Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 05/10/14

Dodany przez | 07/10/2014
Informacje
 
 

Meghan Trainor z najpopularniejszym singlem w Wielkiej Brytanii, a George Ezra z dwoma utworami notowanymi w singlowym top 10 oraz najlepiej sprzedającym się albumem.

The UK Singles Chart

Przed tygodniem na 1. miejscu brytyjskiej listy przebojów zadebiutował singiel Bang Bang kobiecego tria utworzonego okazjonalnie przez Jessie JArianę Grandę Nicki Minaj. Szczyt listy przyniósł tej piosence tygodniowy nakład równy 99 837 kopii, gdzie tradycyjnie rozumiana sprzedaż stanowiła 91 815 kopii, a zastosowanie przelicznika streamingowego (100 odtworzeń utworu w streamingu = 1 sprzedana kopia tego utworu) dodało temu tytułowi 8 022 kopie.

W aktualnym notowaniu The UK Singles Chart Bang Bang zalicza mały spadek na miejsce 2., a na szczyt po awansie z miejsca 33. wskakuje ze swoim pierwszym utworem notowanym na liście Meghan Trainor. Jej singlowi All About That Bass już w poprzednim notowaniu przypadło w udziale miano pierwszego w historii utworu, który dotarł do brytyjskiego top 40 wyłącznie dzięki popularności w serwisach streamingowych. Po tym, jak All About That Bass pojawiło się na Wyspach również w tradycyjnie rozumianej sprzedaży, ten czynnik zdecydowanie dodał temu tytułowi wiatru w żagle.

All About That Bass w ciągu tygodnia wygenerowało nakład równy 143 750 kopii. Jest to jak na ten moment drugi najwyższy w tym roku tygodniowy nakład singla z 1. miejsca listy. Lepszym tygodniowym rezultatem legitymował się w tym roku jedynie w tygodniu premiery singiel Rather Be Clean Bandit i Jess Glynne, który zadebiutował na szczycie listy w notowaniu z dnia 26 stycznia 2014 r., mając na koncie 162 801 kopii.

Należy jednak pamiętać, że swój wynik singiel Meghan Trainor zawdzięcza nie tylko tradycyjnej sprzedaży, lecz wspominanemu na wstępie streamingowemu przelicznikowi, który stosowany jest dopiero od połowy roku (czyli Rather Be swój wynik zawdzięczało wyłącznie sprzedaży). A że w streamingu (m.in. na Spotify) ta piosenka jest na Wyspach wyjątkowo popularna, to i udział streamingu w ogólnym jej wyniku jest wyraźny. Na przestrzeni 7 dni w brytyjskich serwisach streamingowych singiel All About That Bass odsłuchany został ok. 1 364 600 razy, co oznacza, że (dla ustalenia faktycznego rezultatu sprzedaży) od wyniku 143 750 kopii należy odjąć dokładnie 13 646 kopii (1 364 600 podzielone przez 100).. Gdyby zatem zliczać wyłącznie sprzedaż cyfrową i fizyczną, All About That Bass byłoby „numerem jeden” z szóstym najwyższym w tym roku tygodniowym wynikiem sprzedaży. Ranking wyglądałby w sposób następujący:

6. Meghan Trainor All About That Bass – 130 104 kopie (po odliczeniu streamingu)
5. Ella Henderson Ghost – 132 360 kopii (1. tydzień pobytu na #1)
4. Kiesza Hideaway – 136 286 kopii
3. Clean Bandit feat. Jess Glynne Rather Be – 136 952 kopie (2. tydzień pobytu na #1)
2. Pitbull feat. Ke$ha Timber – 138 891 kopii
1. Clean Bandit feat. Jess Glynne Rather Be – 162 801 kopii (1. tydzień pobytu na #1)

Po raz 22. w tym roku singiel z 1. miejsca legitymuje się sześciocyfrowym wynikiem sprzedaży (uwzględniając przelicznik streamingowy). Do analogicznego momentu roku 2013 również były 22 notowania, gdy lider listy przewodził nią z nakładem przekraczającym 100 tysięcy kopii.

Najwyżej notowaną nowością na liście jest obecnie singiel Sunlight producenta Stephena Fasano, występującego pod pseudonimem The Magician. Piosenkę nagrano w kolaboracji z brytyjskim triem Years & Years. Jest to pierwsza wizyta na liście dla każdego z wymienionych wykonawców. Gdyby komponentem listy nie był streaming, Sunlight zajmowałoby miejsce 5.

