Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 26/10/14

Dodany przez | 29/10/2014
Informacje
 
 

Meghan Trainor wydłuża swój pobyt na szczycie The UK Singles Chart do 4 tygodni, a na 1. miejscu albumowego zestawienia debiutuje Ben Howard.

The UK Singles Chart

Czwarty tydzień z rzędu liderką brytyjskiej listy przebojów jest Meghan Trainor z singlem All About That Bass. Jest to drugi w tym roku singiel z 4-tygodniowym pobytem na szczycie. Analogicznym stażem na miejscu 1. legitymuje się singiel Rather Be kwartetu Clean Bandit i wokalistki Jess Glynne. W 2014 r. 1 tydzień mniej spędził na 1. miejscu singiel Happy Pharrella Williamsa, ale gdy cofniemy się do roku 2013, okaże się, że Happy w sumie 4-krotnie meldowało się na szczycie (najpierw na 1 tydzień, następnie po 1-tygodniowej przerwie na 2 kolejne tygodnie, później zaś – po aż 5-tygodniowej przerwie – jeszcze na 1 dodatkowy tydzień).

Tym razem jednak All About That Bass nie dorzuca już na swoje konto sześciocyfrowego wyniku sprzedaży – nawet po zastosowaniu przelicznika streamingowego (gdzie 100 odtworzeń utworu w serwisach streamingowych = 1 sprzedana kopia tego tytułu). Singiel Meghan Trainor figuruje na 1. miejscu z tygodniowym wynikiem równym 82 163 kopie, gdzie tradycyjna sprzedaż stanowi 67 937 kopii, a ze streamingu pochodzi 14 226 kopii.

O szczyt ociera się tym razem Ed Sheeran z singlem Thinking Out Loud awansującym z miejsca 4. Pierwszy singiel z albumu x, utwór Sing, był jego pierwszym brytyjskim „numerem jeden”, z kolei jego następca, singiel Don’t, dotarł na liście do miejsca 8.

Coraz modniejsze staje się sięganie przez house’owych DJ-ów po klasyki amerykańskiego R&B z ostatnich 20 lat. W tym roku ten trik przywiódł na szczyt listy Duke’a Dumonta i Jaxa Jonesa z ich I Got U (sample z My Love Is Your Love Whitney Houston), później zaś DJ-a SecondCity z singlem I Wanna Feel (który bazował na You’re Makin’ Me High Toni Braxton), a w 2013 r. przebojem średniego kalibru był singiel C O O L Le Youth (sample z Me & U Cassie). Najwyżej notowaną nowością w top 100 (choć poprzednio figurującą już – na podstawie streamingu – w drugiej setce) jest taneczny singiel duetu Waze & Odyssey, który postanowił zabawić się utworem Bump N’ Grind R. Kelly’ego. W Wielkiej Brytanii singiel R. Kelly’ego dotarł na do miejsca 8., tymczasem Bump & Grind 2014 pojawia się na miejscu 3. Pod względem tradycyjnej sprzedaży jest to drugi najpopularniejszy utwór minionego tygodnia. Duet Waze & Odyssey na liście notowany jest po raz pierwszy.

Nowy w top 10 jest również utwór T.I.N.A. brytyjskiego muzyka i rapera o ghańskich korzeniach występującego pod pseudonimem Fuse ODG. W tej piosence wspiera go raper Angel. Debiutująca na miejscu 9. T.I.N.A. jest czwartym utworem Fuse ODG notowanym w brytyjskim top 10. Z kolei dla Angela jest to trzecia wizyta w top 10. Gdyby wszystkim utworom odliczyć dane streamingowe, ten singiel znajdowałby się na miejscu 7.

