Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 18/01/15

Dodany przez | 21/01/2015
 

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Do 5 tygodni wydłuża się pobyt Uptown Funk! na szczycie brytyjskiej listy przebojów, tymczasem w zestawieniu sprzedaży albumów na prowadzenie powraca George Ezra.

The UK Singles Chart

  • „Numer jeden”

Singiel Uptown Funk! Marka Ronsona Bruno Marsa – z wyraźną przewagą nad utworem z miejsca 2. – utrzymuje prowadzenie na brytyjskiej liście przebojów. Jest to już w sumie piąty tydzień liderowania tego singla, ale czwarty z rzędu.

Ostatnim singlem, który spędził na 1. miejscu listy 5 tygodni, był bestseller roku 2013 w Wielkiej Brytanii – singiel Blurred Lines, który wykonywali wspólnie Robin ThickeT.I. oraz Pharrell WilliamsBlurred Lines figurowało na szczycie listy przez 4 kolejne tygodnie w czerwcu 2013 r., a po 2-tygodniowej przerwie powróciło na szczyt na 1 dodatkowy tydzień. Z kolei aby odnaleźć ostatni jak dotąd singiel, który spędził na 1. miejscu 5 tygodni, tyle że w sposób nieprzerwany, musimy cofnąć się aż do początku września 2008 r., kiedy to I Kissed A Girl Katy Perry oddało prowadzenie na liście po piątym z kolei tygodniu spędzonym na czele zestawienia. Co ciekawe, rok 2008 przyniósł aż 3 single, spośród których każdy figurował na szczycie przez 5 kolejnych tygodni. Oprócz przeboju Perry były to single: BassHunter Now You’re Gone i Duffy Mercy.

Uptown Funk! po raz szósty generuje tygodniowy nakład przekraczający 100 tysięcy kopii i – co więcej – po raz szósty przekracza ten próg nawet po odliczeniu streamingowego przelicznika (tj. każde 100 odtworzeń tego utworu w serwisach streamingowych = 1 sprzedana jego kopia).

Wspomniany singiel do tej pory generował następujące tygodniowe nakłady:

– I tydzień (debiut na #1): 118 117 kopii (tradycyjna sprzedaż: 104 662 kopie, streaming: 13 455 kopii),
– II tydzień (spadek na #2): 181 545 kopii (tradycyjna sprzedaż: 158 146 kopii, streaming: 23 399 kopii),
– III tydzień (powrót na #1): 186 655 kopii (tradycyjna sprzedaż: 161 692 kopie, streaming: 24 963 kopie),
– IV tydzień (#1): 156 335 kopii (tradycyjna sprzedaż: 130 784 kopie, streaming: 25 551 kopii),
– V tydzień (#1): 129 871 kopii (tradycyjna sprzedaż: 105 566 kopii, streaming: 24 305 kopii),
– VI tydzień (#1): 125 948 kopii (tradycyjna sprzedaż: 101 443 kopie, streaming: 24 505 kopii).

Po 6 tygodniach Uptown Funk! legitymuje się zatem nakładem równym 898 471 kopii, gdzie z tradycyjnej sprzedaży pochodzą 762 293 kopie.

  • Sytuacja na dalszych pozycjach w top 10

Do pierwszej dziesiątki brytyjskiej listy dedykowanej singlom nie udaje się wskoczyć żadnemu nowemu tytułowi. Za to po raz trzeci na miejscu 2. figuruje deephouse’owa propozycja Philipa George’a pt. Wish You Were Mine (streaming dodaje temu tytułowi ok. 11,7 tys. kopii), a swoją najlepszą jak dotąd pozycję na liście osiąga Hozier, którego Take Me To Church wchodzi już do top 3 (dzięki streamingowi na jego konto dopisano ok. 15,6 tys. kopii).

  • Nowości

Najwyżej notowana nowość w top 100 pojawia się na miejscu 16. Jest nią aktualny singiel DJ-a Avicii o tytule The Nights. Szwed wyraźnie poprawia zatem niechlubne osiągnięcie swojej poprzedniej produkcji, singla The Days, który na Wyspach dotarł jedynie do miejsca 82. Warto przypomnieć, że 3 single z ostatniego jak na razie regularnego wydawnictwa DJ-a, TRUE, meldowały się w top 10 listy, z czego 1, Wake Me Up!, trzykrotnie widniał na czele zestawienia, a prócz tego należy do grona singli, których sprzedaż w tym regionie przekroczyła próg 1 miliona kopii. Pod względem tradycyjnie rozumianej sprzedaży (tj. bez streamingu) The Nights jest dziesiątym najlepiej sprzedającym się singlem podsumowywanego tygodnia.

