Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 14/12/14

Dodany przez | 19/12/2014
 

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Mark Ronson i Bruno Mars meldują się na czele singlowego zestawienia, podczas gdy lista sprzedaży albumów po raz dziesiąty w tym roku należy do Eda Sheerana.

The UK Singles Chart

  • „Numer jeden”

Poprzednie notowanie brytyjskiej listy przebojów przyniosło powrót na jej szczyt singla Thinking Out Loud Eda Sheerana (choć z najsłabszym w tym roku wynikiem gwarantującym prowadzenie na liście). Był to trzeci w 2014 r. utwór (po Happy Pharrella Williamsa i Waves Mr. Probza), któremu po opuszczeniu szczytu udało się na niego powrócić. Aktualnie singiel Eda spada jednak na miejsce 2.

Na 1. miejscu debiutuje zaś produkcja Marka Ronsona z wokalem Bruno Marsa, którą ochrzczono nazwą Uptown Funk!. Singiel w ciągu tygodnia generuje wynik równy 118 117 kopii, gdzie tradycyjnie rozumiana sprzedaż odpowiada za 104 662 kopie, a przelicznik streamingowy (tj. 100 odtworzeń danego utworu w serwisach streamingowych = 1 sprzedana kopia takiego tytułu) zapewnia dodatkowych 13 455 kopii. Dzięki temu po raz 27. w tym roku singiel stojący na czele singlowej listy legitymuje się sześciocyfrowym nakładem (uwzględniając także te przypadki, gdy próg 100 tysięcy kopii udało się przekroczyć dopiero dzięki dodaniu streamingu).

Dla Marka Ronsona Uptown Funk! jest pierwszym w karierze „numerem jeden”, za to piątym utworem notowanym w top 10. Muzyk i producent 2 swoje single doprowadził na liście do miejsca 2. (Stop Me i Valerie). Lepszymi statystykami może się za to pochwalić Bruno Mars, dla którego Uptown Funk! jest piątym „numerem jeden” na liście (po: Nothin’ On You z B.o.B, Just The Way You AreGrenade i The Lazy Song) i dziewiątym utworem meldującym się w top 10.

  • Top 10

Przed tygodniem na miejscu 7. pojawiła się taneczna propozycja duetu Blonde z wokalem Melissy Steel – utwór I Loved You. Tego tytułu już w top 10 nie dostrzeżemy, za to na miejscu 5. pojawia się inna taneczna propozycja – utwór Last All Night (Koala), za który odpowiada Oliver Heldens. Ten holenderski DJ w notowaniu z dnia 29 czerwca br. umieścił na szczycie listy singiel Gecko (Overdrive), który nagrał z wokalistką – Becky Hill. Tamten singiel w tygodniu premiery zakupiono w nakładzie 76 517 kopii i był to ostatni „numer jeden” na The UK Singles Chart jako listy budowanej wyłącznie na podstawie sprzedaży cyfrowej i fizycznej singli. Last All Night (Koala) przynosi Heldensowi drugi utwór notowany na liście (i w top 10), a po uwzględnieniu streamingu jego tygodniowy nakład wynosi 38 937 kopii. Wspierająca DJ-a w tym utworze KStewart pojawia się w top 100 po raz pierwszy.

Powrót do top 10, dokładnie na miejsce 3., zapewnia charytatywnemu singlowi Do They Know It’s Christmas? (2014) projektu Band Aid 30 pojawienie się w sprzedaży fizycznego nośnika z tym utworem. Jak na razie na CD zakupiono go 43 856 razy. Po 4 tygodniach propozycja Band Aid 30 ma koncie nieco mniej niż 458 tysięcy kopii, co można uznać za wynik nieco rozczarowujący, biorąc pod uwagę sukces poprzedniej wersji (Band Aid 20). Rozstrzygające będzie następne notowanie, którego wyniki jako ostatniego publikowanego przez świętami zestawienia, wiązane są na Wyspach z pewnym prestiżem.

