Rubryki
2 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 14/11/13

Dodany przez | 18/11/2013
Informacje
 
 

Singiel Lorde nadal nie do ruszenia, tymczasem album Eminema generuje drugie najlepsze w tym roku otwarcie.

The Billboard Hot 100

Lorde ani myśli ustępować miejsca starszym i bardziej doświadczonym od siebie, dzięki czemu jej singiel Royals wiedzie prym na singlowej liście magazynu Billboard siódmy tydzień z rzędu. W sprzedaży cyfrowej Royals dorzuca do swojego dotychczasowego wyniku kolejne 186 tysięcy kopii (drugi najlepszy wynik sprzedażowy w aktualnym notowaniu), podczas gdy tydzień wcześniej singiel ten zakupiono legalnie 196 tysięcy razy. Przebój Lorde jest za to liderem w serwisach subskrypcyjnych (z muzyką na żądanie). Ponadto po raz czwarty jest utworem, na który natknęło się w ciągu tygodnia najwięcej słuchaczy amerykańskich stacji radiowych (lider rynku radiowego), choć pod tym względem notuje delikatny spadek względem poprzedniego tygodnia.

Najchętniej kupowanym w sieci singlem jest w tym momencie utwór Say Something duetu A Great Big World oraz Christiny Aguilery. W jego pierwotnej wersji Christina Aguilera się nie pojawiała. Po tym jednak, jak nową wersję Say Something duet A Great Big World wykonał wraz z wokalistką podczas show The Voice, gdzie Aguilera jest trenerką, plik muzyczny z tym utworem stał się hitem sprzedaży w USA. Piosenka notuje wzrost sprzedaży aż o 1761%, znajdując 189 tysięcy nabywców w ciągu tygodnia, gdzie 86% tego wyniku stanowi sprzedaż wersji z wokalem Aguilery. Say Something debiutuje na 16. miejscu The Billboard Hot 100.

Po debiucie na miejscu 3. przed tygodniem singiel The Monster Eminema i Rihanny przybliża się o 1 pozycję do szczytu zestawienia, o które powalczy jeszcze w kolejnych notowaniach. W tygodniu premiery The Monster pobrano legalnie z sieci 373 tysiące razy. Drugi tydzień przynosi co prawda ogromny spadek sprzedaży – do poziomu 150 tysięcy kopii, z tym że należy zaznaczyć, że osoby, które wcześniej zakupiły piosenkę, miały możliwość dopłacenia do reszty albumu rapera, a wtedy Billboard odliczał każdą taką kopię pliku z utworem od jego wyniku sprzedażowego.

Za to The Monster notuje największy wzrost popularności w amerykańskim airplayu, otrzymując tytuł Airplay Gainer (wzrost aż o 56%). Dodatkowo aż o 235% rośnie popularność piosenki w serwisach subskrypcyjnych, a o 115% w serwisach streamingowych. Tym sposobem pod względem całkowitej liczby punktów uzyskanych w sprzedaży, airplayu, streamingu i subskrypcji The Monster poprawia swój wynik punktowy sprzed tygodnia i zmniejsza dystans do najpopularniejszego obecnie w Stanach utworu, Royals, który w stosunku do poprzedniego tygodnia nieco w punktach traci.

Najpopularniejszym tytułem w serwisach streamingowych nie jest już Wrecking Ball Miley Cyrus. W ostatnim tygodniu najczęściej wybierano w takich serwisach utwór Dope Lady Gagi, którego sukces jest konsekwencją jego wykonania przez Lady Gagę podczas YouTube Music Awards. Dope debiutuje na 8. miejscu listy Hot 100, stając się drugim utworem Lady Gagi pochodzącym z albumu ARTPOP, który swój pobyt na liście rozpoczyna od miejsca w czołowej dziesiątce. W notowaniu z dnia 22 sierpnia br. na miejscu 6. zameldował się singiel Applause, któremu udaje się obronić 10. miejsce sprzed tygodnia, co oznacza, iż ta piosenka cały swój 13-tygodniowy pobyt na liście spędziła w top 10 (maksymalna pozycja: #4).

