Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 15/03/15

Dodany przez | 20/03/2015
 

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Podwójne zwycięstwo Sama Smitha na brytyjskich listach. Madonna ze swoim Rebel Heart debiutuje na miejscu 2.

The UK Singles Chart

  • „Numer jeden”

Mimo że w połowie tygodnia zanosiło się na to, iż nowym liderem singlowego zestawienia w Wielkiej Brytanii zostanie zupełnie inny utwór, końcówka tygodnia okazała się niezwykle udana dla odświeżonej wersji aktualnego singla Sama Smitha. Podczas gdy albumowa wersja Lay Me Down figuruje obecnie na miejscu 18. i generuje w ciągu tygodnia nakład równy 22 791 kopiinagrana w celach charytatywnych nowa odsłona tego utworu, w której Smitha wspiera John Legenddebiutuje na 1. miejscu The UK Singles Chart, legitymując się przy tym nakładem 105 070 kopii.

W konsekwencji po raz dziesiąty w tym roku (a jest to jedenaste notowanie przypadające na rok 2015) lider singlowego zestawienia osiąga sześciocyfrowy tygodniowy nakład. Aczkolwiek jest to dopiero piąte w tym roku notowanie, kiedy singiel z 1. miejsca próg 100 tysięcy kopii przekracza już dzięki samej tradycyjnej sprzedaży. W przypadku Lay Me Down sprzedaż ta wynosi 102 792 kopie, a przelicznik streamingowy (tj. 100 odtworzeń w streamingu = 1 sprzedana kopia) pozwala dopisać na konto tego tytułu skromne 2 278 kopii (jest to raptem 91. pozycja na liście najczęściej odtwarzanych utworów w streamingu).

Dla Sama Smitha Lay Me Down staje się już piątym singlem notowanym na 1. miejscu. Muzyk liderem listy był już wcześniej:

– z singlem La La La nagranym w kolaboracji z Naughty Boyem,
– z 2 solowymi singlami: Money On My Mind i Stay With Me,
– z charytatywnym singlem Do They Know It’s Christmas? (2014) nagranym w ramach projektu Band Aid 30.

Z kolei John Legend do tej pory nie miał na Wyspach singlowego „numeru jeden”. Najbliżej tego statusu (#2) była ballada All Of Me, która od pewnego czasu należy do grona utworów z siedmiocyfrowym wynikiem sprzedaży w Wielkiej Brytanii.

Przyczyna nagłego sukcesu singla Lay Me Down Smitha i Legenda tkwi najpewniej w tym, iż jest on singlem charytatywnym wspierającym popularną akcję Comic Relief, która w ostatnim 30-leciu doprowadziła na szczyt listy 14 singli (licząc aktualnego lidera). Ostatnim takim singlem było wydane 2 lata temu One Way Or Another (Teenage Kicks) One Direction. Single w ramach Comic Relief wydawali wcześniej m.in. Spice Girls, Westlife czy Sugababes z Girls Aloud (Walk This Way). Więcej o singlach charytatywnych, w tym tych sygnowanych nazwą Comic Relief, pisałem tutaj. Dodatkowo Smithowi i Legendowi skrzydeł dodał występ dla BBC (w ramach tzw. Red Nose Day) oraz przypadający na miniony tydzień brytyjski Dzień Matki.

Tymczasem lider sprzed tygodnia, singiel King tria Years & Years, który zapewnił mu pierwszą w karierze wizytę na szczycie listy, ale drugą w top 10, spada na miejsce 2., mimo że piosenka podwaja swoje udziały w streamingu w stosunku do poprzedniego tygodnia (obecnie: 1,64 mln odtworzeń, poprzednio: 0,895 mln).

  • Top 10

Na miejscu 3. debiutuje singiel G.D.F.R. (skrót od: Going Down For Real), który w połowie tygodnia był na prowadzeniu. Wykonują go: Flo RidaSage The Gemini i LookasDla Flo Rida jest to już trzynasty singiel notowany w top 10 (w tym gronie znajduje się 5 „numerów jeden”), a dla pozostałej dwójki – pierwszy.

W top 10 nowy jest również utwór I Don’t Mind Ushera i Juicy’ego J, który jest 20. singlem Ushera notowanym w top 10 (w tym gronie znajdują się 4 „numery jeden”), a drugim Juicy’ego J.

  • Sytuacja poza top 10

Z ciekawą sytuacją mamy do czynienia w czwartej dziesiątce, gdzie na 3 kolejnych lokatach uplasowały się single Sama Smitha – na miejscach od 32. do 34. widnieją odpowiednio utwory: Like I Can, wspomniane wcześniej Stay With Me oraz I’m Not The Only One.

