Rubryki
1 razy skomentowano

United World Chart: Notowania z 25/10/13

Dodany przez | 30/10/2013
Informacje
 
 

Japoński boysband mocniejszy od Pearl Jam i Paula McCartneya.


Global Track Chart

Po raz pierwszy od notowania z dnia 29 marca br. (gdy siódmy i zarazem ostatni tydzień na 1. miejscu spędzał singiel Thrift Shop Macklemore & Ryan Lewis feat. Wanz) „numer jeden” na globalnej liście przebojów nie zdołał uzbierać w ciągu tygodnia 400.000 pkt. Na tym, iż brak jest chwilowo wyraźnego lidera na listach światowych, co wynika z często rozmijających się premier niektórych singli w różnych zakątkach świata (patrz: Royals Lorde), korzysta Katy Perry, umieszczając swój aktualny hit Roar na szczycie światowego zestawienia już po raz dziewiąty (przypomnę, że tylko w 1 notowaniu Roar nie przebywało na miejscu 1.).

399.000 pkt, a tyle zgromadziło Roar w przeciągu 7 dni branych pod uwagę w notowaniu z dnia 25 października br., to najniższy jak dotąd tygodniowy dorobek punktowy tego utworu. Za to singiel Katy Perry przekracza właśnie próg 5 milionów punktów zdobytych na United World Chart, mając ich na ten moment dokładnie 5.020.000. Do końca roku Roar powinno zebrać ich na tyle dużo, by liczyć się w walce o czołowe lokaty w rocznym podsumowaniu. Na szczyt rocznego zestawienia jednak liczyć nie może, ponieważ ten zapewnił już sobie singiel Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa. Blurred Lines zebrało do tej pory 10.674.000 pkt i nadal regularnie punktuje na Global Track Chart (tym razem znajduje się na miejscu 9.).

9-tygodniowy pobyt Roar Katy Perry na 1. miejscu listy to drugi najlepszy w tym roku rezultat po 10 tygodniach spędzonych na szczycie przez wspomniane Blurred Lines.

Po raz pierwszy spadły notowania obecnego na liście od 12 tygodni singla Royals Lorde, który od momentu pojawienia się w top 40 sukcesywnie zwiększał swój tygodniowy udział punktowy. Tym razem Royals kurczy go z poziomu 316.000 pkt zdobytych przed tygodniem do 307.000 pkt wygenerowanych obecnie. Notowanie z dnia 1 listopada 2013 r. powinno jednak przynieść poprawę tego wyniku, zbliżając Royals do szczytu listy, ponieważ w notowaniu tym uwzględniona zostanie już opóźniona premiera singla Lorde na Wyspach Brytyjskich.

Podczas gdy piosenki broniące miejsca 1. (Roar) oraz 3. (Royals) delikatnie osłabły, w tym samym czasie nieznacznie wzmocnił się taneczny hit Avicii Aloe Blacca pt. Wake Me Up!, zwiększając udział punktowy z 350.000 pkt zgromadzonych przed tygodniem do 354.000 pkt zdobytych w nowym notowaniu. Wake Me Up! pozostaje jednak na miejscu 2. Jest to 17. tydzień tego utworu w top 40 a 11. spędzony przezeń na miejscu 2. Należy odnotować, że przebój Avicii przekracza właśnie pułap 6 milionów punktów wygenerowanych na United World Chart, co plasuje go na liście wszech czasów, na której autorzy UWC zamieszczają wszystkie piosenki z co najmniej 6-milionowym dorobkiem punktowym. Wake Me Up! na globalnej liście przebojów zebrało do tej pory dokładnie 6.326.000 pkt.

Dla Avicii aktualne notowanie jest szczególnie udane także dlatego, iż po raz pierwszy jednocześnie znajdują się na liście aż 3 jego utwory. Na miejscu 38. plasuje się You Make Me, z którego nie udało się Avicii zrobić kolejnego światowego megahitu, a na miejscu 27. debiutuje Hey Brother. W pierwszym z wymienionych piosenek wokalnie wspiera Avicii Salem Al Fakir, w drugim natomiast Dan Tyminski.