W ciągu tygodnia Dope legalnie pobrano z sieci 60 tysięcy razy. Piosenka jest trzynastym utworem Lady Gagi, który dociera do amerykańskiego top 10. Pierwszym takim tytułem sygnowanym pseudonimem wokalistki było Just Dance, które do pierwszej dziesiątki wkroczyło 4 lata i 11 miesięcy temu. Od tamtego notowania tylko Rihanna zdołała umieścić w top 10 więcej swoich utworów – 16. Natomiast 13 piosenek w top 10, czyli tyle samo, co Lady Gaga, od tamtego notowania umieścił Drake. Z kolei singiel Do What U Want nagrany przez Lady Gagę z R. Kellym obecnie notowany jest na miejscu 48. po awansie z miejsca 58.

Wrecking Ball Miley Cyrus znajduje tym razem 121 tysięcy nabywców (sprzedaż cyfrowa), a w zestawieniu osuwa się z miejsca 2. na 3.

Eminem miał w poprzednim notowaniu 4 piosenki mieszczące się w czołowej dwudziestce, co w historii listy przytrafiło się wcześniej jedynie piątce innych artystów (przy czym The Beatles mieli w jednym czasie aż 6 swoich piosenek notowanych w top 20). W bieżącym notowaniu Eminem nie ma już 4 piosenek w top 20. W tych rejonach listy uchowały się 3 jego utworu, a Survival osuwa się na miejsce 31.

Po debiucie na miejscu 6. dzięki sprzedaży cyfrowej rzędu 305 tysięcy kopii singiel Story Of My Life boysbandu One Direction spada na miejsce 11. Do top 10 zbliża się za to Passenger z Let Her Go, które notowane jest obecnie na miejscu 12.

Największy wzrost sprzedaży cyfrowej dotyka tym razem singiel Red Taylor Swift, który na Hot 100 awansuje z miejsca 76. na 32. Za to w streamingu najbardziej wzrastają notowania utworu Rap God Eminema.

W top 100 pojawia się 9 nowości: #8 Lady Gaga Dope, #16 A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something, #53 Justin Bieber Bad Day, #72 James Wolpert A Case Of You, #76 Britney Spears Perfume, #79 Luke Bryan Drink A Beer, #87 Lady Antebellum Compass, #91 Hunter Hayes feat. Jason Mraz Everybody’s Got Somebody But Me, #99 Eminem feat. Sia Beautiful Pain.

Największy spadek: z #29 na #54 – Ylvis The Fox.
Największy awans: z #95 na #51 – Eric Church The Outsiders.
Najdłużej na liście: 63 tygodnie – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #23).

Notowanie z 14/11/2013 – top 40:

1. Lorde Royals
2. Eminem feat. Rihanna The Monster
3. Miley Cyrus Wrecking Ball
4. Katy Perry Roar
5. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
6. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
7. OneRepublic Counting Stars
8. Lady Gaga Dope (nowość)
9. Imagine Dragons Demons
10. Lady Gaga Applause
11. One Direction Story Of My Life
12. Passenger Let Her Go
13. Eminem Rap God
14. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
15. Pitbull feat. Ke$ha Timber
16. A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something (nowość)
17. Mike WiLL Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23
18. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
19. Eminem Berzerk
20. Capital Cities Safe And Sound
21. Katy Perry Unconditionally
22. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness
23. Imagine Dragons Radioactive
24. YG x Jeezy x Rich Homie Quan My Hitta
25. Paramore Still Into You
26. Keith Urban & Miranda Lambert We Were Us
27. Chris Brown feat. Nicki Minaj Love More
28. Blake Shelton Mine Would Be You 
29. The Neighbourhood Sweater Weather
30. Luke Bryan That’s My Kind Of Night
31. Eminem Survival
32. Taylor Swift Red
33. Selena Gomez Slow Down
34. Zedd feat. Hayley Williams Stay The Night
35. AWOLNATION Sail
36. Jason Derulo Marry Me
37. Sara Bareilles Brave
38. Miley Cyrus We Can’t Stop
39. Macklemore & Ryan Lewis feat. ScHoolboy Q & Hollis White Walls
40. Bruno Mars Gorilla

