Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 25/01/15

Dodany przez | 30/01/2015
 

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Podwójny triumf Marka Ronsona – jego czwarty album debiutuje na szczycie The UK Albums Chart, tymczasem singiel Uptown Funk! legitymuje się już najdłuższym pobytem na czele The UK Singles Chart od czasu Bleeding Love Leony Lewis.

The UK Singles Chart

  • „Numer jeden”

Singiel Uptown Funk! Marka Ronsona Bruno Marsa rozhulał się na Wyspach Brytyjskich tak bardzo, że w swoim siódmym tygodniu obecności w sprzedaży ponownie melduje się na szczycie brytyjskiej listy przebojów, generując blisko dwukrotnie wyższy nakład niż utwór z miejsca 2.

Uptown Funk! figuruje na szczycie już po raz szóstyAby zlokalizować ostatni singiel, który na 1. miejscu również meldował się co najmniej 6 razy, musimy cofnąć się do roku 2007, kiedy to od października do grudnia przez 7 kolejnych tygodni liderką była Leona Lewis z singlem Bleeding Love. Ronson i Mars swój 6-tygodniowy pobyt na szczycie zaliczyli jednak w 2 osobnych „transzach”. Piosenka po debiucie na 1. miejscu przesunęła się na miejsce 2., a następnie powróciła na szczyt i obecna jest na nim piąty tydzień z rzęduOstatnim utworem, który spędził na szczycie 5 kolejnych tygodni, był debiutancki singiel Katy Perry – I Kissed A Girllider listy do początku września 2008 r.

Od roku 2000 tylko 7 singlom udało się spędzić na 1. miejscu The UK Singles Chart 6 albo więcej tygodni. Oto ich lista:

– 10 tygodni: Rihanna feat. Jay-Z Umbrella (2007),
– 9 tygodni: Gnarls Barkley Crazy (2006),
– 7 tygodni: Leona Lewis Bleeding Love (2007), Tony Christie feat. Peter Kay Is This The Way To Amarillo (2005),
– 6 tygodni: Mark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk! (2014-2015), Rihanna feat. Calvin Harris We Found Love (2011, 2 razy po 3 tygodnie), The Black Eyed Peas feat. Justin Timberlake Where Is The Love? (2003).

Uptown Funk! po raz siódmy generuje tygodniowy nakład przekraczający 100 tysięcy kopii, przy czym w 6 poprzednich notowaniach singiel sześciocyfrowy tygodniowy nakład osiągał już z samej tradycyjnej sprzedaży, tj. bez uwzględniania streamingowego przelicznika (gdzie każde 100 odtworzeń tego utworu w serwisach streamingowych = 1 sprzedana jego kopia).

Singiel Ronsona i Marsa do pory generował następujące tygodniowe nakłady:

– I tydzień (debiut na #1): 118 117 kopii (tradycyjna sprzedaż: 104 662 kopie, streaming: 13 455 kopii),
– II tydzień (spadek na #2): 181 545 kopii (tradycyjna sprzedaż: 158 146 kopii, streaming: 23 399 kopii),
– III tydzień (powrót na #1): 186 655 kopii (tradycyjna sprzedaż: 161 692 kopie, streaming: 24 963 kopie),
– IV tydzień (#1): 156 335 kopii (tradycyjna sprzedaż: 130 784 kopie, streaming: 25 551 kopii),
– V tydzień (#1): 129 871 kopii (tradycyjna sprzedaż: 105 566 kopii, streaming: 24 305 kopii),
– VI tydzień (#1): 125 948 kopii (tradycyjna sprzedaż: 101 443 kopie, streaming: 24 505 kopii),
– aktualnie – VII tydzień (#1): 120 443 kopie (tradycyjna sprzedaż: 94 818 kopii, streaming: 25 625 kopii).

Po 7 tygodniach Uptown Funk! legitymuje się zatem nakładem równym 1 018 914 kopii, gdzie z tradycyjnej sprzedaży pochodzi 857 111 kopii.

