Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 19/10/14

Dodany przez | 22/10/2014
Informacje
 
 

Trzeci tydzień z rzędu brytyjskim zestawieniem singli dowodzi Meghan Trainor, a na liście albumów nowe albumy Jessie J, Jessie Ware i U2 przegrywają z debiutanckim wydawnictwem finalistki The X Factor – Elli Henderson.

The UK Singles Chart

Meghan Trainor, której singiel równolegle stoi na czele list w USA, Kanadzie i Niemczech, rozsiadła się na brytyjskim tronie. All About That Bass spędza na czele listy już trzeci tydzień.

Na 31 utworów, które (jak dotąd) w 2014 r. figurowały na 1. miejscu listy, jest to dopiero siódmy utwór, którego pobyt na tej pozycji nie ogranicza się do 1 tygodnia. Spośród zaś owych 7 „numerów jeden” z co najmniej 2-tygodniowym pobytem na 1. miejscu przed All About That Bass tylko Rather Be Clean Bandit i Jess Glynne (4 tygodnie na #1) i Happy Pharrella Williamsa (3 tygodnie na #1 w 2014 r. i 1 tydzień w 2013 r.) meldowały się na tej pozycji częściej niż 2 razy. Aczkolwiek Happy swoje 4 tygodnie na 1. miejscu wypracowało aż w 3 osobnych transzach.

Singiel Trainor utrzymuje prowadzenie, dorzucając na swoje konto kolejnych 108 857 kopii, z czego z tradycyjnej sprzedaży pochodzi 93 366 kopii, a przelicznikowi streamingowemu (gdzie 100 odtworzeń utworu w serwisach streamingowych = 1 sprzedana kopia tego tytułu) zawdzięcza 15 491 kopii. W konsekwencji po raz 24. w tym roku singiel z 1. miejsca legitymuje się sześciocyfrowym wynikiem sprzedaży (choć nie tej rozumianej tradycyjnie).

„Podpromowanie” singla Shake It Off w brytyjskim The X Factor gwarantuje Taylor Swift awans na liście na pozycję, na której – podczas 8 poprzednich tygodni spędzonych w top 10 – jej singiel jeszcze notowany nie był. Shake It Off przeskakuje z miejsca 4. na 2. Swift wyrównuje zatem swoje najlepsze osiągnięcie na liście, które zapewniły jej wcześniej single: Love Story i I Knew You Were Trouble. Nadal jednak pozostaje bez choćby 1 „numeru jeden” na Wyspach.

Najwyżej notowaną nowością w zestawieniu dedykowanym utworom jest singiel zapowiadający czwarty album boysbandu One Direction. Piosenka Steal My Girl debiutuje na miejscu 3. Do tej pory chłopięcy kwintet wylansował w Wielkiej Brytanii 5 „numerów jeden” (z czego 2 nagrane z finalistami programu The X Factor, z którego się wywodzi). Steal My Girl jest dwunastym utworem One Direction pojawiającym się w top 10. Gdyby to wyłącznie tradycyjna sprzedaż decydowała o kształcie listy, ten singiel zamieniłby się miejscami z Shake It Off.

Tymczasem utworowi Thinking Out Loud Eda Sheerana przypada w udziale awans z miejsca 10. na 4., podczas gdy drugi singiel z albumu x, utwór Don’t, dotarł na liście do miejsca 8., a ten pierwszy, Sing, był już „numerem jeden”.

Pojawienie się w sprzedaży w charakterze singla przysparza utworowi Oh Cecilia (Breaking My Heart) chłopięcej grupy The Vamps (z gościnnym udziałem Shawna Mendesa) awans z miejsca 46. na 9. Jest to już piąty singiel zespołu z jego debiutanckiego albumu, który dociera do top 10.

A na miejscu 10. pojawia się druga i ostatnia w top 10 nowość – singiel Guts Over Fear Eminema Sii. Dla rapera jest to już 27. utwór notowany w top 10 (a 31. jeżeli uwzględnić jego dokonania z zespołem D12), a dla australijskiej wokalistki i songwriterki – szósty.

Co ciekawe, single Elli Henderson obecnie ze sobą sąsiadują, tyle że wyżej (na #16) plasuje się Ghost, które na liście obecne jest od 19 notowań, a niżej – Glow, które spędza na liście dopiero drugi tydzień.

