Rubryki
1 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 23/01/14

Dodany przez | 28/01/2014
Informacje
 
 

Bruce Springsteen z jedenastym „numerem jeden” na The Billboard 200, a na liście singli nadal króluje Pitbull z Ke$hą.

The Billboard Hot 100

Trzeci tydzień na 1. miejscu amerykańskiej listy przebojów The Billboard Hot 100 spędza singiel Timber, czyli drugi w karierze amerykański „numer jeden” Pitbulla i trzeci Ke$hy. Piosenka ponownie jest najpopularniejszym utworem w USA, mimo że nie jest ani liderem rynku radiowego, ani najchętniej kupowanym plikiem muzycznym w USA, ani nawet najpopularniejszym tytułem w serwisach streamingowych lub subskrypcyjnych. Plasuje się jednak w górnych partiach każdej z list podsumowujących wymienione komponenty zestawienia o nazwie Hot 100.

Po 2 tygodniach spędzonych na 2. miejscu singiel Counting Stars grupy OneRepublic, mimo że po raz pierwszy zyskuje miano najpopularniejszego tytułu w amerykańskich stacjach radiowych, stając się dzięki temu pierwszym w karierze OneRepublic utworem notowanym na szczycie radiowej listy Radio Songs, osuwa się na głównej liście na miejsce 3. Było to jednak nieuniknione, biorąc pod uwagę rosnącą popularność trzeciego singla Katy Perry z albumu Prism – utworu Dark Horse z udziałem rapera Juicy’ego JDark Horse na Hot 100 awansuje z miejsca 4. na 2., sygnalizując, że kolejnym krokiem będzie szczyt listy, na którym Katy Perry umieściła wcześniej 8 swoich singli. Różnica w ogólnej liczbie punktów zgromadzonych w ciągu tygodnia przez Timber Dark Horse jest już bardzo niewielka.

Do top 10 wchodzi w końcu Lorde z singlem Team, który w poprzednim notowaniu plasował się na miejscu 11. Team awansuje na miejsce 8., podczas gdy utwór Royals, przewodzący listą przez 9 tygodni w ostatnim kwartale 2013 r., znajduje się 1 pozycję wyżej niż jego singlowy następca.

Swój pierwszy amerykański singiel pt. Pompeii brytyjska grupa Bastille wprowadza właśnie do amerykańskiego top 10. Utwór awansuje z miejsca 12. na 10. Pompeii w ostatnim tygodniu zyskało zarówno w amerykańskim airplayu, jak i sprzedaży cyfrowej i streamingu.

Ponownie znaczący skok zalicza na liście singiel Happy Pharrella Williamsa, który w poprzednim notowaniu przesunął się z miejsca 98. na 56., by w kolejnym tygodniu wskoczyć już do top 30, dokładnie na pozycję 25.

Najwyżej notowaną nowością na liście  jest wspólny utwór Shakiry Rihanny pt. Can’t Remember To Forget You. Piosenka debiutuje na miejscu 28. Dla Shakiry jest to najlepsza pozycja startowa w karierze. Do tej pory najwyżej debiutował jej singiel She Wolf (2009) – na miejscu 34. Aczkolwiek wydaje się, że po jej nowym tytule można było oczekiwać czegoś więcej. Piosenka znajduje na razie 82 tysiące nabywców (sprzedaż cyfrowa).

Pozostałe ważne informacje z amerykańskiej listy przebojów:

10 najlepiej sprzedających się cyfrowo singli w USA w tygodniu obejmowanym aktualnym notowaniem: #1 Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse – 261 tysięcy kopii (wzrost o 7% względem poprzedniego notowania), #2 A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something – 208 tysięcy kopii (spadek o 4%), #3 Pitbull feat. Ke$ha Timber – 202 tysiące kopii (spadek o 11%), #4 Aloe Blacc The Man – 165 tysięcy kopii (wzrost o 19%), #5 OneRepublic Counting Stars – 156 tysięcy kopii (spadek o 15%), #6 Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty – 148 tysięcy kopii (wzrost o 84%), #7 Eminem feat. Rihanna The Monster – 136 tysięcy kopii (spadek o 16%), #8 Lorde Team – 133 tysiące kopii (wzrost o 7%), #9 Passenger Let Her Go – 130 tysięcy kopii (spadek o 12%), #10 Bastille Pompeii – 129 tysięcy kopii (wzrost o 4%).

