Rubryki
1 razy skomentowano

United World Chart: Notowania z 08/11/13

Dodany przez | 13/11/2013
Informacje
 
 

Japoński fenomen smakowitszym kąskiem od nowego singla Eminema i Rihanny.


Global Track Chart

Katy Perry nie daje rady stawić czoła nowościom i jej przebój Roar po 10 tygodniach kończy pobyt na 1. miejscu światowej listy przebojów.

Obok Blurred Lines Robina ThickeT.I. i Pharrella Williamsa, które na szczycie listy przebywało przez połowę czerwca, cały lipiec i niemal do końca sierpnia br. (od notowania z dnia 14 czerwca br. do notowania z dnia 23 sierpnia br., gdy na 1. miejscu zadebiutowało Roar), Roar jest najdłużej okupującym 1. miejsce utworem w tym roku. Przewaga Blurred Lines nad Roar polega jednak na tym, iż przebój Robina Thicke królował na liście w sposób nieprzerwany, tymczasem singiel Katy Perry potrzebował na to 2 transzy: po 1 tygodniu opuścił 1. miejsce, ustępując w notowaniu z dnia 30 sierpnia br. miejsca singlowi japońskiego girlsbandu AKB 48 pt. Koisuru Fortune Cookie, a następnie powrócił na szczyt i przebywał na nim do poprzedniego notowania, łącznie z nim.

Roar jest szóstym singlem Katy Perry, który dotarł na szczyt Global Track Chart, tyle że żaden w wcześniejszych „numerów jeden” Perry na liście światowej nie przebywał na 1. miejscu tak długo, jak Roar. Kolejne „numery jeden” Katy Perry okupowały 1. pozycję odpowiednio: I Kissed A Girl – 7 tygodni, Hot N Cold – 3 tygodnie, California Gurls – 8 tygodni, Firework – 3 tygodnie, E.T. (feat. Kanye West) – 2 tygodnie. W aktualnym notowaniu Roar nieznacznie kurczy swój tygodniowy udział punktowy z poziomu 368.000 pkt do 360.000 pkt i po 12 tygodniach ma na swoim koncie 5.749.000 pkt. Roar notowane jest obecnie na miejscu 3., czyli po raz pierwszy wypada z top 2.

Szturm na 1. miejsce przeprowadziły 2 nowości. Ta, której szturm się powiódł, z pewnością w kolejnym notowaniu swojego sukcesu nie powtórzy. Stanie się tak, ponieważ jest to wydawnictwo japońskie nagrane przez lokalny dziewczęcy fenomen – zespół AKB 48, a wydawnictwa tej grupy z pewną regularnością przejmują na Global Track Chart prowadzenie w tygodniu premiery (Japończycy z początku kupują single AKB 48 bez opamiętania), potem zaś gwałtowanie słabną, opuszczając top 40 w ciągu kilku tygodni.

Heart Ereki jest czwartym w tym roku japońskim „numerem jeden” na liście światowej i jednocześnie czwartym w tym roku „numerem jeden” zespołu AKB 48. W 2013 r. jeszcze tylko Pharrell Williams pojawił się na 1. miejscu z więcej niż 1 piosenką, tj. z Get Lucky nagranym z duetem Daft Punk (2 tygodnie na 1. miejscu, obecnie notowane na miejscu 37., do tej pory: 8.706.000 pkt) oraz wspomnianym na wstępie Blurred Lines (10 tygodni na 1. miejscu, obecnie notowane na miejscu 16., do tej pory: aż 10.939.000 pkt).

Formacja AKB 48 jest częstym bywalcem 1. miejsca Global Track Chart. Heart Ereki jest czternastym singlem AKB 48, który dociera na szczyt listy, co stanowi drugi najlepszy wynik, jeśli idzie o zespoły, po The Beatles! Singiel Heart Ereki gromadzi w tygodniu premiery 656.000 pkt, co stanowi najlepszy wynik od ostatniego w tym roku sierpniowego notowania, kiedy to singiel tego samego zespołu, Koisuru Fortune Cookie, wystrzelił z poziomu 702.000 pkt. AKB 48 wielokrotnie notowały lepszy start niż ten, jaki przypadł im w udziale w bieżącym notowaniu. Rekordem zespołu pozostaje wynik 898.000 pkt zdobytych w tygodniu premiery przez singiel Sayonara Crawl, który na 1. miejscu listy zadebiutował wiosną tego roku.

Z AKB 48 przegrywa na razie kolejny wspólny singiel Eminema i RihannyThe Monster, który debiutuje na miejscu 2. z wynikiem 444.000 pkt zdobytych w ciągu premierowego tygodnia. Po raz pierwszy od grudnia 1984 r. mamy do czynienia z sytuacją, gdy 2 pierwsze pozycje Global Track Chart wypełniają nowości.

