Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 16/11/14

Dodany przez | 20/11/2014
Informacje
 
 

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Prowadzenie na The UK Singles Chart obejmuje singiel charytatywny, a na szczycie albumowego zestawienia debiutuje grupa Pink Floyd, generując trzeci najwyższy w tym roku tygodniowy wynik sprzedaży.

The UK Singles Chart

Końcówka roku przynosi w Wielkiej Brytanii premiery kilku singli charytatywnych, które należy uznać za „gorące” tytuły. Ten „najbardziej gorący” (Band Aid 30 Do They Know It’s Christmas?) będzie „numerem jeden” kolejnego notowania. Na razie jednak na 1. miejscu brytyjskiej listy przebojów debiutuje singiel Wake Me Up okazjonalnego projektu, którym dowodzi telewizyjna postać i znany na Wyspach Brytyjskich kierownik chórów – Gareth Malone. Ów projekt nosi nazwę Gareth Malone’s All Star Choir, a singiel Wake Me Up jest coverem ubiegłorocznego brytyjskiego „numeru jeden” – przeboju DJ-a i producenta Avicii, który dzięki tej piosence odrodził trend na łączenie tanecznej muzyki elektronicznej z folkiem.

Wake Me Up w nowej wersji wspiera organizację charytatywną o nazwie Children in Need i jest siódmym „numerem jeden” na The UK Singles Chart, którego sprzedaż przynosi dochód tej organizacji.

Single powiązane z akcją Children in Need, które wcześniej figurowały na 1. miejscu listy:

– Various Artists Perfect Day (1997) (cover przeboju Lou Reeda),
– S Club 7 Never Had A Dream Come True (2000),
– S Club 7 Have You Ever (2001),
– Girls Aloud I’ll Stand By You (2004) (cover przeboju Pretenders),
– Peter Kay’s Animated All Star Band The Official BBC Children in Need Medley (2009),
– JLS Love You More (2010).

Wśród singli, których sprzedaż w Wielkiej Brytanii miała wspierać Children in Need, znajdziemy prócz tego m.in.:

– Liberty X A Night To Remember (2005, max #6),
– Emma Bunton Downtown (2006, max #3),
– Spice Girls Headlines (Friendship Never Ends) (2007, max #11),
– Girls Aloud Something New (2012, max #2),
– Ellie Goulding How Long Will I Love You (2013, max #3).

Singiel nagrany przez Gareth Malone’s All Star Choir w ciągu tygodnia rozchodzi się w nakładzie 120 312 kopii, gdzie ze streamingu (po zastosowaniu przelicznika streamingowego) pochodzi jedynie 309 kopiiPo raz 25. w tym roku singiel z 1. miejsca legitymuje się sześciocyfrowym wynikiem sprzedaży (uwzględniając streaming). Gareth Malone 3 lata temu znajdował się na czele singlowego zestawienia w Wielkiej Brytanii z utworem Wherever You Are nagranym z chórem Military Wives.

*(Przelicznik streamingowy: 100 odtworzeń utworu w serwisach streamingowych = 1 sprzedana kopia tego tytułu).

Tymczasem lider sprzed tygodnia, singiel I Don’t Care Cheryl (znanej lepiej jako Cheryl Cole), spada na miejsce 4.

Tuż przed premierą czwartego albumu zatytułowanego po prostu Four boysband One Direction powraca z singlem Steal My Girl do pierwszej trójki listy, notując awans z miejsca 9. na 3. Co więcej, stopniowe udostępnianie kolejnych piosenek z tracklisty Four przynosi owoc w postaci 7 utworów One Direction notowanych w top 100.

Na miejscu 8. z singlem You Ruin Me debiutują bliźniaczki tworzące formację The Veronicas. Piosenka, która była niedawno liderem australijskiej listy sprzedaży, jest drugim utworem The Veronicas notowanym w brytyjskim top 10.

Podczas gdy od 4 tygodni na miejscu 10. tkwi singiel I’m Not The Only One Sama Smitha, po występie wokalisty w brytyjskim The X Factor w top 10 pojawia się kolejny jego singiel – Like I Can, który jest piątym utworem Smitha docierającym do top 10.

