Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 10/05/15

Dodany przez | 15/05/2015
 

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

OMI i Mumford & Sons liderami brytyjskich zestawień.

The UK Singles Chart

  • „Numer jeden”

Przed tygodniem prowadzenie na brytyjskiej liście singli objął pochodzący z Jamajki OMI. Jego singiel Cheerleader, który swoją popularność zawdzięcza remiksowi autorstwa Felixa Jaehna, awansował z miejsca 2. na 1. dzięki bardzo wysokiemu streamingowemu przelicznikowi (tj. 100 odtworzeń utworu w serwisach streamingowych = 1 sprzedana jego kopia). Gdyby nie ten element, liderem listy ponownie (po raz trzeci) byłby duet Wiz Khalifa i Charlie Puth z singlem See You Again. W aktualnym notowaniu OMI prowadzi już i pod względem sprzedaży, i w streamingu, w efekcie czego bez problemu na szczycie listy spędza drugi tydzień, a jego najgroźniejsi rywale utrzymują 2. pozycję.

Tym razem liderowi nie udaje się jednak przekroczyć sześciocyfrowego tygodniowego nakładu. Cheerleader w podsumowywanym tygodniu rozchodzi się bowiem w nakładzie 96 533 kopii, gdzie tradycyjna sprzedaż odpowiada za 64 491 kopii, a streamingowy ekwiwalent – za 32 042 kopie. Jak zatem widać, popularność tego utworu w streamingu nadal jest imponująca.

  • Top 10

W bieżącym top 3 nie dochodzi do żadnych zmian. Ale już na miejscu 4. (gdyby brać pod uwagę wyłącznie sprzedaż, byłoby to miejsce 3.) pojawia się najwyżej notowana nowość. Choć mogło się wydawać, że wyspiarskiemu duetowi Blonde nie będzie łatwo przebić sukcesu deephouse’owego singla I Loved You (feat. Melissa Steel), nowy singiel grupy poprawia jej najlepszą pozycję na liście. W notowaniu z dnia 7 grudnia ub.r. I Loved You zadebiutowało na miejscu 7. (tradycyjna sprzedaż: #5), generując w ciągu tygodnia nakład 33 461 kopii. Tymczasem nowsze All Cried Out swoją 4. lokatę zawdzięcza 7-dniowemu nakładowi wynoszącemu 46 721 kopii. Jest to zatem drugi singiel Blonde notowany w top 10. Warto dodać, że na wokalu pojawia się tu znany z obsady muzycznego serialu Glee Alex NewellPod swoim nazwiskiem wokalista pojawia się na liście po raz pierwszy, ale de facto nie jest to jego pierwsza wizyta w stawce. Jego głos można usłyszeć w niektórych utworach z Glee plasujących się w top 100, ale i w notowanym w kwietniu w top 10 singlu Stronger Clean Bandit (obok głosu Seana Bassa). Wcześniej nie był on jednak wymieniany w rubryce „wykonawca”.

Szansę na ponowne pojawienie się w top 10 (w tym przypadku po raz trzeci) miała również Tove Lo. Singiel Szwedki pt. Talking Body zalicza bowiem wyraźny awans na liście – z odległego miejsca 84. Gdyby o pozycji na niej decydowała wyłącznie tradycyjna sprzedaż, piosenka zajmowałaby teraz miejsce 9. Streaming obniża jednak jej notowania, przez co Talking Body widnieje dopiero na miejscu 17.

Swoją najlepszą jak dotąd pozycję na liście, a jest nią miejsce 6., osiąga singiel Where Are Ü Know projektu o nazwie Jack Ü. Tworzą go 2 znani producenci: Skrillex i Diplo, a gościnnie na wokalu pojawia się Justin Bieber. Skrillex w top 10 melduje się po raz pierwszyDiplo po raz drugi (tworzy on ponadto notowany na miejscu 5. projekt Major Lazer), a Justin Bieber – po raz szósty. Ten ostatni na liście dotarł najwyżej do miejsca 2. – z 2 utworami (Boyfriend i #thatPOWER).

