Rubryki
1 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 28/11/13

Dodany przez | 02/12/2013
Informacje
 
 

Royals Lorde po raz dziewiąty melduje się na szczycie Hot 100, tymczasem na liście albumów prowadzenie ponownie obejmuje Eminem, zrzucając Lady Gagę ze szczytu na miejsce 8.

The Billboard Hot 100

Singiel Royals Lorde utrzymuje się na 1. miejscu amerykańskiej listy przebojów magazynu Billboard, co oznacza, iż jego pobyt na szczycie wydłuża się do 9 tygodni. Ostatnim singlem, który tak samo długo okupował najwyższą lokatę w zestawieniu, było Call Me Maybe Carly Rae Jepsen – „numer jeden” z okresu wakacyjnego 2012 r. Lorde jest piątą wokalistką w historii listy The Billboard Hot 100, której pierwszy oficjalny singiel wydany w USA przebywa na 1. miejscu listy przez co najmniej 9 tygodni. Wcześniej kryterium to spełniły: Debby Boone You Light Up My Life (1977 – 10 tygodni na 1. miejscu), Ashanti Foolish (2002 – 10 tygodni, choć wcześniej Ashanti miała już „numer jeden” na liście, tyle że występowała wówczas jako gość w piosence Ja Rule’a – Always On Time), Ke$ha TiK ToK (2010 – 9 tygodni), Carly Rae Jepsen Call Me Maybe (2012 – 9 tygodni).

Ponadto Royals po raz szósty jest najpopularniejszym utworem w amerykańskim airplayu, choć spadają jego udziały. Wzrasta za to tygodniowa sprzedaż cyfrowa tego tytułu z poziomu 158 tysięcy kopii przed tygodniem do 177 tysięcy kopii w aktualnym notowaniu, co daje mu 2. pozycję w zestawieniu najlepiej sprzedających się w ostatnim tygodniu singli w USA. Pod względem popularności 2. miejsce Royals zajmuje także w zestawieniu podsumowującym popularność piosenek w amerykańskim streamingu oraz zestawieniu dedykowanemu serwisom z muzyką na żądanie (subskrypcyjnym).

Skoro Lorde znowu okazuje się nie do ruszenia, na 2. miejscu ponownie lokuje się singiel The Monster Eminema i Rihanny – notowany na tej pozycji po raz trzeci. To ten utwór jest ponownie najlepiej sprzedającym się cyfrowo singlem w USAa jego sprzedaż za tydzień uwzględniany w aktualnym notowaniu wynosi 241 tysięcy kopii (o 2 tysiące mniej niż tydzień wcześniej). Po raz trzeci The Monster zyskuje najwięcej w amerykańskich stacjach radiowych, co zapewnia mu tytuł Airplay Gainer (miarą tej popularności jest liczba radiosłuchaczy, którzy natknęli się na ten utwór na przestrzeni 7 dni). The Monster delikatnie słabnie w streamingu, za to w serwisach z muzyką na żądanie zachowuje pozycję lidera.

Różnica w ogólnej liczbie punktów zebranych przez Royals The Monster w sprzedaży cyfrowej, airplayu, streamingu i subskrypcji wynosi już zaledwie 0,4% (najmniej od jednego z notowań opublikowanych w lutym 2012 r.), co sugeruje, iż Lorde może mieć ogromne trudności, by swój pobyt na miejscu 1. wydłużyć do 10 tygodni.

Najpopularniejszym tytułem w serwisach streamingowych pozostaje, już po raz ósmy, Miley CyrusWrecking Ball, które utrzymuje 3. miejsce na Hot 100. Sprzedaż cyfrowa tego tytułu za ostatni tydzień wynosi już tylko 89 tysięcy kopii (spadek z poziomu 105 tysięcy kopii).

Do top 5 wkracza Counting Stars zespołu OneRepublic – dokładnie na miejsce 4. Do tej pory OneRepublic wyżej na Hot 100 zawędrowali jedynie z singlem wydanym w kolaboracji z Timbalandem – Apologize, tj. do miejsca 2., na którym Apologize spędziło 4 tygodnie. W sprzedaży cyfrowej Counting Stars jest trzecim najpopularniejszym tytułem w USA (zaraz po The Monster Royals), a jego sprzedaż za tydzień uwzględniany w bieżącym notowaniu wynosi 167 tysięcy kopii. Delikatnie umacnia się Counting Stars w amerykańskim streamingu, a w airplayu poprawia swoje notowania aż o 23% względem poprzedniego tygodnia.