Najwyżej notowaną nowością w stawce jest kolejna zapowiedź nowego longplaya Eminema – utwór Rap God, debiutujący na miejscu 5. Dzięki temu Eminem w top 40 ma chwilowo 3 swoje utwory. Pozostałe to: Berzerk (#15) i Survival (#24); oba notują jednak największe w bieżącym notowaniu spadki – o 6 pozycji na liście. A w kolejce czeka już wspólne nagranie rapera z Rihanną o tytule The Monster.

Nowy w top 40 jest również m.in. Justin BieberAll That Matters, które startuje od miejsca 11. Tymczasem jego Heartbreaker, które wskoczyło na listę tydzień temu (debiut na wysokim 10. miejscu), już po tygodniu się z nią żegna. Należy jednak oswoić się z myślą, że młody Kanadyjczyk będzie teraz częstym bywalcem singlowych notowań, jako że co tydzień do sprzedaży trafiają teraz kolejne jego utwory (akcja Bieber’s Music Mondays). Jest to skuteczna metoda, by podtrzymywać zainteresowanie swoją osobą, ale zgubna, jeśli chce się wypromować hit z prawdziwego zdarzenia.

7 nowości: #5 Eminem Rap God, #11 Justin Bieber All That Matters, #26 Pitbull feat. Ke$ha Timber, #27 Avicii feat. Dan Tyminski Hey Brother, #28 2PM Winter Games, #32 Imagine Dragons Demons, #40 Bruno Mars Gorilla.

Z top 40 wypadły: z #10 Justin Bieber Heartbreaker (1 tydzień w top 40), z #17 IU The Red Shoes (1 tydzień w top 40), z #25 Sexy Zone Bye Bye Du Bye (See You Again) (1 tydzień w top 40), z #29 IU Everybody Has Secrets (1 tydzień w top 40), z #31 Generation From Exile Tribe Hot Shot (1 tydzień w top 40), z #38 NMB 48 Kamonegikkusu (2 tygodnie w top 40), z #39 Miley Cyrus Adore You (1 tydzień w top 40).

Największy spadek: z #9 na #15 – Eminem Berzerk, a także z #18 na #24 – Eminem Survival.
Największy awans: z #23 na #17 – Passenger Let Her Go.
Największy wzrost punktowy: OneRepublic Counting Stars (aktualnie: #6).
Najdłużej na liście: 37 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie: #31).

Notowanie z 25/10/2013 – top 40:

1. Katy Perry Roar (399.000 pkt)
2. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up! (354.000 pkt)
3. Lorde Royals (307.000 pkt)
4. Miley Cyrus Wrecking Ball (294.000 pkt)
5. Eminem Rap God (254.000 pkt) (nowość)
6. OneRepublic Counting Stars (203.000 pkt)
7. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home (194.000 pkt)
8. Lady Gaga Applause (177.000 pkt)
9. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines (165.000 pkt)
10. Ellie Goulding Burn (141.000 pkt)
11. Justin Bieber All That Matters (140.000 pkt) (nowość)
12. Capital Cities Safe And Sound (136.000 pkt)
13. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness (134.000 pkt)
14. Ylvis The Fox (128.000 pkt)
15. Eminem Berzerk (128.000 pkt)
16. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail (120.000 pkt)
17. Passenger Let Her Go (117.000 pkt)
18. James Blunt Bonfire Heart (106.000 pkt)
19. Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty (106.000 pkt)
20. John Newman Love Me Again (101.000 pkt)
21. Britney Spears Work Bitch (98.000 pkt)
22. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky (97.000 pkt)
23. Miley Cyrus We Can’t Stop (91.000 pkt)
24. Eminem Survival (89.000 pkt)
25. Naughty Boy feat. Sam Smith La La La (88.000 pkt)
26. Pitbull feat. Ke$ha Timber (82.000 pkt) (nowość)
27. Avicii feat. Dan Tyminski Hey Brother (79.000 pkt) (nowość)
28. 2PM Winter Games (78.000 pkt) (nowość)
29. Bruno Mars Treasure (75.000 pkt)
30. Martin Garrix Animals (75.000 pkt)
31. Imagine Dragons Radioactive (72.000 pkt)
32. Imagine Dragons Demons (72.000 pkt) (nowość)
33. Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert Same Love (68.000 pkt)
34. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us (67.000 pkt)
35. P!nk feat. Lily Allen True Love (67.000 pkt)
36. Mike Will Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23 (67.000 pkt)
37. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse (66.000 pkt)
38. Avicii feat. Salem Al Fakir You Make Me (65.000 pkt)
39. Luke Bryan That’s My Kind Of Night (62.000 pkt)
40. Bruno Mars Gorilla (61.000 pkt) (nowość)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