Gdyby wszystkim utworom z aktualnego notowania listy odliczyć nakłady uzyskane przez nie po zastosowaniu przelicznika streamingowego, top 4 listy pozostałoby bez zmian.

Obecny na liście od 23 tygodni singiel Budapest George’a Ezry ostatnim razem w top 10 znajdował się w notowaniu z dnia 24 sierpnia br.

Na miejscu 11. debiutuje singiel Let It Be Timothy’ego McKenzie, znanego lepiej jako Labrinth. Muzyk zdołał wcześniej umieścić w pierwszej dziesiątce listy 6 utworów ze swoim wokalem, z czego 2 dotarły na szczyt listy. Gdyby o kształcie notowania decydowała wyłącznie sprzedaż cyfrowa i fizyczna, Let It Be widniałoby na miejscu 8.

Z kolei na miejscu 12. melduje się Ella Eyre z singlem Comeback, który jest piątym tytułem z jej wokalem notowanym w top 100. Dla Eyre jako głównego wykonawcy jest to najwyżej jak dotąd plasujący się utwór (udało się jej przebić 16. pozycję singla If I Go), ale warto przypomnieć, że jako gość wokalistka na szczyt listy zawędrowała z singlem Waiting All Night Rudimental. Gdyby o kształcie notowania decydowała wyłącznie sprzedaż cyfrowa i fizyczna, Comeback plasowałoby się na miejscu 9.

Singiel Unmissable, towarzyszący promocji debiutanckiego longplaya brytyjskiego duetu producenckiego Gorgon City, swój pobyt na liście rozpoczyna od miejsca 19. 2 wcześniejsze single zespołu dotarły do top 10. Jest to czwarty utwór Gorgon City plasujący się w top 100. Na wokalu w Umissable pojawia się obecny po raz pierwszy w karierze na liście Zak Abel. Gdyby streaming nie był jednym z elementów The UK Singles Chart, rzeczony singiel byłby notowany na miejscu 13.

Debiut na miejscu 22. przypada w udziale singlowi Say You Love Me Jessie Ware, który po odliczeniu wszystkim tytułom streamingowych rezultatów zajmowałby miejsce 16. Mimo tego Say You Love Me jest najwyżej notowanym singlem Ware na liście. Przebija zatem wynik poprzedniego singla – Tough Love (#34). Jest to prócz tego piąty jej utwór obecny w top 100.

Dopiero na 47. miejscu widnieje nowy w zestawieniu singiel Flashlight będący kolaboracją DJ-a Fresha oraz Ellie GouldingDla DJ-a jest to już czternasty tytuł pojawiający się w top 100, a dla Goulding – szesnasty. DJ Fresh 2 swoje single umieścił na szczycie listy, a jego towarzyszka – 1 (Burn). Gdyby nie stosowano streamingowego przelicznika, Flashlight widniałoby na miejscu 35.

A na razie od miejsca 99. swój pobyt na liście rozpoczyna Lorde z singlem Yellow Flicker Beat (gdyby nie streaming, byłoby to miejsce 77.).

W ciągu ostatniego tygodnia 6 utworów w serwisach streamingowych odsłuchano co najmniej 1 milion razy. A są to kolejno:

6. MAGIC! Rude – 1 mln odtworzeń
5. Sam Smith I’m Not The Only One – 1 mln odtworzeń
4. Lilly Wood & The Prick And Robin Schulz Prayer In C – 1,2 mln odtworzeń
3. Taylor Swift Shake It Off – 1,2 mln odtworzeń
2. Calvin Harris feat. John Newman Blame – 1,3 mln odtworzeń
1. Meghan Trainor All About That Bass – 1,36 mln odtworzeń

Najpopularniejszym utworem w stacjach radiowych jest obecnie singiel Shake It Off Taylor Swift.

Póki co do top 100 nie udaje się dostać m.in. singlom: Chase & Status InternationalKim Cesarion Undressed oraz Naughty Boy feat. Professor Green, Laura Mvula, Wilkinson & Ava Lily Pardon Me.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii: 2 724 796 kopii (wynik o 181 577 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

Ze streamingu pochodzą dodatkowo: 2 944 624 kopie (wynik o 53 444 kopie wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 294 462 400 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. Spotify).

