Rubryki
0 razy skomentowano

UK Charts: Notowania z 02/11/14

Dodany przez | 04/11/2014
Informacje
 
 

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

Deprecated: Non-static method itVideo::_video_id() should not be called statically in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/functions/shortcodes/video.php on line 143

W 19. tygodniu obecności na The UK Singles Chart singiel Thinking Out Loud Eda Sheerana w końcu wdrapuje się na szczyt, a na liście sprzedaży albumów konkurencję deklasuje Taylor Swift z 1989.

The UK Singles Chart

Po trwającej 4 tygodnie dominacji singiel All About That Bass Meghan Trainor opuszcza pozycję lidera, zatrzymując się jednak tuż za nią (#2). W 2014 r. jeszcze tylko singiel Rather Be Clean Bandit i Jess Glynne meldował się na szczycie listy 4-krotnie.

Prowadzenie obejmuje singiel, który na liście, dokładniej zaś w pierwszej jej czterdziestce, notowany jest już po raz 19., a poprzednio zajmował miejsce 2. Mowa o Thinking Out Loud Eda Sheerana. Piosenka pojawiła się na liście jako legalnie pobierany track z albumu x i choć większość utworów z płyty, które dotarły do top 100 na podobnej zasadzie, dawno już z listą się pożegnało, ta piosenka dzielnie się na liście trzymała. Kilka tygodni temu ujawniono, że Thinking Out Loud będzie kolejnym singlem z x, a chwilę później opublikowano teledysk. Obie okoliczności dodały piosence wiatru w żagle i teraz Ed Sheeran może cieszyć się z drugiego w karierze singlowego „numeru jeden”. Wcześniej w tym roku na 1. miejscu listy pojawił się singiel Sing.

19-tygodniowa wspinaczka na szczyt listy utworu notowanego przez cały ten czas w top 40 zapewnia piosence Eda pewien rekord – żaden utwór od czasu swojego pojawienia się w top 40 nie potrzebował aż tyle czasu, by dotrzeć na szczyt. Do tej pory rekordzistą na tym polu (czyli singlem, który od momentu wejścia do top 40 potrzebował najwięcej czasu, by objąć prowadzenie na liście) było Think Twice Céline Dion. Singiel Dion na 1. miejscu pojawił się w 13. tygodniu obecności w top 40.

Tygodniowy nakład Thinking Out Loud wynosi 89 475 kopii – po zastosowaniu przelicznika streamingowego (gdzie 100 odtworzeń utworu w serwisach streamingowych = 1 sprzedana kopia tego tytułu). Streaming „odpowiada” tu za 15 643 kopie, a z tradycyjnej sprzedaży pochodzą 73 832 kopie.

W pierwszej dziesiątce brytyjskiego zestawienia dedykowanego singlom pojawia się tylko 1 nowość. Jest nią odświeżona wersja przeboju Chrisa Isaaka – Wicked Game. Oryginał dotarł na Wyspach do miejsca 10., tymczasem Wicked Games (słowo „game” użyto tu w liczbie mnogiej) w wersji niemieckiego producenta o pseudonimie Parra For Cuva z wokalem Anny Naklab debiutuje na liście na miejscu 6. Jest to pierwsza wizyta na liście zarówno dla tego producenta, jak i wokalistki. Gdyby o kształcie listy decydowała wyłącznie tradycyjnie rozumiana sprzedaż, singiel notowany byłby o 2 pozycje wyżej.

W 11. tygodniu spędzanym w top 10 singiel Shake It Off Taylor Swift ponownie wchodzi do pierwszej trójki (#3). Po odliczeniu wszystkim utworom sprzedaży będącej efektem zastosowania streamingowego przelicznika, top 3 pozostałoby bez zmian. Pewne przetasowania zaistniałyby jednak na dalszych pozycjach listy.

