Rubryki
1 razy skomentowano

United World Chart: Notowania z 11/10/13

Dodany przez | 16/10/2013
Informacje
 
 

Justin, mimo małej zadyszki, triumfuje na światowej liście sprzedaży albumów z drugim w tym roku wydawnictwem.


Global Track Chart

Katy Perry ani myśli żegnać się z 1. miejscem singlowej odnogi United World Chart. Jej Roar spędza na tej pozycji już siódmy tydzień. I choć ponownie zmniejsza swój tygodniowy wynik punktowy, tym razem z poziomu 473.000 pkt do 454.000 pkt, nadal utrzymuje bezpieczną przewagę nad drugim w zestawieniu DJ-em Avicii i jego Wake Me Up! (nagranym z gościnnym udziałem Aloe Blacca). Biedaczek na 2. pozycji zadomowił się jeszcze bardziej niż Perry na miejscu 1., ponieważ to już dziewiąte notowanie, w którym Wake Me Up! od szczytu listy dzieli tylko 1 pozycja. Piosenka Avicii obecna jest na liście od 15 tygodni. Z kolei Roar podczas swojego 8-tygodniowego pobytu na liście tylko 1 raz nie plasowało się na miejscu 1. Singiel Katy Perry zebrał już 4.205.000 pkt. Cóż to jednak przy wyniku utworu Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa, notowanego aktualnie na miejscu 8., który do tej pory wygenerował – bagatela – 10.330.000 pkt i jest zdecydowanym tegorocznym liderem na Global Track Chart. Tytułu przeboju roku Thicke’owi już nikt nie odbierze…

Pamiętać należy o 2 piosenkach, które niezmiennie liczą się w walce o 1. miejsce na Global Track Chart. Royals Lorde pozostaje na miejscu 3., zwiększając jednak swój tygodniowy udział punktowy z poziomu 270.000 pkt do 294.000 pkt, tymczasem Wrecking Ball Miley Cyrus znajduje się tuż za plecami Lorde.

W poprzednim notowaniu wydarzyła się nam dziwna historia. Pozwólcie, że przypomnę. Południowokoreański zespół Busker Busker, który postanowił wszystkie utwory wchodzące w skład albumu Autumn Night wydać jednocześnie w postaci singli, umieścił w top 40 aż 9 swoich piosenek. Oczywistym było, że większości z nich w kolejnym notowaniu już nie dostrzeżemy i w istocie tak się stało. W top 40 ostał się tylko 1 z nich (Love, At First), notując przy okazji największy spadek w obrębie listy – o 20 miejsc. W rezultacie do zestawienia powróciło kilka dobrze nam już znanych tytułów, w tym szczególnie zasłużone Just Give Me A Reason P!nk i Nate’a Ruessa, które dzięki pojawieniu się raz jeszcze w top 40 poprawia swój rezultat punktowy, wynoszący na ten moment 7.958.000 pkt.

5 nowości: #5 NMB 48 Kamonegikkusu, #19 Katy Perry Walking On Air, #27 E-Girls Gomennasai No Kissing You, #39 Mike Will Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23, #40 The Vamps Can We Dance.
7 powrotów: na #31 P!nk feat. Lily Allen True Love, na #32 Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U, na #33 Avicii feat. Salem Al Fakir You Make Me, na #34 Justin Timberlake Mirrors, na #36 P!nk feat. Nate Ruess Just Give Me A Reason, na #37 Luke Bryan That’s My Kind Of Night, na #38 Zedd feat. Foxes Clarity.

Z top 40 wypadły: z #20 Busker Busker Too Much Regret (1 tydzień w top 40), z #21 Busker Busker Love Is Timing (1 tydzień w top 40), z #24 Busker Busker Your Lips (1 tydzień w top 40), z #27 Busker Busker Cool Girl (1 tydzień w top 40), z #28 Busker Busker Night (1 tydzień w top 40), z #30 Busker Busker Beautiful Age (1 tydzień w top 40), z #31 Busker Busker Juliette (1 tydzień w top 40), z #33 Busker Busker Autumn Night (1 tydzień w top 40), z #34 Not Yet Hirihiri No Hana (1 tydzień w top 40), z #37 Exile No Limit (1 tydzień w top 40), z #38 One Direction Best Song Ever (10 tygodni w top 40), z #40 Drake feat. 2 Chainz & Big Sean All Me (1 tydzień w top 40).

