Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 15/02/15

Dodany przez | 20/02/2015
 

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Muzyka z 50 Twarzy Greya opanowała Wielką Brytanię…

The UK Singles Chart

  • „Numer jeden”

Nie zmienia się lider singlowego zestawienia w Wielkiej Brytanii. Po raz drugi „numerem jeden” jest Love Me Like You Do Ellie Goulding – singiel, który wspiera promocję kinowego hitu pt. 50 Twarzy Greya.

Goulding zachowuje 1. lokatę, generując tygodniowy nakład równy 118 225 kopii, z czego 95 749 kopii pochodzi z tradycyjnej sprzedaży, a „streamingowy zastrzyk” zapewnia jej piosence 22 476 dodatkowych kopii. Jako że każde 100 odtworzeń utworu w streamingu jest równoważne 1 sprzedanej jego kopii, podany streamingowy ekwiwalent daje nam taką informację, iż Love Me Like You Do w minionym tygodniu odsłuchano w brytyjskich serwisach streamingowych więcej niż 2 miliony razy. Jest to dopiero drugi singiel (po utworze z miejsca 3.), który przekracza tygodniową liczbę 2 milionów streamów.

Po raz siódmy w tym roku „numer jeden” listy legitymuje się sześciocyfrowym tygodniowym nakładem.

  • Top 10

Uptown Funk! Marka Ronsona i Bruno Marsa, które aż siedmiokrotnie było „numerem jeden” na liście, spada obecnie z miejsca 2. na 3. Singiel 8 lutego br. przekroczył „magiczną” liczbą 1 miliona sprzedanych kopii, stając się 158. singlem w historii, którego sprzedaż w Wielkiej Brytanii osiągnęła siedmiocyfrowy wynik. Uptown Funk! potrzebowało na to jedynie nieco ponad 9 tygodni.

Gdy do podanego wyniku dorzucimy sprzedaż, jaką singiel Ronsona i Marsa „uzbierał” do końca tygodnia obejmowanego aktualnym notowaniem, otrzymamy wynik tradycyjnej sprzedaży równy: 1 050 761 kopii. Warto jednak przypomnieć, że Uptown Funk! przez cały ten czas doskonale radzi sobie w streamingu. W ciągu 10 tygodni singiel wygenerował nakład równy 1 278 400 kopii (tradycyjna sprzedaż + przelicznik streamingowy). Dla Marka Ronsona jest to pierwszy utwór z siedmiocyfrowym wynikiem sprzedaży, a dla Bruno Marsa – drugi (po Just The Way You Are).

Najwyżej notowana nowość pojawia się na miejscu 4. Gdyby jednak o pozycji na liście decydowała wyłącznie sprzedaż cyfrowa i fizyczna, utwór ten debiutowały na miejscu 2. A mowa o singlu Gravity DJ-a Fresha z wokalem Elli Eyre. Tę wokalistkę widzieliśmy już w pierwszej dziesiątce, i to na miejscu 1., przy okazji singla Waiting All Night grupy Rudimental. Jest to zatem jej druga wizyta w top 10. Z kolei dla DJ-a Fresha Gravity jest siódmym singlem notowanym w top 10. Brytyjski producent ma na swoim koncie 2 „numery jeden”: Louder Hot Right Now.

Na miejscu 6. swój trzynasty singiel notowany w top 10 umieszcza Chris Brown. Na tej pozycji debiutuje bowiem jego Ayo, w którym wspiera Browna raper TygaDrugi z wymienionych panów w top 10 plasował się wcześniej z 1 singlem, który również był jego kolaboracją z Brownem.

Z kolei debiut na miejscu 8. przypada w udziale singlowi Doing It. Wykonują go dwie wokalistki: Charli XCX i Rita OraDla Charli XCX jest to czwarty tytuł notowany w top 10. Wokalistka ma w dorobku 1 brytyjski „numer jeden” w postaci singla I Love It, w którym wspierała duet Icona Pop. Z kolei dla Ory, która ma na koncie aż 5 „numerów jeden” (3 solowe, 1 w kolaboracji ze wspomnianym wcześniej DJ-em Freshem oraz 1 w ramach projektu Band Aid 30), Doing It jest ósmym tytułem notowanym w top 10.

Swój pierwszy singiel plasujący się w top 10 zdobywa w końcu pochodzący z Kanady Abel Tesfaye, czyli The Weeknd. Jego singiel Earned It, pochodzący z filmu 50 Twarzy Greya, wskakuje z końca drugiej dziesiątki na miejsce 10. Dzięki temu piosenki wchodzące w skład soundtracku do wspomnianego filmu jednocześnie otwierają i zamykają top 10 singlowego zestawienia.

  • Sytuacja poza top 10

O pechu może mówić debiutujący na miejscu 14. Ne-Yo. Amerykański wokalista, który na 1. miejscu listy figurował jak dotąd z 5 singlami, startuje ze swoim Coming With You od miejsca 14., mimo że pod względem tradycyjnej sprzedaży jego singiel zajmuje 8. lokatę.