Póki co sprzedaż cyfrowa singli w USA jest w okresie od początku tego roku do aktualnego notowania niższa aż o 12% w stosunku do analogicznego przedziału czasowego roku 2013.

Najwięcej w sprzedaży cyfrowej względem poprzedniego tygodnia zyskuje utwór (Digital Sales Gainer): Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty.

Najpopularniejszy utwór w amerykańskim airplayu: OneRepublic Counting Stars (po raz pierwszy).

Najwięcej w amerykańskim airplayu względem poprzedniego notowania zyskuje utwór (Airplay Gainer): Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse (wzrost o 22% względem poprzedniego tygodnia) (po raz trzeci).

Najpopularniejszy tytuł w serwisach streamingowych: Beyoncé feat. Jay Z Drunk In Love.

Najwięcej w amerykańskim streamingu względem poprzedniego tygodnia zyskuje utwór: Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty. Dzięki temu, że Talk Dirty zyskuje w streamingu i sprzedaży cyfrowej, awansuje na Hot 100 z miejsca 29. na 15.

Najpopularniejszy tytuł w serwisach subskrypcyjnych (z muzyką na żądanie): Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse (po raz drugi).

W top 100 pojawia się 8 nowości: #28 Shakira feat. Rihanna Can’t Remember To Forget You, #82 Chris Brown feat. Lil Wayne & French Montana (or/& Too $hort) Loyal, #83 Rascal Flatts Rewind, #84 Blake Shelton Doin’ What She Likes, #93 Calvin Harris feat. Ayah Marar Thinking About You, #94 Cash Cash feat. Bebe Rexha Take Me Home, #95 Thomson Square Everything I Shouldn’t Be Thinking About, #99 Hillsong United Oceans (Where Feet May Fail).

Największy spadek: z #71 na #85 – Jason Derulo Marry Me.
Największy awans: z #95 na #55 – Eric Church Give Me Back My Hometown.
Najdłużej na liście: 73 tygodnie – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #41).

Notowanie z 23/01/2014 – top 40:

1. Pitbull feat. Ke$ha Timber
2. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse
3. OneRepublic Counting Stars
4. A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something
5. Eminem feat. Rihanna The Monster
6. Passenger Let Her Go
7. Lorde Royals
8. Lorde Team
9. One Direction Story Of My Life
10. Bastille Pompeii
11. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
12. Beyoncé feat. Jay Z Drunk In Love
13. Imagine Dragons Demons
14. Ellie Goulding Burn
15. Jason Derulo feat. 2 Chainz Talk Dirty
16. Katy Perry Roar
17. Aloe Blacc The Man
18. Miley Cyrus Wrecking Ball
19. Lady Gaga feat. R. Kelly Do What U Want
20. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
21. The Neighbourhood Sweater Weather
22. Zedd feat. Hayley Williams Stay The Night
23. Macklemore & Ryan Lewis feat. ScHoolboy Q & Hollis White Walls
24. Kid Ink feat. Chris Brown Show Me
25. Pharrell Williams Happy
26. Idina Menzel Let It Go
27. YG x Jeezy x Rich Homie Quan My Hitta
28. Shakira feat. Rihanna Can’t Remember To Forget You (nowość)
29. Mike WiLL Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23
30. Miley Cyrus Adore You
31. Sara Bareilles Brave
32. American Authors Best Day Of My Life
33. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
34. Luke Bryan Drink A Beer
35. John Newman Love Me Again
36. Capital Cities Safe And Sound
37. Avicii feat. Dan Tyminski Hey Brother
38. Cole Swindell Chillin’ It
39. David Nail Whatever She’s Got
40. Florida Georgia Line Stay

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Please enter the url to a YouTube video.

