Rubryki
1 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 24/10/13

Dodany przez | 28/10/2013
Informacje
 
 

Pearl Jam i Lorde na czele amerykańskich zestawień.

The Billboard Hot 100

Lorde z singlem Royals pozostaje na szczycie amerykańskiego zestawienia utworów, wydłużając swój pobyt na 1. pozycji do 4 tygodni.

Choć 4-tygodniowy pobyt na szczycie to wynik daleki od rekordowego, w tym roku nie przydarzył się jeszcze żadnej innej wokalistce. Wcześniej Katy Perry z singlem Roar oraz Miley Cyrus z Wrecking Ball przebywały na 1. miejscu przez 2 tygodnie każda, a P!nk (w duecie z Natem Ruessem) spędziła na tej pozycji 3 tygodnie z utworem Just Give Me A Reason. Pozostałe tegoroczne „numery jeden” lansowali już wyłącznie mężczyźni (soliści bądź męskie kolaboracje), spośród których najlepszą passę miał Robin Thicke w towarzystwie T.I. i Pharrella Williamsa. Ich Blurred Lines nie schodziło z 1. miejsca przez 12 kolejnych tygodni. Ostatnią wokalistką, która na 1. miejscu notowana była więcej razy niż Lorde, jest Carly Rae Jepsen, której przypadł w udziale 9-tygodniowy pobyt na tej pozycji latem 2012 r. z hitem Call Me Maybe.

Royals było w ostatnich dniach drugim najlepiej sprzedającym się cyfrowo singlem na terytorium USA, znajdując kolejne 256 tysięcy nowych nabywców, co jednak stanowi spadek w stosunku do sprzedaży z poprzedniego tygodnia, kiedy wyniosła ona 293 tysiące kopii. Royals tym razem musiało uznać wyższość nowego nagrania EminemaRap God, które pobrano legalnie w ciągu tygodnia 270 tysięcy razy.

Udało się jednak Royals przegonić w końcu Roar Katy Perry w amerykańskim airplayu, w którym Roar rządziło przez 4 wcześniejsze tygodnie. Innymi słowy, to Royals w ciągu 7-dniowego okresu branego pod uwagę przy kształtowaniu aktualnego zestawienia trafiło do największej liczby radiosłuchaczy. Dodatkowo Royals jest najpopularniejszym tytułem w serwisach subskrypcyjnych (z muzyką na żądanie).

Za to w serwisach streamingowych prym wiedzie obecnie duet YlvisThe Fox, zrzucając z 1. miejsca Wrecking Ball Miley Cyrus.

W stosunku do poprzedniego tygodnia zarówno w radiu, jak i w sprzedaży cyfrowej, najwięcej zyskał singiel Wrecking Ball Miley Cyrus. Tymczasem w serwisach streamingowych najdynamiczniej wzrosły notowania utworu My Hitta kolaboracji YG x Jeezy x Rich Homie Quan (na liście piosenka zajmuje w tym notowaniu miejsce 20.).

Wróćmy jednak do sprzedaży cyfrowej. Po Rap God Royals kolejne wyniki sprzedaży z ostatniego tygodnia wyniosły: 189 tysięcy kopii – Katy Perry Roar, 184 tysiące kopii – Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!, 165 tysięcy kopii – Miley Cyrus Wrecking Ball.

Wspomniane wcześniej Rap God Eminema to najwyżej notowana nowość w aktualnym notowaniu. Także tydzień temu piosenka Eminema miała analogiczny status, tyle że było to wówczas Survival. W poprzednim notowaniu Survival przyniosło raperowi debiut na miejscu 17., a tym razem Rap God daje mu miejsce 7. Nie ma się jednak co dziwić, skoro Survival w ciągu pierwszego tygodnia zakupiono w nakładzie 112 tysięcy kopii, podczas gdy Rap God – jak już pisałem – zaczęło od 270 tysięcy kopii. Przypomnieć warto jednak, że wydane wcześniej Berzerk w tygodniu premiery miało na koncie jeszcze więcej, bo 362 tysiące kopii.