  • Sytuacja na dalszych pozycjach listy

Ciekawy jest przypadek utworu You Got It All boysbandu Union J. Piosenka przed tygodniem zadebiutowała na miejscu 2., ale gdyby o kształcie notowania decydowała wyłącznie sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli, wówczas singiel Union J byłby „numerem jeden” tamtego notowania. Drugi tydzień obecności tego tytułu na liście przynosi ogromny jego spadek na miejsce 34. Gdyby jednak zwrócić uwagę na samą sprzedaż (bez przelicznika streamingowego), wówczas singiel You Got It All plasowałby się na miejscu 22. Spadek lidera sprzedaży sprzed tygodnia o 21 pozycji uznać można wręcz za spektakularny…

W gronie nowych w top 100 utworów znajdują się jeszcze (w nawiasie podaję, jaką pozycję zajmowałby dany utwór, gdyby zliczano wyłącznie sprzedaż cyfrową i fizyczną, nie uwzględniając streamingu):

– na #17 – Bring Me The Horizon Drown (tradycyjna sprzedaż: #8) (jest to najwyżej notowany utwór tego zespołu w karierze),
– na #21 – Fifth Harmony Bo$$ (tradycyjna sprzedaż: #11) (jest to pierwszy singiel tego girlsbandu plasujący się w top 100),
– na #52 – CHVRCHES Get Away (tradycyjna sprzedaż: #29),
– na #65 – Sam Smith Have Yourself A Merry Little Christmas (tradycyjna sprzedaż: #47),
– na #73 – Nicki Minaj feat. Skylar Grey Bed Of Lies (tradycyjna sprzedaż: #55),
– na #79 – Idina Menzel feat. Michael Bublé Baby It’s Cold Outside (tradycyjna sprzedaż: #65).

Ok. 20% top 100 stanowią aktualnie świąteczne utwory. Trzecim najwyżej notowanym (po propozycjach Band Aid 30 i Fairytale Of New York The Pogues Kirsty MacColl) jest All I Want For Christmas Is You Mariah Carey, który zajmuje 16. miejsce (a pod względem sprzedaży: #25). Z kolei Last Christmas Wham! plasuje się na miejscu 36. (a pod względem sprzedaży: #50).

  • Inne informacje

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowychEd Sheeran Thinking Out Loud.

Najczęściej odtwarzany utwór w serwisach streamingowychEd Sheeran Thinking Out Loud.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 623 287 kopii (wynik o 122 710 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

Ze streamingu pochodzi dodatkowo3 528 390 kopii (wynik o 91 501 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 352 839 000 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. Spotify).

Łączny tygodniowy wynik sprzedaży utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + przelicznik streamingowy)6 151 677 kopii (wynik o 214 231 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

70. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Tydzień premiery w charakterze singli nie zapewnia miejsca w top 100 m.in. utworom: Bastille vs. Grades Torn Apart i Professor Green feat. Mr. Probz Little Secrets.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Ariana Grande & The Weeknd Love Me Harder, Ben Haenow Something I Need (zwycięzca dopiero co zakończonej 11. edycji brytyjskiego The X Factor), Breach feat. Kelis The Key, Coldplay Miracles, Gorgon City feat. Jennifer Hudson Go All Night, Kelly Clarkson Wrapped In Red, Neon Jungle Can’t Stop The Love, Nicki Minaj feat. Skylar Grey Bed Of Lies, One Direction Night Changes, Redfoo New Thang, Sia You’re Never Fully Dressed Without A Smile, The Peace Collective All Together Now.

Notowanie z 14/12/2014 – top 20:

1. Mark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk! (nowość) – 118 117 kopii (tradycyjna sprzedaż: 104 662 kopie, streaming: 13 455 kopii)
2. Ed Sheeran Thinking Out Loud – 57 208 kopii
3. Band Aid 30 Do They Know It’s Christmas? (2014) – 55 118 kopii (sprzedaż fizyczna: 43 856 kopii, sprzedaż cyfrowa: 11 312 kopii, streaming: 20 kopii)
4. Take That These Days – 46 102 kopie
5. Oliver Heldens feat. KStewart Last All Night (Koala) (nowość) – 38 937 kopii
6. Taylor Swift Blank Space – 38 937 kopii
7. One Direction Night Changes – 34 120 kopii
8. Olly Murs feat. Travie McCoy Wrapped Up – 29 159 kopii
9. Calvin Harris feat. Ellie Goulding Outside – 28 642 kopie
10. Clean Bandit & Jess Glynne Real Love – 27 674 kopie
11. The Pogues feat. Kirsty MacCall Fairytale Of New York
12. One Direction Steal My Girl
13. Meghan Trainor All About That Bass
14. Sam Smith Like I Can
15. David Guetta feat. Sam Martin Dangerous
16. Mariah Carey All I Want For Christmas Is You
17. Bring Me The Horizon Drown (nowość)
18. Blonde feat. Melissa Steel I Loved You
19. Labrinth Jealous
20. Ella Henderson Yours