 

The Billboard 200

Po 2 tygodniach dominacji soundtracku do disneyowskiego filmowego hitu Frozen – Kraina Lodu 1. miejsce należy tym razem do nowego tytułu. Na szczycie debiutuje album High Hopes Bruce’a Springsteena, zakupiony w ciągu tygodnia w nakładzie rzędu 99 tysięcy kopii. Pod względem sprzedaży jest to zatem mało imponujący start. Do tej pory, licząc od 1991 r., gdy podawane są dokładne dane na temat tygodniowej sprzedaży albumów w USA, wszystkie albumy muzyka w tygodniu premiery znajdowały więcej niż 100 tysięcy nabywców. Rekordzistą na tym polu pozostaje album The Rising, który w 2002 r. startował z poziomu 525 tysięcy kopii sprzedanych na przestrzeni tygodnia.

Mimo nie najlepszej sprzedaży na starcie Bruce Springsteen ma powody do zadowolenia, ponieważ High Hopes staje się jego jedenastym w karierze „numerem jeden” na The Billboard 200, co plasuje go na 3. miejscu w rankingu artystów z największą liczbą albumów notowanych na 1. miejscu listy. Więcej swoich tytułów na szczycie The Billboard 200 umieszczali jedynie: The Beatles (19 „numerów jeden”) i Jay Z (13 „numerów jeden”).

Na tym osiągnięcia Bruce’a Springsteena się nie kończą. Gdy bowiem w 2012 r. na 1. miejsce wkraczał jego album The Wrecking Ball, Springsteen stał się dzięki temu pierwszym artystą w historii listy, który na 1. miejscu albumowego zestawienia meldował się w latach 80., w latach 90. oraz w pierwszej i drugiej dekadzie XXI wieku. Mamy rok 2014 i jak dotąd nikt inny tego osiągnięcia nie powtórzył, za to Bruce dorzucił na swoje konto kolejny „numer jeden” w trwającej obecnie dekadzie. Uprzedzając pytania – Madonna, mimo albumowych sukcesów w USA, w latach 90. nie zdołała żadnego ze swoich albumów umieścić na 1. miejscu The Billboard 200 (zatrzymując się najczęściej na miejscu 2.), aczkolwiek czyniła to w dekadzie wcześniejszej oraz w 2 dekadach XXI wieku.

37 tysięcy kopii albumu High Hopes zakupiono za pośrednictwem sklepów internetowych (chodzi o sprzedaż albumu poprzez zamówienie jego fizycznej wersji za pośrednictwem internetu, nie zaś o sprzedaż cyfrową albumu). Jest to najwyższy tygodniowy nakład albumu sprzedawanego w wersji fizycznej za pośrednictwem sklepów internetowych od maja 2013 r., gdy w jednym z tygodni 38 tysięcy razy przez internetowych sprzedawców zdecydowano się nabyć album Random Access Memories Daft Punk.

Pomimo delikatnego wzrostu sprzedaży lider sprzed tygodnia, album z muzyką z filmu animowanego Disneya pt. Frozen – Kraina Lodu, traci prowadzenie na liście, osuwając się na miejsce 2. Przed tygodniem wydawnictwo to zyskało miano dopiero drugiego (po Królu Lwiesoundtracku do filmu animowanego, który na 1. miejscu spędził więcej niż 1 tydzień. Nakład ścieżki dźwiękowej do Frozen – Krainy Lodu za ostatni tydzień wynosi 87 tysięcy kopii, podczas gdy tydzień wcześniej było to 86 tysięcy kopii. Wspomniany tytuł jest ponadto pierwszym soundtrackiem od maja 2009 r., który na jednej z 2 najwyższych pozycji zestawienia spędza co najmniej 3 tygodnie (tj. od czasu, gdy soundtrack do filmu Hannah Montana: The Movie przebywał w top 2 przez 7 tygodni, choć nie był to wynik uzyskany przy jednym podejściu).