  • Sytuacja na dalszych pozycjach w top 10

Dzięki pojawieniu się w sprzedaży na miejsce 2. z miejsca 50. (zajmowanego przed tygodniem dzięki popularności w serwisach streamingowych) wskakuje singiel Lips Are Movin Meghan Trainor. Jest to drugi singiel tej wokalistki notowany w top 10. Ten poprzedni, All About That Bass, w 21. tygodniu obecności na liście figuruje na miejscu 14. Piosenka przewodziła listą przez 4 kolejne październikowe tygodnie ub. roku.

W top 10 po raz pierwszy widnieje prócz tego singiel The Nights DJ-a Avicii, który przesuwa się z miejsca 16. na 8. Dla Aviciego jest to siódmy utwór plasujący się w top 10. Gdyby zliczano wyłącznie sprzedaż cyfrową i fizyczną singli, nie uwzględniając streamingu, The Nights znajdowałoby się o 1 pozycję wyżej.

  • Nowości

Promowany teledyskiem aktualny singiel grupy Maroon 5Sugar, wskakuje do top 100, notując awans z miejsca 173. na 55. (gdyby brano pod uwagę wyłącznie tradycyjną sprzedaż, Sugar zajmowałoby 39. lokatę). A na miejscu 75. debiutuje taneczne propozycja Creeping In The Dark sygnowana nazwą Majestic & Jungle 70 (pod względem sprzedaży cyfrowej i fizycznej jest to jednak 49. najpopularniejszy utwór podsumowywanego tygodnia). W top 100 po raz pierwszy widnieje prócz tego duet Pitbull Ne-Yo z utworem Time Of Our Lives awansującym z miejsca 181. na 81. (pod względem sprzedaży: #75).

Streamingowy przelicznik grzebie (przynajmniej na ten moment) szanse na debiut w top 100 utworom: Something Big Shawna Mendesa (pod względem sprzedaży: #56), One More Ne-Yo T.I. (pod względem sprzedaży: #85) i Ready Kodaline (pod względem sprzedaży: #90).

  • Inne informacje

Mija rok od momentu, gdy na liście zadebiutował singiel Rather Be Clean Bandit Jess GlynneDrugi najlepiej sprzedający się w minionym roku singiel w Wielkiej Brytanii oraz najpopularniejszy w 2014 r. utwór w brytyjskim streamingu, który na początku swojego pobytu na liście przewodził nią przez 4 kolejne tygodnie, w 53. tygodniu obecności w top 100 zajmuje 40. miejsce.

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowychMark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk!.

Najczęściej odtwarzany utwór w serwisach streamingowychMark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk! – ok. 2 562 500 odtworzeń, co oznacza, że wspomniany singiel po raz kolejny poprawia ustanowiony przez siebie rekord tygodniowej liczby odtworzeń w streamingu (od 4 stycznia br. wynosił on ok. 2 555 100 odtworzeń).

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 562 666 kopii (wynik o 50 432 kopie niższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie sprzedaż wynosiła 3 126 393 kopie.

Ze streamingu pochodzą dodatkowo3 787 042 kopie (wynik o 144 091 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 378 704 200 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. na Spotify).

Łączny tygodniowy nakład utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + przelicznik streamingowy)6 349 708 kopii (wynik o 93 659 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

76. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Alle Farben feat. Graham Candy She Moves (Far Away), Fergie L.A.Love (La La), Giorgio Moroder feat. Kylie Minogue Right Here, Right Now, Hannah Wants & Chris Lorenzo Rhymes, Karen Harding Say Something, Rihanna feat. Kanye West & Paul McCartney FourFiveSeconds czy Selena Gomez The Heart Wants What It Wants.

Notowanie z 25/01/2015 – top 20:

1. Mark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk! (6) – 120 443 kopie (tradycyjna sprzedaż: 94 818 kopii, streaming: 25 625 kopii)
2. Meghan Trainor Lips Are Movin – 66 162 kopie
3. Hozier Take Me To Church – 65 263 kopie
4. Philip George Wish You Were Mine – 51 782 kopie
5. Olly Murs feat. Demi Lovato Up – 37 267 kopii
6. Ed Sheeran Thinking Out Loud – 36 657 kopii
7. Alesso feat. Tove Lo Heroes (We Could Be) – 30 912 kopii
8. Avicii The Nights – 28 079 kopii
9. Taylor Swift Blank Space – 27 570 kopii
10. Ben Haenow Something I Need – 24 768 kopii
11. Sia Elastic Heart
12. Sam Smith Like I Can
13. Clean Bandit & Jess Glynne Real Love
14. Meghan Trainor All About That Bass
15. Blonde feat. Melissa Steel I Loved You
16. Calvin Harris feat. Ellie Goulding Outside
17. Echosmith Cool Kids
18. Tchami feat. Kaleem Taylor Promesses
19. Taylor Swift Shake It Off
20. George Ezra Budapest

