Rubryki
1 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 12/12/13

Dodany przez | 17/12/2013
Informacje
 
 

The Monster wdrapuje się na amerykański szczyt, stając się trzynastym „numerem jeden” w karierze Rihanny, a piątym w karierze Eminema, tymczasem nowy studyjny album Britney Spears debiutuje niżej od wszystkich swoich poprzedników.

The Billboard Hot 100

Odrobina cierpliwości opłaciła się Eminemowi i Rihannie, których wspólny singiel The Monster dzieli los wydanego w 2010 r. singla Love The Way You Lie i po awansie z miejsca 2. dociera na szczyt amerykańskiej listy przebojów magazynu Billboard w szóstym tygodniu na liście. Jest to zatem drugi ich wspólny „numer jeden” w USA. Ostatnia dwójka okazjonalnie współpracujących ze sobą artystów, których 2 różne single dotarły na 1. miejsce amerykańskiej listy, to Nelly Furtado i Timbaland, którzy na 1. miejscu umieścili single: Promiscuous (2006) i Give It To Me (2007, + Justin Timberlake). Timbalanda słychać co prawda jeszcze w Say It Right, ale w tym przypadku nie był on wymieniany w rubryce „wykonawca” obok nazwiska Nelly.

Rihanna swoją przygodę z notowaniami The Billboard Hot 100 rozpoczęła w połowie 2005 r. za sprawą singla Pon De Replay, a pierwszy szczyt listy przyniósł jej w maju 2006 r. singiel SOS. Od tego czasu Rihanna jest stałą bywalczynią czołówki listy Hot 100, a The Monster jest już jej trzynastym w karierze „numerem jeden”. Barbadoską wokalistkę od czasu jej pierwszego pojawienia się na 1. miejscu do momentu, gdy na 1. miejscu pojawia się The Monster, dzieli 7 lat, 7 miesięcy i 8 dni, co czyni Rihannę wokalistką, która najszybciej spośród wszystkich śpiewających pań zebrała 13 „numerów jeden” w USA. Szybciej 13 „numerów jeden” zebrali jedynie The Beatles, potrzebując na to zaledwie 3 lat i 17 dni, a Mariah Carey potrzebowała na to 7 lat 8 miesięcy i 19 dni.

Dodatkowo wspomnieć należy, że Rihanna z liczbą 13 „numerów jeden” w USA pozostaje w tyle jedynie za The Beatles, którzy umieścili na 1. miejscu listy 20 swoich utworów, oraz za Mariah Carey, której sztuka ta udała się z 18 utworami. Tyle samo zaś „numerów jeden”, co Rihanna, zgromadzić zdołał przez całą swoją karierę Michael Jackson. Rihanna wyprzedza już mające na swoim koncie po 12 „numerów jeden”: Madonnę oraz kobiecą grupę The Supremes. Jeżeli jednak do 6 „numerów jeden” Diany Ross doliczymy 12 „numerów jeden” z czasów, gdy była ona członkinią The Supremes, wówczas i ona wyprzedzi Rihannę w naszym rankingu. Podobnie jest z Michaelem Jacksonem, który obok 13 „numerów jeden” pod własnym nazwiskiem na swoim koncie ma również 4 „numery jeden” z The Jackson 5. Poza tym zarówno Jackson, jak i Ross, na 1. miejsce zawędrowali jeszcze z utworem We Are The World projektu USA For Africa. A pamiętać należy o tym, że członkowie The Beatles mieli w USA również sukcesy, występując solo lub w innych konfiguracjach, co zwiększa jeszcze łączną liczbę ich „numerów jeden” w USA.

Eminemowi singiel The Monster przynosi piąty szczyt w karierze po sukcesie singli: Lose YourselfCrack A BottleNot Afraid Love The Way You Lie. Eminem zrównuje się zatem z osiągnięciami Ludacrisa oraz Diddy’ego, występującego wcześniej jako P. Diddy, a jeszcze wcześniej jako Puff Daddy, i teraz trzej wymienieni panowie legitymują się największą liczbą „numerów jeden” na Hot 100 spośród wszystkich raperów.