W gronie nowych w top 100 utworów znajdują się jeszcze (w nawiasie podaję, jaką pozycję zajmowałby dany utwór, gdyby zliczano wyłącznie sprzedaż cyfrową i fizyczną, nie uwzględniając streamingu):

– na #15 – Watermät Bullit (tradycyjna sprzedaż: #10),
– na #20 – Wilkinson feat. Talay Riley Dirty Love (tradycyjna sprzedaż: #13),
– na #27 – Krishane feat. Melissa Steel Drunk And Incapable (tradycyjna sprzedaż: #19),
– na #35 – Charli XCX Break The Rules (tradycyjna sprzedaż: #25),
– na #73 – Jessie J feat. 2 Chainz Burnin’ Up (tradycyjna sprzedaż: #52) (piosenka ma jeszcze przed sobą premierę w charakterze singla, na razie sprzedawana jest jako track z albumu),
– na #79 – Pharrell Williams (feat. Daft Punk) Gust Of Wind (tradycyjna sprzedaż: #57),
– na #82 – Avicii feat. Robbie Williams The Days (wyłącznie na podstawie przelicznika streamingowego),
– na #86 – Calvin Harris Slow Acid (tradycyjna sprzedaż: #55),
– na #90 – Nicole Scherzinger On The Rocks (tradycyjna sprzedaż: #58).

Najpopularniejszy utwór w streamingu: Meghan Trainor All About That Bass (ok. 1 549 100 mln odtworzeń).

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowych: Meghan Trainor All About That Bass.

Póki co do top 100 nie udaje się dostać m.in. singlom: Demi Lovato feat. Cher Lloyd Really Don’t Care i Justice Crew Que Sera (tegoroczny #1 z Australii).

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 583 897 kopii (wynik o 42 244 kopie niższy od tego sprzed tygodnia).

Ze streamingu pochodzi dodatkowo3 072 821 kopii (wynik o 59 227 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 307 282 100 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. Spotify).

Łączny tygodniowy wynik sprzedaży utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż detaliczna + przelicznik streamingowy)5 656 718 kopii (wynik o 16 983 kopie wyższy od tego sprzed tygodnia).

62. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Bondax All I See, Fuse ODG feat. Angel T.I.N.A., Rae Morris Closer, TIEKS feat. Celeste Sing That Song, Waze & Odyssey vs R. Kelly Bump & Grind 2014.

Notowanie z 19/10/2014 – top 20:

1. Meghan Trainor All About That Bass (3) – 108 857 kopii (tradycyjna sprzedaż: 93 366 kopii, streaming: 15 491 kopii)
2. Taylor Swift Shake It Off – 55 687 kopii
3. One Direction Steal My Girl (nowość)
4. Ed Sheeran Thinking Out Loud – 47 689 kopii
5. Jessie J, Ariana Grande & Nicki Minaj Bang Bang – 45 230 kopii
6. Jeremih feat. YG Don’t Tell ‚Em – 36 077 kopii
7. Sigma feat. Paloma Faith Changing – 34 968 kopii
8. Calvin Harris feat. John Newman Blame – 34 648 kopii
9. The Vamps feat. Shawn Mendes Oh Cecilia (Breaking My Heart) – 31 442 kopie
10. Eminem feat. Sia Guts Over Fear (nowość) – 29 649 kopii
11. Nicki Minaj Anaconda
12. Sam Smith I’m Not The Only One
13. George Ezra Blame It On Me
14. Lilly Wood & The Prick And Robin Schulz Prayer In C
15. Watermät Bullit (nowość)
16. Ella Henderson Ghost
17. Ella Henderson Glow
18. George Ezra Budapest
19. Ariana Grande feat. Zedd Break Free
20. Wilkinson feat. Talay Riley Dirty Love (nowość)

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

Po 2 tygodniach spędzonych na czele albumowego zestawienia w Wielkiej Brytanii George Ezra osuwa się ze swoim Wanted On Voyage na miejsce 4.

