Rubryki
1 razy skomentowano

United World Chart: Notowania z 27/09/13

Dodany przez | 01/10/2013
Informacje
 
 

Katy Perry i Jack Johnson przodują na United World Chart.


Global Track Chart

Niemal tyle samo punktów, co tydzień wcześniej, zgromadziła w ciągu tygodnia Katy Perry z singlem Roar: obecnie 552.000 pkt, a 7 dni wcześniej – 555.000 pkt. Piosenka wokalistki gromadzi punkty w zawrotnym tempie. W ciągu 6 tygodni zebrała ich już 3.278.000 (z czego najwięcej w czwartym tygodniu – 617.000 pkt). Dla porównania największy przebój tego roku, Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa, na przestrzeni 6 pierwszych tygodni na liście zebrał 1.520.000 pkt. Choć nie można tracić z pola widzenia tego, że Katy Perry to już sprawdzone nazwisko, co ułatwiło jej start z wysokiego pułapu, tymczasem utwór Robina Thicke jako wokalisty, który nie miał wcześniej dużego globalnego hitu, swoją popularność budować musiał stopniowo. Nie wydaje się jednak, by Roar pod względem łącznej liczby punktów zgromadzonych na United World Chart było w stanie prześcignąć Blurred Lines, które za tydzień przekroczy pułap 10 mln pkt (na ten moment ma ich 9.881.000). Największym przebojem Katy Perry na Global Track Chart pozostaje piosenka California Gurls z 2010 r. (feat. Snoop Dogg) z sumą 8.553.000 pkt. Czy Roar prześcignie ten tytuł? Na takie prognozy przyjdzie jeszcze czas. Nie można jednak tego wykluczyć.

Roar melduje się na szczycie globalnej listy singli po raz piąty. Duża w tym zasługa rynku amerykańskiego, aczkolwiek piosenka nadal cieszy się popularnością w innych regionach świata.

Po chwilowym boomie na Wrecking Ball w związku z premierą teledysku nowy singiel Miley Cyrus gubi 112.000 pkt w stosunku do poprzedniego notowania i z wynikiem 320.000 pkt osuwa się z miejsca 2. na 3. Piosenka przed sobą ma jeszcze premierę w wielu krajach świata, więc szanse na to, że w przyszłości podskoczy na liście, są jak najbardziej realne. Póki co musi uznać wyższość Wake Me Up!  Avicii i Aloe Blacca, które powraca na 2. pozycję. Przebój szwedzkiego DJ-a widnieje na tej lokacie już po raz siódmy. Piosenka awansuje do top 2 mimo spadku w punktach z poziomu 430.000 pkt tydzień wcześniej do 412.000 pkt obecnie. Ostatnim razem mniej punktów w ciągu tygodnia niż ma to miejsce aktualnie Wake Me Up! zebrało 8 tygodni temu. Zaczyna się zatem powolny spadek zainteresowania tym tytułem (choć w USA nadal buduje on swoją, silną już, pozycję).

W ósmym tygodniu na liście udało się Lorde wedrzeć do czołowej piątki po awansie jej singla Royals z miejsca 6. na 5. W poprzednim notowaniu różnica między 5. a 6. miejscem była spora. Ale jako że piątkę najpopularniejszych utworów z poprzedniego notowania dotknęły spadki punktowe, a Royals poszybowało w punktach z 235.000 pkt do 269.000 pkt, Lorde w końcu dopięła swego. Tym razem prześcignęła już Blurred Lines, które spada z miejsca 4. na 6.

Na miejscu 7. pojawia się najwyżej notowana nowość, a jest nią aktualny singiel Jasona Derulo z gościnnym udziałem rapera 2 Chainz – Talk Dirty. Największa to zasługa rynku brytyjskiego, na którym Talk Dirty zaliczyło wysoką tygodniową sprzedaż i zadebiutowało na 1. miejscu. Piosenka wysoko utrzymuje się także m.in. w Australii, gdzie kilka tygodni wcześniej zawędrowała na szczyt.

Do walki o wysokie lokaty włącza się również Britney Spears, której singiel o niegrzecznym tytule Work Bitch z sumą punktów równą 196.000 debiutuje na miejscu 9. Łącznie w top 10 pojawiają się tym razem 3 nowości – ostatnią z nich jest utwór Dark Horse Katy Perry i rapera Juicy J. Tydzień temu w całej czterdziestce znalazły się 4 nowości, z czego ta najwyżej notowana pojawiła się dopiero na miejscu 22. (Coldplay Atlas). W tym roku taka sytuacja, by w top 10 globalnej listy singli znalazły się 3 nowe tytuły, zdarza się po raz pierwszy.

