Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 12/04/15

Dodany przez | 17/04/2015
 

Mimo że to singiel Jealous Nicka Jonasa był bestsellerem minionego tygodnia na Wyspach, na prowadzeniu na The UK Singles Chart – dzięki streamingowi – utrzymuje się Jess Glynne z Hold My Hand. Tymczasem na 1. miejscu albumowego zestawienia z mało imponującym nakładem debiutuje grupa All Time Low.

The UK Singles Chart

  • „Numer jeden”

Po raz drugi od momentu, gdy obok sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów komponentem The UK Singles Chart uczyniono streaming (a stało się to w połowie 2014 r.), liderem notowania… nie jest bestseller tygodnia.

Pierwszy taki przypadek miał miejsce nieco ponad 4 miesiące temu. W notowaniu z dnia 7 grudnia ub.r. po dodaniu do sprzedaży streamingowego ekwiwalentu na 1. miejsce powrócił Ed Sheeran z Thinking Out Loud, mimo że najlepiej sprzedającym się singlem tygodnia był wówczas utwór You Got It All boysbandu Union J.

Przez 7 ostatnich dni najwyższą sprzedaż w Wielkiej Brytanii wygenerował singiel Jealous Nicka JonasaByłby to pierwszy brytyjski „numer jeden” w jego karierze (zarówno solowej, jak i w ramach Jonas Brothers), gdyby nie przeciętny wynik odtworzeń tego tytułu w streamingu (dopiero 48. miejsce w rankingu najczęściej odtwarzanych utworów w serwisach streamingowych). Na 1. miejscu – na trzeci tydzień – pozostaje zatem Jess Glynne z Hold My Hand (pod względem tradycyjnej sprzedaży: #2, w streamingu: #4).

W konsekwencji Jealous Nicka Jonasa debiutuje na miejscu 2. i jest to pierwszy singiel tego wokalisty, także jeżeli uwzględnimy jego dokonania z Jonas Brothers, który notowany jest w top 10. Ze swoimi braćmi Nick najwyżej dotarł do miejsca 13. z utworem SOS.

Hold My Hand utrzymuje się na prowadzeniu dzięki sprzedaży równej 39 878 kopii oraz streamingowemu przelicznikowi (tj. 100 odtworzeń w streamingu = 1 sprzedana kopia) wynoszącemu 17 494 kopie (łącznie: 57 372 kopie). Ostatnim „numerem jeden”, którego tygodniowy wynik sprzedaży nie przekroczył progu 40 tysięcy kopii, był singiel All Summer Long Kid Rocka – lider listy z połowy 2008 r. (37 111 kopii). Ale wówczas to wyłącznie sprzedaż fizyczna i cyfrowa decydowały o lokatach piosenek na liście. Tradycyjna sprzedaż Jealous wyniosła z kolei 46 865 kopii (ze streamingiem: 52 578 kopii).

  • Top 10 i sytuacja poza top 10

W gronie nowości na liście dostrzeżemy jeszcze m.in.:

– na #6 – Stevie McCrorie Lost Stars (tradycyjna sprzedaż: #3) (zwycięzca 4. edycji The Voice UK),
– na #17 – Pep & Rash Rumors (t.s.: #8),
– na #22 – Wiz Khalifa feat. Charlie Puth See You Again (t.s: poza top 100) (wynik osiągnięty wyłącznie dzięki streamingowi – ok. 1,8 mln odtworzeń),
– na #85 – Sia Big Girls Cry (t.s.: #54).

  • Inne informacje

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowychJess Glynne Hold My Hand (2).

Najczęściej odtwarzany utwór w serwisach streamingowychYears & Years King (2) – ok. 1,87 mln odtworzeń.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 342 536 kopii (wynik aż o 387 110 kopii niższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie sprzedaż była znacznie wyższa i wynosiła 2 953 642 kopie.

Ze streamingu pochodzi dodatkowo4 139 368 kopii (wynik o 44 747 kopii niższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 413 936 800 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. na Spotify).

