Rubryki
0 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 19/12/13

Dodany przez | 25/12/2013
Informacje
 
 

The Monster broni pozycji lidera wśród singli, a wydany bez zapowiedzi piąty solowy album Beyoncé zalicza najlepsze w tym roku otwarcie spośród kobiecych wydawnictw, zapewniając wokalistce piąty z kolei debiut na szczycie The Billboard 200.

The Billboard Hot 100

Drugi tydzień na szczycie amerykańskiej listy przebojów magazynu Billboard spędza utwór The Monster Eminema Rihanny. Piosenka w poprzednim notowaniu wdrapała się na 1. miejsce z miejsca 2., stając się trzynastym „numerem jeden” na The Billboard Hot 100 w karierze Rihanny, a piątym w karierze Eminema. Jest to drugi ich wspólny „numer jeden” na liście po Love The Way You Lie (2010).

Pozostałe ważne informacje z amerykańskiej listy przebojów:

10 najlepiej sprzedających się cyfrowo singli w USA w tygodniu obejmowanym aktualnym notowaniem: #1 A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something – 233 tysiące kopii (wzrost sprzedaży o 41%), #2 Pitbull feat. Ke$ha Timber – 187 tysięcy kopii (spadek o 3%), #3 Eminem feat. Rihanna The Monster – 175 tysięcy kopii (spadek o 6%), #4 OneRepublic Counting Stars – 145 tysięcy kopii (spadek o mniej niż 1%), #5 Passenger Let Her Go – 118 tysięcy kopii (wzrost o 11%), #6 One Direction Story Of My Life – 108 tysięcy kopii (spadek o 1%), #7 Lorde Royals – 98 tysięcy kopii (spadek o 9%), #8 Imagine Dragons Demons – 90 tysięcy kopii (spadek o 4%), #9 Ellie Goulding Burn – 84 tysiące kopii (wzrost o 27%), #10 Justin Bieber feat. Chance The Rapper Confident – 77 tysięcy kopii (nowość).

Najwięcej w sprzedaży cyfrowej względem poprzedniego tygodnia zyskuje utwór (Digital Sailes Gainer): A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something. Piosenka notowana jest obecne na miejscu 4. listy Hot 100 po awansie z miejsca 8.

Najpopularniejszy utwór w amerykańskim airplayu: Eminem feat. Rihanna The Monster (po raz drugi).

Najwięcej w amerykańskim airplayu względem poprzedniego notowania zyskuje utwór (Airplay Gainer): Pitbull feat. Ke$ha Timber (wzrost o 19% względem poprzedniego tygodnia).

Najpopularniejszy tytuł w serwisach streamingowych: Miley Cyrus Wrecking Ball (po raz jedenasty).

Najwięcej w amerykańskim streamingu względem poprzedniego tygodnia zyskuje utwór: A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something.

Najpopularniejszy tytuł w serwisach subskrypcyjnych (z muzyką na żądanie): Eminem feat. Rihanna The Monster (po raz piąty).

W top 100 pojawia się 8 nowości: #41 Justin Bieber feat. Chance The Rapper Confident, #55 Rebecca Black & Dave Days Saturday, #64 Tessanne Chin Bridge Over Troubled Water, #75 Lea Michele Cannonball, #85 Aloe Blacc The Man, #87 Jacquie Lee Angel, #89 R. Kelly feat. 2 Chainz My Story, #99 Childish Gambino V. 3005.

Największy spadek: z #13 na #51 – Pentatonix Little Drummer Boy.
Największy awans: z #64 na #35 – American Authors Best Day Of My Life.
Najdłużej na liście: 68 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #30).

Notowanie z 19/12/2013 – top 40:

1. Eminem feat. Rihanna The Monster
2. Pitbull feat. Ke$ha Timber 
3. OneRepublic Counting Stars
4. A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something
5. Lorde Royals
6. Imagine Dragons Demons
7. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
8. Miley Cyrus Wrecking Ball
9. Passenger Let Her Go
10. One Direction Story Of My Life
11. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
12. Katy Perry Roar
13. Ellie Goulding Burn
14. The Neighbourhood Sweater Weather
15. Macklemore & Ryan Lewis feat. ScHoolboy Q & Hollis White Walls
16. Lady Gaga feat. R. Kelly Do What U Want 
17. Katy Perry Unconditionally
18. Mike WiLL Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23
19. Zedd feat. Hayley Williams Stay The Night 
20. Lady Gaga Applause
21. YG x Jeezy x Rich Homie Quan My Hitta
22. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse
23. Lorde Team
24. Bastille Pompeii
25. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
26. Jason Derulo Marry Me
27. Mariah Carey All I Want For Christmas Is You
28. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
29. Florida Georgia Line Stay
30. Imagine Dragons Radioactive
31. Chris Brown feat. Nicki Minaj Love More
32. Sevyn Streeter feat. Chris Brown It Won’t Stop
33. Sara Bareilles Brave
34. Eminem Rap God
35. American Authors Best Day Of My Life
36. Parmalee Carolina
37. Luke Bryan Drink A Beer
38. AWOLNATION Sail
39. Kid Ink feat. Chris Brown Show Me
40. Drake feat. 2 Chainz & Big Sean All Me