Do singlowego top 10 udaje się w końcu dostać muzykowi skrywającemu się pod pseudonimem Passenger z jego balladowym Let Her Go. Piosenka w 17. tygodniu na liście awansuje o 1 pozycję na miejsce 10. Sprzedaż cyfrowa tego tytułu za ostatni tydzień wynosi 117 tysięcy kopii (wzrost o 4 tysiące kopii w stosunku do poprzedniego notowania). Let Her Go wyraźnie zyskuje na popularności w amerykańskich stacjach radiowych i w streamingu.

Top 10 najlepiej sprzedających się cyfrowo utworów w USA za ostatni tydzień przedstawiania się w sposób następujący: #1 Eminem feat. Rihanna The Monster – 241 tysięcy kopii, #2 Lorde Royals – 177 tysięcy kopii, #3 OneRepublic Counting Stars – 167 tysięcy kopii, #4 Pitbull feat. Ke$ha Timber – 166 tysięcy kopii, #5 Imagine Dragons Demons – 124 tysiące kopii, #6 A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something, #7 Passenger Let Her Go, #8 Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!, #9 Katy Perry Roar, #10 Miley Cyrus Wrecking Ball.

Największy procentowy wzrost sprzedaży cyfrowej generuje tym razem singiel Say Something A Great Big World i Christiny Aguilery, awansujący w notowaniu Hot 100 z miejsca 38. na 18. W streamingu największy wzrost popularności notuje za to Rihanna i jej What Now, a na Hot 100 tytuł ten przeskakuje z miejsca 39. na 25.

W top 20 debiutują 2 utwory boysbandu One Direction, które odnaleźć można na albumie Midnight Memories. Utwór Diana melduje się na miejscu 11., a piosenka tytułowa – na miejscu 12. W top 100 po raz pierwszy notowane jest ponadto Strong – debiut na miejscu 87. Co ciekawe, na miejscu 13. obecny jest singiel Story Of My Life, który zachowuje swoją pozycję sprzed tygodnia. Tym sposobem 3 piosenki One Direction spośród 4, które mieszczą się w bieżącym top 100, notowane są obok siebie.

Jeden z największych tegorocznych przebojów z Wysp Brytyjskich, debiutancki, solowy singiel Johna Newmana pt. Love Me Again, po raz pierwszy notowany jest w amerykańskim top 100. Newman startuje z tym utworem od 85. pozycji.

W piętnastym tygodniu na liście z top 10 żegna się singiel Applause Lady Gagi, który spędził w tym rejonie listy 14 tygodni. Applause spada z miejsca 9. na 14. Tymczasem Do What U Want, nagrane przez Lady Gagę w duecie z R. Kellym, po awansie przed tygodniem z miejsca 48. na 18. obecnie osuwa się na miejsce 20., a z miejsca 71. (po największym spadku w poprzednim notowaniu – z miejsca 8.) poza setkę wypada Dope.

W top 100 pojawia się 8 nowości: #11 One Direction Diana, #12 One Direction Midnight Memories, #54 Justin Bieber feat. R. Kelly PYD, #73 Kanye West Bound 2, #85 John Newman Love Me Again, #87 One Direction Strong, #95 T-Pain feat. B.o.B Up Down (Do This All Day), #96 Ariana Grande Last Christmas.

Największy spadek: z #40 na #89 – Matthew Schuler Hallelujah.
Największy awans: z #84 na #61 – Luke Bryan Drink A Beer.
Najdłużej na liście: 65 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #24).

Notowanie z 28/11/2013 – top 40:

1. Lorde Royals
2. Eminem feat. Rihanna The Monster
3. Miley Cyrus Wrecking Ball
4. OneRepublic Counting Stars
5. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
6. Imagine Dragons Demons
7. Katy Perry Roar
8. Pitbull feat. Ke$ha Timber
9. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
10. Passenger Let Her Go 
11. One Direction Diana (nowość)
12. One Direction Midnight Memories (nowość)
13. One Direction Story Of My Life
14. Lady Gaga Applause
15. Mike WiLL Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23
16. Katy Perry Unconditionally
17. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
18. A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something
19. The Neighbourhood Sweater Weather
20. Lady Gaga feat. R. Kelly Do What U Want
21. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
22. Zedd feat. Hayley Williams Stay The Night
23. Macklemore & Ryan Lewis feat. ScHoolboy Q & Hollis White Walls
24. Imagine Dragons Radioactive
25. Rihanna What Now
26. YG x Jeezy x Rich Homie Quan My Hitta
27. Chris Brown feat. Nicki Minaj Love More
28. Sara Bareilles Brave
29. Selena Gomez Slow Down
30. Keith Urban & Miranda Lambert We Were Us
31. Capital Cities Safe And Sound
32. AWOLNATION Sail
33. Jason Derulo Marry Me
34. Florida Georgia Line Stay
35. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness
36. Ellie Goulding Burn
37. Paramore Still Into You
38. Justin Timberlake TKO
39. Blake Shelton Mine Would Be You 
40. Luke Bryan That’s My Kind Of Night