W gronie nowości pojawiają się również m.in.:

– na #22 – Bakermat Teach Me (tradycyjna sprzedaż: #15),
– na #27 – Imagine Dragons I Bet My Life (tradycyjna sprzedaż: #23),
– na #57 – Florence + The Machine What Kind Of Man (tradycyjna sprzedaż: #35),
– na #65 – Taylor Swift Style (tradycyjna sprzedaż: #37),
– na #86 – George Ezra Cassy O’ (tradycyjna sprzedaż: #71),
– na #87 – Sam Smith Lay Me Down (tradycyjna sprzedaż: #64).

  • Inne informacje

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowychEllie Goulding Love Me Like You Do.

Najczęściej odtwarzany utwór w serwisach streamingowychEllie Goulding Love Me Like You Do – ok. 2 247 600 odtworzeń.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 852 588 kopii (wynik o 85 293 kopie wyższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie sprzedaż wynosiła 2 990 174 kopie.

Ze streamingu pochodzi dodatkowo3 796 040 kopii (wynik o 78 715 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 379 604 000 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. na Spotify).

Łączny tygodniowy nakład utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + przelicznik streamingowy)6 648 628 kopii (wynik o 164 008 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

79. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Bars & Melody Keep Smiling i LuvBug feat. Mark Asari Revive (Say Something).

Notowanie z 15/02/2015 – top 20:

1. Ellie Goulding Love Me Like You Do (2) – 118 225 kopii (tradycyjna sprzedaż: 95 749 kopii, streaming: 22 476 kopii)
2. Hozier Take Me To Church – 72 089 kopii (tradycyjna sprzedaż: 53 758 kopii, streaming: 18 331 kopii)
3. Mark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk! – 85 262 kopie
4. DJ Fresh feat. Ella Eyre Gravity (nowość) – 62 878 kopii
5. Rihanna feat. Kanye West & Paul McCartney FourFiveSeconds – 41 535 kopii
6. Chris Brown x Tyga Ayo (nowość) – 41 477 kopii
7. Ed Sheeran Thinking Out Loud – 37 328 kopii
8. Charli XCX feat. Rita Ora Doing It (nowość) – 34 810 kopii
9.  Avicii The Nights – 33 885 kopii
10. The Weeknd Earned It – 33 847 kopii
11. Maroon 5 Sugar
12. Sia Elastic Heart
13. Meghan Trainor Lips Are Movin
14. Ne-Yo Coming With You (nowość)
15. Philip George Wish You Were Mine
16. Karen Harding Say Something
17. James Bay Hold Back The River
18. Olly Murs feat. Demi Lovato Up
19. Fergie L.A.Love (La La)
20. Sam Smith Like I Can

(Jako „nowość” oznaczam utwory, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom z top 10 odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania przelicznika streamingowego, top 10 wyglądało następująco: #1 Ellie Goulding, #2 DJ Fresh i Ella Eyre, #3 Rihanna, Kanye West i Paul McCartney, #4 Hozier, #5 Mark Ronson i Bruno Mars, #6 Chris Brown i Tyga, #7 Charli XCX i Rita Ora, #8 Ne-Yo , #9 Avicii, #10 The Weeknd (a Ed Sheeran widniałby na #11).

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

  • „Numer jeden”

Zdobywca 4 nagród Grammy, Sam Smith, ponownie obejmuje prowadzenie na brytyjskiej liście sprzedaży albumów. Jego In The Lonely Hour awansuje na szczyt z miejsca 4. i przewodzi listą już po raz szósty. Powrót na 1. miejsce zapewnia temu albumowi sprzedaż równa 34 422 kopie (podobna do tej, która dała mu prowadzenie 5 tygodni temu), a całkowity nakład debiutanckiego longplaya Smitha wynosi 1 441 976 kopii.

Należy jednak podkreślić, iż mimo 1. miejsca na The UK Albums Chart nie jest to najlepiej sprzedający się album minionego tygodnia na Wyspach. Lepiej od In The Lonely Hour sprzedawał się bowiem soundtrack do 50 Twarzy Greya, osiągając nakład przekraczający 41 tysięcy kopii. Dlaczego zatem to nie ten tytuł widnieje na 1. miejscu The UK Albums Chart? Dzieje się tak dlatego, iż kompilacjom utworów wykonywanych przez różnych artystów, a taki charakter ma to wydawnictwo, dedykowana jest osobna lista. I to na niej (Compilations Chart) ścieżka dźwiękowa do 50 Twarzy Greya, na której znajduje się m.in. aktualny singlowy „numer jeden” w Wielkiej Brytanii, debiutuje na 1. miejscu.

Za to lider sprzed tygodnia, album Shadows In The Night Boba Dylana, notuje bardzo wyraźny spadek – ze szczytu aż na miejsce 9. Żaden z 7 wcześniejszych albumowych „numerów jeden” Dylana w Wielkiej Brytanii nie zanotował tak dużego spadku z 1. miejsca.

