Rubryki
1 razy skomentowano

United World Chart: Notowania z 22/11/13

Dodany przez | 27/11/2013
Informacje
 
 

Świat kupuje ARTPOP, ale jakoś bez przekonania…


Global Track Chart

Singiel Eminema i RihannyThe Monster, utrzymuje prowadzenie na światowej liście przebojów, umacniając się na tej pozycji pod względem tygodniowej liczby punktów. Piosenka w drugim tygodniu na liście wdrapała się na 1. miejsce z miejsca 2. z najniższym w tym roku tygodniowym zasobem punktowym zapewniającym 1. miejsce – 350.000 pkt, aby w trzecim tygodniu na liście, a drugim na szczycie, legitymować się sumą 396.000 punktów zebranych w ciągu tygodnia. Nadal nie jest to jednak wynik szczególnie imponujący, ponieważ w tym roku dopiero po raz piąty zdarza się notowanie, w którym lider ma na koncie mniej niż 400.000 pkt. Co ciekawe, 4 z tych 5 przypadków miały miejsce w ostatnich tygodniach, co może sugerować, że światowe listy dotyka obecnie pewien deficyt przeboju z prawdziwego zdarzenia. Przypomnieć warto, że The Monster jest szóstym „numerem jeden” Eminema na liście światowej, tymczasem dla Rihanny jest to już jedenasta piosenka notowana na miejscu 1. Global Track Chart.

Na kolejnych pozycjach pojawiają się tytuły, które w top 10 przebywają już od dawna. Jest tu powoli słabnąca Katy PerryRoar (#2), która spędziła na 1. miejscu aż 10 tygodni (tyle samo, co Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa), jest i Miley CyrusWrecking Ball (#5) oraz Lorde z Royals (#3), którym nie udało się wdrapać ze swoimi przebojami na szczyt światowego zestawienia, choć popularność tych utworów dawała im na to realne szanse. Najbardziej pechowe pod tym względem jest jednak Wake Me Up! Avicii i Aloe Blacca (#4), które na miejscu 2. meldowało się aż 11 razy, nigdy nie docierając na szczyt.

Na miejscu 6. widnieje zespół OneRepublic z utworem Counting Stars, który obecny jest w zestawieniu od 22 notowań, a do pierwszej dziesiątki dostał się dopiero w 15. tygodniu od debiutu. Do najwyższych pozycji stopniowo, ale znacznie szybciej niż Counting Stars, zbliża się wspólny utwór Pitbulla i Ke$hyTimber, notowany obecnie (w piątym tygodniu pobytu na liście) na miejscu 7. po awansie z miejsca 8.

Z miejsca 15. na 9. wskakuje Applause Lady Gagi, które w poprzednim notowaniu miało na koncie 119.000 pkt zebranych na przestrzeni 7 dni, a w nowym notowaniu ma ich 167.000. Nowszy singiel wokalistki i R. Kelly’egoDo What U Want, zalicza za to drugi największy awans na liście – z miejsca 37. na 15. Największy skok przytrafia się za to Martinowi GarrixowiAnimals, które przesuwa się z miejsca 34. na 10. dzięki premierze tego tytułu w Wielkiej Brytanii, gdzie Garrix zadebiutował na szczycie w notowaniu z dnia 17 listopada 2013 r.

Tymczasem notowany w top 40 po raz 30. najpopularniejszy singiel na United World Chart w tym roku, czyli Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa, zebrał jak dotąd aż 11.173.000 pkt, a w bieżącym notowaniu plasuje się na miejscu 17.

Tylko 1 tydzień trwała nieobecność w top 40 piosenki, która opuszczała listę, będąc w tym czasie singlem z najdłuższym stażem. Mowa o Radioactive Imagine Dragons, które powraca na miejsce 40. Jest to 40. tydzień tego tytułu w czterdziestce.