Pojawienie się w sprzedaży w charakterze singla utworu Pray To God Calvina Harrisa i tria Haim, który do tej pory notowany był na liście dzięki sprzedaży jako album track oraz dzięki streamingowi, zapewnia mu dopiero 35. miejsce (ale #27 pod względem tradycyjnej sprzedaży). Jeżeli piosenka nie poprawi swojej pozycji, będzie nosiła miano drugiego najniżej notowanego na liście singla Calvina Harrisa. Do tej pory producent 4 spośród 6 oficjalnych singli (jeżeli za taki singiel uznać Open Wide) z albumu Motion umieścił w top 10. Warto przypomnieć, że jego poprzedni album, 18 Months, liczył 9 singli i każdy z nich dotarł do top 10, co jest rekordem listy. Za to 3 pierwsze single z Motion dotarły na sam szczyt.

W gronie nowości na liście pojawiają się również m.in.:

– na #20 – Mumford & Sons Believe (tradycyjna sprzedaż: #16),
– na #49 – Stormzy Know Me From (t.s.: #31),
– na #55 – G.R.L. Lighthouse (t.s.: #35),
– na #60 – The Avener & Phoebe Killdeer Fade Out Lines (t.s.: #39),
– na #65 – Muse Psycho (t.s.: #37),
– na #74 – The Vaccines Handsome (t.s.: #45),
– na #81 – Iggy Azalea feat. Jennifer Hudson Trouble (t.s.: #52).

  • Inne informacje

W minionym tygodniu aż 12 utworów w brytyjskich serwisach streamingowych zanotowało co najmniej 1 milion odtworzeń. Oprócz wymienionych wcześniej singli Years & Years, Ellie Goulding, Rihanny i jej towarzyszy, Hoziera, The Weeknd, Marka Ronsona i Bruno Marsa oraz Jamesa Baya są to single: Maroon 5 Sugar (ok. 1,44 mln odtworzeń, co daje 14,4 tys. dodatkowych kopii do tygodniowego wyniku sprzedaży), Chris Brown x Tyga Ayo (ok. 1,29 mln odtworzeń = 12,9 tys. kopii), Ed Sheeran Thinking Out Loud (ok. 1,27 mln odtworzeń = 12,7 tys. kopii), Sia Elastic Heart (ok. 1,08 mln odtworzeń = 10,8 tys. kopii) i Avicii The Nights (ok. 1,02 mln = 10,2 tys. kopii).

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowych: (po raz pierwszy) James Bay Hold Back The River.

Najczęściej odtwarzany utwór w serwisach streamingowychRihanna feat. Kanye West & Paul McCartney FourFiveSeconds – ok. 2,12 mln odtworzeń.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 619 722 kopie (wynik o 127 331 kopii niższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie sprzedaż była wyższa i wynosiła 2 842 307 kopii.

Ze streamingu pochodzi dodatkowo3 987 505 kopii (wynik o 14 129 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 398 750 500 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. na Spotify).

Łączny tygodniowy nakład utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + przelicznik streamingowy)6 607 227 kopii (wynik o 113 202 kopie niższy od tego sprzed tygodnia).

83. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Andreya Triana Gold, MNEK The Rhythm, Peter Doherty Flags Of The Old Regime, Tchami feat. Stacy Barthe After Life, Tough Love So Freakin’ Tight.

Notowanie z 15/03/2015 – top 20:

1. Sam Smith feat. John Legend Lay Me Down (nowość) – 105 070 kopii (tradycyjna sprzedaż: 102 792 kopie, streaming: 2 278 kopii)
2. Years & Years King – 68 063 kopie (w tym streaming: ok. 16,4 tys. kopii)
3. Flo Rida feat. Sage The Gemini & Lookas G.D.F.R. (nowość) – 67 972 kopie
4. Ellie Goulding Love Me Like You Do – 59 336 kopii (w tym streaming: ok. 19,9 tys. kopii)
5. Rihanna feat. Kanye West & Paul McCartney FourFiveSeconds – 56 481 kopii (w tym streaming: ok. 21,2 tys. kopii)
6. Hozier Take Me To Church – 48 557 kopii (w tym streaming: ok. 16,7 tys. kopii)
7. The Weeknd Earned It – 45 719 kopii (w tym streaming: ok. 15 tys. kopii)
8. Usher feat. Juicy J I Don’t Mind (nowość) – 45 135 kopii
9. Mark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk! – 42 479 kopii (w tym streaming: ok. 16,9 tys. kopii)
10. James Bay Hold Back The River – 41 324 kopie (w tym streaming: ok. 13,4 tys. kopii)
11. Maroon 5 Sugar
12. David Guetta feat. Emeli Sandé What I Did For Love
13. Kelly Clarkson Heartbeat Songi
14. Marlon Roudette When The Beat Drops Out
15. Chris Brown x Tyga Ayo
16. Avicii The Nights
17. DJ Fresh feat. Ella Eyre Gravity
18. Sam Smith Lay Me Down
19. Ed Sheeran Thinking Out Loud
20. Mumford & Sons Believe (nowość)