Gdyby nie zastosowano przelicznika streamingowego, wówczas m.in. doszłoby do zamiany miejsc między singlem One Direction i singlem Cheryl, utwór The Veronicas debiutowałby o 1 pozycję wyżej, a Like I Can Sama Smitha znalazłoby się na miejscu 11.

W gronie nowych w top 100 utworów znajdują się jeszcze m.in. (w nawiasie podaję, jaką pozycję zajmowałby dany utwór, gdyby zliczano wyłącznie sprzedaż cyfrową i fizyczną, nie uwzględniając streamingu):

– na #20 – Kendrick Lamar i (tradycyjna sprzedaż: #14) (jest to najwyżej notowany singiel Kendricka),
– na #45 – One Direction 18 (tradycyjna sprzedaż: #28),
– na #46 – Ella Henderson Yours (tradycyjna sprzedaż: #30),
– na #47 – One Direction Where Do Broken Hearts Go (tradycyjna sprzedaż: #29),
– na #54 – One Direction Night Changes (tradycyjna sprzedaż: #37),
– na #56 – Becky Hill Losing (tradycyjna sprzedaż: #43),
– na #65 – One Direction Girl Almighty (tradycyjna sprzedaż: #42),
– na #68 – Paloma Faith Ready For The Good Life (tradycyjna sprzedaż: #49),
– na #74 – One Direction Fool’s Gold (tradycyjna sprzedaż: #50),
– na #77 – George Ezra Listen To The Man (tradycyjna sprzedaż: #66).

Gdyby listę konstruowano wyłącznie na podstawie sprzedaży cyfrowej i fizycznej, w top 100 pojawiłoby się jeszcze kilka innych nowości, wśród nich m.in. McBusted What Happened To Your Band (#69).

Najpopularniejszy utwór w streaminguEd Sheeran Thinking Out Loud – ponownie pobity przez ten singiel rekord liczby odtworzeń w serwisach streamingowych (1 721 000 odtworzeń).

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowychOlly Murs feat. Travie McCoy Wrapped Up.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 555 206 kopii (wynik o 120 280 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

Ze streamingu pochodzi dodatkowo3 220 840 kopii (wynik o 117 997 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 322 084 000 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. Spotify).

Łączny tygodniowy wynik sprzedaży utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + przelicznik streamingowy)5 776 046 kopii (wynik o 238 277 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

66. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: 5 Seconds Of Summer Good Girls, Andy C & Fiora Heartbeat Loud, Band Aid 30 Do They Know It’s Christmas?, Clean Bandit & Jess Glynne Real Love, David Bowie Sue (Or In A Season Of Crime), David Guetta feat. Sam Martin Dangerous, Noel Gallagher’s High Flying Birds In The Heat Of The Moment, Olly Murs feat. Travie McCoy Wrapped Up, Pitbull feat. John Ryan Fireball, Rixton Wait On Me, Wretch 32 6 Words.

Notowanie z 16/11/2014 – top 20:

1. Gareth Malone’s All Star Choir Wake Me Up (nowość) – 120 312 kopii (tradycyjna sprzedaż: 120 003 kopie, streaming: 309 kopii)
2. Ed Sheeran Thinking Out Loud – 66 485 kopii
3. One Direction Steal My Girl – 48 833 kopie
4. Cheryl I Don’t Care – 47 787 kopii
5. Meghan Trainor All About That Bass – 42 401 kopii
6. Calvin Harris feat. Ellie Goulding Outside – 35 590 kopii
7. Tom Odell Real Love – 31 206 kopii
8. The Veronicas You Ruin Me (nowość) – 26 957 kopii
9. Sam Smith Like I Can (nowość) – 25 728 kopii
10. Sam Smith I’m Not The Only One – 24 866 kopii
11. Taylor Swift Blank Space
12. Taylor Swift Shake It Off
13. Jessie J, Ariana Grande & Nicki Minaj Bang Bang
14. John Legend All Of Me
15. Calvin Harris feat. John Newman Blame
16. Sam Smith Stay With Me
17. Jeremih feat. YG Don’t Tell ‚Em
18. Parra For Cuva feat. Anna Naklab Wicked Games
19. Sigma feat. Paloma Faith Changing
20. Kendrick Lamar (nowość)

(Jako „nowość” oznaczam utwory, które po raz pierwszy pojawiają się w top 100).