7 nowości: #8 Kiss-My-Ft2 Snow Dome No Yakusoku, #25 Lily Allen Somewhere Only We Know, #26 Ellie Goulding How Long Will I Love You, #29 Davichi The Letter, #30 Justin Bieber All Bad, #32 Matthew Schuler Hallellujah, #38 Park Hyo Shin It’s You.
1 powrót: na #40 Imagine Dragons Radioactive.

Top 40 opuszczają: z #12 A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something (1 tydzień w top 40), z #19 Myung Soo & Primary I Got C (1 tydzień w top 40), z #21 Hyung Don & G-Dragon Going To Try (1 tydzień w top 40), z #22 Storm Queen Look Right Through (1 tydzień w top 40), z #27 Justin Bieber Bad Day (1 tydzień w top 40), z #28 Jae Seok & Hee Yeol Please Don’t Go My Girl (1 tydzień w top 40), #32 Momoiro Clover Z Gounn (1 tydzień w top 40), z #36 Hong Chul & Rose Motel Please Call Me Oppa (1 tydzień w top 40).

Największy spadek: z #7 na #21 – AKB 48 Heart Ereki.
Największy awans: z #34 na #10 – Martin Garrix Animals.
Największy wzrost punktowy: Martin Garrix Animals (aktualnie: #10).
Najdłużej na liście: 40 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie: #40).

Notowanie z 22/11/2013 – top 40:

1. Eminem feat. Rihanna The Monster (396.000 pkt)
2. Katy Perry Roar (315.000 pkt)
3. Lorde Royals (304.000 pkt)
4. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up! (276.000 pkt)
5. Miley Cyrus Wrecking Ball (247.000 pkt)
6. OneRepublic Counting Stars (230.000 pkt)
7. Pitbull feat. Ke$ha Timber (205.000 pkt)
8. Kiss-My-Ft2 Snow Dome No Yakusoku (177.000 pkt) (nowość)
9. Lady Gaga Applause (167.000 pkt)
10. Martin Garrix Animals (165.000 pkt)
11. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home (156.000 pkt)
12. One Direction Story Of My Life (150.000 pkt)
13. Passenger Let Her Go (147.000 pkt)
14. Imagine Dragons Demons (138.000 pkt)
15. Lady Gaga feat. R. Kelly Do What U Want (137.000 pkt)
16. Ellie Goulding Burn (133.000 pkt)
17. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines (111.000 pkt)
18. Avicii feat. Dan Tyminski Hey Brother (105.000 pkt)
19. Capital Cities Safe And Sound (105.000 pkt)
20. Ylvis The Fox (97.000 pkt)
21. AKB 48 Heart Ereki (96.000 pkt)
22. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness (92.000 pkt)
23. John Newman Love Me Again (86.000 pkt)
24. Britney Spears Work Bitch (84.000 pkt)
25. Lily Allen Somewhere Only We Know (83.000 pkt) (nowość)
26. Ellie Goulding How Long Will I Love You (82.000 pkt) (nowość)
27. Katy Perry Unconditionally (80.000 pkt)
28. Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty (80.000 pkt)
29. Davichi The Letter (79.000 pkt) (nowość)
30. Justin Bieber All Bad (78.000 pkt) (nowość)
31. James Blunt Bonfire Heart (73.000 pkt)
32. Matthew Schuler Hallellujah (72.000 pkt) (nowość)
33. Eminem Berzerk (70.000 pkt)
34. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail (69.000 pkt)
35. Naughty Boy feat. Sam Smith La La La (65.000 pkt)
36. Little Mix Move (64.000 pkt)
37. Miley Cyrus We Can’t Stop (64.000 pkt)
38. Park Hyo Shin It’s You (62.000 pkt) (nowość)
39. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky (62.000 pkt)
40. Imagine Dragons Radioactive (61.000 pkt) (powrót)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

 