Granicę 8 mln pkt przekracza singiel Get Lucky Daft Punk i Pharrella Williamsa. Piosenka, która była w tym roku jednym z „numerów jeden” na Global Track Chart, w ciągu 23 tygodni zdołała zgromadzić 8.116.000 pkt i obecnie notowana jest na miejscu 18., co oznacza, iż nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.

6 nowości#7 Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty, #9 Britney Spears Work Bitch, #10 Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse, #23 Maejor Ali feat. Juicy J & Justin Bieber Lolly, #27 Atsuko Maeda Time Machine Nante Iranai, #29 Avicii feat. Salem Al Fakir You Make Me.
1 powrót: na #32 Exile Exile Pride (Konna Sekai Wo Aisurutame).

Z top 40 wypadły: z #22 Coldplay Atlas (1 tydzień w top 40), z #29 Soyu & Mad Clown Stupid In Love (1 tydzień w top 40), z #35 Tsuyoshi Domoto Matataki (1 tydzień w top 40), z #37 AKB 48 Koisuru Fortune Cookie (4 tygodnie w top 40), z #38 Anna Kendrick Cups (Pitch Perfect’s When I’m Gone) (12 tygodni w top 40), z #39 Justin Timberlake Take Back The Night (8 tygodni w top 40), z #40 Maroon 5 Love Somebody (13 tygodni w top 40).

Największy spadek: z #25 na #36 – Calvin Harris feat. Ellie Goulding I Need Your Love.
Największy awans: tylko o 1 pozycję: z #14 na #13 – OneRepublic Counting Stars, z #6 na #5 – Lorde Royals, z #5 na #4 – Lady Gaga Applause, z #3 na #2 – Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!.
Największy wzrost punktowy: Exile Exile Pride (Konna Sekai Wo Aisurutame) (aktualnie: #32).
Najdłużej na liście: 33 tygodnie – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie: #25).

Notowanie z 27/09/2013 – top 40:

1. Katy Perry Roar (552.000 pkt)
2. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up! (412.000 pkt)
3. Miley Cyrus Wrecking Ball (322.000 pkt)
4. Lady Gaga Applause (285.000 pkt)
5. Lorde Royals (235.000 pkt)
6. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines (268.000 pkt)
7. Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty (219.000 pkt) (nowość)
8. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home (211.000 pkt)
9. Britney Spears Work Bitch (196.000 pkt) (nowość)
10. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse (183.000 pkt) (nowość)
11. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness (183.000 pkt)
12. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail (166.000 pkt)
13. OneRepublic Counting Stars (158.000 pkt)
14. Eminem Berzerk (158.000 pkt)
15. Capital Cities Safe And Sound (154.000 pkt)
16. Ellie Goulding Burn (147.000 pkt)
17. Miley Cyrus We Can’t Stop (141.000 pkt)
18. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky (140.000 pkt)
19. Naughty Boy feat. Sam Smith La La La (115.000 pkt)
20. John Newman Love Me Again (112.000 pkt)
21. Bruno Mars Treasure (110.000 pkt)
22. Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert Same Love (107.000 pkt)
23. Maejor Ali feat. Juicy J & Justin Bieber Lolly (105.000 pkt) (nowość)
24. Passenger Let Her Go (102.000 pkt)
25. Imagine Dragons Radioactive (99.000 pkt)
26. One Direction Best Song Ever (96.000 pkt)
27. Atsuko Maeda Time Machine Nante Iranai (93.000 pkt) (nowość)
28. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us (90.000 pkt)
29. Avicii feat. Salem Al Fakir You Make Me (88.000 pkt) (nowość)
30. P!nk feat. Lily Allen True Love (82.000 pkt)
31. Zedd feat. Foxes Clarity (77.000 pkt)
32. Exile Exile Pride (Konna Sekai Wo Aisurutame) (76.000 pkt) (powrót)
33. P!nk feat. Nate Ruess Just Give Me A Reason (75.000 pkt)
34. Martin Garrix Animals (75.000 pkt)
35. Luke Bryan That’s My Kind Of Night (74.000 pkt)
36. Calvin Harris feat. Ellie Goulding I Need Your Love (74.000 pkt)
37. AWOLNATION Sail (68.000 pkt)
38. Justin Timberlake Mirrors (66.000 pkt)
39. Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U (65.000 pkt)
40. Icona Pop feat. Charli XCX I Love It (65.000 pkt)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