W gronie nowych w top 100 utworów znajdują się jeszcze (w nawiasie podaję, jaką pozycję zajmowałby dany utwór, gdyby zliczano wyłącznie sprzedaż cyfrową i fizyczną, nie uwzględniając streamingu):

– na #23 – Calvin Harris feat. Big Sean Open Wide (tradycyjna sprzedaż: #12),
– na #29 – OneRepublic I Lived (awans z #132) (tradycyjna sprzedaż: #16),
– na #49 – DVBBS & Sander Van Doorn feat. Aleesia Gold Skies  (tradycyjna sprzedaż: #36),
– na #53 – The 1975 Medicine (tradycyjna sprzedaż: #37),
– na #63 – Jack Ü feat. Kiesza Take Ü There (tradycyjna sprzedaż: #43),
– na #67 – Alexa Goddard So There (tradycyjna sprzedaż: #44),
– na #80 – Olly Murs Never Been Better (tradycyjna sprzedaż: #50),
– na #92 – Tinchy Stryder & The Chuckle Brothers To Me, To You (Bruv) (tradycyjna sprzedaż: #55),
– na #99 – Taylor Swift Blank Space (tradycyjna sprzedaż: #57).

Gdyby listę konstruowano wyłącznie na podstawie sprzedaży cyfrowej i fizycznej, w top 100 pojawiłoby się jeszcze kilka innych nowości, wśród nich m.in. kilka utworów z nowego albumu Taylor Swift, The Script No Good In Goodbye (#82) czy Bastille The Driver (#90).

Najpopularniejszy utwór w streamingu: Ed Sheeran Thinking Out Loud.

Najpopularniejszy utwór w stacjach radiowych: Meghan Trainor All About That Bass.

Tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej i fizycznej utworów w Wielkiej Brytanii2 497 594 kopie (wynik o 21 887 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

Ze streamingu pochodzi dodatkowo: 3 207 671 kopii (wynik o 76 374 kopie wyższy od tego sprzed tygodnia) – co oznacza, że w ciągu tygodnia zanotowano ok. 320 767 100 odtworzeń utworów w serwisach streamingowych (m.in. Spotify).

Łączny tygodniowy wynik sprzedaży utworów w Wielkiej Brytanii (sprzedaż detaliczna + przelicznik streamingowy)5 705 265 kopii (wynik o 98 261 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

64. tydzień z rzędu notowana jest niższa sprzedaż cyfrowa i fizyczna singli od sprzedaży z analogicznego tygodnia sprzed roku.

Trwający tydzień to czas, gdy do sprzedaży w charakterze singli dodano m.in. utwory: Cheryl Cole I Don’t Care, Damon Albarn Hostiles, Henry Krinkle Stay, James Blunt When I Find Love Again, Madeon Imperium, Rumer Dangerous.

Notowanie z 02/11/2014 – top 20:

1. Ed Sheeran Thinking Out Loud (1) – 89 475 kopii (tradycyjna sprzedaż: 73 832 kopie, streaming: 15 643 kopie)
2. Meghan Trainor All About That Bass – 68 907 kopii
3. Taylor Swift Shake It Off – 48 743 kopie
4. Jessie J, Ariana Grande & Nicki Minaj Bang Bang – 37 037 kopii
5. Jeremih feat. YG Don’t Tell ‚Em – 30 944 kopie
6. Parra For Cuva feat. Anna Naklab Wicked Games (nowość) – 30 479 kopii
7. One Direction Steal My Girl – 29 631 kopii
8. Waze & Odyssey vs R. Kelly Bump & Grind 2014 – 27 679 kopii
9. Calvin Harris feat. John Newman Blame – 26 561 kopii
10. Sam Smith I’m Not The Only One – 24 849 kopii
11. Sigma feat. Paloma Faith Changing
12. George Ezra Blame It On Me
13. Fuse ODG feat. Angel T.I.N.A.
14. Ed Sheeran Don’t
15. Lilly Wood & The Prick And Robin Schulz Prayer In C
16. George Ezra Budapest
17. Sam Smith Stay With Me
18. Nicki Minaj Anaconda
19. Ariana Grande feat. Zedd Break Free
20. The Script Superheroes

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

 

The UK Albums Chart

Wszystko wskazywało na to, iż na 1. miejscu zestawienia sprzedaży albumów w Wielkiej Brytanii pewnie zadebiutuje Taylor Swift ze swoim piątym studyjnym albumem, którego tytuł odpowiada dacie jej urodzenia – 1989. I faktycznie to album Swift znajduje się aktualnie na brytyjskim szczycie.