Łączny tygodniowy nakład utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + przelicznik streamingowy)6 481 904 kopie (wynik aż o 431 857 kopii niższy od tego sprzed tygodnia). Streaming odpowiada za blisko 63,9% tego wyniku, co stanowi rekordowy procentowy udział tego komponentu w tygodniowym nakładzie utworów.

87. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Dr. Kucho! & Gregor Salto feat. Ane Brun Can’t Stop Playing (Makes Me High), Dr Meaker feat. Cappo D & Sharlene Hector Freaks, Kodaline The One, OMI Cheerleader, Rhodes Turning Back Around, Shayne Ward My Heart Would Take You Back.

Notowanie z 12/04/2015 – top 20:

1. Jess Glynne Hold My Hand (3) – 57 372 kopie (tradycyjna sprzedaż: 39 878 kopii, streaming: 17 494 kopie)
2. Nick Jonas Jealous (nowość) – 52 578 kopii (t.s.: 46 865 kopii, s.: 5 713 kopii)
3. Years & Years King – 47 258 kopii (w tym streaming: ok. 18,7 tys. kopii)
4. James Bay Hold Back The River – 46 087 kopii
5. Ed Sheeran (& Rudimental) Bloodstream – 42 478 kopii
6. Stevie McCrorie Lost Stars (nowość) – 39 175 kopii
7. Maroon 5 Sugar – 38 979 kopii
8. Mark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk! – 36 463 kopie
9. Rihanna feat. Kanye West & Paul McCartney FourFiveSeconds – 33 602 kopie
10. Hozier Take Me To Church – 30 832 kopie
11. Kygo feat. Conrad Firestone
12. Ellie Goulding Love Me Like You Do
13. Flo Rida feat. Sage The Gemini & Lookas G.D.F.R.
14. Chris Brown x Tyga Ayo
15. Sia Elastic Heart
16. The Weeknd Earned It
17. Pep & Rash Rumors (nowość)
18. Usher feat. Juicy J I Don’t Mind
19. Ed Sheeran Thinking Out Loud
20. Marlon Roudette When The Beat Drops Out

(Jako „nowość” oznaczam utwory, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom z top 10 odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania przelicznika streamingowego, top 10 wyglądało zupełnie inaczej (pokrywałoby się tylko #7): #1 Nick Jonas, #2 Jess Glynne, #3 Stevie McCrorie, #4 Ed Sheeran, #5 Years & Years, #6 James Bay, #7 Maroon 5, #8 Pep & Rush, #9 Mark Ronson i Bruno Mars, #10 Kygo feat. Conrad, #11 Rihanna, #12 Hozier.

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

  • „Numer jeden”

Amerykańska popowo-punkowa kapela All Time Low od 2005 r. w brytyjskich notowaniach albumowej listy radzi sobie coraz lepiej. Do top 100 (#20) załapał się dopiero czwarty longplay tej formacji, piąty wskoczył już do top 10 (#9), a ten aktualny, Future Heartsdebiutuje właśnie na miejscu 1.

Pierwszy brytyjski „numer jeden” All Time Low generuje jednak wyjątkowo skromny, jak na lidera, nakład – 19 463 kopie, gdzie tradycyjna sprzedaż odpowiada za 18 846 kopii, a streamingowy ekwiwalent raptem za 617 kopii.

Bez względu na to, czy będziemy sugerować się całkowitym nakładem tego wydawnictwa, czy tym pomniejszonym o streaming, będzie to najsłabszy wynik lidera listy od blisko roku, tj. od momentu, gdy na 1. miejscu utrzymał się album Education, Education, Education & War Kaiser ChiefsGdyby jednak skupić się na liderach listy i ich nakładach z tygodnia debiutu, wówczas należałoby cofnąć się do połowy 2013 r., gdy z wynikiem 18 904 kopii na 1. miejscu zadebiutował Jahméne Douglas ze swoim debiutanckim longplayem. Z kolei gdyby pozostać przy kryterium debiutu na 1. miejscu i jednocześnie sugerować się jedynie tradycyjną sprzedażą Future Hearts (przypomnę: 18 846 kopii), nie zaś tą powiększoną o streaming, ostatnim albumem, którego fizyczna i cyfrowa sprzedaż w tygodniu debiutu na 1. miejscu była niższa od nakładu albumu All Time Low, był longplay Contrast Conora Maynarda, który na początku sierpnia 2012 r. figurował na 1. miejscu z wynikiem sprzedaży równym 17 474 kopie.