The Monster ma spore szanse na to, by w najbliższym czasie objąć prowadzenie na liście, zwłaszcza gdy do promocji piosenki włączone zostanie wideo. 3 lata temu utwór Love The Way You Lie Eminema i Rihanny na 1. miejsce dotarł w szóstym tygodniu pobytu w zestawieniu i spędził na tej pozycji 9 tygodni. Co ciekawe, tylko w 1 z tych 9 tygodni Love The Way You Lie legitymowało się wyższym tygodniowym zasobem punktowym niż The Monster w bieżącym notowaniu, a w 1 miało dokładnie tyle samo punktów; pozostałe 7 tygodni na szczycie zapewniał temu utworowi niższy niż The Monster tygodniowy wynik punktowy. Love The Way You Lie na United World Chart zebrało łącznie 9.067.000 pkt, co stanowi drugi najlepszy wynik spośród singli wydanych w 2010 r. po Rolling In The Deep Adele, aczkolwiek Adele swój finalny wynik budowała w 2011 r., a także w 2012 r., gdyż jej singiel w top 40 zadebiutował dopiero w 2011 r., mimo iż został wydany jeszcze w 2010 r.

Na miejscu 5. pojawia się trzecia najwyżej notowana nowość: singiel Story Of My Life boysbandu One Direction z 341.000 pkt na koncie. W notowaniu z dnia 2 sierpnia 2013 r. wcześniejszy singiel One Direction, Best Song Ever, startował z wyżej pozycji – 3., a także z wyższym tygodniowym zasobem punktowym – 397.000 pkt. Best Song Ever notowane było w top 40 10 razy i zgromadziło w tym czasie 1.548.000 pkt.

Po 24 tygodniach w pierwszej dziesiątce ponownie melduje się Passenger z singlem Let Her Go, który coraz lepiej radzi sobie na rynku amerykańskim. Let Her Go w top 40 obecne jest od 34 tygodni, a w obecnym notowaniu awansuje z miejsca 13. na 10.

Do top 40, na miejsce 40., powraca Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us, które opuściło ją tydzień temu. Tym sposobem o 57.000 pkt Can’t Hold Us poprawia swoją sumę punktów, co daje łącznie 6.725.000 pkt.

7 nowości: #1 AKB 48 Heart Ereki, #2 Eminem feat. Rihanna The Monster, #5 One Direction Story Of My Life, #20 Lady Gaga Venus, #23 Trouble Maker Now, #29 Justin Bieber Recovery, #33 Sandaime J Soul Brothers Fuyu Monogatari.
3 powroty: na #14 Eminem Survival, na #39 Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse, na #40  Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us.

Z top 40 wypadły: z #15 Justin Bieber Hold Tight (1 tydzień w top 40), z #16 Kinki Kids Mada Namida Ni Naranai Kanashimi (1 tydzień w top 40), z #21 Taylor Swift Sweeter Than Fiction (1 tydzień w top 40), z #22 Nana Mizuki & T.M.Revolution Kakumei Dualism (1 tydzień w top 40), z #29 Tyga & Justin Bieber Wait For A Minute (1 tydzień w top 40), z #30 James Arthur You’re Nobody ‚Til Somebody Loves You (1 tydzień w top 40), z #35 K.Will You Don’t Know Love (1 tydzień w top 40), z #37 Kana Nishino Sayonara (1 tydzień w top 40), z #38 Park Ji Yoon feat. San E Mr. Lee (1 tydzień w top 40), z #40 Bruno Mars Treasure (23 tygodnie w top 40).

Największy spadek: z #6 na #25 – Lady Gaga feat. R. Kelly Do What U Want.
Największy awans: z #24 na #17 – Eminem Berzerk.
Największy wzrost punktowy: Eminem Survival (aktualnie: #14).
Najdłużej na liście: 39 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie: #38).

Notowanie z 08/11/2013 – top 40:

1. AKB 48 Heart Ereki (656.000 pkt) (nowość)
2. Eminem feat. Rihanna The Monster (444.000 pkt) (nowość)
3. Katy Perry Roar (361.000 pkt)
4. Lorde Royals (342.000 pkt)
5. One Direction Story Of My Life (341.000 pkt) (nowość)
6. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up! (307.000 pkt)
7. Miley Cyrus Wrecking Ball (252.000 pkt)
8. OneRepublic Counting Stars (208.000 pkt)
9. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home (169.000 pkt)
10. Passenger Let Her Go (164.000 pkt)
11. Lady Gaga Applause (164.000 pkt)
12. Eminem Rap God (142.000 pkt)
13. Ellie Goulding Burn (134.000 pkt)
14. Eminem Survival (133.000 pkt) (powrót)
15. Ylvis The Fox (130.000 pkt)
16. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines (126.000 pkt)
17. Eminem Berzerk (122.000 pkt)
18. Pitbull feat. Ke$ha Timber (119.000 pkt)
19. Capital Cities Safe And Sound (116.000 pkt)
20. Lady Gaga Venus (116.000 pkt) (nowość)
21. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness (105.000 pkt)
22. John Newman Love Me Again (96.000 pkt)
23. Trouble Maker Now (94.000 pkt) (nowość)
24. James Blunt Bonfire Heart (93.000 pkt)
25. Lady Gaga feat. R. Kelly Do What U Want (93.000 pkt)
26. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail (92.000 pkt)
27. Imagine Dragons Demons (91.000 pkt)
28. Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty (91.000 pkt)
29. Justin Bieber Recovery (87.000) (nowość)
30. Avicii feat. Dan Tyminski Hey Brother (85.000 pkt)
31. Britney Spears Work Bitch (84.000 pkt)
32. Martin Garrix Animals (81.000 pkt)
33. Sandaime J Soul Brothers Fuyu Monogatari (80.000 pkt) (nowość)
34. Katy Perry Unconditionally (78.000 pkt)
35. Naughty Boy feat. Sam Smith La La La (74.000 pkt)
36. Miley Cyrus We Can’t Stop (70.000 pkt)
37. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky (70.000 pkt)
38. Imagine Dragons Radioactive (69.000 pkt)
39. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse (61.000 pkt) (powrót)
40. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us (57.000 pkt) (powrót)

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

 

Global Album Chart

W poprzednim notowaniu japońska grupa Arashi z albumem Love zablokowała Katy Perry i jej Prism w drodze na szczyt. Pierwsze z wydawnictw miało na koncie 670.000 kopii, drugie zaś 453.000 pkt. W nowym notowaniu Prism pozostaje na miejscu 2., kurcząc jednak sprzedaż do poziomu 224.000 kopii, tymczasem Arashi zaliczają twarde lądowanie na miejsce 11. i do swojego imponującego wyniku sprzed tygodnia dorzucają już tylko 62.000 kopii.

Na miejscu 1. Global Album Chart debiutują Kanadyjczycy z Arcade Fire z czwartym longplayem – Reflektor. W 2010 r. poprzedni album formacji, The Suburbs, zadebiutował na miejscu 2., ale mając na koncie nieco wyższą sprzedaż. Reflektor rozeszło się w nakładzie 278.000 kopii w pierwszym tygodniu, tymczasem The Suburbs w analogicznym czasie zakupiono w sile 294.000 kopii. Walkę o 1. miejsce The Suburbs przegrało wówczas z albumem Japończyków z Arashi, Boku No Miteiru Fukei, którzy przed tygodniem ze swoim innym wydawnictwem przeszkodzili Katy Perry.

Wysoki debiut – na miejscu 3., zalicza remiks album grupy Linkin Park, Recharged. 3. pozycję zapewniła temu wydawnictwu przeciętna (choć nie najgorsza, jeśli brać pod uwagę, iż nie jest to regularne wydawnictwo zespołu) sprzedaż rzędu 83.000 kopii. Wydany w 2012 r. studyjny album Linkin Park, Living Things, zadebiutował co prawda dopiero na 10. miejscu, mając na koncie raptem 51.000 kopii, ale w kolejnym tygodniu, gdy notowanie uwzględniało już sprzedaż z pozostałych rynków, awansowało na miejsce 1. dzięki nakładowi 447.000 kopii.

Największy procentowy wzrost sprzedaży względem poprzedniego notowania notuje Lorde z albumem Pure Heroine, który trafił do sprzedaży w kolejnych krajach. Pure Heroine skacze z miejsca 8. na 4., zwiększając nakład z 55.000 kopii przed tygodniem do 82.000 kopii obecnie.

Za to, by zmieścić się w tygodniowym top 40, wystarczyło tym razem znaleźć 17.000 nabywców, co w okresie, gdy nowych tytułów jest na rynku zatrzęsienie, może nieco niepokoić… Rok temu o tej samej porze album zamykający top 40 musiał sprzedać się w nakładzie 24.000 kopii, co w aktualnym notowaniu dawałoby mu 27. miejsce!

Liczba nowości w top 40 zmniejsza się z 15 tytułów przed tygodniem do 11 tytułów w nowym notowaniu. Dodatkowo mamy w top 40 2 tytuły, które na listę powracają. W tym gronie znajduje się album Random Access Memories francuskiego duetu Daft Punk, który z top 40 pożegnał w poprzednim notowaniu po 22-tygodniowej obecności na liście, by szybko powrócić do stawki na miejsce 34. z nakładem rzędu 19.000 kopii, co daje temu albumowi łączny nakład bliski 2,9 miliona kopii.