W gronie nowych w top 100 utworów znajdują się jeszcze (w nawiasie podaję, jaką pozycję zajmowałby dany utwór, gdyby zliczano wyłącznie sprzedaż cyfrową i fizyczną, nie uwzględniając streamingu):

– na #39 – Taylor Swift Welcome To New York (tradycyjna sprzedaż: #22),
– na #44 – Independents UKIP Calypso (tradycyjna sprzedaż: #29),
– na #51 – Hudson Taylor Chasing Rubies (tradycyjna sprzedaż: #33),
– na #63 – Bondax All I See (tradycyjna sprzedaż: #45),
– na #79 – Milky Chance Down By The River (awans z #176) (tradycyjna sprzedaż: #60),
– na #84 – Foo Fighters Something From Nothing (awans z #115) (tradycyjna sprzedaż: #66),
– na #90 – TIEKS feat. Celeste Sing That Song (tradycyjna sprzedaż: #59).

Gdyby listę konstruowano wyłącznie na podstawie sprzedaży cyfrowej i fizycznej, w top 100 pojawiłoby się jeszcze kilka innych nowości, wśród nich m.in. na #63 RHODES Breathe, a na #64 Rae Morris Closer.

Najpopularniejszy utwór w streamingu: Meghan Trainor All About That Bass.

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowych: Meghan Trainor All About That Bass.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 475 707 kopii (wynik o 108 190 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

Ze streamingu pochodzi dodatkowo: 3 131 297 kopii (wynik o 58 476 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 313 129 700 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. Spotify).

Łączny tygodniowy wynik sprzedaży utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż detaliczna + przelicznik streamingowy)5 607 004 kopie (wynik o 49 714 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

63. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Alexa Goddard So There, Borgeous Invincible, Jack Ü feat. Kiesza Take Ü There, Martin Garrix, DVBBS & Sander Van Doorn feat. Aleesia Gold Skies, Parra For Cuva feat. Anna Naklab Wicked Games, The Blackout Wolves.

Notowanie z 26/10/2014 – top 20:

1. Meghan Trainor All About That Bass (4) – 82 163 kopie (tradycyjna sprzedaż: 67 937 kopii, streaming: 14 226 kopii)
2. Ed Sheeran Thinking Out Loud – 53 929 kopii
3. Waze & Odyssey vs R. Kelly Bump & Grind 2014 (nowość) – 49 552 kopie
4. Jessie J, Ariana Grande & Nicki Minaj Bang Bang – 47 617 kopii
5. Taylor Swift Shake It Off – 47 578 kopii
6. Jeremih feat. YG Don’t Tell ‚Em – 31 918 kopii
7. Calvin Harris feat. John Newman Blame – 29 419 kopii
8. Sigma feat. Paloma Faith Changing – 28 441 kopii
9. Fuse ODG feat. Angel T.I.N.A. (nowość) – 28 156 kopii
10. Sam Smith I’m Not The Only One – 25 700 kopii
11. One Direction Steal My Girl
12. George Ezra Blame It On Me
13. Lilly Wood & The Prick And Robin Schulz Prayer In C
14. Nicki Minaj Anaconda
15. Sam Smith Stay With Me
16. Ariana Grande feat. Zedd Break Free
17. George Ezra Budapest
18. Ella Henderson Ghost
19. The Script Superheroes
20. MAGIC! Rude

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

Przed tygodniem na 1. miejscu albumowego zestawienia zadebiutowała Ella Henderson, finalistka 9. edycji brytyjskiego show The X Factor, zostawiając w tyle nowe wydawnictwa U2 (#6), Jessie J (#5) czy Jessie Ware (#9). Album Chapter One pojawił się na 1. miejscu, rozchodząc się w tygodniu premiery w nakładzie 43 824 kopii.

Bardzo podobny nakład, 44 993 kopie, debiut na szczycie zapewnia obecnie Benowi Howardowi i jego albumowi I Forget Where We Were. Poprzedni (debiutancki) album Howarda, Every Kingdom (2011), debiutował na liście na miejscu 7., a w szczycie formy dotarł do miejsca 4. Aktualnie znajduje się zaś na miejscu 27. (do dziś rozszedł się w nakładzie: 595 379 kopii). Howard jest szóstym w tym roku brytyjskim solistą, którego album trafia na szczyt listy. Wcześniej dokonali tego: George Michael, Paolo Nutini, Sam Smith, Ed Sheeran i George Ezra.