Największy spadek: z #15 na #35 – Busker Busker Love, At First.
Największy awans: z #35 na #24 – Ylvis The Fox, a także z #39 na #28 – Martin Garrix Animals.
Największy wzrost punktowy: Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home (aktualnie: #7).
Najdłużej na liście: 35 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie: #29).

Notowanie z 11/10/2013 – top 40:

1. Katy Perry Roar (454.000 pkt)
2. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up! (376.000 pkt)
3. Lorde Royals (294.000 pkt)
4. Miley Cyrus Wrecking Ball (271.000 pkt)
5. NMB 48 Kamonegikkusu (248.000 pkt) (nowość)
6. Lady Gaga Applause (220.000 pkt)
7. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home (207.000 pkt)
8. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines (204.000 pkt)
9. OneRepublic Counting Stars (180.000 pkt)
10. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness (170.000 pkt)
11. Capital Cities Safe And Sound (158.000 pkt)
12. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail (151.000 pkt)
13. Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty (144.000 pkt)
14. Ellie Goulding Burn (140.000 pkt)
15. Eminem Berzerk (128.000 pkt)
16. Miley Cyrus We Can’t Stop (125.000 pkt)
17. Britney Spears Work Bitch (121.000 pkt)
18. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky (118.000 pkt)
19. Katy Perry Walking On Air (114.000 pkt) (nowość)
20. John Newman Love Me Again (113.000 pkt)
21. Passenger Let Her Go (108.000 pkt)
22. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse (106.000 pkt)
23. Naughty Boy feat. Sam Smith La La La (102.000 pkt)
24. Ylvis The Fox (100.000 pkt)
25. Bruno Mars Treasure (93.000 pkt)
26. Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert Same Love (92.000 pkt)
27. E-Girls Gomennasai No Kissing You (88.000 pkt) (nowość)
28. Martin Garrix Animals (83.000 pkt)
29. Imagine Dragons Radioactive (82.000 pkt)
30. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us (75.000 pkt)
31. P!nk feat. Lily Allen True Love (73.000 pkt) (powrót)
32. Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U (72.000 pkt) (powrót)
33. Avicii feat. Salem Al Fakir You Make Me (72.000 pkt) (powrót)
34. Justin Timberlake Mirrors (69.000 pkt) (powrót)
35. Busker Busker Love, At First (68.000 pkt)
36. P!nk feat. Nate Ruess Just Give Me A Reason (66.000 pkt) (powrót)
37. Luke Bryan That’s My Kind Of Night (65.000 pkt) (powrót)
38. Zedd feat. Foxes Clarity (65.000 pkt) (powrót)
39. Mike Will Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23 (64.000 pkt) (nowość)
40. The Vamps Can We Dance (62.000 pkt) (nowość)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

 

Global Album Chart

Nie było wątpliwości, że królem globalnej listy sprzedaży albumów w aktualnym notowaniu zostanie Justin Timberlake z kontynuacją wydanego ponad pół roku temu albumu The 20/20 Experience. Zagadką pozostawało tylko, o ile słabszy start od swojego poprzednika zaliczy The 20/20 Experience: 2 Of 2. Teraz znamy już odpowiedź…