1. miejsce opuszcza Miley CyrusWrecking Ball, które spędziło na tej pozycji łącznie 3 tygodnie (najpierw 2 tygodnie, a po 9-tygodniowej przerwie jeszcze 1 dodatkowy). Piosenka osuwa się na miejsce 5., zaliczając w ten sposób największy spadek z 1. miejsca od września 2011 r., gdy ze szczytu również na pozycję 5. spadł singiel Last Friday Night (T.G.I.F.) Katy Perry. Tymczasem na miejsce 2. wdrapuje się singiel Timber Pitbulla i Ke$hy, awansując z miejsca 4.

Pozostałe ważne informacje z amerykańskiej listy przebojów:

– Na listę powraca świąteczny hit Mariah CareyAll I Want For Christmas Is You, pojawiając się na pozycji 26.

10 najlepiej sprzedających się cyfrowo singli w USA w tygodniu obejmowanym aktualnym notowaniem: #1 Pitbull feat. Ke$ha Timber – 193 tysiące kopii, #2 Eminem feat. Rihanna The Monster – 186 tysięcy kopii, #3 A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something – 165 tysięcy kopii, #4 OneRepublic Counting Stars – 146 tysięcy kopii, #5 One Direction Story Of My Life – 108 tysięcy kopii, #6 Passenger Let Her Go – 107 tysięcy kopii, #7 Lorde Royals – 107 tysięcy kopii, #8 Imagine Dragons Demons – 94 tysiące kopie, #9 Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up! – 78 tysięcy kopii, #10 Katy Perry Roar – 68 tysięcy kopii.

Najwięcej w sprzedaży cyfrowej względem poprzedniego tygodnia zyskuje utwór (Digital Sailes Gainer): Idina Menzel Let It Go. Piosenka notowana jest obecne na 57. miejscu listy Hot 100.

Najpopularniejszy utwór w amerykańskim airplayu: Eminem feat. Rihanna The Monster (po raz pierwszy). Tylko 1 tydzień liderem w amerykańskich stacjach radiowych był singiel Wake Me Up! Avicii i Aloe Blacca.

Najwięcej w amerykańskim airplayu względem poprzedniego notowania zyskuje utwór (Airplay Gainer): Eminem feat. Rihanna The Monster (po raz piąty z rzędu).

Najpopularniejszy tytuł w serwisach streamingowych: Miley Cyrus Wrecking Ball (po raz dziesiąty).

Najwięcej w amerykańskim streamingu względem poprzedniego tygodnia zyskuje utwór: Martin Garrix Animals. Piosenka notowana jest na 51. miejscu listy Hot 100.

Najpopularniejszy tytuł w serwisach subskrypcyjnych (z muzyką na żądanie): Eminem feat. Rihanna The Monster (po raz czwarty).

W top 100 pojawia się 10 nowości: #13 Pentatonix Little Drummer Boy, #59 Justin Bieber Change Me, #78 Avicii feat. Dan Tyminski Hey Brother, #80 John Mayer feat. Katy Perry Who You Love, #86 Childish Gambino I. Crawl, #89 Frankie Ballard Helluva Life, #92 Kelly Clarkson Underneath The Tree, #95 Lupe Fiasco feat. Ed Sheeran Old School Love, #96 Tamar Braxton All The Way Home, #99 Arctic Monkeys Do I Wanna Know?.

Największy spadek: z #12 na #60 – Kanye West Bound 2.
Największy awans: z #89 na #57 – Idina Menzel Let It Go.
Najdłużej na liście: 67 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #25).

Notowanie z 12/12/2013 – top 40:

1. Eminem feat. Rihanna The Monster
2. Pitbull feat. Ke$ha Timber 
3. OneRepublic Counting Stars
4. Lorde Royals
5. Miley Cyrus Wrecking Ball
6. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
7. Imagine Dragons Demons
8. A Great Big World feat. Christina Aguilera Say Something
9. Passenger Let Her Go
10. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
11. One Direction Story Of My Life
12. Katy Perry Roar
13. Pentatonix Little Drummer Boy (nowość)
14. Katy Perry Unconditionally
15. The Neighbourhood Sweater Weather
16. Ellie Goulding Burn
17. Macklemore & Ryan Lewis feat. ScHoolboy Q & Hollis White Walls
18. Lady Gaga feat. R. Kelly Do What U Want
19. Lady Gaga Applause
20. Zedd feat. Hayley Williams Stay The Night 
21. Mike WiLL Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23
22. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
23. YG x Jeezy x Rich Homie Quan My Hitta
24. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
25. Imagine Dragons Radioactive
26. Mariah Carey All I Want For Christmas Is You (powrót)
27. Chris Brown feat. Nicki Minaj Love More
28. Florida Georgia Line Stay
29. Bastille Pompeii
30. Sevyn Streeter feat. Chris Brown It Won’t Stop
31. Sara Bareilles Brave
32. Lorde Team
33. Jason Derulo Marry Me
34. Capital Cities Safe And Sound
35. AWOLNATION Sail
36. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse
37. Drake feat. 2 Chainz & Big Sean All Me
38. Selena Gomez Slow Down
39. Eminem Rap God
40. Luke Bryan Drink A Beer

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Po tym, jak tydzień temu Midnight Memories One Direction przyniosło zespołowi trzeci na przestrzeni ostatnich 2 lat „numer jeden” na The Billboard 200 za sprawą tygodniowego nakładu rzędu 546 tysięcy kopii, album spada na pozycję 2., ustępując miejsca wydawnictwu Blame It All On My Roots: Five Decades Of Influences gwiazdora country, Gartha Brooksa, które tydzień temu debiutowało na miejscu 3.

Wydawnictwo Gartha Brooksa składa się z 6 płyt CD i 2 płyt DVD, a jego pozycja sprzed tygodnia była efektem niespełna 4-dniowej sprzedaży wynoszącej wówczas 164 tysiące kopii. Na swoją pozycję w obecnym notowaniu specjalny box Brooksa pracował już całe 7 dni, co zaowocowało sprzedażą w granicach 146 tysięcy kopii. Jest to dziewiąty w karierze „numer jeden” Gartha Brooksa w USA, co zrównuje go z Barbrą Streisand i The Rolling Stones. Pod względem liczby „numerów jeden” na The Billboard 200 wyprzedzają go jedynie: The Beatles (19 „numerów jeden”), Jay Z (13), Elvis Presley (10) i Bruce Springsteen (10). Za to Garth Brooks jest artystą z nurtu country, który umieścił na 1. miejscu amerykańskiej listy sprzedaży albumów najwięcej swoich wydawnictw.

Ostatnim tytułem notowanym na 1. miejscu, pod którym kryło się więcej niż 2 nośniki, był 3-płytowy koncertowy album grupy Led Zeppelin pt. How The West Was Won, który zadebiutował na szczycie w 2003 r.

Sprzedaż albumu One Direction w drugim tygodniu z poziomu 546 tysięcy kopii kurczy się do 117 tysięcy kopii. A na miejsce 3. wdrapuje się jeden z pięciu notowanych obecnie w top 10 świątecznych albumów – Wrapped In Red Kelly Clarkson, który – mimo awansu z miejsca 6. – znajduje tym razem mniej nabywców niż poprzednio. Wówczas było ich 131 tysięcy, obecnie jest ich 112 tysięcy.

Tym sposobem z uwagi na nakład wynoszący ok. 107 tysięcy kopii dopiero na miejscu 4. debiutuje ósmy studyjny album Britney Spears, Britney Jean. Spośród wszystkich studyjnych albumów Britney 6 debiutowało na miejscu 1., a 1 (Blackout) na miejscu 2 (nigdy nie docierając do miejsca 1.). Britney Jean jest zatem póki co najniżej notowanym studyjnym albumem Britney Spears w USA. Co więcej, Britney Jean legitymuje się najniższą sprzedażą w pierwszym tygodniu na liście spośród wszystkich studyjnych albumów Spears. Jednakże Britney Jean to pierwszy studyjny album wokalistki, któremu nie towarzyszył ani jeden występ na żywo podczas muzycznej gali lub w programie telewizyjnym. Poprzedni album Britney Spears, Femme Fatale (2011), zadebiutował na 1. miejscu, generując sprzedaż w granicach 276 tysięcy kopii. Rekordowy dla tej wokalistki był jednak start jej drugiego albumu, Oops!…I Did It Again (2000), który w ciągu tygodnia znalazł aż 1,319 mln kopii, co od czasu zliczania sprzedaży zgodnie z systemem SoundScan (tj. od 1991 r.) stanowi najwyższy tygodniowy nakład albumu wydanego przez solistkę.