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Z miejsca 1. na miejsce 9. osuwają się Kanadyjczycy z Arcade Fire, których czwarty longplay pt. Reflektor tydzień wcześniej zameldował się na szczycie dzięki 140-tysięcznemu nakładowi. Sprzedaż tego tytułu w drugim tygodniu maleje o 77% do poziomu 31 tysięcy kopii.

Z miejsca 3. na 6. spada świąteczne wydawnictwo Kelly Clarkson pt. Wrapped In Red, znajdując tym razem 43 tysiące nabywców, podczas gdy tydzień wcześniej było ich 70 tysięcy. A z miejsca 4. na 3. awansuje inny świąteczny album, Duck The Halls: A Robertson Family Christmas The Robertsons, zwiększając sprzedaż z pierwszego tygodnia, wynoszącą wówczas 69 tysięcy kopii, do poziomu 73 tysięcy kopii. Tymczasem z miejsca 2. na 4. przesuwa się Katy Perry z albumem Prism, który 2 tygodnie wcześniej zadebiutował na szczycie listy. Album Perry w trzecim tygodniu obecności w sprzedaży rozchodzi się w nakładzie 61 tysięcy kopii. W pierwszych 2 tygodniach Prism zakupiono w sile: 286 tysięcy kopii (1. tydzień) i 92 tysiące kopii (2. tydzień).

Bohaterem notowania jest pewien raper…

Pewne było, iż nowe wydawnictwo Eminema wygeneruje na starcie ogromną sprzedaż. Album The Marshall Mathers LP 2 nie zdołał jednak przegonić powrotnego albumu Justina Timberlake’aThe 20/20 Experience. Album Eminema znajduje w tygodniu premiery aż 792 tysiące nabywców, co stanowi drugi najlepszy tygodniowy wynik sprzedaży albumu w tym roku. Album Timberlake’a startował z poziomu 968 tysięcy kopii. Sporo zatem Eminemowi zabrakło, by przebić ten rezultat. Eminem poprawia za to wynik sprzedaży swojego poprzedniego albumu, Recovery, który w 2010 r. zadebiutował na miejscu 1. ze sprzedażą rzędu 741 tysięcy kopii, a także wydanego w 2009 r. Relapse – zakupionego w pierwszym tygodniu przez 609 tysięcy osób. Rekordem rapera jest jednak otwarcie albumu The Marshall Mathers LP z 2000 r., które wyniosło aż 1,76 miliona kopii!

Trzecie jak dotąd, po albumach Justina i Eminema, najlepsze w tym roku otwarcie zanotował Drake z albumem Nothing Was The Same – 658 tysięcy kopii.

The Marshall Mathers LP 2 rozchodzi się w ciągu pierwszego tygodnia w większym nakładzie niż albumy z miejsc od 2. do 32. razem wzięte! Album Eminema zalicza ponadto najlepsze otwarcie hiphopowego wydawnictwa od września 2011 r., gdy album Lil Wayne’a pt. Tha Carter IV wygenerował tygodniową sprzedaż w granicach 964 tysięcy kopii. W ostatnim pięcioleciu większy tygodniowy nakład od The Marshall Mathers LP 2 zanotowało tylko 5 tytułów. Oprócz wymienionych albumów Justina Timberlake’a i Lil Wayne’a były to 3 kobiece wydawnictwa – wszystkie przekroczyły 1-milionowy nakład w pierwszych 7 dniach sprzedaży, tj. Taylor Swift Red – 1,208 mln (2012), Lady Gaga Born This Way – 1,108 mln (2011) i Taylor Swift Speak Now – 1,047 (2010).

