Rubryki
1 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 12/01/14

Dodany przez | 14/01/2014
Informacje
 
 

Pierwsze delikatne oznaki karnawałowego ożywienia na The UK Singles Chart (choć z małym naciskiem na nowości), a na liście sprzedaży albumów lider pozostaje bez zmian.

The UK Singles Chart

W poprzednim notowaniu brytyjskiej listy sprzedaży singli mocne wejście zaliczył singiel Timber Pitbulla Ke$hy, generując tygodniową sprzedaż równą 138 891 kopii, co przyniosło trzeci brytyjski „numer jeden” tak w karierze Pitbulla, jak i Ke$hy. Przypomnę, że w XXI wieku jeszcze żaden singiel stojący na czele The UK Singles Chart w pierwszym notowaniu w nowym roku nie legitymował się tak wysokim tygodniowym nakładem. Długo jednak Timber listą nie przewodziło, ponieważ już w drugim tygodniu obecności w zestawieniu piosenka spada o 1 pozycję, ustępując miejsca liderowi sprzed 2 tygodni – singlowi Happy Pharrella Williamsa.

Już po raz trzeci z rzędu Happy znajduje ponad 100 tysięcy nabywców w ciągu tygodnia. Tydzień temu było ich ok. 108 tysięcy, co jednak dawało Williamsowi 2. miejsce na liście. Powrót na szczyt po 1-tygodniowej nieobecności na tej pozycji zapewnia jego singlowi sprzedaż równa 107 427 kopii. Sytuacja, by przez 2 pierwsze tygodnie nowego roku utwór zajmujący 1. miejsce listy legitymował się sześciocyfrowym tygodniowym wynikiem sprzedaży, w XXI wieku jeszcze nie miała miejsca. Miejmy nadzieję, że jest to zapowiedź wyjątkowo dobrego roku pod względem sprzedaży utworów w Wielkiej Brytanii.

Powrót Happy na 1. miejsce oznacza, że piosenka Pharrella spędza drugi tydzień na najwyższej pozycji singlowego zestawienia (w tygodniu, gdy singiel wdrapał się na szczyt, rozszedł się w nakładzie 106 904 kopii). Happy jest trzecim w karierze „numerem jeden” Williamsa w Wielkiej Brytanii, ale jego pierwszym solowym.

Podczas gdy Happy Timber zamieniają się miejscami na liście, nie widać zmian na 2 dalszych pozycjach, gdzie na miejscu 3. nadal widnieje singiel Hey Brother Avicii i Dana Tyminskiego, a na miejscu 4. – Trumpets Jasona Derulo.

Brytyjczycy najwyraźniej ożywili się na myśl o trwającym karnawale, na czym wyraźnie skorzystało kilka singli, zwłaszcza tych, które mogą towarzyszyć karnawałowym imprezom. W efekcie wskakują one na pozycje, na których notowane jeszcze nie były. I tak oto mający afrykańskie kojarzenie Fuse ODG debiutował przed tygodniem na miejscu 14. ze swoim Million Pound Girl (Badder Than Bad), by tydzień później awansować na miejsce 5. Tym sposobem Fuse ODG poprawia swoją najlepszą jak dotąd pozycję na The UK Singles Chart, tj. miejsce 7., które zapewnił mu utwór Antenna.

Z kolei startujący w poprzednim notowaniu od miejsca 18. drumandbassowy duet Matrix & Futurebound wskakuje z singlem Control, w którym wokalnie udziela się mało jeszcze znana Max Marshall, do pierwszej dziesiątki – na miejsce 7. Jest to pierwszy utwór tego duetu plasujący się w top 10.

Aż o 30 miejsc w górę przesuwa się taneczny singiel Turn Back Time producenta i DJ-a o pseudonimie Sub Focus, co stanowi najwyższą pozycję tego utworu w czasie jego pobytu w top 100Turn Back Time jest czwartym z kolei singlem Sub Focus notowanym w pierwszej dwudziestce listy.