Singiel Under The Shadows, który zapowiada debiutancki album Rae Morris pt. Unguarded, Brytyjka w tygodniu premiery umieszcza na miejscu 53. Jest to jej pierwszy solowy (głos wokalistki pojawia się bowiem np. w notowanym przed rokiem w setce singlu Luna grupy Bombay Bicycle Club) utwór notowany w top 100. Morris znalazła się na liście 15 artystów, którzy walczyli o miano „BBC Sound Of 2015” (zdobywcami tytułu okazali się jednak 3 młodzieńcy z Years & Years). Gdyby nie uwzględniano streamingowego przelicznika, Under The Shadows debiutowałoby znacznie wyżej – na miejscu 33.

Z kolei singiel Nasty The Prodigy, wypuszczony już w trakcie tygodnia obejmowanego tym notowaniem, debiutuje na miejscu 98. Pod względem tradycyjnej sprzedaży zajmuje jednak miejsce 62.

W top 100 nie udaje się jednak zadebiutować singlom 2 wokalistek: Indianie i jej Only The Lonely oraz Jessie Ware i jej You & I (Forever).

  • Inne informacje

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowychMark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk!.

Najczęściej odtwarzany utwór w serwisach streamingowychMark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk! – ok. 2 450 500 odtworzeń.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 613 098 kopii (wynik o 51 811 kopii niższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie sprzedaż wynosiła 3 082 203 kopie.

Ze streamingu pochodzi dodatkowo3 642 951 kopii (wynik o 187 703 kopie wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 364 295 100 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. na Spotify).

Łączny tygodniowy nakład utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + przelicznik streamingowy)6 256 049 kopii (wynik o 135 892 kopie wyższy od tego sprzed tygodnia).

75. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Laura Welsh Ghosts, Majestic & Jungle 70 Creeping In The Dark, Meghan Trainor Lips Are Movin.

Notowanie z 18/01/2015 – top 20:

1. Mark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk! (5) – 125 948 kopii (tradycyjna sprzedaż: 101 443 kopie, streaming: 24 505 kopii)
2. Philip George Wish You Were Mine – 60 525 kopii
3. Hozier Take Me To Church – 56 622 kopie
4. Olly Murs feat. Demi Lovato Up – 41 371 kopii
5. Ed Sheeran Thinking Out Loud – 38 329 kopii
6. Taylor Swift Blank Space – 31 867 kopii
7. Alesso feat. Tove Lo Heroes (We Could Be) – 31 422 kopie
8. Ben Haenow Something I Need – 24 768 kopii
9. Tchami feat. Kaleem Taylor Promesses – 24 066 kopii
10. Sam Smith Like I Can – 22 054 kopie
11. Meghan Trainor All About That Bass
12. Clean Bandit & Jess Glynne Real Love
13. Sia Elastic Heart
14. Calvin Harris feat. Ellie Goulding Outside
15. Blonde feat. Melissa Steel I Loved You
16. Avicii The Nights (nowość)
17. George Ezra Budapest
18. One Direction Night Changes
19. Sia Chandelier
20. Olly Murs feat. Travie McCoy Wrapped Up

(Jako „nowość” oznaczam utwory, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom odliczyć sprzedaż uzyskaną przez nie po zastosowaniu przelicznika streamingowego, 4 czołowe pozycje pozostałyby bez zmianEd Sheeran ze swoim Thinking Out Loud zamieniłby się miejscami z Taylor Swift i jej Blank SpaceBen Haenow uczyniłby to samo z Tchami, z kolei Like I Can Sama Smitha zajmowałoby dopiero pozycję 15., pozwalając zadebiutować w top 10 The Nights DJ-a Avicii.

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

  • „Numer jeden”

W kotka i myszkę bawią się z nami George Ezra Sam Smith, a wtóruje im Ed Sheeran. Aktualne albumy tej trójki wydane zostały przed lipcem 2014 r., a w 3 ostatnich tygodniach żadnemu innemu wydawnictwu nie udaje się wedrzeć do brytyjskiego albumowego top 3 i rozdzielić Ezrę, Smitha i Sheerana (dodać wypada, że od czasu premiery żaden z tych 3 albumów z pierwszą dziesiątką nie rozstał się ani na 1 tydzień).