(Jako „nowość” oznaczam utwory, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom z top 10 odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania przelicznika streamingowego, miejsce zachowałby tylko „numer jeden”, a kolejne pozycje zajmowaliby odpowiednio: #2 Flo Rida, Sage The Gemini i Lookas, #3 Years & Years, #4 Usher i Juicy J, #5 Ellie Goulding, #6 Rihanna, Kanye West i Paul McCartney, #7 Hozier, #8 The Weeknd, #9 James Bay, #10 Mark Ronson i Bruno Mars.

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

  • „Numer jeden”

poprzednim notowaniu brytyjskiej listy dedykowanej albumom liderem, i to z najwyższym w tym roku tygodniowym nakładem, był album Chasing Yesterday zespołu Noel Gallagher’s High Flying Birds, który spada obecnie na miejsce 4.

Zgodnie z doniesieniami z połowy tygodnia w aktualnym notowaniu koronę przejąć miała Królowa Pop – Madonna, która do tej pory na 1. miejscu The UK Albums Chart umieściła aż 12 wydawnictw sygnowanych swoim imieniem (licząc soundtrack do filmu Evita). Szum wokół nagranego na nowo (na cele charytatywne) singla Sama Smitha oraz przypadający na miniony tydzień brytyjski Dzień Matki okazały się dla Królowej okolicznościami nie do przeskoczenia. W konsekwencji na 1. miejsce powraca Sam Smith z debiutanckim longplayem In The Lonely Hour. Dla tego albumu jest to w sumie już ósmy tydzień figurowania na szczycie. Co ciekawe, ten wynik Smith osiągnął dzięki 6 osobnym pobytom na 1. miejscu (tj. w 6 osobnych „transzach”)! Tylko 3 albumy częściej powracały na szczyt.

A jak na starcie wypada nowy album Madonny? Rebel Heart debiutuje na miejscu 2., rozchodząc się w ciągu tygodnia w nakładzie 37 245 kopii, gdzie streamingowy przelicznik odpowiada jedynie za 416 kopii. Gdy 3 lata temu na 1. miejscu listy debiutował album MDNA, prowadzenie zapewnił mu wówczas nakład 56 335 kopii. Ostatnim studyjnym albumem Madonny, który nie dotarł na szczyt, było wydane w 1994 r. Bedtime Stories (#2).

Kolejne studyjne albumy Madonny dotarły na Wyspach do następujących pozycji:

 Madonna – #6,
– Like A VirginTrue BlueLike A Prayer – #1,
– Erotica, Bedtime Stories – #2,
– Ray Of LightMusicAmerican LifeConfessions On A Dance FloorHard CandyMDNA – #1.

Dodatkowo „numerem jeden” na The UK Albums Chart były albumy: soundtrack do Evity, kompilacja przebojów The Immaculate Collection (największy bestseller Madonny w Wielkiej Brytanii) oraz kompilacja Celebration. Madonna w top 10, ale już na dalszych pozycjach, notowana była ponadto: z soundtrackami Who’s That Girl (#4) i I’m Breathless (#2), kompilacjami You Can Dance (#5), Something To Remember (#3) i GHV2 (#2) oraz koncertowym albumem The Confessions Tour (#7).

Rebel Heart jest zatem 22. albumem Madonny (licząc wymienione soundtracki) notowanym w top 10. Ten album swój pobyt na liście zaczyna jednak z najniższym tygodniowym wynikiem sprzedaży spośród wszystkich studyjnych płyt artystki.

Tymczasem na szczycie osobnego zestawienia dedykowanego kompilacjom utworów wykonywanych przez różnych artystów (zob. Compilations Chartod 5 tygodni przebywa ścieżka dźwiękowa do 50 Twarzy Greya.

