Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 12/10/14

Dodany przez | 14/10/2014
Informacje
 
 

Mimo ogromu nowości na liście George Ezra nadal z najlepiej sprzedającym się albumem na Wyspach. Nie zmienia się również lider listy dedykowanej singlom.

The UK Singles Chart

Bój o prowadzenie na brytyjskiej liście dedykowanej utworom toczyły w minionym tygodniu same kobiety. Poprzednio na 1. miejsce po awansie z miejsca 33. wskoczyła Meghan Trainor ze swoim globalnym już przebojem All About That Bass, zrzucając w ten sposób na miejsce 2. Jessie JArianę Grande Nicki Minaj z ich Bang Bang. W kolejnym tygodniu do walki o 1. miejsce włączyła się ostatnia z wymienionych pań ze swoim solowym singlem – Anaconda. Finał tej potyczki jest jednak taki, że lider listy pozostaje bez zmian. Swoją pozycję zachowuje również Bang Bang. A Anaconda jako najwyżej notowana nowość debiutuje na miejscu 3.

All About That Bass jest 31. w tym roku utworem notowanym na 1. miejscu listy i dopiero siódmym, który spędza na tej pozycji więcej niż 1 tydzień.

Po uwzględnieniu sprzedaży uzyskanej dzięki zastosowaniu przelicznika streamingowego (100 odtworzeń utworu w streamingu = 1 sprzedana kopia tego utworu) Meghan Trainor dopisuje na konto swojego singla kolejne 100 942 kopie (tradycyjna sprzedaż: 86 564 kopie, streaming: 14 378 kopii). Tym samym po raz 23. w tym roku singiel z 1. miejsca legitymuje się sześciocyfrowym wynikiem sprzedaży.

Singiel Anaconda (#3) jest dziesiątym utworem Nicki Minaj (uwzględniając jej „featuringi”), który dociera do brytyjskiego top 10. Raperce i wokalistce przypada do tego w udziale rzadkie osiągnięcie, jako że w top 3 są obecne aż 2 jej utwory. Przelicznik streamingowy faktycznie zaniża pozycję singla Anaconda, który pod względem tradycyjnej sprzedaży zajmuje miejsce 2. (za to Bang Bang – miejsce 4.).

Na miejscu 5. debiutuje amerykański przedstawiciel sceny R&B, Jeremih, z singlem Don’t Tell ‚Em. Jest to jego trzeci utwór obecny na liście, a dopiero pierwszy notowany w top 10. W piosence gościnnie pojawia się raper YG. Gdyby komponentem listy nie był streaming, Don’t Tell ‚Em startowałoby od miejsca 3.

W top 10 nowa jest również Ella Henderson z singlem Glow. Finalistka brytyjskiej wersji programu The X Factor swój debiutancki singiel Ghost umieściła na 1. miejscu listy w notowaniu z dnia 15 czerwca br. i zachowała tę lokatę w kolejnym notowaniu. Jest to jeden z najlepiej sprzedających się w tym roku singli na Wyspach Brytyjskich. W 18. tygodniu pobytu na liście zajmuje miejsce 22. Jak widać, jego następca, wydany tydzień przez premierą debiutanckiego albumu, nie powtórzy sukcesu Ghost ((singiel do dzisiaj rozszedł się w nakładzie równym 817 984 kopie). Gdyby to jednak wyłącznie tradycyjna sprzedaż kształtowała listę, wówczas Glow plasowałoby się na miejscu 5.

Po 16 tygodniach spędzonych poza pierwszą dziesiątką do top 10 wdziera się w końcu utwór Thinking Out Loud Eda Sheerana, awansując z miejsca 17. na 10. Piosenka funkcjonowała do tej pory jako track z albumu x. Ogłoszono jednak, że będzie ona kolejnym singlem z tego wydawnictwa. Piosenkę od kilku dni zdobi już teledysk. Jest to dziewiąty utwór Eda pojawiający się w top 10.