 

Global Album Chart

Po 2 spokojniejszych tygodniach, które przynosiły po 10 nowych tytułów w top 40 (przypomnę, że we wcześniejszych tygodniach bywało ich nawet 16), znowu na globalnej liście sprzedaży albumów zaczyna się robić nieco większy ruch. W top 40 pojawia się bowiem 12 nowości. Za to po raz kolejny po tygodniu zmienia się lider zestawienia. Ten sprzed tygodnia, a była nim Miley Cyrus z albumem Bangerz, spada na miejsce 4. Bangerz zadebiutowało na 1. miejscu ze sprzedażą rzędu 399.000 kopii, a drugi tydzień sprzedaży przyniósł jej skurczenie o 67% do poziomu 131.000 kopii.

Miley Cyrus przegonili dużo starsi od niej i przy tym bardziej doświadczeni muzycy – zespół Pearl Jam i Paul McCartney. A całą tę trójkę przegonił jeszcze ktoś inny. Zwycięzcą batalii o 1. miejsce na Global Album Chart zostaje bowiem japoński boysband Kanjani 8, którego szósty studyjny album, Juke Box, rozszedł się w nakładzie szacowanym na 323.000 kopii. Ostatnim azjatyckim wydawnictwem, które dotarło na szczyt światowej listy sprzedaży albumów, była kompilacja przebojów formacji Band Of Chicken pt. Band Of Chicken I (1999-2004), a wydarzyło się to w notowaniu z dnia 12 lipca 2013 r. (choć 1. miejsce zapewniła temu albumowi blisko dwukrotnie niższa sprzedaż – 173.000 kopii).

Tym sposobem, mimo debiutu na 1. miejscu m.in. w USA, Kanadzie i Australii, album Lightning Bolt grupy Pearl Jam pojawia się na liście światowej nie na samym jej szczycie, lecz na miejscu 2., ze sprzedażą na poziomie 281.000 kopii. Historia lubi się powtarzać, przynajmniej w przypadku Pearl Jam, jako że poprzednie regularne wydawnictwo zespołu, album Backspacer, swój pobyt na liście światowej jesienią 2009 r. zaczęło również od miejsca 2., plasując się, podobnie jak Lightning Bolt, tuż za wydawnictwem japońskim. Różnica jest jednak taka, że Backspacer miało w pierwszym tygodniu nieco wyższą sprzedaż – 303.000 kopii.

Pierwszą trójkę domyka Paul McCartney z albumem New, który rozszedł się w nakładzie 165.000 kopii. Nieznacznie gorsze otwarcie na Global Album Chart zaliczył w lutym 2012 r. poprzedni album McCartneya, Kisses On The Bottom, sprzedając się w tygodniu premiery w nakładzie 155.000 kopii, co dało mu słabszą pozycję startową, tj. miejsce 5.

Album Native grupy OneRepublic, napędzany nieco niespodziewanym (bo budowanym stopniowo) sukcesem Counting Stars będącym trzecim singlem z tego wydawnictwa, po 6-tygodniowej absencji powraca do tygodniowego top 40. Tymczasem album Too Weird To Live, Too Rare To Die! zespołu Panic! At The Disco swoją niezłą sprzedaż z poprzedniego notowania kurczy o blisko 4/5, co skutkuje największym w tym notowaniu spadkiem w obrębie listy. Po debiucie na miejscu 5. album Panic! At The Disco zatrzymuje się dopiero na pozycji 34. I na tym prawdopodobnie zakończy się jego pobyt w top 40. Wydawnictwo w tygodniu premiery miało na koncie 101.000 kopii. Drugi tydzień dorzucił do tego wyniku już tylko 22.000 kopii.

12 nowości: #1 Kanjani 8 Juke Box, #2 Pearl Jam Lightning Bolt, #3 Paul McCartney New, #9 Shinee Everybody, #11 The Avett Brothers Magpie & The Dandelion, #12 Scotty McCreery See You Tonigh, #13 John Newman Tribute, #14 Willie Nelson To All The Girls, #16 The Head And The Heart Let’s Be Still, #17 Trivium Vengeance Falls, #22 Boss Hoss Flames Of Fame, #23 Gavin DeGraw Make A Move.
1 powrót: na #39 OneRepublic Native.