  • Sytuacja poza top 10

Swoje najlepsze jak dotąd pozycje na liście osiągają m.in. single:

– Ariana Grande One Last Time (↑ z #63 na #36) (tradycyjna sprzedaż: #27),
– aktualny „numer dwa” z USA – Fetty Wap Trap Queen (↑ z #60 na #38) (t.s.: #52),
– Hozier Someone New (↑ z #36 na #27) (t.s.: #21),
– Ciara I Bet (↑ z #65 na #63) (t.s.: #33).

Póki co w top 100 nie udaje zadebiutować singlom: Lucy Rose Our Eyes The Chemical Brotheres feat. Q-Tip Go. Gdyby o pozycji na liście decydowała wyłącznie sprzedaż cyfrowa i fizyczna, wymienione single debiutowałyby odpowiednio na miejscach: #60 i #69. Ale nawet do sprzedażowego top 100 nie dostają się single: Armin van Buuren feat. Mr. Probz Another YouHONNE Coastal LoveOliver Heldens Melody i Ten Walls Sparta.

W gronie nowości na liście dostrzeżemy jeszcze:

– na #50 – Disclosure Bang That (t.s.: #29),
– na #51 – M.O Preach (t.s: #28),
– na #58 – Snoop Dogg feat. Charlie Wilson Peaches N Cream (t.s.: #31),
– na #86 – Mumford & Sons Tompkins Square Park (t.s.: poza top 100),
– na #87 – Ne-Yo feat. Juicy J She Knows (t.s.: #54).

  • Inne informacje

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowychOMI Cheerleader (Felix Jaehn Remix) (1).

Najczęściej odtwarzany utwór w serwisach streamingowychOMI Cheerleader (Felix Jaehn Remix) (2) – ok. 3,2042 mln odtworzeń.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 452 819 kopii (wynik o 170 150 kopii niższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie sprzedaż była wyższa i wynosiła 2 771 367 kopii.

Ze streamingu pochodzi dodatkowo4 372 012 kopii (wynik o 47 846 kopii niższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 437 201 200 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. na Spotify).

Łączny tygodniowy nakład utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + przelicznik streamingowy)6 824 831 kopii (wynik o 217 996 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

91. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Ben Khan 1000, Galantis Runaway (U & I), George Ezra Did You Hear The Rain?, Jean-Michel Jarre & M83 Glory, Jessie J Flashlight, LunchMoney Lewis Bills, Noel Gallagher’s High Flying Birds Riverman, QT Hey QT, Rae Morris Love Again.

Notowanie z 10/05/2015 – top 20:

1. OMI Cheerleader (2) – 96 533 kopie (tradycyjna sprzedaż: 64 491 kopii, streaming: 32 042 kopie)
2. Wiz Khalifa feat. Charlie Puth See You Again – 82 051 kopii (t.s.: 53 154 kopie, s.: 28 897 kopii)
3. Carly Rae Jepsen I Really Like You – 52 195 kopii
4. Blonde feat. Alex Newell All Cired Out (nowość) – 46 721 kopii
5. Major Lazer x DJ Snake feat. MØ Lean On – 43 289 kopii
6. Jack Ü feat. Justin Bieber Where Are Ü Now – 36 623 kopie
7.  Jess Glynne Hold My Hand – 36 593 kopie
8. Kygo feat. Conrad Firestone – 31 227 kopii
9. Iggy Azalea feat. Jennifer Hudson Trouble – 30 222 kopie
10. Maroon 5 Sugar – 29 122 kopie
11. Mark Ronson feat. Bruno Mars Uptown Funk!
12. Nick Jonas Jealous
13. James Bay Hold Back The River
14. Years & Years King
15. Ed Sheeran (& Rudimental) Bloodstream
16. Hozier Take Me To Church
17. Tove Lo Talking Body
18. Dr. Kucho! & Gregor Salto feat. Ane Brun Can’t Stop Playing (Makes Me High)
19. Clean Bandit Stronger
20. Alesso feat. Roy English Cool

(Jako „nowość” oznaczam utwory, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom z top 10 odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania przelicznika streamingowego, 2 pierwsze pozycje pozostałyby bez zmian, a kolejne zajmowaliby: #3 Blonde i Alex Newell, #4 Carly Rae Jepsen, #5 Major Lazer, DJ Snake i MØ, #6 Jack Ü i Justin Bieber, #7 Jess Glynne, #8 Iggy Azalea i Jennifer Hudson, #9 Tove Lo, #10 Kygo i Conrad, a Maroon 5 widnieliby na #13.