Gdyby wszystkim utworom z aktualnego notowania listy odliczyć nakłady uzyskane przez nie po zastosowaniu przelicznika streamingowego, tylko 2 z nich zachowałyby swoje pozycje. Liderką pozostałaby Meghan Trainor. Natomiast w top 10 zabrakłoby miejsca dla Eda Sheerana. Znalazłoby się w nim za to taneczne trio LuvBug z singlem Resonance. Piosenka debiutuje jednak dopiero na miejscu 13. Gościnnie pojawia się w niej znany z boysbandu JLS wokalista – Talay Riley.

Oprócz wspomnianego powyżej utworu Resonance w gronie nowości w top 100 znajdują się utwory (w nawiasie podaję, jaką pozycję zajmowałby dany utwór, gdyby zliczano wyłącznie sprzedaż cyfrową i fizyczną, nie uwzględniając streamingu):

– na #16 – Usher feat. Nicki Minaj She Came To Give It To You (do tej pory Usher umieścił w top 10 łącznie 17 singli ze swoim wokalem(tradycyjna sprzedaż: #12),
– na #20 – Brian Wilson & Various Artists God Only Knows (jest to charytatywny singiel, w którego nagraniu udział wzięła plejada gwiazd muzyki; piosenka jest coverem jednego z przebojów grupy The Beach Boys; o tej pozycji zadecydowała 4-dniowa obecność w sprzedaży) (tradycyjna sprzedaż: #13),
– na #70 – Cheryl Cole Only Human (tradycyjna sprzedaż: #45),
– na #71 – Kwabs Walk (tradycyjna sprzedaż: #52),
– na #85 – AC/DC Play Ball (tradycyjna sprzedaż: #55),
– na #98 – Alex Clare War Rages On (tradycyjna sprzedaż: #65).

Jak widać, stosowanie przelicznika streamingowego grzebie szanse wielu utworów na wysokie debiuty, utrzymując na liście tytuły, które status przeboju posiadają dłużej niż od kilku tygodni.

Wyłącznie na podstawie tradycyjnej sprzedaży do niestreamingowego top 100 trafiłaby również Jennifer Lopez z singlem Booty (feat. Iggy Azalea), umieszczając go na miejscu 87. W streamingu nie jest to jednak wystarczająco popularny utwór.

Najpopularniejszym utworem w streamingu w podsumowywanym tygodniu jest singiel Shake It Off Taylor Swift (ok. 1,4 mln odtworzeń).

Najpopularniejszym utworem w stacjach radiowych jest natomiast All About That Bass Meghan Trainor.

Poszerza się grono utworów, które znalazły w Wielkiej Brytanii co najmniej 1 milion nabywcówJako 153. utwór w historii do listy singli z siedmiocyfrowym wynikiem sprzedaży dopisywane jest Counting Stars grupy OneRepublic, które w 2013 r. dotarło dwukrotnie (tj. w 2 osobnych transzach) na 1. miejsce listy.

Póki co do top 100 nie udaje się dostać m.in. singlom: Example 10 Million PeopleLa Roux Kiss And Not TellMKTO Thank YouPixie Lott Break Up Song i Shystie feat. Jalissa Stop.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 626 141 kopii (wynik o 98 655 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

Ze streamingu pochodzą dodatkowo: 3 013 594 kopie (wynik o 68 970 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 301 359 400 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. Spotify).

Łączny tygodniowy wynik sprzedaży utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż detaliczna + przelicznik streamingowy)5 639 735 kopii (wynik o 29 685 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

61. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Charli XCX Break The Rules, Demi Lovato feat. Cher Lloyd Really Don’t Care, Eminem feat. Sia Guts Over Fear, Justice Crew Que Sera (tegoroczny #1 z Australii), Krishane feat. Melissa Steel Drunk And Incapable, Nicole Scherzinger On The Rocks, One Direction Steal My Girl, The Vamps Oh Cecilia (Break My Heart) i Wilkinson feat. Talay Riley Dirty Love.