Podczas gdy 1. część albumowej sagi JT (jak czasem Justin jest nazywany) ustawiła poprzeczkę na poziomie 1.290.000 kopii sprzedanych w ciągu tygodnia, 2. część tego wydawnictwa w analogicznym czasie zdołała uzbierać już tylko nieco ponad 1/3 z tego wyniku – 469.000 kopii. Autorzy United World Chart mieli jednak problemy z wydawnictwem o podtytule The Complete Experience, które składa się jednocześnie z 1. i 2. części The 20/20 Experience. Problem wynikał z tego, że np. w Wielkiej Brytanii sprzedaż części 1., części 2. oraz wydawnictwa złożonego z obu części liczona była osobno, tymczasem Billboard sprzedaż The Complete Experience dodawał do sprzedaży 2. części albumu Justina, nie informując przy tym, w ilu dokładnie kopiach rozeszło się wydawnictwo złożone z obu części The 20/20 Experience. Autorzy UWC poczynili jednak pewne ustalenia, by przedstawiony problem rozwiązać na tyle, na ile było to możliwe. W konsekwencji sprzedaż The Complete Experience w sposób znany tylko im została odpowiednio rozdzielona na część 1. i część 2. Efekt jest taki, że oba tegoroczne longplaye Justina Timberlake’a zajmują miejsca w top 5 aktualnego notowania. Część 2. debiutuje na miejscu 1., a część 1. powraca na listę na miejsce 5. z nakładem 98.000 kopii. Dodać wypada przy tym, że 1. część The 20/20 Experience pozostaje najlepiej sprzedającym się w tym roku albumem na świecie. Czy ktoś jest w stanie zagrozić temu wydawnictwu? Po piętach cały czas depcze JT wydane pod koniec ubiegłego roku Unorthodox Jukebox Bruno Marsa (w chwili obecnej notowane na miejscu 23.).

Tydzień podsumowany w bieżącym notowaniu Global Album Chart pod względem nowości okazał się spokojniejszy od kilku poprzednich. Nowe tytuły stanowią tym razem dokładnie 25% zestawienia. Innymi słowy, w top 40 mamy 10 nowości, a taką ich liczbę w sezonie, który obfituje przecież w nowe tytuły, uznać można za wynik dosyć skromny, zwłaszcza jeśli sięgnie się do notowania z wcześniejszego tygodnia, gdy nowości w top 40 było aż 16. Wówczas 6 z nich mieściło się w top 10. Cóż stało się z tymi 6 tytułami w nowym notowaniu? 3 z nich nadal przebywają w czołowej dziesiątce, 1 notowany jest w drugiej dziesiątce, a 2 w trzeciej.

Za to pierwsza dziesiątka aktualnego notowania liczy 4 nowości oraz 1 powrót. O powrocie oraz najwyżej notowanej nowości mowa była powyżej. Wśród pozostałych nowości znajdziemy album Days Are Gone amerykańskiego, kobiecego tria Haim, który przyniósł zespołowi 1. miejsce na The UK Albums Chart w notowaniu z dnia 6 października br. (nowość na UWC na miejscu 7.), a przede wszystkim Pure Heroine, czyli pierwszy longplay nowozelandzkiej debiutantki o pseudonimie Lorde, która zdołała przekonać do siebie najprężniejszy rynek muzyczny na globie (nowość na UWC na miejscu 3.).

Odrobinę miejsca w komentarzu należy poświęcić liderowi z poprzedniego notowania. Na 1. miejscu nie zdołał bowiem ostać się trzeci longplay Drake’a, Nothing Was The Same, który pojawił się na tej pozycji dzięki sprzedaży na poziomie 794.000 kopii, co stanowiło rekordowe osiągnięcie dla Drake’a. Tymczasem drugi tydzień sprzedaży Kanadyjczyk zamyka ze znacznie skromniejszym nakładem 200.000 kopii, co jednak wystarczyło, by zająć miejsce 2. Drake, podobnie jak album AM Arctic Monkeys, powstrzymał trend, który zarysował się na przełomie lata i jesieni, a polegający na tym, że album po debiucie na miejscu 1. zaliczał spadek w dolne partie pierwszej dziesiątki, by następnie wypaść z top 10. A skoro wywołano już Arctic Monkeys do tablicy, wspomnieć wypada, że w czwartym tygodniu na liście ich AM nadal notowane jest w czołowej dziesiątce – co prawda już w jej ogonie, bo na miejscu 9. po spadku z miejsca 5, ale to nadal przecież wyższe rejony zestawienia.

10 nowości: #1 Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2, #3 Lorde Pure Heroine, #4 Perfume Level 3, #7 Haim Days Are Gone, #16 Casper Hinterland, #17 Scandal Standard, #18 Alter Bridge Fortress, #19 Agnes Obel Aventine, #25 Moby Innocents, #26 Tyler Farr Redneck Crazy.
2 powroty: na #5 Justin Timberlake The 20/20 Experience, na #38 Passenger All The Little Lights.