Sprzedaż pozostałych albumów notowanych w top 10 wynosi: #5 The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas – 105 tysięcy kopii (spadek z #4), #6 Eminem The Marshall Mathers LP 2 – 84 tysiące kopii (spadek z #2), #7 Pentatonix PTXmas (EP) – 60 tysięcy kopii (awans  z #29), #8 Michael Bublé Christmas – 57 tysięcy kopii (awans z #16), #9 Katy Perry Prism – 51 tysięcy kopii (spadek z #5), #10 Mary J. Blige A Mary Christmas – 51 tysięcy kopii (awans z #15, dwunasty album Mary J. Blige notowany w top 10).

Dopiero na 113. miejscu melduje się Leona Lewis ze swoim świątecznym albumem Christmas, With Love. Wcześniejsze wydawnictwa brytyjskiej wokalistki docierały w USA odpowiednio do pozycji: #1 (Spirit) i #13 (Echo). Jej trzeci studyjny album pt. Glassheart w USA nie został ostatecznie wydany.

W top 200 pojawia się 17 nowości: #4 Britney Spears Britney Jean, #15 Jake Owen Days Of Gold, #17 Soundtrack The Sound Of Music: Music From The NBC Television Event, #25  Jenni Rivera 1969 – Siempre: En Vivo Desde Monterrey: Parte 1, #30 Sevyn Streeter Call Me Crazy, But… (EP), #37 Boston Love, Life & Hope, #47 A Day To Remember Common Courtesy, #62 Kompilacja ONXRT: Live From The Archives 15, #105 Soundtrack Glee: The Music: The Christmas Album: Volume 4 (EP), #113 Leona Lewis Christmas, With Love, #115 Muse Live At Rome Olympic Stadium, #143 Kidz Bop Kids Kidz Bop Christmas!, #148 The Civil Wars Bare Bones (EP), #185 Soundtrack Sons Of Anarchy: Songs Of Anarchy: Vol. 3, #188 Glen Hansard Drive All Night (EP), #190 Martina McBride The Classic Christmas Album, #191 Andy Williams Classic Christmas Album.

Notowanie z 12/12/2013 – top 40:

1. Garth Brooks Blame It All On My Roots: Five Decades Of Influences
2. One Direction Midnight Memories
3. Kelly Clarkson Wrapped In Red
4. Britney Spears Britney Jean (nowość)
5. The Robertsons Duck The Halls: A Robertson Family Christmas
6. Eminem The Marshall Mathers LP 2
7. Pentatonix PTXmas (EP)
8. Michael Bublé Christmas
9. Katy Perry Prism
10. Mary J. Blige A Mary Christmas
11. Soundtrack Frozen
12. Kompilacja Now 48
13. Lady Gaga ARTPOP
14. Luke Bryan Crash My Party
15. Jake Owen Days Of Gold (nowość)
16. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
17. Soundtrack The Sound Of Music: Music From The NBC Television Event (nowość)
18. Lorde Pure Heroine
19. Susan Boyle Home For Christmas
20. The Piano Guys Family Christmas
21. Miley Cyrus Bangerz
22. Imagine Dragons Night Visions
23. Drake Nothing Was The Same
24. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of  2
25. Jenni Rivera 1969 – Siempre: En Vivo Desde Monterrey: Parte 1 (nowość)
26. Mannheim Steamroller/Czech Philharmonic Orchestra Christmas Symphony II
27. Vince Guaraldi Trio A Charlie Brown Christmas (Soundtrack)
28. Josh Groban Noel
29. Soundtrack The Hunger Games: Catching Fire
30. Sevyn Streeter Call Me Crazy, But… (EP) (nowość)
31. Blake Shelton Cheers, It’s Christmas
32. Arcade Fire Reflektor
33. Blake Shelton Based On A True Story…
34. Kompilacja NOW Christmas
35. Céline Dion Loved Me Back To Life
36. Lady Antebellum On The Winter’s Night
37. Boston Love, Life & Hope (nowość)
38. OneRepublic Native
39. Taylor Swift Red
40. Billie Joe + Norah Foreverly

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.