdy w analogicznym czasie rok temu ostatnie miejsce na liście dawała sprzedaż aż o 23.000 kopii wyższa!

14 nowości: #2 Robbie Williams Swings Both Ways, #6 Five Finger Death Punch The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell, Volume 2, #7 Porno Graffitti 15th Anniversary (All Time Singles), #8 Jake Bugg Shangri La, #9 Daughtry Baptized, #10 Soundtrack The Hunger Games: Catching Fire, #13 Yumi Matsutôya Pop Classico, #18 Yo Gotti I Am, #25 Kompilacja Cities 97 Sampler, Live From Studio C: Vol. 25, #28 Miyuki Nakajima Juunihitoe (Singles 4), #30 Détroit Horizons, #32 Mary J. Blige A Mary Christmas, #33 Kompilacja Eric Clapton Crossroads: Live Madison Square Garden 2013, #36 Kiyoshi Hikawa Enka Meikyoku Collection 19.
2 powroty: na #23 Nickelback The Best Of Nickelback – Volume 1, na #35  Helene Fischer Farbenspiel.

Top 40 opuszczają albumy: z #13 Generations From Exile Tribe Generations (1 tydzień w top 40), #17 Laura Pausini 20 – The Greatest Hits (1 tydzień w top 40), z #18 James Arthur James Arthur (2 tygodnie w top 40), z #19 Paul McCartney New (5 tygodni w top 40), z #24 Keane The Best Of Keane (1 tydzień w top 4), z #25 Elvis Presley The Nation’s Favourite Elvis Songs (1 tydzień w top 40), # 26 Jhené Aiko Sail Out (EP) (1 tydzień w top 40), z #28 The Beatles On Air: Live At The BBC Volume 1, z #29 Cher Closer To The Truth (8 tygodni w top 40), z #31 Florent Pagny Viellir Avec Toi (2 tygodnie w top 40), z #32 Linkin Park Recharged (3 tygodnie w top 40), z #35 André Rieu & Johann Strauss Orchestra Music Of The Night (2 tygodnie w top 40), z #36 Passenger All The Little Lights (35 tygodni w top 40), z #38 Florida Georgia Line Here’s To The Good News (25 tygodni w top 40), z #39 Cliff Richard The Fabolous Rock ‚N’ Roll Songbook (1 tydzień w top 40), z #40 Alfie Boe Trust (1 tydzień w top 40).

Największy spadek: z #11 na #37 – The Killers Direct Hits.
Największy awans: z #37 na #17 – Michael Bublé Christmas.
Największy wzrost sprzedaży: Nickelback The Best Of Nickelback – Volume 1 (aktualnie: #23).
Najdłużej na liście: 50 tygodni – Bruno Mars Unorthodox Jukebox (aktualnie: #27).

Notowanie z 29/11/2013 – top 40:

1. Eminem The Marshall Mathers LP 2 (263.000 kopii)
2. Robbie Williams Swings Both Ways (214.000 kopii) (nowość)
3. Lady Gaga ARTPOP (132.000 kopii)
4. Katy Perry Prism (106.000 kopii)
5. Céline Dion Loved Me Back To Life (105.000 kopii)
6. Five Finger Death Punch The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell, Volume 2 (100.000 kopii) (nowość)
7. Porno Graffitti 15th Anniversary (All Time Singles) (85.000 kopii) (nowość)
8. Jake Bugg Shangri La (72.000 kopii) (nowość)
9. Daughtry Baptized (69.000 kopii) (nowość)
10. Soundtrack The Hunger Games: Catching Fire (68.000 kopii) (nowość)
11. The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas (65.000 kopii)
12. Lorde Pure Heroine (61.000 kopii)
13. Yumi Matsutôya Pop Classico (60.000 kopii) nowość)
14. Miley Cyrus Bangerz (56.000 kopii)
15. The Beatles On Air: Live At The BBC Volume 2 (51.000 kopii)
16. Kelly Clarkson Wrapped In Red (49.000 kopii)
17. Michael Bublé Christmas (49.000 kopii)
18. Yo Gotti I Am (47.000 kopii) (nowość)
19. Avril Lavigne Avril Lavigne (47.000 kopii)
20. Stromae Racine Carrée (46.000 kopii)
21. Arcade Fire Reflektor (45.000 kopii)
22. James Blunt Moon Landing (44.000 kopii)
23. Nickelback The Best Of Nickelback – Volume 1 (43.000 kopii) (powrót)
24. Drake Nothing Was The Same (41.000 kopii)
25. Kompilacja Cities 97 Sampler, Live From Studio C: Vol. 25 (40.000 kopii) (nowość)
26. Imagine Dragons Night Visions (38.000 kopii)
27. Bruno Mars Unorthodox Jukebox (37.000 kopii)
28. Miyuki Nakajima Juunihitoe (Singles 4) (36.000 kopii) (nowość)
29. Little Mix Salute (34.000)
30. Détroit Horizons (34.000 kopii) (nowość)
31. Avicii TRUE (33.000 kopii)
32. Mary J. Blige A Mary Christmas (33.000 kopii) (nowość)
33. Kompilacja Eric Clapton Crossroads: Live Madison Square Garden 2013 (32.000 kopii) (nowość)
34. Pearl Jam Lightning Bolt (31.000 kopii)
35. Helene Fischer Farbenspiel (30.000 kopii) (powrót)
36. Kiyoshi Hikawa Enka Meikyoku Collection 19 (29.000 kopii) (nowość)
37. The Killers Direct Hits (29.000 kopii)
38. Arctic Monkeys AM (28.000 kopii)
39. Luke Bryan Crash My Party (28.000 kopii)
40. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2 (28.000 kopii)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.