Rubryki
1 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 12/09/13

Dodany przez | 17/09/2013
Informacje
 
 

Kobiecy tydzień w amerykańskiej muzyce.

The Billboard Hot 100

Po raz drugi liderką najważniejszej singlowej listy magazynu Billboard jest Katy Perry z singlem Roar, choć z prognoz redakcji wynika, iż w nowym notowaniu Perry prawdopodobnie będzie musiała oddać prowadzenie Miley Cyrus i jej Wrecking Ball, które od dnia premiery teledysku bije rekordy pod względem liczby wyświetleń na YouTube (co od tego roku ma bezpośrednie przełożenie na kształt notowań The Billboard Hot 100).

Na razie jednak to Katy Perry jest królową Hot 100. Wokalistka świętować może, iż Roar jest siódmym jej utworem spośród ośmiu dotychczasowych „numerów jeden” Perry w USA, który na 1. miejscu spędza więcej niż 1 tydzień. Wcześniej tylko Part Of Me, po debiucie na najwyższej lokacie, nie potrafiło utrzymać prowadzenia na liście. Z kolei na 2 tygodniach swój pobyt na szczycie zakończyły single: Teenage DreamLast Friday Night (T.G.I.F.). Najdłużej na czele listy widniało I Kissed A Girl – 7 tygodni.

Roar powiększyło swoją sprzedaż o kolejne 373 tysiące legalnych pobrań, podczas gdy w poprzednim tygodniu było ich 448 tysięcy. Mimo spadku sprzedaży, wzrosła (w stosunku do wcześniejszego notowania) tygodniowa liczba odtworzeń tego utworu w amerykańskich stacjach radiowych i jest to największy w tym notowaniu wzrost odtworzeń w porównaniu z innymi tytułami. Oznacza to, iż Roar ponownie otrzymuje tytuł Airplay Gainer. Okoliczność ta nie zmienia faktu, iż najczęściej granym utworem w stacjach radiowych w USA nadal jest niezmordowane Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa, co przytrafia się temu singlowi już po raz dziesiąty. Roar jest w amerykańskim airplayu drugim po Blurred Lines najpopularniejszym tytułem. Dodać należy, iż aktualny przebój Katy Perry niezwykle szybko wdarł się do radiowego top 2. Ostatnim utworem, który potrzebował na to mniej czasu, był singiel Ushera i Alicii Keys pt. My Boo, a miało to miejsce 9 lat temu.

Siłą napędową Roar była w ostatnim czasie także premiera teledysku, który w serwisie YouTube cieszy się dużą popularnością.

Większe zainteresowanie wzbudzić powinien sukces nowozelandzkiej debiutantki o pseudonimie Lorde (prawdziwe nazwisko: Ella Yelich-O’Connor), która z tygodnia na tydzień zmniejszała dystans do czołówki, by w końcu zawitać do ścisłej trójki. Z całej stawki to jej utwór Royals zyskał najwięcej w sprzedaży cyfrowej w porównaniu do poprzedniego tygodnia, sprzedając się tym razem w sile 225 tysięcy kopii. Royals zamyka aktualne top 3 po awansie z miejsca 8.

Do czołowej piątki wdrapuje się Avicii z międzynarodowym, taneczno-folkowym (sic!) przebojem Wake Me Up!, w którym wspomaga go wokalnie Aloe Blacc. Piosenka w sprzedaży cyfrowej zaliczyła 197 tysięcy legalnych pobrań (wzrost o 12%). W porównaniu z poprzednim tygodniem wzrosły ponadto jej udziały w radiu (wzrost liczby odtworzeń) oraz w serwisach streamingowych. Z kolei na 6. miejsce awansuje Lana Del Rey z Summertime Sadness w remiksie Cedrica Gervaisa. Dla Lorde, Avicii i Lany Del Rey są to jak dotąd najwyższe lokaty na Hot 100 w karierze.

Najwyżej plasującą się nowością w bieżącym notowaniu (#29) jest utwór The Fox norweskiego duetu komików o nazwie Ylvis. Piosenka znalazła się w zestawieniu w zasadzie wyłącznie dzięki popularności w serwisie YouTube przygotowanego do niej teledysku. Odkąd Billboard zaczął w tym roku uznawać ten czynnik za jeden z komponentów listy The Billboard Hot 100 jest to już kolejny przypadek, że utwór pojawia się w singlowym zestawieniu dzięki namiętnemu odtwarzaniu w serwisie YouTube nagranego do niego obrazu.

Od 53 notowań obecny jest na liście utwór Sail grupy AWOLNATION. Obok Radioactive Imagine Dragons, które na ten moment notowane jest w obrębie top 100 o 1 raz więcej, jest to drugi tytuł w bieżącym zestawieniu pojawiający się w nim co najmniej tyle razy, ile liczy okrągły rok. Aczkolwiek do rekordowego osiągnięcie Jasona Mraza i jego I’m Yours obu nagraniom sporo jeszcze brakuje, ponieważ rzeczony utwór notowany był na liście aż 76 razy.

W top 100 pojawia się łącznie 7 nowości: #29 Ylvis The Fox, #75 Coldplay Atlas, #85 August Alsina feat. Trinidad James I Luv This Shit, #87 Mika feat. Ariana Grande Popular Song, #97 John Legend All Of Me, #99 Migos Versace, #100 Yo Gotti feat. Jeezy & YG Act Right.

Największy spadek: z #60 na #88 – Bruno Mars Gorilla.
Największy awans: z #99 na #79 – Sheryl Crow Easy.
Najdłużej na liście: 54 tygodnie – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #12).