Global Album Chart

Po debiucie przed tygodniem na miejscu 11. (nakład 56.000 kopii) na skutek przyspieszonej premiery w Japonii album ARTPOP Lady Gagi awansuje na miejsce 1., co zapewnia temu tytułowi sprzedaż rzędu 553.000 kopii. Jest to ósmy najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży lidera listy w tym roku, ale akurat od tej artystki można było oczekiwać wyniku co najmniej dwukrotnie wyższego. Spośród tegorocznych „numerów jeden” więcej w ciągu tygodnia zebrały tytuły (wszystkie z nich debiutowały na miejscu 1.): Justin Timberlake The 20/20 Experience – 1.290.000 kopii w pierwszym tygodniu na szczycie (najlepszy wynik w tym roku), Eminem The Marshall Mathers LP 2 – 1.221.000 kopii, Daft Punk Random Access Memories – 1.027.000 kopii w pierwszym tygodniu na szczycie, Drake Nothing Was The Same – 794.000 kopii, Arashi Love – 670.000 kopii, Jay Z Magna Carta… Holy Grail – 632.000 kopii oraz Luke Bryan Crash My Party – 557.000 kopii.

Sprzedaż ARTPOP jest jednak wystarczająca, by Lady Gaga zrzuciła z miejsca 1. na miejsce 2. Eminema, który w poprzednim notowaniu zameldował się na szczycie z The Marshall Mathers LP 2, notując drugi najwyższy w tym roku tygodniowy wynik sprzedaży. Kolejne notowanie przynosi spadek sprzedaży albumu Eminema o blisko 66% z poziomu 1.221.000 kopii w pierwszym tygodniu do 417.000 kopii, co jak na drugi tydzień sprzedaży stanowi bardzo dobry rezultat.

Porównanie początkowego wyniku sprzedaży ARTPOP z rezultatem poprzedniego albumu Lady Gagi, Born This Way, wypada zdecydowanie na korzyść tego drugiego tytułu. Born This Way, wydane w maju 2011 r., w tygodniu premiery znalazło aż 1.921.000 nabywców, co zapewniło temu tytułowi debiut na miejscu 1. z gigantyczną przewagą nad albumem zajmującym wówczas 2. miejsce (278.000 kopii – Adele 21). Co prawda ok. 440.000 kopii Born This Way sprzedano w USA w wyjątkowo okazyjnej cenie, po 99 centów, ale nawet bez tych egzemplarzy album Born This Way legitymowałby się zdecydowanie wyższą sprzedażą na starcie niż mające premierę w listopadzie br. ARTPOP (dodanie do wyniku ARTPOP nakładu z poprzedniego notowania, tj. nakładu wygenerowanego na rynku japońskim, nic by tu nie zmieniło). Born This Way było drugim najlepiej sprzedającym się albumem na świecie w 2011 r. (5,4 mln kopii w 2011 r. wg autorów United World Chart). Na 1. miejscu listy światowej spędziło 2 tygodnie.

Mimo tego, iż poprzedniemu wydawnictwu Lady Gagi, Born This Way, przypadł w udziale doskonały start, który stanowił najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży w 2011 r., jego sprzedaż do chwili obecnej stanowi nieco ponad trzykrotność sprzedaży z tygodnia premiery (co najmniej 6,1 mln kopii). Tymczasem The Fame, na poczet którego liczono również sprzedaż 2-płytowej reedycji The Fame Monster (ale już nie wydanej tylko w USA EP-ki o takim samym tytule, która nie zawierała utworów z pierwotnej wersji The Fame), rozeszło się na świecie w nakładzie przekraczającym 13,7 mln kopii!