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

  • „Numer jeden”

Do przewidzenia było to, iż swój drugi „numer jeden” w karierze w dziewiętnastym notowaniu The UK Albums Chart przypadającym na rok 2015 zdobędzie formacja Mumford & Sons. Można było jedynie się zastanawiać, jaki wynik osiągnie na starcie trzeci longplay zespołu. Okazuje się, iż jest on dwukrotnie słabszy od tego, z jakim na 1. miejscu listy jesienią 2012 r. zameldował się album Babel. Wówczas były to 158 923 kopie (w tradycyjnej sprzedaży), tymczasem trzeci album zespołu pt. Wilder Mind debiutuje na szczycie z tygodniowym nakładem wynoszącym 81 351 kopii, gdzie tradycyjna sprzedaż stanowi 77 881 kopii, a streamingowy ekwiwalent – 3 470 kopii. Jest to jednak drugi najwyższy w tym roku tygodniowy nakład albumu niebędącego kompilacją utworów wykonywanych przez różnych artystów (po osiągnięciu albumu Chasing Yesterday Noel Gallagher’s High Flying Birds – 89 110 kopii w tygodniu premiery).

Debiutancki album Mumford & Sons, Sigh No More (2009), co prawda swój pobyt na liście zaczynał od drugiej dziesiątki – debiut na miejscu 11. z nakładem równym 16 728 kopii, ale później udało mu się dotrzeć maksymalnie do miejsca 2. i od czasu premiery rozejść się w nakładzie wynoszącym aż 1 614 893 kopie. Babel bez trudu debiutowało już na miejscu 1., ale łączny nakład tego albumu ustępuje wynikowi poprzednika, choć również jest wysoki – 1 064 338 kopii. Czas pokaże, czy Wilder Mind pozwoli tej brytyjskiej grupie dopisać na jej konto trzeci tytuł z siedmiocyfrowym wynikiem sprzedaży w Wielkiej Brytanii.

Warto dodać, że ten album jest obecnie najpopularniejszy również w brytyjskim streamingu.

Skoro mamy nowych liderów, ci sprzed tygodnia, tj. grupa Blur, musieli zaliczyć spadek na liście. Jest on jednak najmniejszy z możliwych. The Magic Whip osuwa się bowiem z miejsca 1. na 2.

Z kolei na 1. miejscu zestawienia dedykowanego kompilacjom utworów wykonywanych przez różnych artystów (zob. Compilations Chartszósty tydzień spędza kompilacja NOW That’s What I Call Music! 90.

  • Top 10

Album Mumford & Sons jest jedyną nowością w top 10. W pierwszej dziesiątce ponownie zobaczymy zatem kilka tytułów, które regularnie meldują się w niej od wielu już tygodni. Nie dostrzeżemy tu jednak George’a Ezry. A dzieje się tak, ponieważ jego Wanted On Voyage po 44 kolejnych tygodniach spędzonych w pierwszej dziesiątce The UK Albums Chart wypada z top 10 i ląduje dosyć daleko – na miejscu 17.

Podczas tych 44 tygodni Wanted On Voyage plasowało się:

– na #1 – 4 razy (2+1+1),
– na #2 – ani razu,
– na #3 – 2 razy,
– na #4 – 7 razy,
– na #5 – 13 razy,
– na #6 – 6 razy,
– na #7 – 2 razy,
– na #8 – 7 razy,
– na #9 – 2 razy,
– na #10 – 1 raz.

Za to od 50 tygodni w top 10 przebywa album In The Lonely Hour Sama Smitha (i nawet powraca do top 3), a od 46 tygodni – x Eda Sheerana.

  • Nowości poza top 10

Na The UK Albums Chart debiutują również m.in.:

– na #12 – album Integrity> brytyjskiego rapera o pseudonimie JME (jego to jego najwyżej notowane na liście wydawnictwo(t.s.: #12),
– na #15 – drugi album grupy Django Django pt. Born Under Saturn (ten poprzedni, Django Django, dotarł do #33) (t.s.: #16),
– na #22 – trzeci album brytyjskiej wokalistki Lucy Spraggan pt. We Are (i jej trzeci tytuł notowany na liście1 z nich dotarł do top 10(t.s.: #21),
– na #25 – drugi album brytyjskiej kapeli Palma Violets o tytule Danger In The Club (ten debiutancki, 180, dotarł do #11) (t.s.: #24),
– na #42 – album The Waterfall amerykańskiego zespołu My Morning Jacket (jest to czwarty album grupy notowany w top 100(t.s.: #41),
– na #46 – szósty album Ciary pt. Jackie (jest to jej piąty tytuł notowany w top 100, z czego 1 dotarł do top 10; poprzedni album Ciary notowany był nieco wyżej – na #42) (t.s.: #43),
– na #65 – drugi album brytyjskiej wokalistki Andreyi Triany pt. Giants (ten debiutancki nie pojawił się w top 100(t.s.: #55),
– na #99 – wydawnictwo The Disco Years Grace Jones (jest to jej ósmy album notowany w top 100, z czego 1 dotarł do top 10(t.s.: #72).

Gdyby o pozycjach w top 100 decydowała wyłącznie tradycyjna sprzedaż, na miejscu 81. zadebiutowałby nowy album amerykańskiego rockowego duetu Best Coast – California Nights.

Dzięki pojawieniu się w sprzedaży reedycji na listę powraca kompilacja przebojów popowego zespołu S Club 7 – Best: The Greatest Hits Of S Club 7. Wydawnictwo melduje się na miejscu 35. (t.s.: #30). Gdy wydano je pierwotnie w czerwcu 2003 r., wówczas zadebiutowało na miejscu 2. i w top 10 spędziło w sumie 3 tygodnie. Grupa ma na koncie 4 albumy notowane w top 10, w tym 1 „numer jeden” (album pt. 7).

  • Inne informacje

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 289 821 kopii (wynik o 7 997 kopii niższy od tego sprzed tygodnia). Rok temu w analogicznym okresie tygodniowa sprzedaż albumów była niższa i wynosiła 1 264 726 kopii.

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: Brooke Fraser Brutal Romantic, Conchita Wurst Conchita, Eric Clapton Forever Man, Leonard Cohen Can’t Forget: A Souvenir Of The Grand Tour, Madness Cathal Smyth’s A Comfortable Man, Nathan Carter Beautiful Life, Patrick Watson Love Songs For Robots, Paul Weller Saturns Pattern, Róisín Murphy Hairless Toys, Snoop Dogg Bush, The Tallest Man On Earth Dark Bird Is Home, Thea Gilmore Ghosts & Graffiti, Tove Lo Queen Of The Clouds, We Are The Ocean Ark.

Notowanie z 10/05/2015 – top 20:

1. Mumford & Sons Wilder Mind (nowość) – 81 351 kopii (tradycyjna sprzedaż: 77 881 kopii, streaming: 3 470 kopii)
2. Blur The Magic Whip – 20 128 kopii
3. Sam Smith In The Lonely Hour – 12 838 kopii
4.  Ed Sheeran x – 11 952 kopie
5. Sia 1000 Forms Of Fear – 11 419 kopii
6. Hozier Hozier – 11 303 kopie
7. Paul Simon The Ultimate Collection – 10 325 kopii
8. Taylor Swift 1989 – 10 191 kopii
9.  James Bay Chaos And The Calm – 8 871 kopii
10. Meghan Trainor Title – 8 786 kopii
11. Olly Murs Never Been Better
12. JME Integrity> (nowość)
13. Paloma Faith A Perfect Contradiction
14. Noel Gallagher’s High Flying Birds Chasing Yesterday
15. Django Django Born Under Saturn (nowość)
16. Josh Groban Stages
17. George Ezra Wanted On Voyage
18. The Killers Direct Hits
19. Maroon 5 V
20. Calvin Harris Motion

(Jako „nowość” oznaczam albumy, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100, a jako „powrót” albumy, które poprzednio nie były notowane w top 100).

Gdyby wszystkim tytułom odliczyć nakład wygenerowany przez nie w efekcie zastosowania streamingowego przelicznika, top 2 pozostałoby bez zmian, a kolejne pozycje zajmowaliby: #3 Sia, #4 Sam Smith, #5 Hozier, #6 Taylor Swift, #7 Paul Simon, #8 Ed Sheeran, #9 Meghan Trainor, #10 Olly Murs (zamiast #11), #11 James Bay.

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
Dodaj komentarz jako pierwsza osoba!
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796