Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 09/11/14

Dodany przez | 13/11/2014
Informacje
 
 

Cheryl zyskuje miano pierwszej Brytyjki z 5 solowymi „numerami jeden” na The UK Singles Chart, a Ed Sheeran ustanawia rekord tygodniowej liczby odtworzeń utworu w serwisach streamingowych oraz powraca na szczyt albumowego zestawienia, wyprzedzając nowe albumy Calvina Harrisa i Damiena Rice’a.

The UK Singles Chart

Poprzednie notowanie brytyjskiej listy przebojów przyniosło awans na szczyt utworu Thinking Out Loud Eda Sheerana. Singiel Brytyjczyka do najwyższej lokaty dotarł dopiero w 19. tygodniu obecności w czołowej czterdziestce listy, co stanowi rekord tego zestawienia. Długo jednak Sheeran prowadzeniem się nie cieszy, ponieważ jego singiel osuwa się na miejsce 2., przy czym czyni to mimo tygodniowego nakładu, który w kilku tegorocznych notowaniach byłby wystarczający, by piosenka pozostawała liderem listy – 76 443 kopie (w tym tradycyjna sprzedaż: 60 063 kopie). Za to Sheeran ze wspomnianym utworem ustanawia właśnie nowy rekord tygodniowej liczby odtworzeń w serwisach streamingowych – 1 638 000 odtworzeń, poprawiając o 6 tysięcy odtworzeń osiągnięcie singla Waves Mr. Probza.

Rekordzistką, tyle że na innym polu, jest także wokalistka, której singiel debiutuje na 1. miejscu aktualnego notowania. Ową wokalistką jest Cheryl Cole, teraz podpisywana samym imieniem (jako że „Cole” to nazwisko jej byłego męża, Ashleya, a gwiazda w tym roku wzięła ślub z nowym partnerem), a singlem, który przynosi jej sukces, jest utwór I Don’t Care. Cheryl zyskuje miano pierwszej Brytyjki z 5 solowymi „numerami jeden” na liście.

Do tej pory Cheryl wydała 4 solowe albumy i każdy singiel pilotujący jej kolejne wydawnictwa trafiał na szczyt The UK Singles Chart (aczkolwiek z niższym tygodniowym wynikiem sprzedaży od poprzedniego jej „numeru jeden”). Umieszczając w niedzielę singiel I Don’t Care na 1. miejscu listy, Cheryl po raz pierwszy udało się wylansować 2 „numery jeden” pochodzące z 1 albumu (Only Human).

Solowe „numery jeden” Cheryl w Wielkiej Brytanii (+ ich sprzedaż w tygodniu premiery):

Fight For This Love (2009) – sprzedaż w tygodniu premiery: aż 292 845 kopii,
– Promise This (2010) – 157 210 kopii,
– Call My Name (2012) – 152 001 kopia,
– Crazy Stupid Love (feat. Tinie Tempah) (2014) – 118 145 kopii (tradycyjna sprzedaż: 114 527 kopii, *przelicznik streamingowy: 3 618 kopii),
I Don’t Care (2014) – 82 346 kopii (tradycyjna sprzedaż: 77 846 kopii, streaming: 4 500 kopii).

*Przelicznik streamingowy: 100 odtworzeń utworu w serwisach streamingowych = 1 sprzedana kopia tego tytułu.

Należy przypomnieć, że Cheryl jako 1/5 girlsbandu Girls Aloud wylansowała wcześniej 4 inne „numery jeden”:

– Sound Of The Underground (2002),
I’ll Stand By You (2004) (cover przeboju Pretenders),
– Walk this Way (2007) (vs Sugababes) (cover przeboju Aerosmith),
– The promise (2008).

Prócz tego Cheryl udzielała się w charytatywnym projekcie o nazwie Helping Haiti, którego singiel Everybody Hurts (cover przeboju R.E.M.) również dotarł w Wielkiej Brytanii na szczyt (2010).

Podsumowując, do dzisiaj Cheryl na szczycie The UK Singles Chart meldowała się łącznie z 10 utworami. Spośród kobiet najwięcej „numerów jeden” na liście miała Madonna – 13, a spośród Brytyjek – Melanie C (12: 9 ze Spice Girls, 2 solowe i 1 z projektem The Justice Collective).