Na 1. miejscu pojawia się zaś inny debiutancki tytuł – jest nim album Chapter One, który firmuje swoim nazwiskiem Ella Henderson. Wokalistka jest finalistką 9. edycji brytyjskiego The X Factor, ale nie jest tej edycji zwyciężczynią. Zakończenie rywalizacji na 6. lokacie nie przeszkodziło jej w tym, żeby blisko 2 lata po opuszczeniu programu osiągnąć to, czego nie doświadczył triumfator show. We wspomnianej edycji The X Factor zwyciężył bowiem James Arthur, a jego pierwszy album (o tytule odpowiadającym jego personaliom) dotarł na liście do miejsca 2. (2013). Osiągnięcie wokalisty przebił również zdobywca 2. miejsca w programie, Jahméne Douglas, którego pierwszy album był na Wyspach „numerem jeden” latem 2013 r. Jednakże w tym przypadku wypada spojrzeć na tygodniowe wyniki sprzedaży, ponieważ album Love Never Fails Douglasa trafił na szczyt mimo fatalnej sprzedaży (niespełna 19 tysięcy kopii), a album Arthura na 1. miejscu się nie znalazł, choć w tygodniu premiery rozszedł się w nakładzie bliskim 64 tysiącom kopii.

A jak Chapter One prezentuje się w zestawieniu z wynikiem otwarcia albumu Jamesa Arthura? Porównanie to wypada na korzyść Arthura. Jego debiut w tygodniu premiery rozszedł się w nakładzie równym 63 996 kopii, tymczasem debiut Henderson, mimo lepszej pozycji startowej, po pierwszym tygodniu ma na swoim koncie 43 824 kopie.

Henderson jest trzecim w tym roku finalistą talent show, którego album trafia na 1. miejsce listy. Wcześniej, w notowaniu z dnia 30 marca br., dokonała tego Sam Bailey, zwyciężczyni 10. edycji The X Factor, z albumem The Power Of Love. To wydawnictwo rozeszło się w tygodniu premiery w nakładzie równym 72 644 kopie. Następnie w notowaniu z dnia 24 sierpnia br. męska formacja Collabro, która triumfowała w 8. edycji Britain’s Got Talent, umieściła na 1. miejscu listy album Stars, a sprawił to wynik sprzedaży równy 48 749 kopii.

Henderson jest ponadto pierwszą od 4 miesięcy wokalistką, której album figuruje na 1. miejscu. Ostatnią śpiewającą kobietą z albumem „numer jeden” była Lana Del Rey, której Ultraviolence zadebiutowało na szczycie w notowaniu z dnia 22 czerwca br.

Podczas gdy lider sprzed tygodnia opuszcza top 3, pozycję 2. i 3. zachowują odpowiednio albumy: x Eda Sheerana In The Lonely Hour Sama Smitha.

5 z 6 nowych w top 10 tytułów pojawia się między miejscem 5. a 10.

Na miejscu 5. swój trzeci album, Sweet Talker, umieszcza Jessie J. Widoczny jest zatem stopniowy trend spadkowy, jeżeli chodzi o przyjęcie kolejnych wydawnictw wokalistki. Debiutanckie Who You Are (2011) było na Wyspach „numerem dwa” i pokryło się 4-krotną platyną, a drugie w kolejności Alive (2013) figurowało maksymalnie na miejscu 3. i nie osiągnęło jeszcze statusu platynowej płyty.

Trudno ocenić, jak wysoką sprzedażą legitymowałby się album z miejsca 6., gdyby przed tym, jak fizycznie do niej trafił, nie był dostępny za darmo w wersji cyfrowej. Na tej pozycji pojawia się bowiem album Songs Of Innocence grupy U2. Kierując się jednak suchymi statystykami, przekonamy się, że jest to pierwszy studyjny album U2 od czasu wydanego w 1981 r. October, który (przynajmniej na razie) nie dociera do top 2 listy. Zespół po October 9 swoich studyjnych longplayów umieścił na miejscu 1., a 1 na miejscu 2.; po drodze były jeszcze 3 kompilacje przebojów, które zajmowały miejsca w top 4. Spośród długogrających wydawnictw U2 wydanych po roku 1981 niżej od Songs Of Innocence notowany był tylko album z 1995 r. nagrany w ramach pobocznego projektu o nazwie Passenger, który z U2 tworzył Brian Eno (#12). Songs Of Innocence w pierwszym tygodniu rozchodzi się w nakładzie równym 15 998 kopii, podczas gdy No Line On The Horizon (2009) startowało z wynikiem – 157 928 kopii.

Debiut na miejscu 8. przypada w udziale popularnej grupie z Wysp – Spandau Ballet. Dla zespołu, znanego m.in. z przebojów True Gold, The Story – The Very Best Of jest ósmym albumem w karierze notowanym w top 10.

Na miejscu 9. ze swoim drugim albumem, Tough Love, pojawia się Jessie Ware. Jej debiutancki longplay, Devotion (2012), mimo słabszego przyjęcia promujących go singli, startował na liście z wyższego pułapu – od miejsca 5. Wydany został jednak w mniej gorącym wydawniczo okresie. Do tego Devotion w tygodniu premiery legitymowało się niższym od Tough Love wynikiem sprzedaży (Devotion: 9 319 kopii, Tough Love: 10 684 kopie).

