Rubryki
2 razy skomentowano

United World Chart: Notowania z 20/09/13

Dodany przez | 25/09/2013
Informacje
 
 

Światową listę sprzedaży albumów nadal zalewają nowości.


Global Track Chart

Mimo straty punktowej w stosunku do poprzedniego tygodnia, Katy Perry bez trudu broni 1. pozycji na globalnej liście przebojów. Roar spędza tym samym czwarty tydzień na czele zestawienia, gromadząc tym razem 555.000 pkt, choć tydzień wcześniej było ich aż 617.000. Więcej uwagi należy jednak poświęcić piosence z miejsca 2. Oczywistym było, że po doskonałym przyjęciu Wrecking Ball w USA najnowszy singiel Miley Cyrus poszybuje na Global Track Chart. I tak też się stało.

Wrecking Ball awansuje z miejsca 23. na 2., zwiększając swój tygodniowy udział punktowy aż o 276%. Podczas gdy tydzień wcześniej piosenka promująca niewydany jeszcze album Bangerz miała na swoim koncie dosyć skromny rezultat punktowy rzędu 115.000 pkt, w nowym tygodniu dorzuca do niego aż 432.000 nowych pkt. Wystarczyło to, by prześcignąć nawet Wake Me Up! Avicii i Aloe Blacca, których wspólne nagranie utknęło w czołówce, ale nigdy nie wskoczyło na szczyt zestawienia. Przewaga Wrecking Ball nad Wake Me Up! była jednak niewielka, jako że druga z wymienionych piosenek dorzuca do swojego dotychczasowego wyniku 430.000 pkt.

Piosenki RoarWrecking Ball Wake Me Up! wypracowały sobie w nowym tygodniu dużą przewagę nad resztą stawki. Plasujący się na miejscu 4. niedawny lider listy światowej, singiel Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa, legitymuje się bowiem znacznie skromniejszym już wynikiem punktowym – 305.000 pkt. Prawie tyle samo punktów ma Applause Lady Gagi – 304.000 pkt. Co ciekawe, w notowaniu dokładnie sprzed roku piosenka z 1. miejsca (Taylor Swift We Are Never Ever Getting Back Together) wygenerowała w ciągu tygodnia 292.000 pkt, co w aktualnym notowaniu dawałoby jej dopiero 6. lokatę…

Wspomnieć należy, że Blurred Lines z tygodnia na tydzień umacnia się na pozycji lidera rocznego podsumowania Global Track Chart. Do tej pory singiel zdobył 9.613.000 pkt. Na ten moment dalsze miejsca w rankingu za rok 2013 (który ostateczną formę przyjmie dopiero wraz z ostatnim notowaniem z 2013 r.) zajmują: Thirft Shop Macklemore & Ryan Lewis feat. Wanz, Get Lucky Daft Punk feat. Pharrell Williams, Just Give Me A Reason P!nk feat. Nate Ruess oraz Can’t Hold Us Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton. Jak widać, receptą na sukces jest w tym roku podjęcie współpracy z innym artystą…

Nadal pnie się na liście Lorde z singlem Royals. 2 tygodnie temu piosenka była na liście na miejscu 16., przed tygodniem na 7., a teraz widnieje na miejscu 6., poprawiając po raz kolejny swój tygodniowy zasób punktowy – z 203.000 pkt przed tygodniem do 235.000 pkt w chwili obecnej. Ale do top 5 strata punktowa tego tytułu jest na razie dosyć duża.

Ostatni tydzień ubogi był w nowości. W tym skromnym, bo składającym się jedynie z 4 tytułów, gronie odnajdziemy po 1 utworze artysty z Wielkiej Brytanii (Coldplay), z Korei Południowej (Soyu & Mad Clown), z Holandii (Martin Garrix) i z Japonii (Tsuyoshi Domoto).

4 nowości#22 Coldplay Atlas, #29 Soyu & Mad Clown Stupid In Love, #34 Martin Garrix Animals, #35 Tsuyoshi Domoto Matataki.
1 powrót: na #39 Maroon 5 Love Somebody.

Z top 40 wypadły: z #11 HKT 48 Melon Juice (1 tydzień w top 40), z #25 G-Dragon Who You? (1 tydzień w top 40), z #27 G-Dragon feat. Jennie Kim Black (1 tydzień w top 40), z #32 Tohoshinki Scream (1 tydzień w top 40), z #37 Yoon Mi Rae (T) Touch Love (2 tygodnie w top 40).

Największy spadek: z #21 na #37 – AKB 48 Koisuru Fortune Cookie.
Największy awans: z #23 na #2 – Miley Cyrus Wrecking Ball.
Największy wzrost punktowy: Miley Cyrus Wrecking Ball (aktualnie: #2).
Najdłużej na liście: 32 tygodnie – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie: #20).

Notowanie z 20/09/2013 – top 40:

1. Katy Perry Roar (555.000 pkt)
2. Miley Cyrus Wrecking Ball (432.000 pkt)
3. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up! (430.000 pkt)
4. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines (305.000 pkt)
5. Lady Gaga Applause (304.000 pkt)
6. Lorde Royals (235.000 pkt)
7. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness (196.000 pkt)
8. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home (194.000 pkt)
9. Miley Cyrus We Can’t Stop (192.000 pkt)
10. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail (179.000 pkt)
11. Eminem Berzerk (178.000 pkt)
12. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky (171.000 pkt)
13. Capital Cities Safe And Sound (166.000 pkt)
14. OneRepublic Counting Stars (149.000 pkt)
15. Ellie Goulding Burn (149.000 pkt)
16. Bruno Mars Treasure (139.000 pkt)
17. Naughty Boy feat. Sam Smith La La La (123.000 pkt)
18. John Newman Love Me Again (121.000 pkt)
19. Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert Same Love (120.000 pkt)
20. Imagine Dragons Radioactive (116.000 pkt)
21. One Direction Best Song Ever (115.000 pkt)
22. Coldplay Atlas (115.000 pkt) (nowość)
23. Passenger Let Her Go (112.000 pkt)
24. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us (101.000 pkt)
25. Calvin Harris feat. Ellie Goulding I Need Your Love (90.000 pkt)
26. P!nk feat. Nate Ruess Just Give Me A Reason (90.000 pkt)
27. P!nk feat. Lily Allen True Love (89.000 pkt)
28. Zedd feat. Foxes Clarity (85.000 pkt)
29. Soyu & Mad Clown Stupid In Love (80.000 pkt) (nowość)
30. Luke Bryan That’s My Kind Of Night (78.000 pkt)
31. Icona Pop feat. Charli XCX I Love It (74.000 pkt)
32. Justin Timberlake Mirrors (74.000 pkt)
33. Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U (74.000 pkt)
34. Martin Garrix Animals (73.000 pkt) (nowość)
35. Tsuyoshi Domoto Matataki (73.000 pkt) (nowość)
36. AWOLNATION Sail (72.000 pkt)
37. AKB 48 Koisuru Fortune Cookie (68.000 pkt)
38. Anna Kendrick Cups (Pitch Perfect’s When I’m Gone) (63.000 pkt)
39. Justin Timberlake Take Back The Night (63.000 pkt)
40. Maroon 5 Love Somebody (58.000 pkt) (powrót)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

 

Global Album Chart

Dużo zmian zachodzi ostatnio w kolejnych notowaniach światowej listy sprzedaży albumów. Sęk w tym, że o ile kolejne tygodnie przynoszą niemal całkowitą zmianę układu pierwszej dziesiątki, żaden z debiutujących w top 10 tytułów nie jest na tyle mocny, by utrzymać swoją lokatę sprzed tygodnia.

Okres rozpoczynający się wraz z końcem wakacji i trwający do końca roku to już tradycyjnie czas, w którym mamy do czynienia z wysypem nowości. Tyle że ich nadmiar prowadzi do tego, że niewiele tytułów przyciąga uwagę na dłużej. I tak np. tydzień temu na 1. miejscu światowego zestawienia zameldowała się grupa Nine Inch Nails z albumem Hesitation Marks i wynikiem sprzedaży 173.000 kopii, by osunąć się teraz na miejsce 13. na skutek skurczenia się sprzedaży do poziomu 51.000 kopii. Natomiast 2 tygodnie temu liderem Global Album Chart był zespół Avenged Sevenfold z albumem Hail To The King, który znalazł wówczas 244.000 nabywców. Tydzień później Hail To The King było notowane na miejscu 7. ze sprzedażą w granicach 82.000 kopii, a obecnie album plasuje się tuż za Hesitation Marks (tj. na miejscu 14.), mając na koncie 50.000 sprzedanych kopii.

Top 10 w poprzednim notowaniu liczyło aż 7 nowych tytułów. W tym bieżącym 1 album z tego grona jest już poza top 40, 5 przesunęło się do drugiej dziesiątki, a 1 do trzeciej dziesiątki. Za to obecna czołowa dziesiątka liczy aż 8 nowości, z czego większości w top 10 w kolejnym notowaniu najprawdopodobniej już nie zobaczymy. Na wysoką lokatę także i w kolejnym notowaniu, choć już nie na miejsce 1., liczyć może co najwyżej nowy longplay grupy Arctic Monkeys pt. AM.

Album AM znalazł się obecnie na szczycie listy na skutek sprzedaży szacowanej na 303.000 kopii. Jako że jest to lepszy tygodniowy rezultat sprzedaży niż ten, jaki zapewnił 1. miejsce grupie Avenged Sevenfold, oraz znacznie lepszy niż ten, jakim tydzień temu legitymował się zespół Nine Inch Nails, jest szansa, że nowe dzieło Arctic Monkeys nie będzie w tak zawrotnym tempie, jak większość nowych wydawnictw, traciło na popularności w kolejnych tygodniach. Ale nie bez znaczenia pozostaje okoliczność, iż ten tytuł nie może liczyć w USA na wyjątkowo dobrą passę, a bez odpowiednio mocnego wsparcia rynku amerykańskiego (o japońskim nie wspominając) trudno jest doskonale radzić sobie w zestawieniu światowym.

Faktem jest jednak, że AM znacznie lepiej startuje na liście światowej niż poprzedni longplay Arctic Monkeys, Suck It And See. Tamto wydawnictwo zadebiutowało w 2011 r. na miejscu 4., znajdując blisko 2 razy mniej nabywców – 154.000.

Wracając jeszcze do wspomnianych 8 nowości w top 10, dodać można, że jest to największa ich liczba w tym rejonie listy od 4 lat, gdy aż 14 pierwszych lokat zajęły nowe tytuły. Choć w rzeczywistości nie były one całkiem nowe, ponieważ poza debiutem albumu Jaya-Z (teraz: Jaya Z) pt. The Blueprint 3 na miejscu 1. pozycje od 2. do 14. zajęły wówczas zremasterowane edycje albumów The Beatles.

Jak najbardziej światowo kształtuje się nam czołówka obecnego notowania światowej listy sprzedaży albumów. Na 1. miejscu pojawia się artysta z Wielkiej Brytanii, na 2. – Kanadyjczyk, na 3. – Australijczyk urodzony w Nowej Zelandii, na 4. – Niemka, a na 5. – zespół z Japonii.

Przeciętne debiuty zaliczają nowe wydawnictwa: Goldfrapp (#18), Sheryl Crow (#21) oraz Madonny (#20 – album koncertowy). Uwagę zwraca ponadto duży spadek albumu, któremu niewiele tydzień temu brakło, by znaleźć się na czele listy. Debiutancki longplay Ariany Grande pt. Yours Truly po starcie na miejscu 2. ze sprzedażą rzędu 168.000 kopii spada bowiem na miejsce 17., generując sprzedaż ok. 43.000 kopii. Nie jest to jednak największy spadek w tym notowaniu…

Połowy roku w zestawieniu nie doczekał się Justin Timberlake. Po 25 tygodniach spędzonych w top 40 jego powrotny album pt. The 20/20 Experience, który pozostaje na razie najlepiej sprzedającym się w tym roku albumem na świecie (aczkolwiek po piętach depcze mu Bruno Mars z Unorthodox Jukebox), opuszcza listę, mimo że tydzień temu notowany był na niezłej 16. lokacie. Można być jednak pewnym tego, że to wydawnictwo lada chwila do czterdziestki powróci.

Warto dostrzec prócz tego, że nadal podwyższa się próg sprzedaży gwarantujący miejsce w top 40. Teraz wynosi on już 25.000 kopii. Po cofnięciu się w czasie przekonamy się, że we wcześniejszych notowaniach (licząc od tego najbardziej aktualnego) próg ten wynosił odpowiednio: 23.000 kopii, 22.000 kopii, 18.000 kopii i (tylko) 15.000 kopii.

15 nowości: #1 Arctic Monkeys AM, #2 The Weeknd Kiss Land, #3 Keith Urban Fuse, #4 Andrea Berg Atlantis, #5 Spitz Chiisana Ikimono, #6 2 Chainz B.O.A.T.S. II #METIME, #7 Janelle Monáe The Electric Lady, #8 Tomohisa Yamashita A Nude, #15 London Grammar If You Wait, #18 Goldfrapp Tales Of Us, #20 Madonna MDNA World Tour, #21 Sheryl Crow Feels Like Home, #24 Rise Against Long Forgotten Songs: B-Sides & Covers 2000-2013, #25 G-Dragon Coup D’etat, #30 Earth, Wind & Fire Now, Then & Forever.
1 powrótna #28 Exo XOXO (Kiss & Hug Version).

Z top 40 wypadły albumy: z #10 Jaheim Appreciation Day (1 tydzień w top 40), z #15 The 1975 The 1975 (1 tydzień w top 40), z #16 Justin Timberlake The 20/20 Experience (25 tygodni w top 40), z #18 Sonar Pocket Sonapokeizm Super Best (1 tydzień w top 40), z #19 Ayaka Yuon Club 1st Grade (1 tydzień w top 40), z #23 Bob Dylan Another Self Portrait: 1969-1971. The Bootleg Series Vol. 10 (2 tygodnie w top 40), z #25 Neko Case The Worse Things Get, The Harder I Fight… (1 tydzień w top 40), z #30 Selena Gomez Stars Dance (7 tygodni w top 40), z #32 Génération Goldman Génération Goldman Volume 2 (2 tygodnie w top 40), z #33 Soundtrack Amachan Uta No Album (2 tygodnie w top 40), z #34 Blake Shelton Based On A True Story… (18 tygodni w top 40), z #35 The Lumineers The Lumineers (46 tygodni w top 40), z #36 Ellie Goulding Halcyon (Halcyon Days) (5 tygodni w top 40), z #37 Kara Full Bloom (1 tydzień w top 40), z #38 Michael Bublé To Be Loved (21 tygodni w top 40), z #39 Mumford & Sons Babel (50 tygodni w top 40).

Największy spadek: z #5 na #26 – Tamar Braxton Love And War, a także z #13 na #34 Bastille Bad Blood.
Największy awans: z #40 na #38 – Passenger All The Little Lights.
Największy wzrost sprzedaży: Exo XOXO (Kiss & Hug Version) (aktualnie: #28).
Najdłużej na liście: 69 tygodni – Lana Del Rey Born To Die (aktualnie: #36).

Notowanie z 20/09/2013 – top 40:

1. Arctic Monkeys AM (303.000 kopii) (nowość)
2. The Weeknd Kiss Land (117.000 kopii) (nowość)
3. Keith Urban Fuse (112.000 kopii) (nowość)
4. Andrea Berg Atlantis (91.000 kopii) (nowość)
5. Spitz Chiisana Ikimono (77.000 kopii) (nowość)
6. 2 Chainz B.O.A.T.S. II #METIME (67.000 kopii) (nowość)
7. Janelle Monáe The Electric Lady (64.000 kopii) (nowość)
8. Tomohisa Yamashita A Nude (63.000 kopii) (nowość)
9. Luke Bryan Crash My Party (58.000 kopii)
10. Kana Nishino Love Collection Mint (53.000 kopii)
11. Stromae Racine Carrée (52.000 kopii)
12. Kana Nishino Love Collection Pink (51.000 kopii)
13. Nine Inch Nails Hesitation Marks (51.000 kopii)
14. Avenged Sevenfold Hail To The King (50.000 kopii)
15. London Grammar If You Wait (47.000 kopii) (nowość)
16. John Legend Love In The Future (44.000 kopii)
17. Ariana Grande Yours Truly (43.000 kopii)
18. Goldfrapp Tales Of Us (42.000 kopii) (nowość)
19. Bruno Mars Unorthodox Jukebox (42.000 kopii)
20. Madonna MDNA World Tour (42.000 kopii) (nowość)
21. Sheryl Crow Feels Like Home (38.000 kopii) (nowość)
22. Daft Punk Random Access Memories (37.000 kopii)
23. Robin Thicke Blurred Lines (37.000 kopii)
24. Rise Against Long Forgotten Songs: B-Sides & Covers 2000-2013 (37.000 kopii) (nowość)
25. G-Dragon Coup D’etat (36.000 kopii) (nowość)
26. Tamar Braxton Love And War (35.000 kopii)
27. John Mayer Paradise Valley (34.000 kopii)
28. Exo XOXO (Kiss & Hug Version) (34.000 kopii) (powrót)
29. Imagine Dragons Night Visions (33.000 kopii)
30. Earth, Wind & Fire Now, Then & Forever (32.000 kopii) (nowość)
31. P!nk The Truth About Love (31.000 kopii)
32. One Direction Take Me Home (30.000 kopii)
33. Jay Z Magna Carta… Holy Grail (30.000 kopii)
34. Bastille Bad Blood (29.000 kopii)
35. Macklemore & Ryan Lewis The Heist (28.000 kopii)
36. Lana Del Rey Born To Die (27.000 kopii)
37. Schiller Opus (27.000 kopii)
38. Passenger All The Little Lights (25.000 kopii)
39. Alejandro Fernández Confidencias (25.000 kopii)
40. Franz Ferdinand Right Thoughts, Right Words, Right Action (25.000 kopii)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.