Gdy młodziutka wokalistka wchodziła na rynek wydawniczy jako przedstawicielka country, Brytyjczycy nie byli nią szczególnie zainteresowani. Najlepszą lokatą jej debiutu (Taylor Swift) pozostaje miejsce 81. Swift szybko udało się jednak uzyskać status megagwiazdy w rodzinnych Stanach, co w konsekwencji miało pewne (choć ograniczone) przełożenie na rynek brytyjski. 2 jej kolejne albumy dotarły już do top 10 listy (#5 Fearless, nakład do dzisiaj: 499 698 kopii; #6 Speak Now, nakład do dzisiaj: 169 281 kopii). A kiedy wokalistka zaczęła coraz wyraźniej skłaniać się ku muzyce pop, udało się jej w końcu zadebiutować na 1. miejscu The UK Albums Chart. Dokonał tego jej poprzedni album – Red (2012). W tym roku Taylor Swift deklarowała, że pop będzie już jej podstawowym (żeby nie powiedzieć – jedynym) kierunkiem muzycznym. W efekcie – osiągnięcie Red przebija właśnie najnowsze 1989. Dlaczego „przebija”? Red startowało na liście z nakładem 61 779 kopii, podczas gdy 1989 w ciągu tygodnia znajduje w Wielkiej Brytanii 90 336 nabywców.

1989 jej nie tylko czwartym albumem Swift notowanym w brytyjskim top 10 i jej drugim „numerem jeden”, lecz także najszybciej rozchodzącym się w tym roku na Wyspach kobiecym albumem. Do tej pory największym tygodniowym nakładem w 2014 r. spośród kobiecych wydawnictw (72 644 kopie) mógł pochwalić się album The Power Of Love triumfatorki 10. edycji brytyjskiego The X Factor – Sam Bailey. Gdybyśmy jednak nie ograniczali się do kobiet, wówczas tygodniowa sprzedaż 1989 daje temu tytułowi szósty w tym roku najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży. Pewnie niektórzy liczyli na jeszcze lepszy start…

Ostatnim kobiecym „numerem jeden”, który w ciągu 7 dni rozszedł się w większym niż 1989 nakładzie, było Our Version Of Events Emeli Sandé – wokalista sprzedała 177 696 kopii tego albumu w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie 2012 roku.

Tymczasem lider sprzed tygodnia, album I Forget Where We Were Bena Howarda, zalicza spadek na miejsce 4.

Nie licząc debiutu Taylor Swift, w ścisłej czołówce listy dzieje się niewiele. Za Swift ustawiają się soliści z Wysp, których albumy notowane były w tym roku na miejscu 1. – Ed Sheeran (z nakładem, który w 8 poprzednich notowaniach dawałby jego albumowi prowadzenie na liście), Sam Smith, wspomniany Ben Howard i George Ezra.

Za to na miejscu 6. pojawia się wznowienie jednego z albumów grupy Led Zeppelin (IV), a wznowienie innego wydawnictwa tej legendarnej formacji widnieje na miejscu 14.

Debiut na miejscu 9. staje się udziałem albumu Nostalgia Annie Lennox. Wokalistka 2 swoje pierwsze albumy nagrane solo umieściła na 1. miejscu listy. Później miała jeszcze 2 studyjne wydawnictwa i 1 kompilację przebojów, które były notowane w top 10, a wydany 4 lata temu jej świąteczny album dotarł do miejsca 16. (debiutował jednak na miejscu 27., generując sprzedaż, która w aktualnym notowaniu dałaby mu ostatnie miejsce w top 10). Nostalgia jest zatem szóstym solowym albumem Lennox docierającym do top 10Gdyby jednak doliczyć jej dokonania z grupą Eurythmics, wówczas Nostalgia będzie jej piętnastym albumem notowanym w top 10.