Wydane w USA jesienią 2008 r., a w większości krajów dopiero w 2009 r., The Fame było drugim najlepiej sprzedającym się na świecie albumem w 2009 r. (5,9 mln kopii wg autorów United World Chart), chociaż w 2009 r. nie pojawiło się na 1. miejscu w żadnym notowaniu Global Album Chart. Na tym sukcesy The Fame (Monster) na liście światowej się nie kończą. W 2010 r. The Fame (Monster) było już bowiem najlepiej sprzedającym się tytułem na świecie (również 5,9 mln kopii). The Fame (Monster) na 1. miejscu regularnego notowania Global Album Chart pojawiło się tylko 1 raz – w 64. tygodniu pobytu na liście. Dodatkowo w 2011 r. The Fame (Monster) było jeszcze 23. najlepiej sprzedającym się albumem na świecie (1,5 mln kopii). Po więcej danych odsyłam do moich podsumowań United World Chart za rok 2009za rok 2010 i za rok 2011.

Nic nie wskazuje na to, by ARTPOP było w stanie nawiązać do sukcesu Born This Way, o debiutanckim The Fame (z uwzględnieniem reedycji) nie wspominając… Już w kolejnym notowaniu ARTPOP straci prowadzenie i odzyskanie go w kolejnych tygodniach raczej nie wchodzi w grę. Nie zmienia to jednak faktu, iż ARTPOP jest trzecim „numerem jeden” Lady Gagi na Global Album Chart.

Ciekawą sytuację można dostrzec na liście tytułów, które pojawiają się w obecnym notowaniu. Są wśród nich 2 wydawnictwa The Beatles, jest także album z utworami Elvisa Presleya oraz album nadal nagrywającego Cliffa Richarda. Wszyscy wymienieni swoje debiutanckie wydawnictwa nagrali co najmniej pół wieku temu.

Dzięki temu, iż od miesięcy stabilna jest sprzedaż albumu Unorthodox Jukebox Bruno Marsa, który swoją premierę miał jeszcze w 2012 r., tytuł ten przegania w końcu The 20/20 Experience Justina Timberlake’a, stając się na ten moment najlepiej sprzedającym się albumem 2013 r. na świecie, z mało jednak imponującym – jak na lidera – wynikiem sprzedaży: 3,68 mln kopii. Drugi album Bruno Marsa awansuje w bieżącym notowaniu z miejsca 31. na 23.

Do zestawienia, na miejsce 37., powraca album Michaela BubléChristmas, który do tej pory znalazł już 7,55 mln nabywców na świecie. Wydawnictwo to swoją premierę miało jesienią 2011 r., znajdując wtedy do końca roku 5,2 mln nabywców, co dało mu tytuł trzeciego najlepiej sprzedającego się na świecie albumu 2011 r. Rok później album znowu stał się atrakcyjnym świątecznym produktem, co zapewniło mu miano jedenastego najlepiej sprzedającego się albumu na świecie w 2012 r. Jaki będzie tegoroczny nakład Christmas, przekonamy się na początku stycznia 2014 r.

10 nowości: #4 The Beatles On Air: Live At The BBC Volume 2, #11 The Killers Direct Hits, #13 Generations From Exile Tribe Generations, #15 Little Mix Salute, #17 Laura Pausini 20 – The Greatest Hits, #24 Keane The Best Of Keane, #25 Elvis Presley The Nation’s Favourite Elvis Songs, # 26 Jhené Aiko Sail Out (EP), #39 Cliff Richard The Fabolous Rock ‚N’ Roll Songbook, #40 Alfie Boe Trust.
2 powrotyna #28 The Beatles On Air: Live At The BBC Volume 1 (chociaż ten tytuł można by uznać za nowość, skoro albumowa lista oficjalnie publikowana jest od 2004 r., a ten album wydano w 1994 r.; gdyby jednak lista wtedy istniała, wydawnictwo The Beatles mieściłoby się w top 40 przynajmniej w notowaniu uwzględniającym tydzień jego premiery), na #37 Michael Bublé Christmas.