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Szczyt amerykańskiego zestawienia sprzedaży albumów należy obecnie do Beyoncé, która zrobiła wszystkim niespodziankę, wypuszczając swój album Beyoncé bez ogłaszania daty jego premiery. Wypada jednak podkreślić, iż:

– aktualne notowanie The Billboard 200 obejmuje okres od poniedziałku 9 grudnia br. do niedzieli 15 grudnia br., podczas gdy album Beyoncé dostępny był w sprzedaży dopiero od piątku 13 grudnia br.; wokalistce wystarczyły zatem 3 dni, by objąć prowadzenie (i jej album prowadzi na liście zdecydowanie);

– album Beyoncé znajdował się jedynie w asortymencie internetowego sklepu iTunes, co oznacza, że kupujący mogli zaopatrzyć się wyłącznie w cyfrową jego wersję.

Marketingowy chwyt zastosowany przez Beyoncé zapewnił jej w tygodniu obejętym aktualnym notowaniem sprzedaż w granicach 617 tysięcy kopii. Jest to najlepszy tygodniowy (choć, przypominam, w rzeczywistości 3-dniowy) wynik sprzedaży albumu w solowej karierze Beyoncé. Do tej pory najlepszy tygodniowy wynik sprzedaży należał w jej przypadku do albumu B’Day, który w tygodniu premiery zakupiono w nakładzie 541 tysięcy kopii.

Beyoncé przy okazji bije inny rekord, stając się pierwszą wokalistką w historii zestawienia The Billboard 200, której 5 pierwszych studyjnych albumów dotarło na szczyt tej listy. Wcześniej wokalistka umieściła na 1. miejscu albumy: Dangerously In Love (2003), B’Day (2006), I Am… Sasha Fierce (2008) i 4 (2011). Beyoncé jest tym samym również pierwszą wokalistką, której 5 pierwszych studyjnych albumów zadebiutowało na miejscu 1. The Billboard 200. Spośród solistów jedynie raper DMX trafił na szczyt z 5 swoimi pierwszymi albumami (dodatkowo każdy z nich na 1. miejscu zadebiutował), a spośród zespołów jedynie działająca na przełomie lat 50. i 60. XX w. folkowa grupa The Kingston Trio dotarła na szczyt The Billboard 200 z 5 swoimi pierwszymi albumami.

Sprzedaż rzędu 617 tysięcy kopii to w tym roku zdecydowanie najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży albumu spośród wydawnictw nagranych przez kobiety. Ponadto jest to czwarty najwyższy tygodniowy wynik sprzedaży albumu w tym roku (czyli już bez rozróżnienia na płeć czy konfigurację osobową) po rezultatach albumów: Justina Timberlake’a (The 20/20 Experience), Eminema (The Marshall Mathers LP 2) i Drake’a (Nothing Was The Same).

Zgodnie z informacjami pochodzącymi z iTunes Store, żaden inny album w historii amerykańskiego iTunes nie cieszył się w ciągu tygodnia (a ten w przypadku albumu Beyoncé ograniczał się jedynie do 3 dni) tak dużym zainteresowaniem. 617 tysięcy kopii tego albumu sprzedanych wyłącznie cyfrowo to drugi najwyższy tygodniowy wynik cyfrowej sprzedaży w historii amerykańskiego rynku sprzedaży cyfrowej albumów. Pierwsza na tym polu pozostaje Lady Gaga z Born This Way zakupionym w tygodniu premiery (w maju 2011 r.) w nakładzie 662 tysięcy kopii.

Do tej pory tylko 1 album zdołał dotrzeć na szczyt The Billboard 200, bazując wyłącznie na sprzedaży cyfrowej – a zdarzyło się to w styczniu 2010 r. charytatywnemu wydawnictwu Hope For Haiti Now, które zadebiutowało na 1. miejscu dzięki jedynie 2-dniowej sprzedaży w granicach 171 tysięcy kopii (album pozostał na miejscu 1. w kolejnym tygodniu).

W konsekwencji z miejsca 1. spada Garth Brooks z boxem Blame It All On My Roots: Five Decades of Influences, z którym trafił na szczyt tydzień wcześniej. Wielopłytowe wydawnictwo opuszcza 1. miejsce, mimo że w nowym tygodniu znalazło więcej nabywców niż poprzednio – wtedy było ich 146 tysięcy, obecnie: 172 tysiące. To wydawnictwo również zakupić można tylko w jednej sieci sklepów. Tym samym po raz pierwszy w historii 2 najwyższe pozycje na liście zajmują albumy rozprowadzane tylko przez jednego sprzedawcę detalicznego (przy czym nie jest to ten sam dostawca w przypadku Beyoncé i w przypadku Gartha Brooksa). Co ciekawe, podczas gdy album Beyoncé dostępny był jedynie cyfrowo (co uległo zmianie w tygodniu objętym następnym notowaniem), wydawnictwo Brooksa zakupić można jedynie w wersji fizycznej.