Notowanie z 12/10/2014 – top 20:

1. Meghan Trainor All About That Bass (2) – 100 942 kopie (w tym ze streamingu 14 378 kopii)
2. Jessie J, Ariana Grande & Nicki Minaj Bang Bang – 55 595 kopii
3. Nicki Minaj Anaconda (nowość) – 54 396 kopii
4. Taylor Swift Shake It Off – 51 174 kopie
5. Jeremih feat. YG Don’t Tell ‚Em (nowość) – 48 355 kopii
6. Calvin Harris feat. John Newman Blame – 42 668 kopii
7. Ella Henderson Glow (nowość) – 39 103 kopie
8. Sigma feat. Paloma Faith Changing – 36 344 kopie
9. George Ezra Blame It On Me – 30 510 kopii
10. Ed Sheeran Thinking Out Loud – 30 414 kopii
11. Lilly Wood & The Prick And Robin Schulz Prayer In C
12. Sam Smith I’m Not The Only One
13. LuvBug feat. Talay Riley Resonance (nowość)
14. The Script Superheroes
15. George Ezra Budapest
16. Usher feat. Nicki Minaj She Came To Give It To You (nowość)
17. MAGIC! Rude
18. John Legend All Of Me
19. The Magician feat. Years & Years Sunlight
20. Brian Wilson & Various Artists God Only Knows (nowość)

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

Po 13 tygodniach przechadzania się po pierwszej dziesiątce przed tygodniem na 1. miejsce wspiął się w końcu George Ezra ze swoim debiutanckim albumem zatytułowanym Wanted On Voyage. W aktualnym notowaniu Ezra utrzymuje prowadzenie na liście. Jego album notuje tygodniową sprzedaż równą 25 948 kopii. Jest to najniższy nakład gwarantujący 1. miejsce na liście od pół roku, tj. od notowania z dnia 13 kwietnia br., gdy drugi tydzień na szczycie spędzał album Education, Education, Education & War Kaiser Chiefs.

Miejscami zamieniają się albumy uzupełniające top 3. Album In The Lonely Hour Sama Smitha w 20. tygodniu na liście spada na miejsce 3., a album x Eda Sheerana w 16. tygodniu na liście awansuje na miejsce 2. Tym sposobem w pierwszej trójce nie dostrzeżemy żadnego albumu wydanego miesiąc, 2 miesiące czy nawet 3 miesiące temu.

Najwyżej notowanym debiutem jest pierwszy album muzyka ukrywającego się pod pseudonimem Hozier. Album o tytule Hozier debiutuje na miejscu 5.

Z kolei na miejscu 8. pojawia się nowy album pochodzącego z Kanady Caribou – Our Love. Artysta tylko 1 ze swoich wcześniejszych albumów (Swim z 2010 r.) umieścił w top 100 (#54).

Nowy w top 10 jest ponadto Johnny Marr z albumem Playland figurującym na miejscu 9. Muzyk znany z The Smiths swój pierwszy solowy album (The Messenger z 2013 r.) umieścił półtora roku temu 1 pozycję niżej.

Top 10 również domyka nowość, a jest nią pierwszy longplay elektronicznego duetu Gorgon City – Sirens.

Spośród wszystkich ważniejszych debiutów sprzed tygodnia tylko 1 z nich notuje awans na liście, a mowa o muzycznym zestawie R-Kive firmowanym przez zespół Genesis, który jest osiemnastym tytułem grupy notowanym w brytyjskim top 10. Album awansuje z miejsca 10. na 7.