Eminem to pierwszy mężczyzna, którego 7 różnych piosenek debiutowało od razu w top 10 (co przed erą sprzedaży cyfrowej zdarzało się na Hot 100 zupełnie wyjątkowo, a obecnie staje się coraz powszechniejsze, choć nadal nie odbywa się na taką skalę, jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii, gdzie na kształt listy przebojów ma wpływ wyłącznie sprzedaż). Raper prześcignął na tym polu Lil Wayne’a, któremu ta sztuka udała się 6-krotnie. Rekordzistką pozostaje jednak kobieta – Taylor Swift z 11 takimi utworami.

Trwa akcja Bieber’s Music Mondays, w ramach której z tygodniową częstotliwością do sprzedaży dodawane są kolejne nowe utwory Justina Biebera. W efekcie na miejscu 24. pojawia się nagranie All That Matters, za to awansujące przed tygodniem z miejsca 77. na miejsce 13. Heartbreaker po 2 tygodniach w Hot 100 już opuszcza listę. All That Matters w ciągu tygodnia znalazło 127 tysięcy nabywców.

Po 54 tygodniach spędzonych na liście opuszcza ją przebój Cruise Florida Georgia Line i Nelly’ego. Piosenka notowana była poprzednio na miejscu 50. Zgodnie zaś z regułami panującymi na Hot 100, jeżeli utwór przebywający na liście co najmniej 20 tygodni w którymś z kolejnych tygodni osunie się poniżej miejsca 50. (co oznacza, że chociaż na 1 tydzień musiał pojawić się w top 50), zostaje automatycznie usunięty z zestawienia, by zrobić miejsce nowszym propozycjom. Zabieg ten moim zdaniem fałszuje obraz popularności utworów w USA, ale najwidoczniej taką pokrętną filozofię twórcy The Billboard Hot 100 uważają za bardziej racjonalną…

W top 100 pojawia się łącznie 12 nowości: #7 Eminem Rap God, #24 Justin Bieber All That Matters, #29 Alison Gold Chinese Food, #78 Avril Lavigne feat. Chad Kroeger Let Me Go, #85 Florida Georgia Line Stay, #90 Tegan And Sara Closer, #91 Eric Paslay Friday Night, #94 Zac Brown Band Sweet Annie, #96 Darius Rucker Radio, #97 The Band Perry Don’t Let Me Be Lonely, #98 Cole Swindell Chillin’ It, #99 ScHoolboy Q feat. Kendrick Lamar Collard Greens.

Największy spadek: z #42 na #79 – Miley Cyrus Adore You.
Największy awans: z #78 na #65 – Sevyn Streeter feat. Chris Brown It Won’t Stop.
Najdłużej na liście: 60 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #16).

Notowanie z 24/10/2013 – top 40:

1. Lorde Royals
2. Katy Perry Roar
3. Miley Cyrus Wrecking Ball
4. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
5. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
6. Ylvis The Fox
7. Eminem Rap God (nowość)
8. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
9. Lady Gaga Applause
10. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
11. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness
12. Imagine Dragons Demons
13. Capital Cities Safe And Sound
14. Mike WiLL Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23
15. OneRepublic Counting Stars
16. Imagine Dragons Radioactive
17. Luke Bryan That’s My Kind Of Night
18. Eminem Berzerk
19. Passenger Let Her Go
20. YG x Jeezy x Rich Homie Quan My Hitta
21. Miley Cyrus We Can’t Stop
22. Bruno Mars Gorilla
23. AWOLNATION Sail
24. Justin Bieber All That Matters (nowość)
25. Chris Brown feat. Nicki Minaj Love More
26. Paramore Still Into You
27. Thomas Rhett It Goes Like This
28. Britney Spears Work Bitch
29. Alison Gold Chinese Food (nowość)
30. Justin Timberlake Mirrors
31. Eminem Survival
32. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky
33. Zedd feat. Foxes Clarity
34. Anna Kendrick Cups (Pitch Perfect’s When I’m Gone)
35. J. Cole feat. TLC Crooked Smile
36. Selena Gomez Slow Down
37. Taylor Swift feat. Ed Sheeran Everything Has Changed
38. Sara Bareilles Brave
39. Sage The Gemini feat. IamSu Gas Pedal
40. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Podczas gdy album Bangerz Miley Cyrus po debiucie tydzień wcześniej na szczycie amerykańskiej listy sprzedaży albumów żegna się z tą pozycją, osuwając się na miejsce 2. i kurcząc tygodniową sprzedaż z poziomu 270 tysięcy kopii w tygodniu premiery do 72 tysięcy kopii w drugim tygodniu (spadek o 72%), na 1. miejscu debiutują weterani The Billboard 200 – Pearl Jam.