Gdy na 1. miejscu pojawia się Ben Howard, niedawna liderka, Ella Henderson, spada na miejsce 7.

Na miejscu 2. debiutuje album amerykańskiej grupy heavymetalowej – Slipknot. Longplay .5: The Gray Chapter jest czwartym albumem zespołu notowanym w top 10. 1 z nich, Iowa (2001), był nawet „numerem jeden”.

W top 3 twardo trzyma się Ed Sheeran z albumem x, który przesuwa się z miejsca 2. na 3.

Z kolei na miejscu 4. swój nowy album o tytule Melody Road umieszcza Neil Diamond. Jest to czternasty tytuł muzyka notowany w top 10. Wydawnictwo muzycznej legendy, tyle że już nie z USA, lecz z Wysp Brytyjskich, pojawia się ponadto na miejscu 5. Mowa o albumie Aquostic (Stripped Bare) grupy Status Quo, dla której jest to 23. album figurujący w top 10. Neil Diamond miał do tej pory 2 „numery jeden” na Wyspach, a Status Quo – 4.

Na liście pojawia się więcej nowych tytułów. Wśród nich znajdują się m.in.:

– na #17 – album Big Fat Lie Nicole Scherzinger (jej pierwszy solowy album, Killer Love, dotarł do #8),
– na #32 – album Aretha Franklin Sings The Great Diva Classics Arethy Franklin (jest to jej pierwszy od 28 lat studyjny album notowany w top 100, w top 10 meldowały się tylko 2 albumy Arethy – oba z lat 60.),
– na #35 – album Kings & Queens Of The Underground Billy’ego Idola (artysta ma w swoim dorobku 3 albumy notowane w top 10, ale tylko 1 studyjny),
– na #71 – album The Hands Of Man Chrisa De Burgha (wokalista 8 swoich albumów umieścił w top 10, z czego 1 na szczycie),
– na #85 – album Paperwork T.I. (najwyższą pozycją rapera na liście pozostaje miejsce 39. albumu No Mercy z 2010 r.).

Gdzie podziewają się albumy, które poprzednio debiutowały w top 10, a obecnie ich tam nie dostrzeżemy:

– U2 Songs Of Innocence – spada z #6 na #13,
– Spandau Ballet The Story – The Very Best Of – spada z #8 na #14,
 Jessie Ware Tough Love – spada z #9 na #25,
– You+Me rose ave. – spada z #10 na #39.

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 330 325 kopii (wynik o 81 484 kopie wyższy od tego sprzed tygodnia).

W top 100 nie udaje się zadebiutować m.in. albumom: Boyz II Men Collide i Bush Man On The Run.

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: Annie Lennox Nostalgia, Mallory Knox Asymmetry, Taylor Swift 1989, The Coral Curse Of Love i The Ting Tings Super Critical.

Notowanie z 26/10/2014 – top 20:

1. Ben Howard I Forget Where We Were (nowość) – 44 993 kopie
2. Slipknot .5: The Gray Chapter (nowość) – 30 745 kopii
3. Ed Sheeran x – 28 857 kopii
4. Neil Diamond Melody Road (nowość) – 27 384 kopie
5. Status Quo Aquostic (Stripped Bare) (nowość) – 23 688 kopii
6. Sam Smith In The Lonely Hour – 20 865 kopii
7. Ella Henderson Chapter One – 16 718 kopii
8. George Ezra Wanted On Voyage – 14 540 kopii
9. Barbra Streisand Partners – 9 859 kopii
10. Jessie J Sweet Talker – 7 446 kopii
11. Paolo Nutini Caustic Love
12. Tony Bennett & Lady Gage Cheek To Cheek
13. U2 Songs Of Innocence
14. Spandau Ballet The Story – The Very Best Of
15. Maroon 5 V
16. The Script No Sound Without Silence
17. Nicole Scherzinger Big Fat Lie (nowość)
18. Paloma Faith A Perfect Contradiction
19. Pharrell Williams G I R L
20. Royal Blood Royal Blood

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.

Ben Howard (fot. materiały prasowe)