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Po 1-tygodniowej przerwie na 1. miejsce amerykańskiej listy sprzedaży albumów powraca EminemThe Marshall Mathers LP 2. Raper zadebiutował na tej pozycji w notowaniu z dnia 14 listopada br., znajdując w pierwszym tygodniu aż 792 tysiące nabywców swojego longplaya, by w kolejnym tygodniu zsunąć się na miejsce 2. z tygodniowym nakładem równym 210 tysięcy kopii. W trzecim tygodniu pobytu na liście The Marshall Mathers LP 2, choć notuje spadek sprzedaży do poziomu 120 tysięcy kopii, odzyskuje miano najlepiej sprzedającego się albumu w USA w ciągu 7 dni uwzględnianych w notowaniu.

Z 1. miejscem albumowego zestawienia musi się zatem pożegnać Lady Gaga i jej album ARTPOP. Przed tygodniem ARTPOP zadebiutowało na 1. miejscu, rozchodząc się w ciągu tygodnia w nakładzie 258 tysięcy kopii. Sprzedaż ARTPOP w tygodniu premiery stanowiła ok. 1/4 sprzedaży poprzedniego albumu wokalistki, Born This Way, w analogicznym czasie. Ponadto było to dopiero trzecie najlepsze w tym roku otwarcie spośród albumów nagranych przez wokalistki (więcej w tygodniu premiery sprzedały Katy Perry i Miley Cyrus). Okazuje się jednak, że te wyniki, choć niepokojące w kontekście wcześniejszych sukcesów Lady Gaga za Oceanem, i tak należy uznać za dobre, jeśli zważy się na to, iż w drugim tygodniu na liście ARTPOP osuwa się nie na miejsce 2. albo 3., lecz aż na 8., kurcząc swoją tygodniową sprzedaż do poziomu 46 tysięcy kopii. Spadek sprzedaży tego tytułu w drugim tygodniu wynosi zatem aż 82%, co stanowi największy w tym roku tygodniowy spadek sprzedaży albumu z miejsca 1.

Najwyżej notowaną nowością jest album The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell, Volume 2 formacji Five Finger Death Punch, który debiutuje na miejscu 2. ze sprzedażą wynoszącą 77 tysięcy kopii. Jest to drugi album zespołu pojawiający się w tym roku w top 10 The Billboard 200. Pierwsza część tego wydawnictwa zadebiutowała na tej samej pozycji, ale generując wyższą tygodniową sprzedaż – 112 tysięcy kopii.

Na miejscu 5. debiutuje ścieżka dźwiękowa do drugiej części filmowej serii Igrzyska Śmierci (polski tytuł drugiej części: W Pierścieniu Ognia). Album do filmu o oryginalnym tytule The Hunger Games: Catching Fire znajduje 55 tysięcy nabywców w tygodniu premiery, podczas gdy soundtrack do pierwszej części tego filmowego hitu w 2012 r. zawitał na 1. miejsce listy, mając na koncie 175 tysięcy sprzedanych kopii.

Pozycja 6. należy do nowego albumu finalisty piątego sezonu programu American Idol, Chrisa Daughtry, który występuje ze swoim zespołem jako Daughtry. Album Baptized rozchodzi się jak na razie w nakładzie 55 tysięcy kopii, przynosząc kapeli czwarty tytuł notowany w amerykańskim top 10. Sprzedaż Baptized wypada jednak blado już przy próbie porównania jej do sprzedaży poprzedniego albumu Daughtry, Break The Spell (2011), który mimo niższej pozycji startowej – miejsca 8., sprzedał się w analogicznym czasie w nakładzie 129 tysięcy kopii. Warto jednak mieć na uwadze, że na początku kariery Daughtry było w USA formacją znacznie popularniejszą, o czym mogą świadczyć pozycje 2 pierwszych albumów na The Billboard 200 oraz finalna ich sprzedaż. Daughtry z 2006 r. notowane było na miejscu 1., a jego sprzedaż szacowana jest na 5 milionów kopii (304 tysiące kopii w pierwszym tygodniu), tymczasem Leave This Town z 2009 r. również było amerykańskim „numerem jeden” (269 tysięcy kopii w pierwszym tygodniu), chociaż jego finalna sprzedaż nie dobrnęła nawet do poziomu 1,5 miliona kopii. Break The Spell z trudem przekroczyło półmilionowy nakład, a najnowsze Baptized i z tym progiem może mieć poważne problemy.

Za Daughtry plasuje się raper Yo Gotti z albumem I Am debiutującym na miejscu 7. dzięki nakładowi wynoszącemu 48 tysięcy kopii. Jest to pierwsze wydawnictwa Yo Gotti notowane w top 10.