 

Global Album Chart

Powakacyjna rotacja na Global Album Chart nadal jest ogromna. Poprzednie notowanie przyniosło 15 nowych wydawnictw w top 40, z czego aż 8 w czołowej dziesiątce. Jakie są ich losy w obecnym notowaniu? 7 ubiegłotygodniowych nowości wypadło z top 40 już po 1 tygodniu. W tym gronie znalazły się 2 azjatyckie wydawnictwa debiutujące przed tygodniem w top 10. Listę światową zaledwie po 7 dniach opuścili ponadto: Goldfrapp (Tales Of Us), Madonna (MDNA World Tour), Sheryl Crow (Feels Like Home), Rise Against (Long Forgotten Songs: B-Sides & Covers 2000-2013) i Earth, Wind & Fire (Now, Then & Forever).

Tymczasem w bieżącym notowaniu nowości jest niewiele mniej – 14, z czego 7 mieści się w czołowej dziesiątce. Tylko 2 albumom udało się pozostać w top 10. Jednym z nich jest Crash My Party Luke’a Bryana, które w sierpniu zadebiutowało na szczycie listy. W top 10 na kolejny tydzień zatrzymują się również Arctic Monkeys, mimo że ich album AM spada z miejsca 1. na 3., kurcząc sprzedaż sprzed tygodnia szacowną na 303.000 kopii do 120.000 kopii.

Skoro spośród 8 nowości w czołowej dziesiątce poprzedniego notowania 1 album pozostaje w tym rejonie listy (wspomniane AM Arctic Monkeys), a 2 azjatyckie żegnają się z listą, to gdzie podziało się pozostałych 5 albumów? Otóż 4 przesuwają się do drugiej dziesiątki (Keith Urban Fuse, Andrea Berg Atlantis, 2 Chainz B.O.A.T.S. II #METIME, The Weeknd Kiss Land), a ten piąty (Janelle Monáe The Electric Lady) ląduje w czwartej dziesiątce (i to pod jej koniec – na miejscu 38.). Takie roszady na liście miały miejsce zarówno tydzień temu, jak i 2 tygodnie temu, i z pewnością czekają nas w wielu kolejnych tygodniach jesieni.

Smakiem obejść się musiał DJ Avicii, którego debiutancki longplay TRUE nie dał rady najnowszemu wydawnictwu Jacka Johnsona pt. From Here To Now To You. Mimo że album Johnsona w USA i Wielkiej Brytanii sprzedaje się znacznie słabiej niż choćby ten bezpośrednio go poprzedzający, wynik rzędu 184.000 kopii okazał się wystarczający, by zrzucić ze szczytu Arctic Monkeys z AM oraz zablokować w drodze na szczyt inny debiut tego notowania – wspomniane TRUE Avicii, które wygenerowało sprzedaż szacowaną na 157.000 kopii. Poprzedni longplay Jacka Johnsona pt. To The Sea w 2010 r. również wystartował od najwyższej pozycji na liście, ale dokonał tego dzięki blisko dwukrotnie wyższej tygodniowej sprzedaży – 326.000 kopii.

Piąty tydzień z rzędu podwyższa się próg sprzedaży gwarantujący miejsce w top 40. Stopniowo urósł on z poziomu 15.000 kopii, kolejno poprzez: 18.000 kopii, 22.000 kopii, 23.000 kopii oraz 25.000 kopii przed tygodniem, do 26.000 kopii w aktualnym notowaniu.

14 nowości: #1  Jack Johnson From Here To Now To You, #2 Avicii TRUE, #4 Justin Moore Off The Beaten Path, #5 Placebo Loud Like Love, #7 Chris Young A.M., #9 Kompilacja The Maybach Music Group: Self Made 3, #10 Elton John The Diving Board, #11 AAA Eighth Wonder, #14 Die Ärzte Live: Die Nacht Der Dämonen, #17 MGMT MGMT, #25 Elvis Costello & The Roots Wise Up Ghost And Other Songs 2013, #28 Katie Melua Ketevan, #33 Manic Street Preachers Rewind The Film, #36 Billy Currington We Are Tonight.