Na liście nie brakuje innych nowych tytułów. Wśród nich znajdują się m.in.:

– na #11 – album Tracks Of My Years Bryana Adamsa (do tej pory muzyk umieścił w top 10 7 swoich albumów oraz 1 soundtrack, którego jest współtwórcą; 3 z tych albumów były „numerami jeden”),
– na #12 – album 747 tria Lady Antebellum (zespół, sięgający w swej muzyce po estetykę country, ma na swoim koncie 3 albumy notowane w top 10),
– na #14 – album 24 Karat Gold: Songs From The Vault Stevie Nicks (wokalistka znana z Fleetwood Mac na tej samej pozycji umieściła swój poprzedni album, In Your Dreams z 2011 r.; a jako solistka w top 10 notowana była na razie z 1 tytułem),
– na #16 – album Lower Than Atlantis grupy o tej samej nazwie (jest to najwyżej notowany album tej grupy na liście i jej drugi tytuł w top 100),
– na #18 – album Silhouette Alego Campbella znanego z UB40 (jest to najniżej notowany album z jego 5 solowych studyjnych wydawnictw; 2 jego albumy notowane były w top 10),
– na #19 – album Interlude Jamiego Culluma (jest to jego szósty album notowany w top 100; 2 z nich dotarły do top 10),
– na #24 – album You’re Dead! Flying Lotus (jest to jego najwyżej notowany album w karierze),
– na #37 – album Everything Will Be Alright In The End grupy Weezer (jest to dziewiąty album zespołu notowany w top 100),
– na #78 – album Aquarius Tinashe (jej debiutancki longplay).

Gdzie podziewają się albumy, które poprzednio debiutowały w top 20:

– Jamie T Carry On The Grudge – spada z #4 na #15,
– Prince Art Official Age – spada z #8 na #39,
– Prince & 3RDEYEGIRL PlectrumElectrum – spada z #11 na #63,
– Gerard Way Hesitant Alien – spada z #14 na #71,
– SBTRKT Wonder Where We Land – spada z #16 na #70,
– Lucy Kay Fantasia – spada z #18 na #48.

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii: 1 229 616 kopii (wynik o 71 297 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

W top 100 nie udaje się zadebiutować m.in. albumom: Agnes Obel AventineMacy Gray The Way, Tokio Hotel Kings Of Suburbia oraz Zola Jesus Taiga.

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii wiele premier płytowych. Wśród nich pojawiają się albumy: Ella Henderson Chapter One, Foxygen …And Star Power, Jessie J Sweet Talker, Jessie Ware Tough Love, Julian Casablancas + The Voidz Tyranny, Kele Trick, Kindness Otherness, Lamb Backspace Unwind, Marcin Wasilewski Spark Of Life, Marti Pellow Boulevard Of Life (wokalista Wet Wet Wet), MKTO MKTO, Ozzy Osbourne Memoirs Of The Madman, Paul Potts Home, Spandau Ballet The Story – The Very Best Of, The 2 Bears The Night Is Young, U2 Songs Of Innocence oraz You+Me Rose Ave..

Notowanie z 12/10/2014 – top 20:

1. George Ezra Wanted On Voyage (2) – 25 948 kopii
2. Ed Sheeran – 24 507 kopii
3. Sam Smith In The Lonely Hour – 19 806 kopii
4. Barbra Streisand Partners – 17 520 kopii
5. Hozier Hozier (nowość) – 11 488 kopii
6. The Script No Sound Without Silence – 9 123 kopie
7. Genesis R-Kive – 8 932 kopie
8. Caribou Our Love (nowość) – 7 423 kopie
9. Johnny Marr Playland (nowość) – 7 281 kopii
10. Gorgon City Sirens (nowość) – 6 847 kopii
11. Bryan Adams Tracks Of My Years (nowość)
12. Lady Antebellum 747 (nowość)
13. Alt-J This Is All Yours
14. Stevie Nicks 24 Karat Gold: Songs From The Vault (nowość)
15. Jamie T Carry On The Grudge
16. Lower Than Atlantis Lower Than Atlantis (nowość)
17. Paolo Nutini Caustic Love
18. Ali Campbell Silhouette (nowość)
19. Jamie Cullum Interlude (nowość)
20. Royal Blood Royal Blood

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.

 

Gorgon City (fot. 3voor12.vpro.nl)