Dodatkowo do listy osiągnięć Eminema należy dopisać to, iż jest to jego siódme z kolei wydawnictwo debiutujące na miejscu 1. The Billboard 200, licząc kompilację Curtain Call: The Hits (2005). Pierwszym albumem rapera, który dotarł do 1. pozycji, było The Marshall Mathers LP (2000).

Za plecami Eminema (#2) pojawia się Céline Dion z albumem Loved Me Back To Life zakupionym przez 77 tysięcy osób. Ostatnim albumem Dion, który dotarł równie wysoko, było One Heart sprzed 10 lat, przy czym rzeczone wydawnictwo zanotowało w tamtym czasie zdecydowanie wyższą tygodniową sprzedaż, która we współczesnych realiach rzadko kiedy przytrafia się albumom nawet z miejsca 1. – niespełna 432 tysiące kopii.

77 tysięcy kopii w tygodniu premiery nowego albumu Céline Dion to najsłabsze otwarcie jej anglojęzycznego albumu od 20 lat. Poprzedni studyjny anglojęzyczny album Dion, Taking Chances (2007), zadebiutował na miejscu 3., sprzedając się w nakładzie 240 tysięcy kopii w pierwszym tygodniu. Do tej pory wokalistka na 1. miejscu listy umieściła 3 swoje wydawnictwa: Falling Into You (1996), Let’s Talk About Love (1997) i A New Day Has Come (2002).

Na miejscu 5. debiutuje piąty album innej Kanadyjki, Avril Lavigne, zatytułowany po prostu Avril Lavigne, rozchodząc się w tygodniu premiery w nakładzie 44 tysięcy kopii. 4 wcześniejsze albumy Lavigne dotarły na The Billboard 200 odpowiednio do miejsca: 2. – Let Go (2002), 1. – Under My Skin (2004), 1. – The Best Damn Thing (2007) i 4. – Goodbye Lullaby (2011). Debiutujące na miejscu 4. Goodbye Lullaby w pierwszym tygodniu znalazło prawie 2 razy więcej nabywców niż w analogicznym czasie album o tytule Avril Lavigne – 87 tysięcy. Z kolei pierwszy album Lavigne przygodę z listą zaczął od miejsca 8. i tygodniowej sprzedaży na poziomie 62 tysięcy kopii, aby z czasem poprawić swoje notowania, zwiększając sprzedaż i awansując na liście. 44 tysiące kopii w tygodniu premiery albumu Avril Lavigne jest zatem najsłabszym otwarciem w karierze wokalistki.

Pierwszy wydany na rynku amerykańskim długogrający album boysbandu The Wanted, Word Of Mouth, debiutuje na miejscu 17. Lepiej poradziła sobie wydana w 2012 r. EP-ka zespołu pt. The Wanted (EP), która zadebiutowała na miejscu 7., sprzedając się wówczas w nakładzie rzędu 34 tysiące kopii. Ameryka nie okazała zatem wyspiarskiemu boysbandowi zbyt wiele miłości, mimo jego apelu w postaci singla Show Me Love (America)

Wyraźna tendencja spadkowa dotyka Jamesa Blunta, którego każdy kolejny album cieszy się w USA mniejszym zainteresowaniem niż ten wcześniejszy. Moon Landing pojawia się na miejscu 20., podczas gdy Some Kind Of Trouble (2010) startowało od miejsca 11., a All The Lost Souls (2007) od miejsca 7. Największym sukcesem Blunta jest zatem pozycja jego debiutanckiego albumu, Back To Bedlam, który dotarł w USA do miejsca 2.

Słabszy start niż w przypadku poprzedniego albumu zalicza również M.I.A. Jej Matangi debiutuje na miejscu 23., sprzedając się w nakładzie 15 tysięcy kopii, a Maya sprzed 3 lat startowała od miejsca 9., znajdując w analogicznym czasie 28 tysięcy nabywców. Lepiej poradziła sobie również Kala (2007), debiutując na miejscu 18. i sprzedając się wówczas w nakładzie 29 tysięcy kopii. Matangi poprawia jedynie osiągnięcie debiutanckiego albumu M.I.A., Arular (2005), notowanego maksymalnie zaledwie na miejscu 190.