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

poprzednim notowaniu na 1. miejsce powrócił album x Eda Sheerana, co zapewniło temu tytułowi dziewiąty już tydzień na czele albumowego zestawienia w Wielkiej Brytanii. W aktualnym notowaniu x osuwa się na miejsce 3., a wyprzedzają ten album 2 nowości.

Nowym „numerem jeden” jest pierwszy od 20 lat studyjny album legendarnej grupy Pink Floyd – The Endless River. Materiał na to wydawnictwo powstawał jeszcze w czasie tworzenia poprzedniego regularnego albumu grupy, The Division Bell. The Endless River w ciągu pierwszego tygodnia znajduje na Wyspach Brytyjskich 139 351 nabywców, co stanowi trzeci najwyższy w tym roku tygodniowy wynik sprzedaży. W tym roku lepiej w ciągu 7 dni sprzedały się jedynie albumy:

– Ed Sheeran x – 182 427 kopii w tygodniu premiery,
– Coldplay Ghost Stories – 168 048 kopii w tygodniu premiery.

The Endless River jest szóstym „numerem jeden” w karierze Pink Floyd. Co ciekawe, na liście albumów tej grupy, które dotarły na szczyt, nie znajdziemy jej największego bestsellera – albumu The Dark Side Of The Moon, który do dzisiaj rozszedł się w Wielkiej Brytanii w imponującym nakładzie równym 4 240 620 kopii, co z kolei plasuje to wydawnictwo na 7. miejscu w rankingu wszech czasów. Płyta w cotygodniowych notowaniach The UK Albums Chart dotarła maksymalnie do miejsca 2.

Oto wcześniejsze albumowe „numery jeden” Pink Floyd:

– Atom Heart Mother (1970),
– Wish You Were Here (1975),
– The Final Cut (1983),
The Division Bell (1994),
– Pulse (1995) (album live).

Konkurowanie z Pink Floyd nie mogło skończyć się sukcesem dla grupy Foo Fighters, której najnowszy album pt. Sonic Highways debiutuje na miejscu 2. Grupa nie ma jednak powodów do narzekań, ponieważ tygodniowy nakład jej wydawnictwa, tj. 88 637 kopii, stanowi najwyższy w tym roku wynik sprzedaży albumu, który nie wystarcza na zajęcie 1. miejsca na liście (albo – ujmując to w inny sposób – najwyższy w tym roku wynik sprzedaży albumu notowanego na miejscu 2.). Dla Foo Fighters jest to dziewiąty album notowany w top 10. 3 z nich dotarły na szczyt listy.

Podsumowywany tydzień był wyjątkowo udany dla grup rockowych z długim stażem, bowiem w top 5 pojawia się jeszcze jedna rockowa legenda. Mowa o meldującym się na miejscu 5. zespole Queen, który wydał właśnie kompilację Forever. Odnajdziemy na niej m.in. kilka niepublikowanych dotąd nagrań. Dla Queen jest to już 25. album notowany w top 10. W tym gronie znajduje się 9 „numerów jeden”.

Dopiero na miejscu 7. pojawia się nowy album Cheryl (niegdyś Cole) – Only Human. Biorąc pod uwagę, iż przed tygodniem wokalistce po raz pierwszy udało się wylansować 2 singlowe „numery jeden” z 1 wydawnictwa, przyjęcie albumu, z którego owe single pochodzą, można uznać za rozczarowujące. 2 pierwsze albumy Cheryl debiutowały na szczycie, kolejny (A Million Lights, 2012) startował od miejsca 2. i w tygodniu premiery rozszedł się w nakładzie 34 934 kopii. Jego następca (Only Human) w analogicznym czasie znajduje 21 839 nabywców. Oba wyniki znacznie odbiegają od tego, którym po pierwszym tygodniu legitymował się debiut Cheryl (3 Words) – 125 271 kopii. Warto jednak dostrzec, że było w tym roku 5 notowań The UK Albums Chart, w których tygodniowy nakład Only Human byłby wystarczający, aby ten album zajął 1. miejsce na liście.