  • Top 10

Oprócz Madonny w top 10 debiutuje Rebecca Ferguson – zdobywczyni 2. miejsca w 7. brytyjskiej edycji programu The X Factor. Album Lady Sings The Blues, zawierający jej interpretacje utworów wykonywanych wcześniej przez Billie Holiday, pojawia się na liście na miejscu 7. (14 529 kopii). Jest to trzeci album Ferguson i jej trzeci longplay notowany w top 10. 2 pierwsze albumy wokalistki startowały jednak od wyższej pozycji i do tego z wyższym nakładem: podwójnie platynowe Heaven (2011) – #3 i 128 458 kopii, złote Freedom (2013) – #6 i 33 786 kopii.

  • Nowości poza top 10

Na The UK Albums Chart debiutują również:

– na #13 – album Colours Blue – kiedyś boysbandu, dzisiaj raczej męskiej grupy wokalnej (3 pierwsze studyjne albumy zespołu były „numerami jeden”, później w top 10 notowany był jeszcze zestaw przebojów Blue, a powrotny album Roulette z 2013 r. debiutował na tej samej pozycji, co Colours(tradycyjna sprzedaż: #11),
– na #41 – album Fresh Blood Matthew E. White’a (to dużo wyższa pozycja niż ta, która przypadła w udziale debiutowi – #85) (t.s.: #37),
– na #44 – album Raise A Little Hell The Answer, czyli rockowego zespołu z Irlandii Północnej (to piąty album grupy notowany w top 100, ten poprzedni dotarł do #45) (t.s.: #39),
– na #51 – album FM brytyjskiego zespołu The Skints (to pierwszy album grupy notowany w top 100(t.s.: #46),
– na #60 – album Searching For Zero kanadyjskiego zespołu Cancer Bats (to trzeci album grupy notowany w top 100, 2 poprzednie plasowały się jednak wyżej) (t.s.: #54),
– na #62 – album The Velvet Trail Marca Almonda (jest to dziesiąty album wokalisty notowany w top 100 spośród wydawnictw sygnowanych jego nazwiskiem, choć Almond na liście najlepiej radził sobie za czasów grupy Soft Cell(t.s.: #56).

  • Inne informacje

Gdzie podziewają się albumy, które poprzednio debiutowały w top 20, a teraz ich tam nie dostrzeżemy:

– z #6 na #15 – spada album Piece By Piece Kelly Clarkson (tradycyjna sprzedaż: #15),
– z #10 na #23 – spada album Brave duetu The Shires (t.s.: #23),
– z #13 na #70 – spada album Hand. Cannot. Erase Stevena Wilsona (t.s.: #61).

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 509 682 kopie (wynik o 39 780 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie tygodniowa sprzedaż albumów była niższa i wynosiła 1 297 205 kopii.

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: AWOLNATION Run, Faith Evans Incomparable, Kendrick Lamar To Pimp A Butterfly, Marina And The Diamonds Froot, Mark Knopfler Tracker, Modest Mouse Strangers To Ourselves, Sleeping With Sirens Madness, The Veronicas The Veronicas, Tobias Jesso Jr. Goon, Van Morrison Duets: Re-Working The Catalogue, Will Butler Policy.

Notowanie z 15/03/2015 – top 20:

1. Sam Smith In The Lonely Hour (8) – 49 482 kopie (tradycyjna sprzedaż: 45 871 kopii, streaming: 3 611 kopii)
2. Madonna Rebel Heart (nowość) – 37 245 kopii (t.s.: 36 829 kopii, s.: 416 kopii)
3. Ed Sheeran x – 36 456 kopii
4. Noel Gallagher’s High Flying Birds Chasing Yesterday – 24 624 kopie
5. George Ezra Wanted On Voyage – 21 023 kopie
6. Paloma Faith A Perfect Contradiction – 15 369 kopii
7. Rebecca Ferguson Lady Sings The Blues (nowość) – 14 529 kopii
8. Taylor Swift 1989 – 14 341 kopii
9. Royal Blood Royal Blood – 12 360 kopii
10. The Overtones Sweet Soul Music – 10 247 kopii
11. Hozier Hozier
12. Ella Henderson Chapter One
13. Blue Colours (nowość)
14. Meghan Trainor Title
15. Kelly Clarkson Piece By Piece
16. Gregory Porter Liquid Spirit
17. Emeli Sandé Our Version Of Events
18. Olly Murs Never Been Better
19. Sia 1000 Forms Of Fear
20. Maroon 5 V

(Jako „nowość” oznaczam albumy, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania streamingowego przelicznika, top 10 pozostałoby bez zmian.

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
Dodaj komentarz jako pierwsza osoba!
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796