Po debiucie przed tygodniem na 1. miejscu The Prodigy spadają z The Day Is My Enemy na miejsce 5.

W streamingu najpopularniejszy jest jednak album x Eda Sheerana, a na 1. miejscu zestawienia dedykowanego kompilacjom utworów wykonywanych przez różnych artystów (zob. Compilations Chartpozostaje kompilacja NOW That’s What I Call Music! 90.

  • Nowości poza top 10

Na The UK Albums Chart debiutują również m.in.:

– na #14 – album Undertow grupy Drenge (tradycyjna sprzedaż: #13),
– na #25 – album No Pier Pressure Briana Wilsona (t.s.: #54),
– na #41 – album White Men Are Black Men Too zespołu Young Fathers (nagrodzonego Mercury Prize za poprzedni album) (t.s.: #37),
– na #48 – album Fast Food Nadine Shah (t.s.: #42),
– na #50 – album Culture Of Volume East India Youth (t.s.: #45),
– na #70 – album Two Hands zespołu Turbowolf (t.s.: #54).

  • Inne informacje

Gdzie podziewają się inne (niż longplay The Prodigy) albumy, które poprzednio debiutowały w top 20:

– z #6 na #22 – spada album Carrie & Lowell Sufjana Stevensa (tradycyjna sprzedaż: #21),
– z #10 na #32 – spada album Young Chasers Circa Waves (t.s.: #32),
– z #12 na #49 – wypada album Endless Forms Most Beautiful Nightwish (t.s.: #41).

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 175 334 kopie (wynik aż o 492 654 kopie niższy od tego sprzed tygodnia). Jest to najniższy tygodniowy wynik sprzedaży albumów od 1029 tygodni, tj. od notowania z 22 lipca 1995 r. – wtedy nakład albumów wynosił zaledwie 1 024 117 kopii. Rok temu w analogicznym okresie tygodniowa sprzedaż albumów wynosiła zaś 1 441 382 kopie.

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: Beth Hart Better Than Home, Black Blind Faith, Calexico Edge Of The Sun, Halestorm Into The Wild Life, Lulu Making Life Rhyme, San Cisco Gracetown, Shawn Mendes Handwritten, Shayne Ward Closer, Toro y Moi What For?, Villagers Darling Arithmetic, The Wombats Glitterbug.

Notowanie z 12/04/2015 – top 20:

1. All Time Low Future Hearts (nowość) – 19 463 kopie (tradycyjna sprzedaż: 18 846 kopii, streaming: 617 kopii)
2. James Bay Chaos And The Calm – 19 185 kopii
3. Ed Sheeran x – 15 935 kopii
4. Sam Smith In The Lonely Hour – 13 465 kopii
5. The Prodigy The Day Is My Enemy – 12 580 kopii
6. Sia 1000 Forms Of Fear – 10 414 kopii
7. Taylor Swift 1989 – 7 451 kopii
8. George Ezra Wanted On Voyage – 7 307 kopii
9. Meghan Trainor Title 7 288 kopii
10. Paloma Faith A Perfect Contradiction – 6 301 kopii
11. Hozier Hozier
12. Ella Henderson Chapter One
13. Maroon 5 V
14. Drenge Undetow (nowość)
15. Olly Murs Never Been Better
16. Royal Blood Royal Blood
17. Noel Gallagher’s High Flying Birds Chasing Yesterday
18. Calvin Harris Motion
19. Kendrick Lamar To Pimp A Butterfly
20. Seasick Steve Sonic Soul Surfer

(Jako „nowość” oznaczam albumy, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100, a jako „powrót” albumy, które poprzednio nie były notowane w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania streamingowego przelicznika, miejscami zamieniłyby się albumy Sama Smitha i The Prodigy.

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.