Top 40 opuszczają albumy: z #13 Rasmus Seebach Ingen Kan Love Dig I Morgen (1 tydzień w top 40), z #17 The Wanted Word Of Mouth (1 tydzień w top 40), z #20 Jin Akanishi JustJin (1 tydzień w top 40), z #22 Il Divo A Musical Affair (1 tydzień w top 40), z #27 Tinie Tempah Demonstration (1 tydzień w top 40), z #30 Pentatonix PTX, Vol. II (1 tydzień w top 40), z #32 Helene Fischer Farbenspiel (5 tygodni w top 40), z #35 Arashi Love (3 tygodnie w top 40), z #37 Kings Of Leon Mechanical Bull (7 tygodni w top 40), z #38 Daft Punk Random Access Memories (24 tygodnie w top 40), z #39 One Direction Take Me Home (44 tygodnie w top 40), z #40 Nickelback The Best Of Nickeblack – Volume 1 (1 tydzień w top 40).

Największy spadek: z #16 na #31 – Florent Pagny Viellir Avec Toi.
Największy awans: z #11 na #1 – Lady Gaga ARTPOP.
Największy wzrost sprzedaży: Lady Gaga ARTPOP (aktualnie: #1).
Najdłużej na liście: 49 tygodni – Bruno Mars Unorthodox Jukebox (aktualnie: #23).

Notowanie z 22/11/2013 – top 40:

1. Lady Gaga ARTPOP (553.000 kopii)
2. Eminem The Marshall Mathers LP 2 (417.000 kopii)
3. Céline Dion Loved Me Back To Life (166.000 kopii)
4. The Beatles On Air: Live At The BBC Volume 2 (126.000 kopii) (nowość)
5. Katy Perry Prism (112.000 kopii)
6. The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas (69.000 kopii)
7. Avril Lavigne Avril Lavigne (68.000 kopii)
8. Lorde Pure Heroine (64.000 kopii)
9. Miley Cyrus Bangerz (61.000 kopii)
10. Arcade Fire Reflektor (59.000 kopii)
11. The Killers Direct Hits (53.000 kopii) (nowość)
12. James Blunt Moon Landing (52.000 kopii)
13. Generations From Exile Tribe Generations (49.000 kopii) (nowość)
14. Kelly Clarkson Wrapped In Red (47.000 kopii)
15. Little Mix Salute (47.000) (nowość)
16. Drake Nothing Was The Same (46.000 kopii)
17. Laura Pausini 20 – The Greatest Hits (40.000 kopii) (nowość)
18. James Arthur James Arthur (39.000 kopii)
19. Paul McCartney New (39.000 kopii)
20. Stromae Racine Carrée (37.000 kopii)
21. Pearl Jam Lightning Bolt (37.000 kopii)
22. Imagine Dragons Night Visions (35.000 kopii)
23. Bruno Mars Unorthodox Jukebox (35.000 kopii)
24. Keane The Best Of Keane (35.000 kopii) (nowość)
25. Elvis Presley The Nation’s Favourite Elvis Songs (34.000 kopii) (nowość)
26. Jhené Aiko Sail Out (EP) (34.000 kopii) (nowość)
27. Avicii TRUE (33.000 kopii)
28. The Beatles Live At The BBC (33.000 kopii) (powrót)
29. Cher Closer To The Truth (33.000 kopii)
30. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2 (30.000 kopii)
31. Florent Pagny Viellir Avec Toi (30.000 kopii)
32. Linkin Park Recharged (30.000 kopii)
33. Arctic Monkeys AM (30.000 kopii)
34. Luke Bryan Crash My Party (29.000 kopii)
35. André Rieu & Johann Strauss Orchestra Music Of The Night (27.000 kopii)
36. Passenger All The Little Lights (27.000 kopii)
37. Michael Bublé Christmas (25.000 kopii) (powrót)
38. Florida Georgia Line Here’s To The Good News (25.000 kopii)
39. Cliff Richard The Fabolous Rock ‚N’ Roll Songbook (25.000 kopii) (nowość)
40. Alfie Boe Trust (24.000 kopii) (nowość)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.