Sprzedaż pozostałych albumów z top 10 wynosi: #3 Kelly Clarkson Wrapped In Red – 136 tysięcy kopii (wzrost sprzedaży o 21%), #4 R. Kelly Black Panties – 133 tysięcy kopii (nowość, jest to piętnasty album R. Kelly’ego notowany w top 10, a jego poprzedni album pt. Write Me Back z 2012 r. zadebiutował na miejscu 5.), #5 The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas – 108 tysięcy kopii (wzrost o 3%), #6 One Direction Midnight Memories – 123 tysiące kopii (wzrost o 5%), #7 Childish Gambino Because The Internet – 96 tysięcy kopii (nowość, jego debiutancki album pt. Camp zadebiutował w 2011 r. na miejscu 11., sprzedając się wówczas w nakładzie 52 tysięcy kopii), #8 Eminem The Marshall Mathers LP 2 – 83 tysiące kopii (spadek o mniej niż 1%), #9 Katy Perry Prism – 59 tysięcy kopii (wzrost o 15%), #10 Soundtrack Frozen – 56 tysięcy kopii (wzrost o 10%, jest to pierwsza od 2006 r. ścieżka dźwiękowa do animowanego filmu notowana w top 10, tj. od soundtracku do filmu Auta, ponadto jest to dopiero dziesiąty soundtrack do filmu animowanego, a szósty z wytwórni Disney, notowany w top 10 listy).

W poprzednim notowaniu album Britney Jean Britney Spears, debiutując na miejscu 4. z nakładem wynoszącym ok. 107 tysięcy kopii, zyskał niechlubne miano najniżej notowanego studyjnego albumu Britney Spears w USA (6 jej albumów debiutowało na miejscu 1., a 1 na miejscu 2.). Ponadto Britney Jean legitymowało się najniższą sprzedażą w pierwszym tygodniu na liście spośród wszystkich studyjnych albumów Spears. W kolejnym tygodniu rzeczone wydawnictwo do listy swoich wątpliwych osiągnięć dopisuje kolejne. Jest to bowiem pierwszy studyjny album Britney Spears, który spędza w top 10 albumowego zestawienia tylko 1 tydzieńBritney Jean zalicza spadek na miejsce 22. Wydaje się, że ten tytuł trzeba niestety spisać już na straty…

W top 200 pojawia się tylko 14 nowości: #1 Beyoncé Beyoncé#4 R. Kelly Black Panties, #7 Childish Gambino Beacuse The Internet, #25 Zac Brown Band The Grohl Sessions: Vol. I (EP), #28 Neil Young Live At The Cellar Door, #34 Soundtrack Nashville: The Music Of Nashville: Season 2, Volume 1, #39 Soundtrack The Hobbit: The Desolation Of Smaug, #46 Parmalee Feels Like Carolina, #63 Clyde Bawden & Jason Barney Glenn Beck Presents: Believe Again, #136 E-40 The Block Brochure: Welcome To The Soil 4, #140 E-40 The Block Brochure: Welcome To The Soil 5, #151 E-40 The Block Brochure: Welcome To The Soil 6, #190 Ellie Goulding iTunes Session (EP), #193 Neil Diamond Classic Christmas Album.

Notowanie z 19/12/2013 – top 40:

1. Beyoncé Beyoncé (nowość) 
2. Garth Brooks Blame It All On My Roots: Five Decades Of Influences
3. Kelly Clarkson Wrapped In Red
4. R. Kelly Black Panties (nowość)
5. One Direction Midnight Memories
6. The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas
7. Childish Gambino Because The Internet (nowość)
8. Eminem The Marshall Mathers LP 2
9. Katy Perry Prism
10. Soundtrack Frozen
11. Mary J. Blige A Mary Christmas
12. Kompilacja Now 48
13. Michael Bublé Christmas
14. Luke Bryan Crash My Party
15. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times 
16. Lorde Pure Heroine
17. Susan Boyle Home For Christmas
18. Lady Gaga ARTPOP
19. Imagine Dragons Night Visions
20. Miley Cyrus Bangerz
21. The Piano Guys Family Christmas
22. Britney Spears Britney Jean
23. Soundtrack The Sound Of Music: Music From The NBC Television Event
24. Drake Nothing Was The Same
25. Zac Brown Band The Grohl Sessions: Vol. I (EP) (nowość)
26. Pentatonix PTXmas (EP)
27. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of  2
28. Neil Young Live At The Cellar Door (nowość)
29. Mannheim Steamroller/Czech Philharmonic Orchestra Christmas Symphony II
30. Vince Guaraldi Trio A Charlie Brown Christmas (Soundtrack)
31. Kompilacja WOW Hits 2014
32. Blake Shelton Based On A True Story…
33. Josh Groban Noel
34. Soundtrack Nashville: The Music Of Nashville: Season 2, Volume 1 (nowość)
35. Blake Shelton Cheers, It’s Christmas
36. Soundtrack The Hunger Games: Catching Fire
37. Taylor Swift Red
38. Céline Dion Loved Me Back To Life
39. Soundtrack The Hobbit: The Desolation Of Smaug (nowość)
40. Kompilacja NOW Christmas

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.