Notowanie z 12/09/2013 – top 40:

1. Katy Perry Roar
2. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
3. Lorde Royals
4. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
5. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
6. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness
7. Lady Gaga Applause
8. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
9. Capital Cities Safe And Sound 
10. Eminem Berzerk
11. Miley Cyrus We Can’t Stop
12. Imagine Dragons Radioactive
13. Zedd feat. Foxes Clarity
14. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky
15. Bruno Mars Treasure
16. Anna Kendrick Cups (Pitch Perfect’s When I’m Gone)
17. Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert Same Love
18. Maroon 5 Love Somebody
19. Luke Bryan That’s My Kind Of Night
20. One Direction Best Song Ever 
21. Justin Timberlake Mirrors
22. Miley Cyrus Wrecking Ball
23. Calvin Harris feat. Ellie Goulding I Need Your Love
24. AWOLNATION Sail
25. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us
26. Florida Georgia Line feat. Nelly Cruise
27. Phillip Phillips Gone, Gone, Gone
28. Florida Georgia Line Round Here
29. Ylvis The Fox (nowość)
30. Jason Aldean Night Train
31. Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U
32. Tyler Farr Redneck Crazy
33. Thomas Rhett It Goes Like This
34. P!nk feat. Nate Ruess Just Give Me A Reason
35. Sage The Gemini feat. IamSu Gas Pedal
36. Paramore Still Into You
37. J. Cole feat. TLC Crooked Smile
38. Big Sean feat. Lil Wayne & Jhene Aiko Beware
39. Chris Brown feat. Nicki Minaj Love More
40. Sara Bareilles Brave

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Preferującym ostrzejszą muzykę członkom formacji Avenged Sevenfold nie było dane cieszyć się pierwszym w karierze 1. miejscem na amerykańskiej liście sprzedaży albumów dłużej niż 1 tydzień. Z tej pozycji strąciła ich bez trudu młodziutka, słodka, popowa gwiazdeczka, Ariana Grande, którą mocno lansowały ostatnio amerykańskie media. Na szczyt przywiódł ją jej debiutancki longplay pt. Yours Truly, który w ciągu tygodnia rozszedł się w nakładzie 138 tysięcy kopii. Wokalistka dała się poznać szerszej publiczności m.in. występami w produkcjach stacji Nickelodeon, a jej album zapowiadały single The Way (feat. Mac Miller) i Baby I, notowane na Hot 100 odpowiednio na miejscu 9. i 21.

Ostatnią wokalistką, która umieściła na 1. miejscu The Billboard 200 swój debiutancki album, była Ke$ha. Sztuki tej dokonała w styczniu 2010 r.

Album Hail To The King Avenged Sevenfold osunął się na miejsce 8. Jest to efekt dużego spadku zainteresowania tym tytułem. W tygodniu premiery wydawnictwo zakupiło 159 tysięcy osób, a tydzień później już tylko 42 tysiące osób.

Tuż za plecami Ariany Grande debiutuje album Love And War wydany przez młodszą siostrę Toni Braxton – Tamar. Love And War jest drugim solowym wydawnictwem Tamar. Pierwsze pt. Tamar swoją premierę miało 13 lat temu i zdołało dojść jedynie do 127. pozycji na liście. Zainteresowanie jego (znacznie popularniejszym – jak się okazuje) następcą podkręcały w ostatnich miesiącach single Love And War oraz The One.

Drugi solowy album Tamar Braxton to kolejna w ostatnim czasie płyta wokalistki z nurtu R&B (m.in. po albumie Rebellious Soul K. Michelle), która wysoko na liście debiutuje, generując przy tym przyzwoitą tygodniową sprzedaż. Widać zatem, iż stopniowo odradza się popularność gatunku, który po latach prosperity w USA zszedł na jakiś czas na dalszy plan. Album Love And War znalazł za Oceanem 114 tysięcy nabywców w ciągu tygodnia i jest to najlepszy w tym roku tygodniowy wynik sprzedaży albumu R&B wydanego przez wokalistkę. Uwagę zwraca fakt, iż ostatni album popularniejszej siostry Braxton – Toni, czyli wydane w 2010 r. Pulse, w tygodniu premiery znalazł ponad 2 razy mniej nabywców niż Love And War w analogicznym czasie – 54 tysiące.

Sprzedaż cyfrowa albumu Tamar Braxton stanowiła 45% jego całkowitego wyniku sprzedażowego. Tymczasem w przypadku albumu Ariany Grande sprzedaż cyfrowa stanowiła aż 78% jego tygodniowego rezultatu.

Na miejscu 3. debiutuje ósmy studyjny album Nine Inch Nails – Hesitation Marks. 2 poprzednie albumy zespołu, oba wydane w 2008 r., nigdy w top 10 się nie pojawiły. Różnica jest jednak taka, iż Hesitation Marks, w przeciwieństwie do Ghosts I-IV (maksymalnie miejsce 14.) i The Slip (maksymalnie miejsce 13.), jest wydawnictwem wypuszczonym przez dużą wytwórnię (Columbia Records). Formacja na 1. miejscu listy zdołała jak dotąd umieścić 2 swoje longplaye: The Fragile (1999) i With Teeth (2005). Najnowszy, Hesitation Marks, sprzedał się w tygodniu premiery w nakładzie 107 tysięcy kopii.

W top 5 nowy jest również album Johna Legenda pt. Love In The Future. Debiut na miejscu 4. to progres w stosunku do osiągnięcia poprzedniego albumu, Wake Up! (wydanego wspólnie z The Roots), który doszedł do miejsca 8. Love In The Future zakupiło w pierwszym tygodniu 68 tysięcy osób. