Rubryki
1 razy skomentowano

United World Chart: Notowania z 18/10/13

Dodany przez | 20/10/2013
Informacje
 
 

Świat stawia na bangery!


Global Track Chart

Na globalnej liście przebojów Katy Perry z singlem Roar coraz wyraźniej słabnie. Na razie fakt ten nie stanowi jednak przeszkody, by to ponownie ona była liderką zestawienia. 1. pozycję na Global Track Chart rzeczonemu singlowi przyniósł tym razem wynik punktowy rzędu 416.000 pkt, co stanowi spadek o 38.000 pkt względem poprzedniego notowania. Dostrzec przy tym wypada, iż 416.000 pkt uzbieranych w ciągu 7 dni to najsłabszy tygodniowy wynik lidera listy od czasu notowania z dnia 25 maja br., gdy po raz pierwszy na szczycie zameldował się utwór Get Lucky Daft Punk i Pharrella Williamsa, który na tej pozycji spędził łącznie 3 tygodnie. A skoro już o długości pobytu na 1. miejscu mowa, nie można przeoczyć tego, iż dla singla Roar, który na liście obecny jest od 9 tygodni, pobyt na szczycie wydłuża się do 8 tygodni. Roar wystartowało od razu od 1. miejsca, gromadząc wówczas 566.000 pkt, następnie spadło na miejsce 2. z tygodniowym wynikiem równym 470.000 pkt, by ponownie znaleźć się na szczycie i pozostać na nim do chwili obecnej. Kolejne (a zatem nie licząc tego pierwszego) tygodnie pobytu tego utworu na 1. pozycji przynosiły mu następujące rezultaty punktowe: 518.000 (2. tydzień na 1. miejscu), 617.000, 555.000, 552.000, 473.000, 454.000 oraz 416.000 pkt w obecnym notowaniu. W sumie Roar uzbierało zatem 4.621.000 pkt.

Spędzając 8 tygodni na czele listy, Roar zbliża się do rezultatu Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa, które w okresie wakacyjnym przebywało na tej pozycji przez 10 kolejnych tygodni – najdłużej w tym roku.

Za Katy Perry na miejscu 2. znajduje się singiel Avicii Aloe Blacca pt. Wake Me Up!, dla którego tradycją stało się już zajmowanie środkowej pozycji w czołowej trójce. Spośród 16 tygodni na liście aż 10 Wake Me Up! spędziło bowiem na miejscu 2. 350.000 pkt, a tyle zebrało Wake Me Up! w tygodniu branym pod uwagę w aktualnym notowaniu Global Track Chart, to jednak najsłabszy tygodniowy wynik tego singla od notowania z dnia 19 lipca br. Ponadto utwór z 2. miejsca tak niskim wynikiem punktowy ostatnim razem legitymował się pół roku temu, w notowaniu z dnia 26 kwietnia br. (wówczas 2. miejsce zapewnił singlowi Thrift Shop Macklemore & Ryan Lewis feat. Wanz wynik punktowy na poziomie 318.000 pkt), co w połączeniu ze słabym wynikiem punktowym piosenki z 1. miejsca jeszcze bardziej uwypukla, iż na światowych rynkach zapanowało większe niż ostatnio „rozdrobnienie”, przez co trudniej jest wskazać wyraźnych liderów.

DJ-a Avicii może również martwić przyjęcie następcy Wake Me Up!, tj. singla You Make Me, który do tej pory wykonywał na liście dosyć chaotyczne ruchy, nie podążając śladem Wake Me Up!. Na przestrzeni 4 ostatnich tygodni piosenka przez 1 tydzień nie była obecna w top 40 (wypadła z niej tydzień po debiucie na miejscu 29.), tydzień temu powróciła na miejsce 33., a teraz zamyka top 40.

Znajdująca się na miejscu 3. listy Lorde z singlem Royals, choć ponownie umacnia się w punktach (2 tygodnie temu uzbierała ich 270.000, tydzień temu – 294.000, a teraz już 316.000), nadal ma ich zbyt mało, by zanotować awans na liście. Skoro jednak 2 wyprzedzające ją single sukcesywnie tracą na sile, Lorde jest na dobrej drodze, by w końcu wbić się do top 2. Co ciekawe, niewiele traci do niej tym razem Miley Cyrus z singlem Wrecking Ball, którego strata punktowa do Royals wyniosła mniej niż 1.000 pkt. Cyrus w top 40 pojawia się tym razem z 4 różnymi tytułami. O ile bowiem na 4. miejscu widnieje jej aktualny solowy singiel, to obecne w zestawieniu od 19 tygodni We Can’t Stop spada z miejsca 16. na 26., na 39. debiutuje Adore You, czyli jeden z utworów z tracklisty niedawno wydanego longplaya Bangerz, o którym więcej piszę poniżej (w komentarzu na temat Global Album Chart), a na pozycji 34. po awansie o 5 lokat pojawia się utwór o krótkim tytule 23, w którym Miley występuje gościnnie u artysty o pseudonimie Mike Will Made-It.

8 nowości: #10 Justin Bieber Heartbreaker, #17 IU The Red Shoes, #18 Eminem Survival, #19 James Blunt Bonfire Heart, #25 Sexy Zone Bye Bye Du Bye (See You Again), #29 IU Everybody Has Secrets, #31 Generation From Exile Tribe Hot Shot, #39 Miley Cyrus Adore You.

Z top 40 wypadły: z #19 Katy Perry Walking On Air (1 tydzień w top 40), z #27 E-Girls Gomennasai No Kissing You (1 tydzień w top 40), z #32 Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U (5 tygodni w top 40), #34 Justin Timberlake Mirrors (33 tygodnie w top 40), z #35 Busker Busker Love, At First (1 tydzień w top 40), z #36 P!nk feat. Nate Ruess Just Give Me A Reason (33 tygodnie w top 40), z #38 Zedd feat. Foxes Clarity (16 tygodni w top 40), z #40 The Vamps Can We Dance (1 tydzień w top 40).

Największy spadek: z #5 na #38 – NMB 48 Kamonegikkusu.
Największy awans: z #24 na #15 – Ylvis The Fox.
Największy wzrost punktowy: Miley Cyrus Wrecking Ball (aktualnie: #4).
Najdłużej na liście: 36 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie: #28).

Notowanie z 18/10/2013 – top 40:

1. Katy Perry Roar (416.000 pkt)
2. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up! (350.000 pkt)
3. Lorde Royals (316.000 pkt)
4. Miley Cyrus Wrecking Ball (316.000 pkt)
5. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home (202.000 pkt)
6. Lady Gaga Applause (199.000 pkt)
7. OneRepublic Counting Stars (180.000 pkt)
8. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines (179.000 pkt)
9. Eminem Berzerk (166.000 pkt)
10. Justin Bieber Heartbreaker (155.000 pkt) (nowość)
11. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness (150.000 pkt)
12. Capital Cities Safe And Sound (144.000 pkt)
13. Ellie Goulding Burn (138.000 pkt)
14. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail (134.000 pkt)
15. Ylvis The Fox (124.000 pkt)
16. Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty (121.000 pkt)
17. IU The Red Shoes (115.000 pkt) (nowość)
18. Eminem Survival (111.000 pkt) (nowość)
19. James Blunt Bonfire Heart (108.000 pkt) (nowość)
20. Britney Spears Work Bitch (106.000 pkt)
21. John Newman Love Me Again (106.000 pkt)
22. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky (105.000 pkt)
23. Passenger Let Her Go (104.000 pkt)
24. Naughty Boy feat. Sam Smith La La La (99.000 pkt)
25. Sexy Zone Bye Bye Du Bye (See You Again) (94.000 pkt)
26. Miley Cyrus We Can’t Stop (82.000 pkt)
27. Bruno Mars Treasure (80.000 pkt)
28. Imagine Dragons Radioactive (80.000 pkt)
29. IU Everybody Has Secrets (79.000 pkt) (nowość)
30. Martin Garrix Animals (78.000 pkt)
31. Generation From Exile Tribe Hot Shot (78.000 pkt) (nowość)
32. Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert Same Love (75.000 pkt)
33. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us (70.000 pkt)
34. Mike Will Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23 (70.000 pkt)
35. Luke Bryan That’s My Kind Of Night (69.000 pkt)
36. P!nk feat. Lily Allen True Love (69.000 pkt)
37. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse (68.000 pkt)
38. NMB 48 Kamonegikkusu (67.000 pkt)
39. Miley Cyrus Adore You (67.000 pkt) (nowość)
40. Avicii feat. Salem Al Fakir You Make Me (66.000 pkt)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

 

Global Album Chart

Pod względem nowych tytułów miniony tydzień niewiele różni się od tego wcześniejszego. I tym razem w top 40 pojawia się 10 nowości, z tym że połowę z nich znajdziemy w czołowej dziesiątce, podczas gdy przed tygodniem top 10 liczyło 4 nowe wydawnictwa. Ponadto nieco skromniejszym wynikiem sprzedaży niż tydzień temu może się pochwalić lider zestawienia. Poprzednio na 1. pozycji zadebiutował Justin Timberlake z The 20/20 Experience: 2 Of 2 dzięki nakładowi 469.000 kopii, a w bieżącym notowaniu debiut na szczycie przypada w udziale Miley Cyrus z czwartym studyjnym albumem wokalistki wydanym pod jej prawdziwym nazwiskiem (nie zaś jej alter ego – Hannah Montana) – BangerzCyrus znajduje się na tej pozycji dzięki nakładowi 399.000 kopii.

Poprzedni album Miley Cyrus, Can’t Be Tamed, wydany w połowie 2010 r., w albumowym zestawieniu United World Chart wystartował z dwukrotnie niższą sprzedażą, która w tygodniu premiery wyniosła 194.000 kopii, co zapewniło wokalistce 3. miejsce na liście. Wyprzedził ją wówczas m.in. Eminem, którego studyjny album Recovery wystrzelił z tygodniową sprzedażą rzędu, bagatela, 1.098.000 kopii. Tym razem Cyrus nie miała aż tak poważnego konkurenta, ale i jej pozycja jako wydającej muzykę wokalistki jest dzisiaj znacznie silniejsza niż w 2010 r. Premierę Bangerz zapowiadały bowiem 2 single, We Can’t Stop Wrecking Ball, które – jak wynika z notowań Global Track Chart – są na świecie dużymi przebojami.

Nadzwyczaj dobrze, biorąc pod uwagę zasięg terytorialny zainteresowania jej muzyką, zaprezentowała się ponadto niemiecka wokalistka, Helene Fischer, której szósty regularny album o tytule Farbenspiel za sprawą ciepłego przyjęcia nie tylko w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, ale i w Belgii, Danii i Holandii, debiutuje na 2. miejscu Global Album Chart ze sprzedażą 137.000 kopii, wyprzedzając m.in. ubiegłotygodniowego lidera.

Rzeczony ex-lider spada za to na miejsce 3. Po tym, jak The 20/20 Experience: 2 Of 2 Justina Timberlake’a zaliczyło o ponad 1/3 słabszy start od The 20/20 Experience, w drugim tygodniu na liście notuje spadek zainteresowania kupujących o 74%, co oznacza skurczenie się sprzedaży z 469.000 kopii przed tygodniem do 122.000 kopii aktualnie. Dla porównania: 1. część tego wydawnictwa zadebiutowała w zestawieniu ze sprzedażą 1.290.000 kopii, a w drugim tygodniu dorzuciła do tego wyniku kolejne 478.000 kopii (był to zatem spadek o blisko 63% w stosunku do pierwszego tygodnia). Jak widać, The 20/20 Experience nawet w drugim tygodniu znalazło więcej nabywców niż kontynuacja tego albumu w tygodniu premiery…

Tymczasem nowe wydawnictwo formacji Panic! At The Disco pt. Too Weird To Live, Too Rare To Die! nie tylko startuje z wyższego pułapu niż wydane 2 i pół roku temu Vices & Virtues, ale i rozchodzi się w większym nakładzie niż jego poprzednik w analogicznym czasie. Na Global Album Chart Vices & Virtues zadebiutowało na pozycji 12., mając w tygodniu premiery 63.000 kopii na swoim koncie, natomiast Too Weird To Live, Too Rare To Die! debiutuje na miejscu 5., generując sprzedaż rzędu 101.000 kopii.

Pojawianie się nowego albumu CherCloser To The Truth, na kolejnych rynkach zapewnia temu albumowi znaczący awans na liście z miejsca 20. na 10. w trzecim tygodniu jego obecności w zestawieniu (aczkolwiek nie jest to największy skok w tym notowaniu). Pierwszy od ponad dekady studyjny longplay Cher swój pobyt na liście rozpoczął od miejsca 10.

Jak donoszą autorzy UWC, album 21 Adele w tygodniu objętym notowaniem dorzucił do swojego łącznego wyniku sprzedaży kolejne 13.000 kopii. Co prawda nie wystarczyło to, by dostać się do tygodniowego top 40, ale dzięki temu nakładowi 21, które nosi miano najlepiej sprzedającego się albumu na świecie tak w roku 2011, jak i w 2012, przekroczyło właśnie pułap 26 milionów sprzedanych kopii. Spośród albumów wydanych w ostatnim 10-leciu jest to najlepsze osiągnięcie.

10 nowości: #1 Miley Cyrus Bangerz, #2 Helene Fischer Farbenspiel, #5 Panic! At The Disco Too Weird To Live, Too Rare To Die!, #7 Korn The Paradigm Shift, #8 Pusha T My Name Is My Name, #12 Glee Cast The Quarterback (EP), #17 Cassadee Pope Frame By Frame, #25 Mayday Parade Monsters In The Closet, #29 Chase & Status Brand New Machine, #33 Miki Imai Dialogue (Miki Imai Sings Yuming Classics).

Z top 40 wypadły albumy: z #16 Casper Hinterland (1 tydzień w top 40), z #17 Scandal Standard (1 tydzień w top 40), z #25 Moby Innocents (1 tydzień w top 40), z #26 Tyler Farr Redneck Crazy (1 tydzień w top 40), z #29 Avenged Sevenfold Hail To The King (6 tygodni w top 40), z #34 Katie Melua Ketevan (3 tygodnie w top 40), z #35 Robin Thicke Blurred Lines (11 tygodni w top 40), z #36 Jessie J Alive (2 tygodnie w top 40), z #37 Andrea Berg Atlantis (4 tygodnie w top 40), z #40 Jay Z Magna Carta… Holy Grail (13 tygodni w top 40).

Największy spadek: z #4 na #28 – Perfume Level 3.
Największy awans: z #32 na #13 – Exo XOXO (Kiss & Hug Version).
Największy wzrost sprzedaży: Exo XOXO (Kiss & Hug Version) (aktualnie: #13).
Najdłużej na liście: 73 tygodnie – Lana Del Rey Born To Die (aktualnie: #39).

Notowanie z 18/10/2013 – top 40:

1. Miley Cyrus Bangerz (399.000 kopii) (nowość)
2. Helene Fischer Farbenspiel (137.000 kopii) (nowość)
3. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2 (122.000 kopii)
4. Drake Nothing Was The Same (116.000 kopii)
5. Panic! At The Disco Too Weird To Live, Too Rare To Die! (101.000 kopii) (nowość)
6. Lorde Pure Heroine (89.000 kopii)
7. Korn The Paradigm Shift (87.000 kopii) (nowość)
8. Pusha T My Name Is My Name (81.000 kopii) (nowość)
9. Kings Of Leon Mechanical Bull (58.000 kopii)
10. Cher Closer To The Truth (55.000 kopii)
11. Stromae Racine Carrée (54.000 kopii)
12. Glee Cast The Quarterback (EP) (54.000 kopii) (nowość)
13. Exo XOXO (Kiss & Hug Version) (53.000 kopii)
14. Arctic Monkeys AM (52.000 kopii)
15. Avicii TRUE (46.000 kopii)
16. Alter Bridge Fortress (45.000 kopii)
17. Cassadee Pope Frame By Frame (45.000 kopii) (nowość)
18. Haim Days Are Gone (38.000 kopii)
19. Justin Timberlake The 20/20 Experience (37.000 kopii)
20. Bruno Mars Unorthodox Jukebox (37.000 kopii)
21. Sting The Last Ship (35.000 kopii)
22. Metallica Metallica: Through The Never (Soundtrack) (33.000 kopii)
23. Birdy Fire Within (32.000 kopii)
24. Superfly Best (31.000 kopii)
25. Mayday Parade Monsters In The Closet (30.000 kopii) (nowość)
26. Jack Johnson From Here To Now To You (30.000 kopii)
27. Luke Bryan Crash My Party (30.000 kopii)
28. Perfume Level 3 (28.000 kopii)
29. Chase & Status Brand New Machine (27.000 kopii) (nowość)
30. Imagine Dragons Night Visions (26.000 kopii)
31. Dream Theater Dream Theater (24.000 kopii)
32. Daft Punk Random Access Memories (23.000 kopii)
33. Miki Imai Dialogue (Miki Imai Sings Yuming Classics) (23.000 kopii) (nowość)
34. Elton John The Diving Board (23.000 kopii)
35. Placebo Loud Like Love (22.000 kopii)
36. P!nk The Truth About Love (22.000 kopii)
37. Agnes Obel Aventine (22.000 kopii)
38. Macklemore & Ryan Lewis The Heist (22.000 kopii)
39. Lana Del Rey Born To Die (21.000 kopii)
40. Passenger All The Little Lights (21.000 kopii)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.