(Jako „nowość” oznaczam utwory, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom odliczyć sprzedaż uzyskaną po zastosowaniu przelicznika streamingowego, top 10 przeszłoby metamorfozę – lider pozostałby co prawda bez zmian, ale utwory z miejsca 2. i 3. zamieniłby się miejscami, podobnie jak utwory z miejsca 5. i 6., a w top 10 nie zmieściłyby się single: Wrapped Up (#14), Outside (#12) i Real Love (#16). Tymczasem do top 10 wskoczyłoby świąteczne Fairytale Of New York The Pogues i Kirsty Maccoll (#9 zamiast #11) oraz niedawny „numer jeden” – All About That Bass Meghan Trainor (#10 zamiast #13), podobnie jak singiel z miejsca 17.

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

  • „Numer jeden”

Przed tygodniem z trzecim najwyższym w tym roku tygodniowym wynikiem sprzedaży na szczycie albumowego zestawienia w Wielkiej Brytanii zadebiutował album III, przynosząc grupie Take That siódmy „numer jeden” w karierze. Odległy był to jednak rezultat od tego, z jakim 4 lata wcześniej funkcjonujące ponownie w pięcioosobowym składzie Take That zameldowało się na czele listy z albumem Progress. Kolejne notowanie przynosi spadek III na miejsce 6. Take That dzielą zatem los, który tydzień wcześniej spotkał Olly’ego Mursa i jego Never Been Better. Murs w trzecim tygodniu na liście powraca jednak do top 3. III startowało z wynikiem 144 538 kopii, by w drugim tygodniu zredukować go mniej więcej o połowę – do poziomu 71 771 kopiiPo 2 tygodniach III legitymuje się zatem wynikiem 216 309 kopii, podczas gdy Progress debiutowało na liście z rezultatem o nieco ponad 300 tysięcy kopii wyższym (dokładnie: 518 601 kopii)!

Aktualne notowanie owocuje powrotem na szczyt albumu x Eda Sheerana, który dzięki temu może się już pewnie rozsiąść w fotelu lidera sprzedaży albumów w Wielkiej Brytanii w 2014 r. Jest to już dziesiąty tydzień liderowania tego tytułu na liście, co stanowi najlepszy wynik od czasu, gdy nie było mocnych na album 21 Adele. Co więcej, tygodniowy wynik sprzedaży x wynosi tym razem aż 152 262 kopie, co oznacza, że teraz to nie III Take That, lecz x Eda Sheerana nosi miano albumu z trzecim najwyższym w tym roku tygodniowym wynikiem sprzedaży. Wypada przy tym odnotować, że ten album zaliczył w tym roku również najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży, jako że w tygodniu premiery znalazł 182 427 nabywców. Oba te rezultaty rozdziela tygodniowa sprzedaż albumu Ghost Stories Coldplay, który w tygodniu premiery rozszedł się w nakładzie 168 048 kopii.

Podczas swoich 10 tygodni na szczycie (najpierw 8 tygodni z rzędu, następnie dwukrotny powrót na szczyt) x tylko w pierwszym i dziesiątym tygodniu liderowania przekroczyło sześciocyfrowy wynik sprzedaży. x znalazło do tej pory 1 263 505 nabywców, z czego w ostatnich 7 tygodniach – 525 935.

  • Sytuacja na dalszych pozycjach w top 10

Na miejsce 2. po awansie z miejsca 4. wskakuje album In The Lonely Hour Sama Smithapoprawiając swój najlepszy w tym roku tygodniowy wynik sprzedaży. Gdy Smith umieszczał ten tytuł na czele listy po raz pierwszy (w sumie album przewodził listą w 4 notowaniach), legitymował się wynikiem sprzedaży równym 101 752 kopie. Tymczasem gorączka przedświątecznych zakupów kończy się wzrostem sprzedaży tego albumu do poziomu 108 495 kopii. Dzięki temu po raz drugi w tym roku (poprzedni tydzień przyniósł pierwszy taki przypadek) na miejscu 2. listy figuruje album, który w ciągu 7 dni znajduje co najmniej 100 tysięcy nabywców. Debiut Smitha na Wyspach nabyto już w sile 936 744 kopii, co plasuje go na 2. miejscu w tegorocznym rankingu bestsellerów płytowych (niebędących kompilacjami, którym dedykowane jest inne niż The UK Albums Chart zestawienie).