Łączny tygodniowy wynik sprzedaży utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż detaliczna + przelicznik streamingowy): 5 669 420 kopii (wynik o 235 021 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia) – jest to najwyższy tygodniowy łączny nakład utworów od 39 notowań, czyli od pierwszego notowania datowanego na rok 2014.

60. tydzień z rzędu zanotowano niższą sprzedaż cyfrową i fizyczną singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

W rozpoczętym tygodniu do sprzedaży w charakterze singli trafiają m.in.: Ariana Grande feat. Zedd Break Free, Ella Henderson Glow, Example 10 million People, Kwabs Walk, La Roux Kiss And Not Tell, MKTO Thank You, Nicki Minaj Anaconda, Pixie Lott Break Up Song, Shystie feat. Jalissa Stop i Usher feat. Nicki Minaj She Came To Give It To You.

Notowanie z 05/10/2014 – top 20:

1. Meghan Trainor All About That Bass (1) – 143 750 kopii, w tym ze streamingu 13 646 kopii
2. Jessie J, Ariana Grande & Nicki Minaj Bang Bang – 57 666 kopii
3. Taylor Swift Shake It Off – 54 652 kopie
4. Sigma feat. Paloma Faith Changing – 50 002 kopie
5. Calvin Harris feat. John Newman Blame – 47 526 kopii
6. George Ezra Blame It On Me – 38 301 kopii
7. The Magician feat. Years & Years Sunlight (nowość) – 35 986 kopii
8. Lilly Wood & The Prick And Robin Schulz Prayer In C – 35 961 kopii
9. Sam Smith I’m Not The Only One – 32 996 kopii
10. George Ezra Budapest – 27 986 kopii
11. Labrinth Let It Be (nowość)
12. Ella Eyre Comeback (nowość)
13. The Script Superheroes
14. Professor Green feat. Tori Kelly Lullaby
15. MAGIC! Rude
16. Iggy Azalea feat. Rita Ora Black Widow
17. Ed Sheeran Thinking Out Loud
18. G.R.L. Ugly Heart
19. Gorgon City feat. Zak Abel Unmissable (nowość)
20. Nico & Vinz Am I Wrong

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

W poprzednim notowaniu brytyjskiej listy sprzedaży albumów na 1. miejscu dumnie zameldowała się formacja Alt-J z albumem This Is All Yours, poprawiając znacząco maksymalną lokatę swojego debiutanckiego albumu (An Awesome Wave), który dotarł do miejsca 13. W drugim tygodniu na liście drugi longplay Alt-J zalicza jednak dosyć bolesny spadek ze szczytu – na miejsce 9.

Na 1. miejsce wspina się z miejsca 4. George Ezra ze swoim długogrającym debiutem – Wanted On Voyage. Album notowany jest na liście po raz czternasty, a na szczycie zestawienia pojawia się po raz pierwszy. Wydawnictwo znajduje w ciągu tygodnia 30 061 nabywców (czyli niewiele mniej niż przed tygodniem potrzebował do objęcia prowadzenia album Alt-J).

Top 3 uzupełniają albumy 2 innych wokalistów, którzy – podobnie jak Ezra – mogą ten rok zaliczyć do szczególnie udanych. Na miejscu 2. w 19. tygodniu na liście widnieje Sam Smith In The Lonely Hour, a na miejscu 3. w 15. tygodniu na liście – Ed Sheeran x.

Najwyżej notowana nowość pojawia się na miejscu 4. Jest nią trzeci studyjny album Jamiego T pt. Carry On The Grudge. Tę samą pozycję osiągnął debiut muzyka sprzed 7 lat (Panic Prevention), a jego drugi album, wydany w 2009 r. (Kings & Queens), był na liście „numerem dwa”.

Po raz pierwszy jesteśmy świadkami sytuacji, by 4 najwyższe pozycje albumowej listy zajmowały wydawnictwa nagrane przez brytyjskich solistów (mężczyzn), którzy są jednocześnie wokalistami i songwriterami, będącymi między 20. a 30. rokiem życia.

Debiutując na miejscu 8. z albumem Art Official Age Prince może pochwalić się już dziewiętnastym tytułem notowanym w brytyjskim top 10. 5 albumów Prince’a dotarło nawet na szczyt listy. Równolegle na miejscu 11. pojawia się wydany w tym samym czasie inny album sygnowanym pseudonimem muzyka – PlectrumElectrum, który Prince wydał wraz ze swoimi protegowanymi, tj. zespołem 3RDEYEGIRL.