Z top 40 wypadły albumy: z #14 CHVRCHES The Bones Of What You Believe (1 tydzień w top 40), z #15 G-Dragon Coup D’etat (3 tygodnie w top 40), z #18 Rohff Pouvoir, Danger, Respect & Game (1 tydzień w top 40), z #21 Jason Derulo Tattoos (1 tydzień w top 40), #23 Busker Busker Autumn Night (1 tydzień w top 40), z #24 Vamps Sex, Blood & Rock N’ Roll (1 tydzień w top 40), z #27 Krewella Get Wet (1 tydzień w top 40), z #30 Nirvana In Utero, z #32 Keith Urban Fuse (3 tygodnie w top 40), z #33 Justin Moore Off The Beaten Path (2 tygodnie w top 40), z #38 The Weeknd Kiss Land (3 tygodnie w top 40), z #40 Alan Jackson The Bluegrass Album (1 tydzień w top 40).

Największy spadek: z #13 na #36 – Jessie J Alive.
Największy awans: z #16 na #12 – Birdy Fire Within, a także z #35 na #31 – P!nk The Truth About Love.
Największy wzrost sprzedaży: Justin Timberlake The 20/20 Experience (aktualnie: #5).
Najdłużej na liście: 72 tygodnie – Lana Del Rey Born To Die (aktualnie: #39).

Notowanie z 11/10/2013 – top 40:

1. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2 (469.000 kopii) (nowość)
2. Drake Nothing Was The Same (200.000 kopii)
3. Lorde Pure Heroine (171.000 kopii) (nowość)
4. Perfume Level 3 (166.000 kopii) (nowość)
5. Justin Timberlake The 20/20 Experience (98.000 kopii) (powrót)
6. Kings Of Leon Mechanical Bull (96.000 kopii)
7. Haim Days Are Gone (89.000 kopii) (nowość)
8. Superfly Best (70.000 kopii)
9. Arctic Monkeys AM (61.000 kopii)
10. Stromae Racine Carrée (60.000 kopii)
11. Avicii TRUE (57.000 kopii)
12. Birdy Fire Within (46.000 kopii)
13. Jack Johnson From Here To Now To You (46.000 kopii)
14. Metallica Metallica: Through The Never (Soundtrack) (45.000 kopii)
15. Sting The Last Ship (45.000 kopii)
16. Casper Hinterland (44.000 kopii) (nowość)
17. Scandal Standard (43.000 kopii) (nowość)
18. Alter Bridge Fortress (43.000 kopii) (nowość)
19. Agnes Obel Aventine (38.000 kopii) (nowość)
20. Cher Closer To The Truth (38.000 kopii)
21. Dream Theater Dream Theater (37.000 kopii)
22. Elton John The Diving Board (36.000 kopii)
23. Bruno Mars Unorthodox Jukebox (36.000 kopii)
24. Luke Bryan Crash My Party (35.000 kopii)
25. Moby Innocents (33.000 kopii) (nowość)
26. Tyler Farr Redneck Crazy (29.000 kopii) (nowość)
27. Placebo Loud Like Love (28.000 kopii)
28. Imagine Dragons Night Visions (27.000 kopii)
29. Avenged Sevenfold Hail To The King (26.000 kopii)
30. Daft Punk Random Access Memories (25.000 kopii)
31. P!nk The Truth About Love (25.000 kopii)
32. Exo XOXO (Kiss & Hug Version) (24.000 kopii)
33. Macklemore & Ryan Lewis The Heist (24.000 kopii)
34. Katie Melua Ketevan (24.000 kopii)
35. Robin Thicke Blurred Lines (24.000 kopii)
36. Jessie J Alive (23.000 kopii)
37. Andrea Berg Atlantis (22.000 kopii)
38. Passenger All The Little Lights (22.000 kopii)
39. Lana Del Rey Born To Die (21.000 kopii)
40. Jay Z Magna Carta… Holy Grail (21.000 kopii)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.