Z top 40 wypadły albumy: z #12 Glee Cast The Quarterback (EP) (1 tydzień w top 40), z #13 Exo XOXO (Kiss & Hug Version) (12 tygodni w top 40), z #16 Alter Bridge Fortress (2 tygodnie w top 40), z #17 Cassadee Pope Frame By Frame (1 tydzień w top 40), z #24 Superfly Best (3 tygodnie w top 40), z #25 Mayday Parade Monsters In The Closet (1 tydzień w top 40), z #28 Perfume Level 3 (2 tygodnie w top 40), z #29 Chase & Status Brand New Machine (1 tydzień w top 40), z #31 Dream Theater Dream Theater (3 tygodnie w top 40), z #33 Miki Imai Dialogue (Miki Imai Sings Yuming Classics) (1 tydzień w top 40), z #35 Placebo Loud Like Love (4 tygodnie w top 40), z #37 Agnes Obel Aventine (2 tygodnie w top 40), z #38 Macklemore & Ryan Lewis The Heist (42 tygodnie w top 40).

Największy spadek: z #5 na #34 – Panic! At The Disco Too Weird To Live, Too Rare To Die!.
Największy awans: z #40 na #29 – Passenger All The Little Lights.
Największy wzrost sprzedaży: Cher Closer To The Truth (aktualnie: #6).
Najdłużej na liście: 74 tygodnie – Lana Del Rey Born To Die (aktualnie: #36).

Notowanie z 25/10/2013 – top 40:

1. Kanjani 8 Juke Box (323.000 kopii) (nowość)
2. Pearl Jam Lightning Bolt (281.000 kopii) (nowość)
3. Paul McCartney New (165.000 kopii) (nowość)
4. Miley Cyrus Bangerz (131.000 kopii)
5. Drake Nothing Was The Same (82.000 kopii)
6. Cher Closer To The Truth (76.000 kopii)
7. Lorde Pure Heroine (69.000 kopii)
8. Helene Fischer Farbenspiel (66.000 kopii)
9. Shinee Everybody (64.000 kopii) (nowość)
10. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2 (63.000 kopii)
11. The Avett Brothers Magpie & The Dandelion (60.000 kopii) (nowość)
12. Scotty McCreery See You Tonigh (54.000 kopii) (nowość)
13. John Newman Tribute (52.000 kopii) (nowość)
14. Willie Nelson To All The Girls (48.000 kopii) (nowość)
15. Avicii TRUE (46.000 kopii)
16. The Head And The Heart Let’s Be Still (45.000 kopii) (nowość)
17. Trivium Vengeance Falls (45.000 kopii) (nowość)
18. Arctic Monkeys AM (43.000 kopii)
19. Stromae Racine Carrée (43.000 kopii)
20. Kings Of Leon Mechanical Bull (41.000 kopii)
21. Bruno Mars Unorthodox Jukebox (35.000 kopii)
22. Boss Hoss Flames Of Fame (32.000 kopii) (nowość)
23. Gavin DeGraw Make A Move (30.000 kopii) (nowość)
24. Korn The Paradigm Shift (29.000 kopii)
25. Luke Bryan Crash My Party (28.000 kopii)
26. Sting The Last Ship (28.000 kopii)
27. Imagine Dragons Night Visions (26.000 kopii)
28. Birdy Fire Within (26.000 kopii)
29. Passenger All The Little Lights (25.000 kopii)
30. Metallica Metallica: Through The Never (Soundtrack) (25.000 kopii)
31. Jack Johnson From Here To Now To You (25.000 kopii)
32. Justin Timberlake The 20/20 Experience (23.000 kopii)
33. Pusha T My Name Is My Name (22.000 kopii)
34. Panic! At The Disco Too Weird To Live, Too Rare To Die! (22.000 kopii)
35. Haim Days Are Gone (22.000 kopii)
36. Lana Del Rey Born To Die (21.000 kopii)
37. Daft Punk Random Access Memories (21.000 kopii)
38. Elton John The Diving Board (21.000 kopii)
39. OneRepublic Native (20.000 kopii) (powrót)
40. P!nk The Truth About Love (19.000 kopii)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.