W top 200 pojawia się 28 nowości: #1 Eminem The Marshall Mathers LP 2, #2 Céline Dion Loved Me Back To Life, #5 Avril Lavigne Avril Lavigne, #10 Pentatonix PTX: Vol. II, #17 The Wanted Word Of Mouth, #19 Il Divo A Musical Affair: The Greatest Songs From The World’s Favourite Musicals, #20 James Blunt Moon Landing, #21 Lecrae Church Clothes: Vol. 2, #23 M.I.A. Matangi, #26 Jake Miller Us Against Them, #28 William McDowell Withholding Nothing: Live Worship Album And Concert Film, #32 Tech N9ne Therapy: Sessions With Ross Robinson, #35 Stryper No More Hell To Pay, #37 Scott Stapp Proof Of Life, #39 The Jimi Hendrix Experience Miami Pop Festival, #43 Soundtrack Glee: The Music: Season 5: A Katy Or A Gaga (EP), #76 Yandel De Lider A Leyenda, #95 Kompilacja Punk Goes Christmas, #98 Cut Copy Free Your Mind, #116 Impending Doom Death Will Reign, #133 Kompilacja WOW Christmas (Blue), #149 Mat Zo Damage Control, #150 Midlake Antiphon, #178 Soundtrack Inside Llewyn Davis: Original Soundtrack Recording, #182 Our Last Night Oak Island (EP), #183 Johnny Mathis Gold: A 50th Anniversary Christmas Celebration, #184 Kompilacja Divided & United: The Songs Of The Civil War, #193 Alex Faith ATLast.

Notowanie z 14/11/2013 – top 40:

1. Eminem The Marshall Mathers LP 2 (nowość)
2. Céline Dion Loved Me Back To Life (nowość)
3. The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas
4. Katy Perry Prism
5. Avril Lavigne Avril Lavigne (nowość)
6. Kelly Clarkson Wrapped In Red
7. Drake Nothing Was The Same
8. Lorde Pure Heroine
9. Arcade Fire Reflektor
10. Pentatonix PTX: Vol. II (nowość)
11. Luke Bryan Crash My Party
12. Miley Cyrus Bangerz
13. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
14. Blake Shelton Based On A True Story…
15. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2
16. Imagine Dragons Night Visions
17. The Wanted Word Of Mouth (nowość)
18. Pearl Jam Lightning Bolt
19. Il Divo A Musical Affair: The Greatest Songs From The World’s Favourite Musicals (nowość)
20. James Blunt Moon Landing (nowość)
21. Lecrae Church Clothes: Vol. 2 (nowość)
22. Kacey Musgraves Same Trailer Different Park (powrót)
23. M.I.A. Matangi (nowość)
24. Thomas Rhett It Goes Like This
25. Susan Boyle Home For Christmas
26. Jake Miller Us Against Them (nowość)
27. Toby Keith Drinks After Work
28. William McDowell Withholding Nothing: Live Worship Album And Concert Film (nowość)
29. Linkin Park Recharged
30. Eminem The Marshall Mathers LP
31. Bruno Mars Unorthodox Jukebox
32. Tech N9ne Therapy: Sessions With Ross Robinson (nowość)
33. Cher Closer To The Truth
34. Michael Bublé Christmas
35. Stryper No More Hell To Pay (nowość)
36. Scotty McCreery See You Tonight
37. Scott Stapp Proof Of Life (nowość)
38. Kompilacja WOW Hits 2014
39. The Jimi Hendrix Experience Miami Pop Festival (nowość)
40. Paul McCartney New

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Notice: Undefined variable: comment_num in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/comments.php on line 16
razy skomentowano
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796