Ostatnią nowością w top 10, pojawiającą się na miejscu 10., jest wydawnictwo kompilacyjne firmowane przez stację radiową KTCZ o tytule Cities 97 Sampler, Live From Studio C: Vol. 25, które zakupiono w sile 40 tysięcy kopii.

Pozostałe tytuły z pierwszej dziesiątki sprzedały się w nakładzie: #3 Kompilacja Now 48 – 63 tysiące kopii (przed tygodniem: 114 tysięcy kopii, #3), #4 The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas – 60 tysięcy kopii (przed tygodniem: 66 tysięcy kopii, #4), #9 Kelly Clarkson Wrapped In Red – 44 tysiące kopii (przed tygodniem: 42 tysiące kopii, #6)

Z miejsca 7. na 29. osuwa się album On Air: Live At The BBC Volume 2 The Beatles, który stał się przed tygodniem 31. tytułem The Beatles notowanym w amerykańskim top 10. Z pozycji 8. na 30. spada EP-ka Sail Out wschodzącej gwiazdy R&B, wokalistki Jhené Aiko.

Album Avril Lavigne w trzecim tygodniu na liście spada z miejsce 26. na 64. (a debiutował na miejscu 13.), Moon Landing Jamesa Blunta w trzecim tygodniu na liście spada z miejsca 96. na 181. (a debiutowało na pozycji 20.), tymczasem Word Of Mouth boysbandu The Wanted wypada z top 200 zaledwie po 2 tygodniach (debiut na miejscu 17., następnie spadek na miejsce 144.). Kompilacja przebojów The Killers, Direct Hits, po debiucie na miejscu 20. w drugim tygodniu na liście notowana jest na miejscu 77.

W top 200 pojawia się 18 nowości: #2 Five Finger Deatch Punch The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell, Volume 2, #5 Soundtrack The Hunger Games: Catching Fire, #6 Daughtry Baptized, #7 Yo Gotti I Am, #10 Kompilacja Cities 97 Sampler, Live From Studio C: Vol. 25, #21 Nickelback The Best Of Nickelback: Volume 1, #25 Kompilacja Eric Clapton Guitar Festival: Crossroads: Live: MSG, NY, April 2013, #27 Webbie Savage Life 4, #33 Rush Clockwork Angels Tour, #38 A Perfect Circle Three Sixty, #45 Sammy Adams Homecoming (EP), #46 Jake Bugg Shangri La, #87 Ghost B.C. If You Have Ghost (EP), #98 Arcangel Sentimiento, Elegancia & Maldad, #107 Soundtrack Glee: The Music: Season 5: Movin’ Out (EP), #118 Cody Simpson The Acoustic Sessions (EP), #132 Hopsin Knock Madness, #189 Fifth Harmony Better Together: Acoustic (EP).

Notowanie z 28/11/2013 – top 40:

1. Eminem The Marshall Mathers LP 2
2. Five Finger Deatch Punch The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell, Volume 2 (nowość)
3. Kompilacja Now 48
4. The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas
5. Soundtrack The Hunger Games: Catching Fire (nowość)
6. Daughtry Baptized (nowość)
7. Yo Gotti I Am (nowość)
8. Lady Gaga ARTPOP
9. Kelly Clarkson Wrapped In Red
10. Kompilacja Cities 97 Sampler, Live From Studio C: Vol. 25 (nowość)
11. Katy Perry Prism
12. Lorde Pure Heroine
13. Mary J. Blige A Mary Christmas
14. Drake Nothing Was The Same
15. Luke Bryan Crash My Party
16. Miley Cyrus Bangerz
17. Imagine Dragons Night Visions
18. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
19. Michael Bublé Christmas
20. Susan Boyle Home For Christmas
21. Nickelback The Best Of Nickelback: Volume 1 (nowość)
22. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2
23. Soundtrack The Best Man Holiday
24. Vince Guaraldi Trio A Charlie Brown Christmas (Soundtrack)
25. Kompilacja Eric Clapton Guitar Festival: Crossroads: Live: MSG, NY, April 2013 (nowość)
26. Céline Dion Loved Me Back To Life
27. Webbie Savage Life 4 (nowość)
28. Arcade Fire Reflektor
29. The Beatles On Air: Live At The BBC Volume 2
30. Jhené Aiko Sail Out (EP)
31. Pearl Jam Lightning Bolt
32. Blake Shelton Based On A True Story…
33. Rush Clockwork Angels Tour (nowość)
34. Josh Groban Noel
35. Kompilacja Now Christmas
36. Cher Closer To The Truth
37. Mannheim Steamroller/Czech Philharmonic Orchestra Christmas Symphony II
38. A Perfect Circle Three Sixty (nowość)
39. Blake Shelton Cheers, It’s Christmas
40. Kompilacja WOW Hits 2014

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.