Awans przypada w udziale również singlowi Do What U Want Lady Gagi (z miejsca 23. na 12.). Dzieje się tak z uwagi na premierę nowej wersji tego utworu z wokalem Christiny Aguilery. Na to samo konto liczona jest również sprzedaż wersji oryginalnej – z wokalem R. Kelly’ego.

Dodatkowo z 27. miejsca na 10. przesuwa się Drunk In Love Beyoncé (feat. Jay Z), stając się jej 17. w karierze utworem notowanym w brytyjskim top 10, a 29. – jeżeli uwzględnić sukcesy z grupą Destiny’s Child. Beyoncé przy okazji promocji jej poprzedniego albumu pt. wiodło się na brytyjskiej liście przebojów dosyć przeciętnie. Do top 10 udało się wskoczyć tylko 1 singlowi z tego wydawnictwa (#3 Best Thing I Never Had).

Najwyżej notowana nowość pojawia się tym razem dopiero na miejscu 18. i jest nią house’owy singiel Dare You holenderskiego DJ-a Hardwella i amerykańskiego wokalisty Matthew Komy. Nowo rozpoczęty tydzień ponownie nie przynosi zbyt wielu premierowych tytułów, toteż kolejne notowanie również będzie bazować na starszych utworach.

Notowanie z 12/01/2014 – top 40:

1. Pharrell Williams Happy
2. Pitbull feat. Ke$ha Timber
3. Avicii feat. Dan Tyminski Hey Brother
4. Jason Derulo Trumpets
5. Fuse ODG Million Pound Girl (Badder Than Bad)
6. Ellie Goulding How Long Will I Love You
7. Matrix & Futurebound feat. Max Marshall Control
8. Eminem feat. Rihanna The Monster
9. Martin Garrix Animals
10. Beyoncé feat. Jay Z Drunk In Love
11. Bastille Of The Night
12. Lady Gaga feat. R. Kelly or Christina Aguilera Do What U Want
13. OneRepublic Counting Stars
14. Little Mix Little Me
15. Sub Focus Turn Back Time
16. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
17. AWOLNATION Sail
18. Hardwell feat. Matthew Koma Dare You (nowość)
19. Katy Perry Roar
20. One Direction Story Of My Life
21. Lorde Royals
22. Gary Barlow Let Me Go
23. Sam Bailey Skyscraper
24. Ed Sheeran I See Fire
25. Chase & Status feat. Jacob Banks Alive
26. Calvin Harris & Alesso feat. Hurts Under Control
27. Ellie Goulding Burn
28. Storm Queen Look Right Through
29. Little Mix Move
30. Lily Allen Somewhere Only We Know
31. Wilkinson Afterglow
32. Kid Ink feat. Chris Brown Show Me
33. Breach feat. Andreya Triana Everything You Never Had (We Had It All)
34. John Newman Love Me Again
35. Vance Joy Riptide
36. Idina Menzel Let It Go
37. Busta Rhymes feat. Q-Tip & Kanye West Thank You
38. Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty
39. Miley Cyrus Wrecking Ball
40. James Blunt Bonfire Heart

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

Poprzednio na brytyjskiej liście sprzedaży albumów drugi w karierze album Ellie Goulding pt. Halcyon po 64-tygodniowej wędrówce po niższych pozycjach zestawienia wdarł się w końcu na 1. miejsce, rozchodząc się w tym czasie w nakładzie 37 507 kopii (a zatem większym niż w tygodniu premiery, gdy album zadebiutował na miejscu 2.). Na uwadze należy mieć jednak, że na poczet tego tytułu liczona jest również sprzedaż reedycji – Halcyon Days. W 66. tygodniu na liście Halcyon (Days) pozostaje liderem albumowego zestawienia.