Start od najwyższej pozycji na liście zapewnił formacji Pearl Jam album Lightning Bolt, który rozszedł się w pierwszym tygodniu w nakładzie 166 tysięcy kopii. Jest to gorszy wynik niż ten, z jakim Pearl Jam zawiódł na szczyt poprzedni studyjny album grupy, Backspacer, który w 2009 r. znalazł się na nim w efekcie sprzedaży w granicach 189 tysięcy kopii. Dla Pearl Jam 1. pozycja na liście to nic nowego. Na tej lokacie zameldowały się wcześniej 4 inne wydawnictwa zespołu. Były to odpowiednio longplaye: Vs. (1993), Vitalogy (1994), No Code (1996) oraz wspomniane Backspacer (2009). Co ciekawe, do najwyższej pozycji na liście nigdy nie dotarło rozsławione Ten (1992). Zarówno ten album, jak i 3 inne regularne albumy Pearl Jam, tj. Yield (1998), Binaural (2000) i Pearl Jam (2006), doszły „tylko” do miejsca 2. Jedynym albumem Pearl Jam, który nie był notowany przynajmniej na 2. miejscu zestawienia, jest album Riot Act (2002). Swoją wspinaczkę zakończył on na miejscu 5.

Chociaż Lightning Bolt startuje od 1. miejsca, jego tygodniowy nakład prezentuje się mało korzystnie, jeśli prześledzić sprzedaż wcześniejszych albumów zespołu. Dla przykładu: mniej więcej tyle samo, bo 166 tysięcy kopii, znalazł w tygodniu premiery najniżej notowany studyjny album Pearl Jam, Riot Act. Mimo tego Lightning Bolt generuje najwyższy w tym roku tygodniowy nakład spośród rockowych albumów.

Prócz tego wysoki debiut na liście przypada w udziale Paulowi McCartneyowi. Jego aktualne wydawnictwo o tytule New jest 19. albumem nagranym przez ex-członka legendarnych The Beatles, które muzyk jako solista bądź członek formacji Wings umieścił w top 10 amerykańskiego zestawienia (nie liczę tu zatem wydawnictw sygnowanych nazwą słynnej liverpoolskiej czwórki). New pojawia się na miejscu 3. listy, sprzedając się w tygodniu premiery w nakładzie 67 tysięcy kopii. Poprzedni album McCartneya, Kisses On The Bottom, zadebiutował w 2012 r. na miejscu 5., znajdując jednak więcej nabywców niż New w analogicznym czasie – 74 tysiące.

Nowe w top 10 są ponadto albumy: #5 The Avett Brothers Magpie And The Dandelion (58 tysięcy kopii, podczas gdy wydane w 2012 r. The Carpenter wystartowało od miejsca 4., gromadząc wówczas 98 tysięcy kopii), #6 Scotty McCreery See You Tonight (52 tysiące kopii, jest to trzeci album zwycięzcy programu „Americal Idol” z 2011 r., jeśli liczyć jego świąteczne wydawnictwo; debiutanckie Clear As Day zadebiutowało na miejscu 1., sprzedając się blisko 4-krotnie lepiej niż See You Tonight – w nakładzie 197 tysięcy kopii), #9 Willie Nelson To All The Girls (43 tysiące kopii, najwyżej notowany album muzyka od 1982 r.), #10 Head And The Heart Let’s Be Still (42 tysiące kopii).

Do top 10, na miejsce 8., powraca CherCloser To The Truth, powiększając nakład sprzed tygodnia aż o 50% do poziomu 45 tysięcy kopii. Tymczasem plasujący się w poprzednim notowaniu na miejscu 2. z albumem Too Weird To Live, Too Rare To Die! Panic! At The Disco (nakład: 84 tysiące kopii) spadają na liście na miejsce 19., a największy spadek w ramach listy zalicza album Silver Bell Patty Griffin, osuwający się z miejsca 64. (na którym wystartował) na 183.