(Jako „nowość” oznaczam utwory, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom odliczyć sprzedaż uzyskaną przez nie po zastosowaniu przelicznika streamingowego, 5 czołowych pozycji pozostałoby bez zmian. Za to do roszad doszłoby na pozycjach od 6. do 9.

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

  • „Numer jeden”

Po ostatnich „przepychankach” na szczycie między Georgem Ezrą Samem Smithem w końcu godzi tę dwójkę Mark Ronson. A czyni to, umieszczając na 1. miejscu albumowego zestawienia swój czwarty studyjny longplay o tytule Uptown Special. Dla muzyka jest to pierwszy albumowy „numer jeden” w karierze. Jego nowe wydawnictwo w ciągu tygodnia znajduje 33 380 nabywców.

Pierwszy longplay Ronsona, album Here Comes The Fuzz z 2003 r., nie cieszył się w Wielkiej Brytanii dużą popularnością i dotarł na liście tylko do miejsca 70. Znacznie lepiej poradził sobie album Version z 2007 r., który co prawda debiutował na liście na miejscu 2. i w przeciwieństwie do Uptown Special na szczyt się nie wdrapał, ale w tygodniu otwarcia legitymował się wyższym niż Uptown Special nakładem – równym 45 158 kopii. Z kolei wydany 3 lata później album Record Collection (podpisywany: Mark Ronson & The Business Intl) również startował od miejsca 2., tyle że w tygodniu premiery miał na koncie 29 039 kopii. Version w kolejnych tygodniach radziło sobie znacznie lepiej niż Record Collection w analogicznym czasie, bowiem drugi album Ronsona znalazł do dzisiaj 884 532 nabywców, a jego następca – 105 584.

Tymczasem lider sprzed tygodnia, album Wanted On Voyage George’a Ezry, osuwa się na miejsce 5., rozchodząc się tym razem w nakładzie 15 156 kopii (do dzisiaj: 822 062 kopie).

  • Nowości w top 10

Aktualne notowanie The UK Albums Chart jest pierwszym od 7 tygodni notowaniem przynoszącym debiuty w pierwszej dziesiątce. Oprócz Marka Ronsona swoje aktualne wydawnictwa umieszczają w top 10 3 zespoły.

Na miejscu 2. debiutuje amerykański zespół Fall Out Boy. Album American Beauty/American Psycho wyrównuje zatem osiągnięcie swojego poprzednika, albumu Save Rock And Roll (2013), który również zaczynał od miejsca 2. (i na szczyt nie dotarł). Warto jednak odnotować, że nowe wydawnictwo Fall Out Boy rozchodzi się w ciągu tygodnia w większym nakładzie (31 497 kopii) niż Save Rock And Roll w analogicznym okresie (24 809 kopii). Od obu tych albumów lepszy pod względem sprzedażowym start zaliczył jednak album Infinity On High (2007) – 64 054 kopie, aczkolwiek debiutował on na miejscu 3. Jest to najlepiej sprzedający się album tej formacji na Wyspach – nakład: 446 807 kopii. Pozostałe albumy studyjne Fall Out Boy plasowały się na liście poza pierwszą dziesiątką.

Debiut na miejscu 6. przypada w udziale grupie Enter Shikari i albumowi The Mindsweep. Ta brytyjska formacja 2 spośród 3 wcześniejszych albumów lokowała na liście na miejscu 4., a 1 album poza top 10.

Z kolei czwarty w karierze tytuł notowany w top 10 dopisuje na swoje konto zespół Belle And SebastianGirls In Peacetime Want To Dance debiutuje bowiem na miejscu 9. Najwyższą lokatą Szkotów pozostaje miejsce 8., które zajmowały 2 ich albumy.