Album Ellie Goulding 1. pozycję broni jednak za sprawą mało imponującej sprzedaży równej 26 456 kopii. Jest to nakład, który w pierwszych tygodniach roku nie powinien dziwić. Z drugiej strony nie sposób przemilczeć faktu, że ostatnim notowaniem, w którym taka sprzedaż gwarantowała 1. miejsce na The UK Albums Chart, było notowanie z dnia 1 września 2013 r., gdy na 1. miejscu zadebiutował zespół Avenged Sevenfold z albumem Hail To The King (21 147 kopii).

Walkę z Halcyon (Days) o objęcie prowadzenia na liście toczyła Beyoncé. Finalnie jednak w piątym tygodniu na liście jej piąty solowy album pt. Beyoncé znajduje się na miejscu 2. Album wykonuje zatem powolne ruchy, ale zawsze są to ruchy w jednym kierunku. Zaczęło się od debiutu na miejscu 5. (album spędził na nim 2 tygodnie), następnie był awans na miejsce 4., potem 3., by w bieżącym notowaniu dzięki zameldowaniu się na miejscu 2. Beyoncé powtórzyło osiągnięcie albumu I Am… Sasha Fierce (maksymalna pozycja: #2). Wyżej na The UK Albums Chart Beyoncé zaszła jednak z Dangerously In Love 4. Obecnie zatem to album B’day nosi miano najniżej notowanego solowego albumu Beyoncé w Wielkiej Brytanii spośród jej solowych wydawnictw studyjnych (maksymalna pozycja: #3.).

Album Beyoncé jest jedynym względnie świeżym tytułem w top 10. Pozostałe albumy z pierwszej dziesiątki swoją premierę miały najpóźniej w listopadzie ubiegłego roku.

Najwyżej notowana nowość pojawia się dopiero na miejscu 34. i jest nią album amerykańskiego rapera o pseudonimie Kid Ink – My Own Lane. W top 40 ewentualne przetasowania między albumami są w zasadzie minimalne. Większość z nich przesuwa się w górę albo w dół o kilka pozycji, niektóre nie zmieniają pozycji sprzed tygodnia.

Nowy tydzień przynosi natomiast premiery m.in. takich albumów, jak: Bruce Springsteen High Hopes, James Vincent McMorrow Post Tropical i Switchfoot Fading West.

Notowanie z 12/01/2014 – top 40:

1. Ellie Goulding Halcyon (Halcyon Days)
2. Beyoncé Beyoncé
3. Gary Barlow Since I Saw You Last
4. John Newman Tribute
5. Bastille (All This) Bad Blood
6. Robbie Williams Swings Both Ways
7. Avicii TRUE
8. Rudimental Home
9. Arctic Monkeys AM
10. London Grammar If You Wait
11. Haim Days Are Gone
12. One Direction Midnight Memories
13. Tom Odell Long Way Down
14. Eminem The Marshall Mathers LP 2
15. The 1975 The 1975
16. Emeli Sandé Our Version Of Events
17. Olly Murs Right Place Right Time
18. Calvin Harris 18 Months
19. Lorde Pure Heroine
20. Imagine Dragons Night Visions
21. The Killers Direct Hits
22. Disclosure Settle
23. Kings Of Leon Mechanical Bull
24. Jake Bugg Shangri La
25. The Lumineers The Lumineers
26. Michael Bublé To Be Loved
27. Rod Stewart Time
28. Daft Punk Random Access Memories
29. James Arthur James Arthur
30. James Blunt Moon Landing
31. Lady Gaga ARTPOP
32. Mumford & Sons Babel
33. Little Mix Salute
34. Kid Ink My Own Lane (nowość)
35. Bruno Mars Unorthodox Jukebox
36. Kodaline In A Perfect World
37. Jake Bugg Jake Bugg
38. Miley Cyrus Bangerz
39. Tinie Tempah Demonstration
40. Katy Perry Prism

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na profilu MUZYKO(B)LOGa na Facebooku.

Ellie Goulding (fot. materiały prasowe)