Świeżo wydany zestaw największych przebojów kobiecego tria TLC, którego karierę przerwała tragiczna śmierć jednej z członkiń – Lisy „Left Eye” Lopes – w 2002 r., pojawia się dopiero na 72. miejscu. Wydawnictwo nosi tytuł 20, a na jego trackliście odnaleźć można 1 nowe nagrania zespołu, Meant To Be, autorstwa Ne-Yo.

W top 200 pojawia się aż 40 nowości: #1 Pearl Jam Lightning Bolt, #3 Paul McCartney New, #5 The Avett Brothers Magpie And The Dandelion, #6 Scotty McCreery See You Tonight, #9 Willie Nelson To All The Girls, #10 Head And The Heart Let’s Be Still, #13 Gavin DeGraw Make A Move, #15 Trivium Vengeance Falls, #16 Chase Rice Ready Set Roll (EP), #17 Natalie Grant Hurricane, #23 Dom Kennedy Get Home Safely, #24 Mary J. Blige A Mary Christmas, #25 Fall Out Boy PAX-AM Days (EP), #36 Timeflies Warning Signs (EP), #40 Halestorm Reanimate 2.0: The Covers (EP), #43 Bryan & Katie Torwalt Kingdom Come, #57 Young Dro High Times, #66 Icon For Hire Icon For Hire, #67 Red Fang Whales And Leeches, #71 Starlito/Don Trip Step Brothers Two, #72 TLC 20, #73 Death Angel The Dream Calls For Blood, #89 DJ Skee presents The Game OKE (Deluxe Edition), #97 Toad The Wet Sprocket New Constellation, #101 Rob Bailey & The Hustle Standard Beast, #102 Jerry Garcia Band Garcia Live: Volume Three: Legion Of Mary: December 14-15, 1974 Northwest Tour, #114 Cults Static, #129 Will Hoge Never Give In, #133 Kevin Devine Bubblegum, #136 Anberlin Devotion, #143 Kevin Devine Bulldozer, #146 Dayshell Dayshell, #150 Lucius Wildwoman, #156 Canon Mad Haven, #162 Feed Me Calamari Tuesday, #171 Arjona Metamorfosis: En Vivo, #175 Gary Numan Splinter (Songs From A Broken Mind), #188 Monster Magnet Last Patrol, #196 Diane Birch Speak A Little Louder, #197 Mannheim Streamroller with Members Of The Czech Philharmonic Orchestra Christmas Symphony II.

Notowanie z 24/10/2013 – top 40:

1. Pearl Jam Lightning Bolt (nowość)
2. Miley Cyrus Bangerz
3. Paul McCartney New (nowość)
4. Drake Nothing Was The Same
5. The Avett Brothers Magpie And The Dandelion (nowość)
6. Scotty McCreery See You Tonight (nowość)
7. Lorde Pure Heroine
8. Cher Closer To The Truth
9. Willie Nelson To All The Girls (nowość)
10. Head And The Heart Let’s Be Still (nowość)
11. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2
12. Luke Bryan Crash My Party
13. Gavin DeGraw Make A Move (nowość)
14. Pusha T My Name Is My Name
15. Trivium Vengeance Falls (nowość)
16. Chase Rice Ready Set Roll (EP) (nowość)
17. Natalie Grant Hurricane (nowość)
18. Cassadee Pope Frame By Frame
19. Panic! At The Disco Too Weird To Live, Too Rare To Die!
20. Imagine Dragons Night Visions
21. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
22. Korn The Paradigm Shift
23. Dom Kennedy Get Home Safely (nowość)
24. Mary J. Blige A Mary Christmas (nowość)
25. Fall Out Boy PAX-AM Days (EP) (nowość)
26. Bruno Mars Unorthodox Jukebox
27. Elton John The Diving Board
28. Robin Thicke Blurred Lines
29. Glee Cast The Quarterback (EP)
30. Kings Of Leon Mechanical Bull
31. John Legend Love In The Future
32. Kompilacja WOW Hits 2014
33. Avenged Sevenfold Hail To The King
34. Alan Jackson The Bluegrass Album
35. Jack Johnson From Here To Now To You
36. Timeflies Warning Signs (EP) (nowość)
37. Justin Moore Off The Beaten Path
38. Kompilacja Now 47
39. Prince Royce Soy El Mismo
40. Halestorm Reanimate 2.0: The Covers (EP) (nowość)

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Notice: Undefined variable: comment_num in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/comments.php on line 16
razy skomentowano
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796