  • Top 10

Wypuszczony bez wcześniejszych zapowiedzi album (będący w istocie mixtapem) If You’re Reading This It’s Too Late Drake’a, mimo że do sprzedaży (i to wyłącznie cyfrowej) trafił dopiero w piątek 13 lutego br., zdołał wygenerować taki nakład, by w niedzielnym notowaniu The UK Albums Chart zadebiutować na miejscu 3. Dla rapera jest to trzeci tytuł notowany w top 10. Drake wyżej plasował się z poprzednim wydawnictwem, albumem Nothing Was The Same (2013), który dotarł do miejsca 2.

Raper stanął na drodze irlandzkiej grupie Kodaline, która w tygodniu premiery miała szansę umieścić swój drugi album pt. Coming Up For Air na pozycji, którą w 2013 r. zdobył długogrający debiut. Ostatecznie nowy album zespołu nie tylko nie debiutuje na tej samej pozycji, co In A Perfect World, lecz jednocześnie notuje nieco niższy (niż poprzednik) wynik sprzedaży w pierwszym tygodniu. Debiutancki longplay Kodaline swój pobyt na liście zaczynał bowiem od miejsca 3. (i to była jego maksymalna pozycja), rozchodząc się w ciągu tygodnia w nakładzie 20 924 kopii. Tymczasem Coming Up For Air debiutuje na miejscu 4., znajdując w ciągu tygodnia 17 816 nabywców.

Po raz pierwszy w top 10 melduje się wydany jeszcze w 2013 r. album Liquid Spirit amerykańskiego jazzmana – Gregory’ego Portera. Ten tytuł spędza w top 100 swój 49. tydzień.

  • Nowości poza top 10

Na The UK Albums Chart debiutują również m.in.:

– na #12 – brytyjska kapela rockowa Peace ze swoim drugim albumem studyjnym pt. Happy People (ten poprzedni, In Love, dotarł do #16),
– na #13 – wokalista Jack Savoretti ze swoim najwyżej notowanym albumem o tytule Written In Scars,
– na #14 – album I Love You, Honeybear znanego z różnych zespołów, ale i solowych dokonań, Joshua Tillmana, który wydał go jako Father John Misty,
– na #17 – amerykańska rockowa grupa Blackberry Smoke z albumem Holding All The Roses (który jest jej drugim albumem notowanym na liście),
– na #26 – brytyjska grupa folkowa The Unthanks z albumem Mount The Air,
– na #35 – założona przez 2 członków grupy Doves formacja Black Rivers ze swoim pierwszym albumem pt. Black Rivers,
– na #45 – brytyjscy rockmani z The Subways z czwartym albumem studyjnym o tytule The Subways (dla zespołu jest to najniżej notowane wydawnictwo na liście).

  • Inne informacje

Gdzie podziewają się albumy, które poprzednio debiutowały w top 20, a teraz ich tam nie dostrzeżemy:

– z #10 na #40 – spada album Full Speed rapera Kid Inka,
– z #17 na #92 – spada album No Romeo wokalistki Indiany,
– z #19 na #26 – spada album Wallflower Diany Krall.

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 427 813 kopii (wynik o 223 090 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie tygodniowa sprzedaż albumów była wyższa i wynosiła 1 462 849 kopii.

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: Charli XCX Sucker, Ibeyi Ibeyi, Idlewild Everything Ever Written, Imagine Dragons Smoke + Mirrors, Little Comets Hope Is Just A State Of Mind, Marika Hackman We Slept At Last, Ne-Yo Non-Fiction, Room 94 Room 94, Susanne Sundfør Ten Love Songs, Texas Texas 25, Thunder Wonder Days.

Notowanie z 15/02/2015 – top 20:

1. Sam Smith In The Lonely Hour (6) – 34 422 kopie (w sumie: 1 441 976 kopii)
2. Ed Sheeran x – 25 495 kopii (w sumie: 1 901 163 kopie)
3. Drake If You’re Reading This It’s Too Late (nowość) – 21 499 kopii
4. Kodaline Coming Up For Air (nowość) – 17 816 kopii
5. George Ezra Wanted On Voyage – 14 594 kopie (w sumie: 858 361 kopii)
6. Hozier Hozier – 13 391 kopii
7. Meghan Trainor Title – 11 529 kopii
8. Taylor Swift 1989 – 10 803 kopie
9. Bob Dylan Shadows In The Night – 10 141 kopii
10. Gregory Porter Liquid Spirit – 9 464 kopie
11. Sia 1000 Forms Of Fear
12. Peace Happy People (nowość)
13. Jack Savoretti Written In Scars (nowość)
14. Father John Misty I Love You, Honeybear (nowość)
15. Mark Ronson Uptown Special
16. Alanis Morissette Jagged Little Pill (powrót)
17. Blackberry Smoke Holding All The Roses (nowość)
18. Olly Murs Never Been Better
19. Queen Forever
20. Royal Blood Royal Blood

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
Dodaj komentarz jako pierwsza osoba!
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796