Do top 10, po awansie z miejsca 26. na miejsce 4., „cudownie” powraca singiel All Of Me Johna Legenda. Muzyk wykonał swój największy solowy przebój (i jeden z bestsellerów roku na Wyspach) podczas jednego z odcinków talent show „The X Factor”. Sporo zyskała na tym również sprzedaż jego ostatniego longplaya. All Of Me w top 10 notowane jest już po raz 19., podczas gdy zdecydowana większość utworów spędza w top 10 listy zaledwie kilka tygodni.

Na miejscu 6. debiutuje zaś singiel Outside Calvina Harrisa i Ellie Goulding. Producent wypuścił w ostatnim czasie kilka promocyjnych singli, które stanowiły zapowiedź jego dopiero co wydanego albumu – Motion. To jednak Outside uchodzi za pełnoprawny singiel z „Motion”. 3 wcześniejsze single zapowiadające to wydawnictwo: Under Control (2013), Summer (2014) i Blame (2014), zadebiutowały na szczycie listy. Być może teledysk do Outside, który właśnie ujrzał światło dzienne, delikatnie poprawi notowania tego singla. Outside jest osiemnastym utworem Calvina Harrisa oraz ósmym utworem Ellie Goulding notowanym w top 10.

Gdyby nie zastosowano przelicznika streamingowego, w top 10 zabrakłoby miejsca dla zajmującego 10. miejsce singla I’m Not The Only One Sama Smitha, top 3 pozostałoby bez zmian, a wszystkie piosenki z miejsc od 4. do 9. należałoby delikatnie przesunąć w dół bądź w górę (żadna z tych piosenek nie zachowałaby swojego miejsca).

W gronie nowych w top 100 utworów znajdują się jeszcze (w nawiasie podaję, jaką pozycję zajmowałby dany utwór, gdyby zliczano wyłącznie sprzedaż cyfrową i fizyczną, nie uwzględniając streamingu):

– na #21 – Tom Odell Real Love (tradycyjna sprzedaż: #14),
– na #26 – The Script No Good In Goodbye (awans z #123) (tradycyjna sprzedaż: #17),
– na #35 – Nicki Minaj feat. Drake, Lil Wayne & Chris Brown Only (awans z #167) (tradycyjna sprzedaż: #20),
– na #41 – Henry Krinkle Stay (tradycyjna sprzedaż: #23),
– na #44 – One Direction Ready To Run (tradycyjna sprzedaż: #29),
– na #49 – Joss Stone feat. Jeff Beck No Man’s Land (Green Fields Of France) (tradycyjna sprzedaż: #34),
– na #66 – Ariana Grande & The Weeknd Love Me Harder (awans z #148) (tradycyjna sprzedaż: #81),
– na #72 – Josef Salvat Diamonds (tradycyjna sprzedaż: #48),
– na #78 – James Blunt When I Find Love Again (tradycyjna sprzedaż: #46),
– na #100 – Mary J. Blige Right Now (tradycyjna sprzedaż: #62).

Gdyby listę konstruowano wyłącznie na podstawie sprzedaży cyfrowej i fizycznej, w top 100 pojawiłoby się jeszcze kilka innych nowości, wśród nich m.in. Pixie Lott Caravan Of Love (#70) czy Madeon Imperium (#77).

Najpopularniejszy utwór w streamingu: Ed Sheeran Thinking Out Loud.

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowych: Ed Sheeran Thinking Out Loud.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 434 926 kopii (wynik o 62 668 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

Ze streamingu pochodzą dodatkowo: 3 102 843 kopie (wynik o 104 828 kopii niższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 310 284 300 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. Spotify).

Łączny tygodniowy wynik sprzedaży utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż cyfrowa i fizyczna + przelicznik streamingowy): 5 537 769 kopii (wynik o 167 496 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

65. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Becky Hill Losing, Gareth Malone’s All Star Choir Wake Me Up (singiel charytatywny), High Contrast & Clare Maguire Who’s Loving You, Kendrick Lamar i, OneRepublic I Lived, Paloma Faith Ready For The Good Life, Pharrell Williams It Girl, The Veronicas You Ruin Me.