11 nowości: #1 Arcade Fire Reflektor, #3 Linkin Park Recharged, #5 Kim Jae Joong WWW (Who When Why), #6 Kelly Clarkson Wrapped In Red, #8 The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas, #17 Thomas Rhett It Goes Like This, #18 Toby Keith Drink After Work, #24 Prince Kay One Rich Kidz, #30 Robert Glapser Experiment Black Radio 2, #37 Union J Union J, #39 Lisa Landspace.
2 powroty: na #31 One Direction Take Me Home, na #34 Daft Punk Random Access Memories.

Z top 40 wypadły albumy: z #10 Shinee Everybody (2 tygodnie w top 40),  z #18 Kazuyoshi Saito Saito (1 tydzień w top 40), z #19 AFI Burials (1 tydzień w top 40), z #22 Kazuyoshi Saito Kazuyoshi (1 tydzień w top 40), z #23 Fifth Harmony Better Together (EP) (1 tydzień w top 40), z #25 DJ Khaled Suffering From Success (1 tydzień w top 40), z #27 Kanjani 8 Juke Box (2 tygodnie w top 40), z #29 Sunrise Avenue Unholy Ground (1 tydzień w top 40), z #32 SiM Pandora (1 tydzień w top 40), z #36 TLC 20 (1 tydzień w top 40), z #37 Kaaris Or Noir (1 tydzień w top 40), z #38 Sting The Last Ship (5 tygodni w top 40), z #40 The Head And The Heart Let’s Be Still (2 tygodnie w top 40).

Największy spadek: z #13 na #28 – Motörhead Aftershock.
Największy awans: z #8 na #4 – Lorde Pure Heroine.
Największy wzrost sprzedaży: Lorde Pure Heroine (aktualnie: #4).
Najdłużej na liście: 76 tygodni – Lana Del Rey Born To Die (aktualnie: #32).

Notowanie z 08/11/2013 – top 40:

1. Arcade Fire Reflektor (278.000 kopii) (nowość)
2. Katy Perry Prism (224.000 kopii)
3. Linkin Park Recharged (83.000 kopii) (nowość)
4. Lorde Pure Heroine (82.000 kopii)
5. Kim Jae Joong WWW (Who When Why) (79.000 kopii) (nowość)
6. Kelly Clarkson Wrapped In Red (76.000 kopii) (nowość)
7. Miley Cyrus Bangerz (72.000 kopii)
8. The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas (72.000 kopii) (nowość)
9. James Blunt Moon Landing (68.000 kopii)
10. Pearl Jam Lightning Bolt (68.000 kopii)
11. Arashi Love (62.000 kopii)
12. Drake Nothing Was The Same (53.000 kopii)
13. Paul McCartney New (49.000 kopii)
14. Avicii TRUE (42.000 kopii)
15. Arctic Monkeys AM (41.000 kopii)
16. Stromae Racine Carrée (37.000 kopii)
17. Thomas Rhett It Goes Like This (37.000 kopii) (nowość)
18. Toby Keith Drink After Work (36.000 kopii) (nowość)
19. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2 (35.000 kopii)
20. Cher Closer To The Truth (34.000 kopii)
21. Bruno Mars Unorthodox Jukebox (33.000 kopii)
22. Helene Fischer Farbenspiel (32.000 kopii)
23. Imagine Dragons Night Visions (31.000 kopii)
24. Prince Kay One Rich Kidz (28.000 kopii) (nowość)
25. Kings Of Leon Mechanical Bull (27.000 kopii)
26. Luke Bryan Crash My Party (26.000 kopii)
27. Passenger All The Little Lights (24.000 kopii)
28. Motörhead Aftershock (23.000 kopii)
29. John Newman Tribute (22.000 kopii)
30. Robert Glapser Experiment Black Radio 2 (22.000 kopii) (nowość)
31. One Direction Take Me Home (21.000 kopii) (powrót)
32. Lana Del Rey Born To Die (21.000 kopii)
33. Kompilacja Forever Gentlemen (20.000 kopii)
34. Daft Punk Random Access Memories (19.000 kopii) (powrót)
35. OneRepublic Native (19.000 kopii)
36. Andrea Bocelli Love In Portofino (18.000 kopii)
37. Union J Union J (18.000 kopii) (nowość)
38. P!nk The Truth About Love (17.000 kopii)
39. Lisa Landspace (17.000 kopii) (nowość)
40. Birdy Fire Within (17.000 kopii).

Więcej informacji na temat tego notowania odnaleźć można na stronie mediatraffic.de.

Metodologia sporządzania notowania została przedstawiona tutaj.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.