Jako nowość na liście pojawia się jeszcze m.in.:

– na #12 – album Into Colour Rumer (2 pierwsze jej albumy dotarły do miejsca 3.),
– na #17 – album The Soundtrack Of My Life Donny’ego Osmonda (wokalista miał do tej pory 7 albumów notowanych w top 10),
– na #18 – album Bloodstone & Diamonds grupy Machine Head (dla której jest to siódmy album notowany na liście, maksymalna pozycja zespołu: #13),
– na #23 – album Man Against Machine gwiazdora country, Gartha Brooksa (który ma na koncie 2 albumy notowane w top 10),
– na #33 – dwupłytowe wydawnictwo firmowane nazwiskiem Whitney Houston, w którego skład wchodzi dobrze już Brytyjczykom znana kompilacja przebojów pt. The Ultimate Collection oraz zestaw wykonań na żywo pt. Whitney Houston Live: Her Greatest Performances (Houston 9 swoich wydawnictw, licząc soundtrack do filmu The Bodyguard, umieściła w top 10 listy, a 3 z nich dotarły na szczyt),
– na #38 – album The Inevitable End norweskiego duetu Röyksopp (dla którego jest to najniżej notowany longplay w karierze),
– na #66 – album Whitney Houston Live: Her Greatest Performances – tym razem bez dodatku w postaci kompilacji The Ultimate Collection.

Wychodząc poza ramy top 10, dostrzeżemy, że w drugim tygodniu na liście duże spadki zaliczają albumy:

– Damien Rice My Favourite Faded Fantasy – spada z #7 na #26,
– Simple Minds Big Music – spada z #12 na #39,
– The Who The Who Hits 50! – spada z #15 na #28,
 Neil Young Storytone – spada z #20 na #64,
– Fuse ODG T.I.N.A. – spada z #25 na #67,
– Knife Party Abandon Ship – spada z #39 na #80.

A po 1 tygodniu z top 100 wypada m.in. album Broke With Expensive Taste Azealii Banks.

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 915 832 kopie (wynik o 400 763 kopie wyższy od tego sprzed tygodnia – najlepszy wynik sprzedaży od 45 tygodni).

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: Alfie Boe Serenata, Ariel Pink Pom Pom, Bette Midler It’s The Girls!, Bryan Ferry Avonmore, David Bowie Nothing Has Changed, Depeche Mode Live In Berlin, Katherine Jenkins Home Sweet Home, Nickelback No Fixed Address, One Direction Four, Shirley Bassey Hello Like Before, TV On The Radio Seeds.

Notowanie z 16/11/2014 – top 20:

1. Pink Floyd The Endless River (nowość) – 139 351 kopii
2. Foo Fighters Sonic Highways (nowość) – 88 637 kopii
3. Ed Sheeran x – 45 477 kopii
4. Sam Smith In The Lonely Hour – 43 446 kopii
5. Queen Forever (nowość) – 35 665 kopii
6. Taylor Swift 1989 – 26 038 kopii
7. Cheryl Only Human (nowość) – 21 839 kopii
8. André Rieu Love In Venice – 18 567 kopii
9. Calvin Harris Motion – 17 372 kopie
10. George Ezra Wanted On Voyage – 15 362 kopie
11. Paloma Faith A Perfect Contradiction
12. Rumer Into Colour (nowość)
13. Barbra Streisand Partners
14. Neil Diamond Melody Road
15. The Script No Sound Without Silence
16. Ella Henderson Chapter One
17. Donny Osmond The Soundtrack Of My Life (nowość)
18. Machine Head Bloodstone & Diamonds (nowość)
19. Foo Fighters Greatest Hits
20. John Legend Love In The Future

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
Dodaj komentarz jako pierwsza osoba!
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796