Po tym, jak Ed Sheeran z 1. miejscem listy pożegnał się w ostatnim notowaniu datowanym na rok 2014, jego x utrzymuje się na pozycji 2., tymczasem w pierwszym tegorocznym notowaniu liderem był album Wanted On Voyage Ezry, tydzień później Ezra ustąpił miejsca albumowi In The Lonely Hour Smitha, wchodząc na jego (3.) pozycję, a obecnie Smith spada ze szczytu i wraca na swoją niedawną lokatę, pozwalając, by to George Ezra ponownie objął prowadzenie.

Album „Wanted on voyage”, który ma na swoim koncie łączny nakład – 806 906 kopii (29 tygodni obecności w sprzedaży), spędza na 1. miejscu listy w sumie swój czwarty tydzień. Aktualnie zapewnia mu to skromny sprzedażowy rezultat równy 24 553 kopie. Nie sposób nie odnotować, iż jest to najniższy tygodniowy wynik sprzedaży „numeru jeden” od początku kwietnia 2014 r. (notowanie z dnia 6 kwietnia), kiedy to na szczycie debiutował album Education, Education, Education & War grupy Kaiser Chiefs.

Albumy Ezry, Smitha i Sheerana, a obok nich albumy This Is All Yours Alt-J oraz Royal Blood Royal Blood (które również były „numerami jeden” na liście), otrzymały nominację do BRIT Awards 2015 w kategorii „Najlepszy brytyjski album”.

  • Nowości

Na The UK Albums Chart zapanował noworoczny zastój. W aktualnym top 10 najmłodszy tytuł, a jest nim album Never Been Better Olly’ego Mursa, notowany jest na liście po raz ósmy.

Gdybyśmy przyjrzeli się stażom albumów notowanych na liście, okazałoby się, że w top 40 nie ma żadnego wydawnictwa, które ukazało się w grudniu roku ubiegłego albo styczniu tego bieżącego. Najmłodszy tytuł w top 40 obecny jest na liście od 7 tygodni, a mowa o 2 albumach: Take That III (#14) oraz AC/DC Rock Or Bust (#22).

Pierwsza nowość pojawia się dopiero na pozycji 49., a jest nią aktualne wydawnictwo amerykańskiego muzyka skrywającego się pod pseudonimem Panda Bear. Album Panda Bear Meets The Grim Reaper jest drugim albumem Panda Bear notowanym w top 100 i jednocześnie jego najwyżej notowanym tytułem.

Po raz pierwszy w top 100 melduje się prócz tego album Dormant Heart grającej heavy metal brytyjskiej grupy Sylosis. Zespół ma na swoim kilka albumów, ale ten jest pierwszym, który dociera do top 100.

Ale już poza top 100 debiutuje album Restriction grupy Archive.

  • Inne informacje

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 265 641 kopii (wynik o 205 070 kopii niższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie tygodniowa sprzedaż albumów była wyższa i wynosiła 1 500 796 kopii.

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: Aqualung 10 Futures, Belle And Sebastian Girls In Peacetime Want To Dance, Enter Shikari The Mindsweep, Fall Out Boy American Beauty/American Psycho, Funeral For A Friend Chapter And Verse, Kid Ink Full Speed, Lupe Fiasco Tetsuo & Youth, Marilyn Manson The Pale Emperor, Mark Ronson Uptown Special, The Decemberists What A Terrible World, What A Beautiful World, The Waterboys Modern blues.

Notowanie z 18/01/2015 – top 20:

1. George Ezra Wanted On Voyage (4) – 24 553 kopie
2. Ed Sheeran x – 24 121 kopii
3. Sam Smith In The Lonely Hour – 23 311 kopii
4. Taylor Swift 1989 – 19 736 kopii
5. Hozier Hozier – 11 036 kopii
6. Olly Murs Never Been Better – 10 490 kopii
7. Paloma Faith A Perfect Contradiction – 8 289 kopii
8. Paolo Nutini Caustic Love – 7 913 kopii
9. One Direction Four – 7 762 kopie
10. Ella Henderson Chapter One – 7 417 kopii
11. Royal Blood Royal Blood
12. Calvin Harris Motion
13. Gregory Porter Liquid Spirit
14. Take That III
15. Sia 1000 Forms Of Fear
16. Pink Floyd The Endless River
17. The Script No Sound Without Silence
18. Barbra Streisand Partners
19. Foo Fighters Sonic Highways
20. Coldplay Ghost Stories

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
Dodaj komentarz jako pierwsza osoba!
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796