Na miejscu 3. debiutuje kompilacja Kidz Bop 25, notując sprzedaż w granicach 76 tysięcy kopii. Jest to osiemnasty tytuł z serii Kidz Bop notowany w pierwszej dziesiątce The Billboard 200. Poprzednia regularna część tego cyklu również startowała od miejsca 3., legitymując się jednak nieco niższą sprzedażą – 62 tysiące kopii.

Na miejscu 5. debiutuje połowa duetu Sugarland, Jennifer Nettles, z albumem That Girl, a sprawia to sprzedaż rzędu 54 tysięcy kopii w ciągu tygodnia. Wcześniej wokalistka jako członkini duetu Sugarland umieszczała na 1. miejscu The Billboard 200 3 różne tytuły, z czego ostatni w 2010 r. Z kolei od miejsca 6. pobyt na liście zaczyna album Fading West grupy Switchfoot – nakład: 39 tysięcy kopii. Jest to trzeci album Switchfoot plasujący się w top 10, choć nie ten najwyżej notowany.

Najwyżej notowana nowość sprzed tygodnia, album rapera o pseudonimie Kid Ink pt. My Own Lane, z miejsca 3. spada na miejsce 21. Z kolei debiutujący przed tygodniem na średnio zadowalającym miejscu 24. John Newman z albumem Tribute idzie w dół, zatrzymując się dopiero na miejscu 110.

Sprzedaż pozostałych albumów z top 10: #4 Beyoncé Beyoncé – 61 tysięcy kopii (spadek z miejsca 2.), #7 Lorde Pure Heroine – 31 tysięcy kopii (spadek z miejsca 5.), #8 Eminem The Marshall Mathers LP 2 – 29 tysięcy kopii (spadek z miejsca 4.), #9 Katy Perry Prism – 22 tysiące kopii (spadek z miejsca 7.), #10 Imagine Dragons Night Visions – 20 tysięcy kopii (spadek z miejsca 9., mimo wzrostu sprzedaży o 17%).

Notowanie z 23/01/2014 – top 40:

1. Bruce Springsteen High Hopes (nowość)
2. Soundtrack Frozen – Kraina Lodu
3. Kompilacja Kidz Bop 25 (nowość)
4. Beyoncé Beyoncé
5. Jennifer Nettles That Girl (nowość)
6. Switchfoot Fading West (nowość)
7. Lorde Pure Heroine
8. Eminem The Marshall Mathers LP 2
9. Katy Perry Prism
10. Imagine Dragons Night Visions
11. Rosanne Cash The River & The Thread (nowość)
12. Bastille Bad Blood
13. One Direction Midnight Memories
14. Jon Pardi Write You A Song (nowość)
15. Miley Cyrus Bangerz
16. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
17. R. Kelly Black Panties
18. Drake Nothing Was The Same
19. Luke Bryan Crash My Party
20. Soundtrack Inside Llewyn Davis
21. Kid Ink My Own Lane
22. Sharon Jones And The Dap-Kings Give The People What They Want (nowość)
23. Elevation Worship Only King Forever (nowość)
24. Macklemore & Ryan Lewis The Heist
25. Kompilacja Now 48
26. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2
27. Bruno Mars Unorthodox Jukebox
28. Garth Brooks Blame It All On My Roots: Five Decades Of Influences
29. OneRepublic Native
30. Childish Gambino Because The Internet
31. Arctic Monkeys AM
32. Passenger All The Little Lights
33. Cody Johnson Cowboy Like Me (nowość)
34. Jhene Aiko Sail Out (EP)
35. Lady Gaga ARTPOP
36. Cher Closer To The Truth (powrót do top 200)
37. Billie Joe + Norah Foreverly
38. Lana Del Rey Born To Die
39. Lucinda Williams Lucinda Williams (nowość)
40. Home Free Crazy Life (nowość)

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.

Please enter the url to a YouTube video.