  • Nowości poza top 10

Na The UK Albums Chart debiutują również m.in.:

– na #11 – album Vulnicura Björk (poprzedni jej album, Biophilia, dotarł do miejsca 21., ale za to 6 wcześniejszych regularnych albumów artystki plasowało się w top 10),
– na #12 – album brytyjskiego elektronicznego tria Above & Beyond pt. We Are All We Need (jest to najwyżej notowany longplay tego zespołu),
– na #13 – album amerykańskiej grupy The Decemberists pt. What A Terrible World, What A Beautiful World (jest to trzecie wydawnictwo zespołu notowane w top 100 i jak dotąd najwyższa pozycja w karierze),
– na #14 – album Modern Blues istniejącej od ponad 30 lat grupy The Waterboys (jest to najwyżej notowany album tej formacji od czasu Dream Harder z 1993 r., grupa ma na koncie 2 albumy plasujące się w top 10 – oba na miejscu 5.),
– na #16 – album The Pale Emperor Marilyna Mansona (2 poprzednie albumy studyjne również plasowały się w drugiej dziesiątce, chociaż Manson ma w dorobku 4 wydawnictwa, które dotarły na Wyspach do top 10, maksymalna pozycja: #4),
– na #27 – album amerykańskiej grupy Sleater-Kinney o tytule No Cities To Love (dla której jest to drugi tytuł plasujący się w top 100 i jednocześnie najwyżej notowany album w 20-letniej karierze),
– na #28 – debiutancki longplay amerykańskiego rapera o pseudonimie Joey Bada$$ pt. B4.Da.$$,
– na #36 – EP-ka Computer Controlled Acoustic Instruments pt2 Aphex Twina (wydany we wrześniu ub. roku album Syro dotarł do miejsca 8.),
– na #46 – siódmy studyjny album walijskiej grupy Funeral For A Friend pt. Chapter And Verse (dla której jest to najniżej notowane regularne wydawnictwo w karierze),
– na #58 – piąty studyjny album rapera Lupe Fiasco pt. Tetsuo & Youth (3 spośród 4 jego albumów notowane były na Wyspach na wyższej pozycji, w tym 1 nawet w top 10),
– na #83 – album United We Are, czyli długogrający debiut holenderskiego producenta znanego jako Hardwell,
– na #87 – debiutancki album kanadyjskiej grupy Viet Cong zatytułowany po prostu Viet Cong.

  • Inne informacje

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 264 930 kopii (wynik o 711 kopii niższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie tygodniowa sprzedaż albumów była wyższa i wynosiła 1 352 105 kopii.

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: Gaz Coombes Matador, Meghan Trainor Title, Papa Roach F.E.A.R., Rae Morris Unguarded, Selena Gomez For You, The Charlatans Modern Nature.

Notowanie z 25/01/2015 – top 20:

1. Mark Ronson Uptown Special (nowość) – 33 380 kopii
2. Fall Out Boy American Beauty/American Psycho (nowość) – 31 497 kopii
3. Ed Sheeran x – 23 270 kopii
4. Sam Smith In The Lonely Hour – 17 750 kopii
5. George Ezra Wanted On Voyage – 15 156 kopii
6. Enter Shikari The Mindsweep (nowość) – 14 925 kopii
7. Taylor Swift 1989 – 13 737 kopii
8. Hozier Hozier – 10 096 kopii
9. Belle And Sebastian Girls In Peacetime Want To Dance (nowość) – 9 794 kopie
10. Olly Murs Never Been Better – 7 204 kopie
11. Björk Vulnicura (nowość)
12. Above & Beyond We Are All We Need (nowość)
13. The Decemberists What A Terrible World, What A Beautiful World (nowość)
14. The Waterboys Modern Blues (nowość)
15. Paloma Faith A Perfect Contradiction
16. Marilyn Manson The Pale Emperor (nowość)
17. Dr. Dre 2001 (powrót)
18. Royal Blood Royal Blood
19. One Direction Four
20. Ella Henderson Chapter One

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
Dodaj komentarz jako pierwsza osoba!
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796