Notowanie z 09/11/2014 – top 20:

1. Cheryl I Don’t Care (nowość) – 89 475 kopii (tradycyjna sprzedaż: 77 846 kopii, streaming: 4 500 kopii)
2. Ed Sheeran Thinking Out Loud – 76 443 kopie
3. Meghan Trainor All About That Bass – 51 399 kopii
4. John Legend All Of Me – 29 905 kopii
5. Taylor Swift Shake It Off – 29 528 kopii
6. Calvin Harris feat. Ellie Goulding Outside (nowość)
7. Jessie J, Ariana Grande & Nicki Minaj Bang Bang – 26 746 kopii
8. Jeremih feat. YG Don’t Tell ‚Em – 26 107 kopii
9. One Direction Steal My Girl – 26 016 kopii
10. Sam Smith I’m Not The Only One – 24 362 kopie
11. Calvin Harris feat. John Newman Blame
12. Parra For Cuva feat. Anna Naklab Wicked Games
13. Waze & Odyssey vs R. Kelly Bump & Grind 2014
14. Fuse ODG feat. Angel T.I.N.A.
15. Sigma feat. Paloma Faith Changing
16. George Ezra Blame It On Me
17. Lilly Wood & The Prick And Robin Schulz Prayer In C
18. Sam Smith Stay With Me
19. George Ezra Budapest
20. Ed Sheeran Don’t

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

Album 1989 Taylor Swift zadebiutował przed tygodniem na 1. miejscu brytyjskiej listy sprzedaży albumów, generując tygodniową sprzedaż równą 90 336 kopii, co stanowiło najlepszy w tym roku rezultat uzyskany przez kobiece wydawnictwo, ale szósty, jeżeli brać pod uwagę także wyniki sprzedaży albumów solistów i zespołów. W drugim tygodniu obecności w sprzedaży 1989 zalicza wyraźny spadek zainteresowania – do poziomu 29 203 kopii, co oznacza spadek na liście na miejsce 3.

Tymczasem na szczyt wdrapuje się album, który notowany jest na najwyższej pozycji listy już po raz dziewiąty. Mowa o x Eda Sheerana, które w notowaniu z dnia 29 czerwca br. zadebiutowało na 1. miejscu, spędzając na tej pozycji 8 notowań z rzędu (licząc tydzień debiutu). Następnie przez 11 kolejnych notowań x trzymało się blisko czołowej lokaty, by w końcu na nią powrócić. 9-tygodniowy pobyt na 1. miejscu to nie tylko zdecydowanie najlepszy w tym roku rezultat, lecz równocześnie najlepsze osiągnięcie od czasu albumu 21 Adele, który w sumie przewodził listą aż 23 razy (po raz ostatni w kwietniu 2012 r.).

Co ciekawe, nakład x z ostatniego tygodnia, tj. 45 431 kopii, stanowi wyższą tygodniową sprzedaż niż ta, która temu albumowi zapewniała prowadzenie w czwartym, piątym, szóstym, siódmym i ósmym tygodniu jego pobytu na 1. miejscu. Warto przypomnieć, że x startowało na liście z nakładem 182 427 kopii (jest to najwyższy w tym roku tygodniowy wynik sprzedaży albumu, nie licząc kompilacji piosenek wykonywanych przez różnych artystów, którym dedykowane jest osobne zestawienie). Nie dziwi zatem fakt, iż x jest na ten moment najlepiej sprzedającym się w tym roku albumem niebędącym „składanką”.

Powracając na 1. miejsce, Ed Sheeran uniemożliwia Calvinowi Harrisowi umieszczenie jego nowego albumu o tytule Motion na 1. miejscu listy w tygodniu premiery. Harris być może zdoła to jeszcze kiedyś nadrobić (np. w notowaniach przypadających na początek kolejnego roku, kiedy najprędzej starszym tytułom udaje się powrócić albo po raz pierwszy znaleźć na szczycie). Póki co Motion debiutuje na miejscu 2., uzyskując niższy tygodniowy nakład niż ten, z jakim na liście (ale od miejsca 1.) startował poprzedni album tego DJ-a i producenta – 18 Months (2012). Motion generuje bowiem sprzedaż równą 37 325 kopii, podczas gdy 18 Months w tygodniu premiery legitymowało się sprzedażą równą 52 356 kopii. Z kolei jeszcze wcześniejszy album Harrisa, Ready For The Weekend (2009), mimo debiutu na 1. miejscu, w pierwszym tygodniu w sprzedaży znalazł nieznacznie mniej nabywców niż Motion w analogicznym czasie (36 308). Motion jest czwartym albumem Calvina Harrisa i jego czwartym tytułem notowanym w top 10. Najniżej, tj. do miejsca 8., dotarł jego debiut sprzed 7 lat – I Created Disco.