Z top 40 wypadły albumy: z #5 Spitz Chiisana Ikimono (1 tydzień w top 40), z #8 Tomohisa Yamashita A Nude (1 tydzień w top 40), z #18 Goldfrapp Tales Of Us (1 tydzień w top 40), z #20 Madonna MDNA World Tour (1 tydzień w top 40), z #21 Sheryl Crow Feels Like Home (1 tydzień w top 40), z #24 Rise Against Long Forgotten Songs: B-Sides & Covers 2000-2013 (1 tydzień w top 40), z #26 Tamar Braxton Love And War (2 tygodnie w top 40), z #28 Exo XOXO (Kiss & Hug Version) (9 tygodni w top 40), z #30 Earth, Wind & Fire Now, Then & Forever (1 tydzień w top 40), #32 One Direction Take Me Home (42 tygodnie w top 40), z #34 Bastille Bad Blood (5 tygodni w top 40), z #37 Schiller Opus (2 tygodnie w top 40), z #39 Alejandro Fernández Confidencias (3 tygodnie w top 40), z #40 Franz Ferdinand Right Thoughts, Right Words, Right Action (3 tygodnie w top 40).

Największy spadek: z #7 na #38 – Janelle Monáe The Electric Lady.
Największy awans: z #11 na #6 – Stromae Racine Carrée, a także z #29 na #24 – Imagine Dragons Night Visions.
Największy wzrost sprzedaży: Stromae Racine Carrée (aktualnie: #5).
Najdłużej na liście: 70 tygodni – Lana Del Rey Born To Die (aktualnie: #32).

Notowanie z 27/09/2013 – top 40:

1. Jack Johnson From Here To Now To You (184.000 kopii) (nowość)
2. Avicii TRUE (157.000 kopii) (nowość)
3. Arctic Monkeys AM (120.000 kopii)
4. Justin Moore Off The Beaten Path (101.000 kopii) (nowość)
5. Placebo Loud Like Love (64.000 kopii) (nowość)
6. Stromae Racine Carrée (61.000 kopii)
7. Chris Young A.M. (55.000 kopii) (nowość)
8. Luke Bryan Crash My Party (51.000 kopii)
9. Kompilacja The Maybach Music Group: Self Made 3 (51.000 kopii) (nowość)
10. Elton John The Diving Board (46.000 kopii) (nowość)
11. AAA Eighth Wonder (46.000 kopii) (nowość)
12. Keith Urban Fuse (45.000 kopii)
13. Andrea Berg Atlantis (43.000 kopii)
14. Die Ärzte Live: Die Nacht Der Dämonen (41.000 kopii) (n0wość)
15. Avenged Sevenfold Hail To The King (39.000 kopii)
16. Bruno Mars Unorthodox Jukebox (38.000 kopii)
17. MGMT MGMT (37.000 kopii) (nowość)
18. 2 Chainz B.O.A.T.S. II #METIME (37.000 kopii)
19. Daft Punk Random Access Memories (36.000 kopii)
20. The Weeknd Kiss Land (35.000 kopii)
21. G-Dragon Coup D’etat (35.000 kopii)
22. Robin Thicke Blurred Lines (34.000 kopii)
23. Nine Inch Nails Hesitation Marks (32.000 kopii)
24. Imagine Dragons Night Visions (31.000 kopii)
25. Elvis Costello & The Roots Wise Up Ghost And Other Songs 2013 (31.000 kopii) (nowość)
26. John Legend Love In The Future (30.000 kopii)
27. John Mayer Paradise Valley (30.000 kopii)
28. Katie Melua Ketevan (29.000 kopii) (nowość)
29. P!nk The Truth About Love (29.000 kopii)
30. London Grammar If You Wait (29.000 kopii)
31. Kana Nishino Love Collection Mint (28.000 kopii)
32. Lana Del Rey Born To Die (28.000 kopii)
33. Manic Street Preachers Rewind The Film (28.000 kopii) (nowość)
34. Jay Z Magna Carta… Holy Grail (28.000 kopii)
35. Ariana Grande Yours Truly (27.000 kopii)
36. Billy Currington We Are Tonight (27.000 kopii) (nowość)
37. Kana Nishino Love Collection Pink (27.000 kopii)
38. Janelle Monáe The Electric Lady (26.000 kopii)
39. Macklemore & Ryan Lewis The Heist (26.000 kopii)
40. Passenger All The Little Lights (26.000 kopii)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Notice: Undefined variable: comment_num in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/comments.php on line 16
razy skomentowano
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796