Co ciekawe, w top 10 znajduje się obecnie tylko 1 album, który nie był „numerem jeden” na liście, a jest nim osuwający się z miejsca 3. na 7. album Rock Or Bust grupy AC/DC. Aktualne notowanie nie zapewnia żadnego debiutu w czołowej dziesiątce.

Wydany w 2011 r. świąteczny album Michaela Bublé zatytułowany najprościej, jak to możliwe – Christmas, także i w tym roku w okresie przedświątecznym notuje duży wzrost zainteresowania kupujących. W obecnym notowaniu ten tytuł powraca do top 10 – na miejsce 10. Nakład Christmas osiągnął już na Wyspach imponujący wynik – 2 124 475 kopii, co stawia ten tytuł w ścisłej czołówce największych bestsellerów trwającej dekady. Christmas w 3 notowaniach z roku 2011 było „numerem jeden” na liście (w 1 z nich w ciągu tygodnia rozeszło się nawet w nakładzie 317 114 kopii).

  • Nowości poza top 10

Jako nowość na liście pojawia się m.in.:

– na #19 – reedycja albumu Stars, który był latem „numerem jeden” na liście, nagranego przez pięcioosobową męską grupę o nazwie Collabro (która zwyciężyła w 8. edycji Britain’s Got Talent),
– na #28 – album You Got It All – The Album czteroosobowego boysbandu Union J (którego debiutancki album sprzed roku, Union J, zadebiutował na #6),
– na #33 – album 2014 Forest Hills Drive amerykańskiego rapera – J. Cole’a (jego debiut dotarł do #25, a następca – do #7),
– na #45 – mixtape grupy Bastille o tytule VS. (Other People’s Heartache Pt. III) (biorąc pod uwagę, iż debiutancki longplay grupy był „numerem jeden”, można było liczyć na lepszy wynik tego wydawnictwa, zwłaszcza że na brak jego promocji zespół nie może narzekać),
– na #59 – album Monuments To An Elegy grupy The Smashing Pumpkins (wydany w 2012 r. poprzedni longplay formacji, Oceania, dotarł do #19, a zespół miał wcześniej 5 albumów notowanych w top 10),
– na #71 – ścieżka dźwiękowa autorstwa Howarda Shore’a do filmu Hobbit: Bitwa Pięciu Armii,
– na #94 – album The Dream Walker grupy Angels & Airwaves (jest to trzeci z 5 albumów formacji, który dociera do top 100; pierwszy z nich, We Don’t Need To Whisper, był nawet notowany w top 10 – na #6).

  • Inne informacje

Wychodząc poza ramy top 10, dostrzeżemy, że w drugim tygodniu na liście spadki zaliczają albumy:

– McBusted McBusted – spada z #9 na #22,
– Il Divo A Musical Affair – Live In Japan – spada z #20 na #30,
– Kiesza Sound Of A Woman – spada z #40 na #80,

a albumy A Better Tomorrow Wu-Tang Clan (poprzednio na #74) i Live In Dublin Leonarda Cohena (poprzednio na #84) żegnają się z top 100 już po tygodniu.

W top 100 nie udaje się zadebiutować albumowi: Carrie Underwood Greatest Hits: Decade #1.

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii3 767 515 kopii (wynik o 209 510 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia – jest to najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży albumów w tym roku).

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. albumów: 5 Seconds Of Summer LIVESOS i Nicki Minaj The Pinkprint.

Notowanie z 14/12/2014 – top 20:

1. Ed Sheeran x (10) – 152 262 kopie
2. Sam Smith In The Lonely Hour – 108 495 kopii
3. Olly Murs Never Been Better – 80 474 kopie
4. One Direction Four – 75 975 kopii
5. George Ezra Wanted On Voyage – 71 855 kopii
6. Take That III – 71 771 kopii
7. AC/DC Rock Or Bust – 51 353 kopie
8. Pink Floyd The Endless River – 44 926 kopii
9. Taylor Swift 1989 – 44 022 kopii
10. Michael Bublé Christmas – 39 487 kopii
11. Ella Henderson Chapter One
12. Barbra Streisand Partners
13. Bette Midler It’s The Girls!
14. André Rieu Love In Venice
15. Paloma Faith A Perfect Contradiction
16. Dolly Parton Blue Smoke – The Best Of
17. Foo Fighters Sonic Highways
18. The Script No Sound Without Silence
19. Collabro Stars (powrót)
20. Calvin Harris Motion

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
Dodaj komentarz jako pierwsza osoba!
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796