Jako nowość na liście pojawia się jeszcze m.in.:

– na #16 – album Asymmetry grupy Mallory Knox (debiut zespołu, album Signals, dotarł do #33),
– na #17 – album Black Veil Brides zespołu o tej samej nazwie (jest to najwyżej notowany album tej formacji),
– na #22 – album Tell ‚Em I’m Gone Yusufa Islama, lepiej znanego jako Cat Stevens (muzyk miał do tej pory 8 albumów notowanych w top 10),
– na #35 – album Dead grupy Young Fathers (album swoją premierę miał zimą 2014 r., a zwiększone zainteresowanie nim to efekt Mercury Prize – wyróżnienia niespodziewanie przyznanego właśnie temu wydawnictwu).

– Slipknot .5: The Gray Chapter – spada z #2 na #11,
– Nicole Scherzinger Big Fat Lie – spada z #17 na #72,
– Aretha Franklin Aretha Franklin Sings The Great Diva Classics – spada z #32 na #93,
– Billy Idol Kings & Queens Of The Underground – spada z #35 na #68.

Tygodniowa sprzedaż albumów w Wielkiej Brytanii1 562 356 kopii (wynik o 232 031 kopii wyższy od tego sprzed tygodnia).

W top 100 nie udaje się zadebiutować albumowi Curse Of Love grupy The Coral. Do tej pory zespół 7 wcześniejszych albumów umieścił w top 20 listy (5 z nich w top 10). W top 100 nie odnajdziemy również albumu Super Critical duetu The Ting Tings. Debiutancki album grupy, We Started Nothing (2008), był na liście „numerem jeden”; jego następca, Sounds From Nowheresville (2012), notowany był maksymalnie na miejscu 23., za to aktualne Super Critical pojawia się dopiero na miejscu 111.

Trwający tydzień przynosi w Wielkiej Brytanii premiery m.in. następujących albumów: Calvin Harris Motion, Damien Rice My Favourite Faded Fantasy, Idina Menzel Christmas Wishes, Neil Young Storytone, Simple Minds Big Music, Sophie Ellis-Bextor Wandermix, The Flaming Lips With A Little Help From My Fwends.

Notowanie z 02/11/2014 – top 20:

1. Taylor Swift 1989 (nowość) – 90 336 kopii
2. Ed Sheeran x – 54 363 kopie
3. Sam Smith In The Lonely Hour – 21 681 kopii
4. Ben Howard I Forget Where We Were – 16 072 kopie
5. George Ezra Wanted On Voyage – 15 478 kopii
6. Led Zeppelin IV (powrót) – 13 622 kopie
7. Neil Diamond Melody Road – 13 485 kopii
8. Status Quo Aquostic (Stripped Bare) – 12 218 kopii
9. Annie Lennox Nostalgia (nowość) – 11 522 kopie
10. Ella Henderson Chapter On – 11 005 kopii
11. Slipknot .5: The Gray Chapter
12. Barbra Streisand Partners
13. OneRepublic Native
14. Led Zeppelin Houses Of The Holy (powrót)
15. The Script No Sound Without Silence
16. Mallory Knox Asymmetry (nowość)
17. Black Veil Brides Black Veil Brides (nowość)
18. Jessie J Sweet Talker
19. Royal Blood Royal Blood
20. Paolo Nutini Caustic Love

Więcej informacji na temat powyższego notowania znaleźć można na stronie The Official Charts Company.

Cotygodniowe notowania The UK Singles Chart oraz The UK Albums Chart komentuję ponadto na MUZYKO(B)LOGu.

Dane sprzedażowe – za mediatraffic.de.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796
Dodaj komentarz jako pierwsza osoba!
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796