Na miejscu 4. pojawia się inna nowość – a jest nią album Love In Venice duńskiego skrzypka i dyrygenta, André Rieu. Muzyk ma w ostatnich latach wyjątkowo dobrą passę w Wielkiej Brytanii, ponieważ co jakiś czas umieszcza w górnych rejonach listy swoje wydawnictwa. Love In Venice jest jego szóstym albumem notowanym w top 10. Wszystkie dotarły do top 10 w ostatnim pięcioleciu.

Z kolei debiut na 7. miejscu staje się udziałem pochodzącego z Irlandii Damiena Rice’a za sprawą albumu My Favourite Faded Fantasy. Muzyk 2 swoje wcześniejsze albumy także umieścił w top 10, przy czym to ten wydany bezpośrednio przed aktualnym longplayem (9 z 2006 r.) pozostaje jego najwyżej notowanym wydawnictwem (#4).

Jako nowość na liście pojawia się jeszcze m.in.:

– na #12 – album Big Music szkockiej grupy Simple Minds (która do tej pory 9 swoich albumów umieściła w top 10, z czego 5 na #1),
– na #15 – kompilacja The Who Hits 50! brytyjskiej grupy The Who (mającej na swoim koncie 15 albumów notowanych w top 10, z czego 1 na #1),
– na #17 – bootleg album The Bootleg Series Vol. 11: The Basement Tapes Complete zespołu Bob Dylan & The Band (Dylan w top 10 listy miał do tej pory aż 35 wydawnictw, z czego 7 było „numerem jeden”),
– na #20 – album Storytone Neila Younga (który do top 10 trafił z 7 albumami, a 1 z nich dotarł do #1),
– na #25 – debiutancki album brytyjskiego rapera o ghańskich korzeniach, Fuse ODG, pt. T.I.N.A. (na płycie znalazły się 4 utwory, które wcześniej dotarły do top 10 The UK Singles Chart),
– na #39 – album Abandon Ship australijskiego duetu Knife Party tworzonego przez 2 członków formacji Pendulum,
– na #62 – debiutancki album raperki, Azealii Banks, pt. Broke With Expensive Taste, wydany cyfrowo bez wcześniejszego podania daty premiery (jej EP-ka 1991 dotarła wcześniej do #79).

Wychodząc poza ramy top 10, dostrzeżemy, że w drugim tygodniu na liście duże spadki zaliczają albumy:

– Mallory Knox Asymmetry – spada z #16 na #88,
– Black Veil Brides Black Veil Brides – spada z #17 na #73,
– Yusuf Islam/Cat Stevens Tell ‚Em I’m Gone – spada z #22 na #72,
– Young Fathers Dead – spada z #35 na #67.

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 515 069 kopii (wynik o 47 287 kopii niższy od tego sprzed tygodnia).

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: Antony And The Johnsons Turning, Cheryl Only Human, Foo Fighters Sonic Highways, Machine Head Bloodstone And Diamonds, Paloma Faith A Perfect Contradiction: Outsiders’ Edition, Pink Floyd The Endless River, Queen Forever, Röyksopp The Inevitable End, Rumer Into Colour, Whitney Houston Whitney Houston Live: Her Greatest Performances.

Notowanie z 09/11/2014 – top 20:

1. Ed Sheeran (9) – 45 431 kopii
2. Calvin Harris Motion (nowość) – 37 325 kopii
3. Taylor Swift 1989 – 29 203 kopie
4. André Rieu Love In Venice (nowość) – 27 590 kopii
5. Sam Smith In The Lonely Hour – 21 499 kopii
6. John Legend Love In The Future – 15 851 kopii
7. Damien Rice My Favourite Faded Fantasy (nowość) – 14 046 kopii
8. George Ezra Wanted On Voyage – 13 778 kopii
9. The Script No Sound Without Silence
10. Annie Lennox Nostalgia – 12 150 kopii
11. Barbra Streisand Partners
12. Simple Minds Big Music (nowość)
13. Ben Howard I Forget Where We Were
14. Status Quo Aquostic (Stripped Bare)
15. The Who The Who Hits 50! (nowość)
16. Neil Diamond Melody Road
17. Bob Dylan & The Band The Bootleg Series Vol. 11: The Basement Tapes Complete (nowość)
18. Ella Henderson Chapter On
19. London Grammar If You Wait
20. Neil Young Storytone (nowość)

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.