Zestaw nowości w top 10 zamyka album rose ave., który jako duet o nazwie You+Me nagrali P!nk oraz Dallas Green. Green jako City And Colour meldował się w top 100 z 2 swoimi albumami. Z kolei P!nk w zestawieniu umieszczała do tej pory wszystkie swoje wydawnictwa. rose ave. jest jej ósmym albumem notowanym w top 10. Tylko debiutanckie Can’t Take Me Home brakuje w tym gronie – album zatrzymał się na miejscu 13.

Na liście pojawia się więcej nowych tytułów. Wśród nich znajdują się m.in.:

– na #23 – album Memoirs Of The Madman Ozzy’ego Osbourne’a (jest to jego 16. album solowy notowany w top 100; 3 z nich dotarły do top 10),
– na #53 – album The Night Is Young duetu The 2 Bears (pierwszy album grupy, Be Strong, dotarł do #35),
– na #54 – album One Step Beyond… grupy Madness – reedycja z okazji 35. rocznicy wydania (jest to debiutancki album zespołu, który dotarł do #2),
– na #60 – album Blood Moon: Year Of The Wolf rapera The Game (jest to jego szósty album notowany w top 100; 2 z nich dotarły do top 10),
– na #99 – album Trick frontmana Bloc Party – Kele (jego pierwszy solowy album z 2010 r., The Boxer, dotarł do #20).

Gdzie podziewają się albumy, które poprzednio debiutowały w top 20:

– Hozier Hozier – spada z #5 na #17,
– Caribou Our Love – spada z #8 na #22,
– Johnny Marr Playland – spada z #9 na #33,
– Gorgon City Sirens – spada z #10 na #36,
– Bryan Adams Tracks Of My Years – spada z #11 na #28,
– Lady Antebellum 747 – spada z #12 na #21,
– Stevie Nicks 24 Karat Gold – Songs From The Vault – spada z #14 na #56,
– Lower Than Atlantis Lower Than Atlantis – spada z #16 na #85,
– Ali Campbell Silhouette – spada z #18 na #43,
 Jamie Cullum Interlude – spada z #19 na #24.

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii: 1 248 841 kopii (wynik o 19 225 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

W top 100 nie udaje się zadebiutować m.in. albumom: Julian Casablancas + The Voidz Tyranny (poprzedni album lidera The Strokes notowany był na #19), Lamb Backspace Unwind czy Marti Pellow Boulevard Of Life (wokalista Wet Wet Wet).

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii wiele premier płytowych. Wśród nich pojawiają się albumy: Aretha Franklin Aretha Franklin Sings The Great Diva Classics, Ben Howard I Forget Where We Were, Billy Idol Kings & Queens Of The Underground, Boyz II Men Collide, Bush Man On The Run, Chris De Burgh The Hands Of Man, Neil Diamond Melody Road, Nicole Scherzinger Big Fat Lie, Slipknot .5: The Great Chapter, Status Quo Aquostic (Stripped Bare), T.I. Paperwork.

Notowanie z 19/10/2014 – top 20:

1. Ella Henderson Chapter One (nowość) – 43 824 kopie
2. Ed Sheeran – 27 480 kopii
3. Sam Smith In The Lonely Hour – 17 355 kopii
4. George Ezra Wanted On Voyage – 17 107 kopii
5. Jessie J Sweet Talker (nowość) – 16 773 kopii
6. U2 Songs Of Innocence (nowość) – 15 998 kopii
7. Barbra Streisand Partners – 12 362 kopie
8. Spandau Ballet The Story – The Very Best Of (nowość) – 11 819 kopii
9. Jessie Ware Tough Love (nowość) – 10 684 kopie
10. You+Me rose Ave. (nowość) – 7 948 kopii
11. The Script No Sound Without Silence
12. Pharrell Williams G I R L
13. Jonathan Antoine Tenore (nowość)
14. Paolo Nutini Caustic Love
15. Genesis R-Kive
16. Royal Blood Royal Blood
17. Hozier Hozier
18. Slash feat. Myles Kennedy & The Conspirators World On Fire
19. Paloma Faith A Perfect Contradiction
20. Alt-J This Is All Yours

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.

U2 (fot. materiały prasowe))