Nowość widnieje również na miejscu 10. Jest nią muzyczny box o nazwie R-Kive wydany przez zespół Genesis. Dla tej formacji R-Kive jest już osiemnastym tytułem notowanym w brytyjskim top 10, z czego 6 było brytyjskimi „numerami jeden”.

Na liście nie brakuje innych nowych tytułów. Wśród nich znajdują się m.in.:

– na #14 – album Hesitant Alien Gerarda Waya (wokalisty grupy My Chemical Romance, która zakończyła działalność),
– na #16 – album Wonder Where We Land (jego debiutancki longplay nie był notowany w top 100),
Fantasia Lucy Kay (debiutancki longplay finalistki 8. edycji programu Britain’s Got Talent!),
– na #23 – album Down Where The Spirit Meets The Bone Lucindy Williams (to jej najwyżej notowane wydawnictwo w karierze),
– na #25 – album The Weird And Wonderful Marmozets grupy Marmozets (debiutanckie wydawnictwo),
– na #63 – album Europa Holly’ego Johnsona (wokalisty nieistniejącej już grupy Frankie Goes To Hollywood, który jako solista umieszcza swój album na liście po raz pierwszy od 25 lat, czyli od czasu, gdy jego pierwszy solowy longplay dotarł do #1),
– na #64 – album Give My Love To London Marianne Faithfull (dla której jest to dziewiąty tytuł notowany w top 100).

Gdzie podziewają się albumy, które poprzednio debiutowały w top 20, a w aktualnym notowaniu ich tam nie dostrzeżemy:

– Popular Problems Leonarda Cohena – spada z #5 na #12,
– Syro Aphex Twin – z #8 na #22,
– Cheek To Cheek Tony’ego Bennetta Lady Gagi – z #10 na #24,
– Different Shades Of Blue Joe Bonamassy – z #9 na #31,
– Growing Up In Public Professora Greena – z #12 na #50,
 The Violet Flame Erasure – z #20 na #74,
– (natomiast Strut Lenny’ego Kravitza spada z #21 na #48).

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii: 1 300 913 kopii.

W top 100 nie udaje się zadebiutować m.in. albumom: Colbie Caillat Gypsy HeartElectric Youth InnerworldJennifer Hudson JHUDMr. Big The Stories We Could Tell i Scooter The Fifth Chapter.

W rozpoczętym tygodniu do sprzedaży trafiają m.in. albumy: Agnes Obel Aventine, Bryan Adams Tracks Of My Years, Caribou Our Love, Flying Lotus You’re Dead!, Gorgon City Sirens, Hozier Hozier, Jamie Cullum Interlude, Lady Antebellum 747, Lower Than Atlantis Lower Than Atlantis, Macy Gray The Way, Stevie Nicks 24 Karat Gold: Songs From The Vault, Tinashe Aquarius, Tokio Hotel Kings Of Suburbia, Weezer Everything Will Be Alright In The End oraz Zola Jesus Taiga.

Notowanie z 05/10/2014 – top 20:

1. George Ezra Wanted On Voyage (1) – 30 061 kopii
2. Sam Smith In The Lonely Hour – 24 553 kopie
3. Ed Sheeran – 22 628 kopii
4. Jamie T Carry On The Grudge (nowość)
5. Barbra Streisand Partners – 19 660 kopii
6. The Script No Sound Without Silence – 13 444 kopie
7. Oasis (What’s The Story) Morning Glory? (powrót) (powrót w związku z wydaniem reedycji; jest to drugi najlepiej sprzedający się album w historii brytyjskiej fonografii – 4 611 862 kopie)
8. Prince Art Official Age (nowość) – 10 813 kopii
9. Alt-J This Is All Yours – 10 199 kopii
10. Genesis R-Kive (nowość) – 8 789 kopii
11. Prince & 3RDEYEGIRL PlectrumElectrum (nowość) – 7 708 kopii
12. Leonard Cohen Popular Problems
13. Royal Blood Royal Blood
14. Gerard Way Hesitant Alien (nowość)
15. Paolo Nutini Caustic Love
16. SBTRKT Wonder Where We Land (nowość)
17. Chris Brown X
18. Lucy Kay Fantasia (nowość)
19. Paloma Faith A Perfect Contradiction
20. Dolly Parton Blue Smoke – The Best Of

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

fot. George Ezra (eardrummusic.com)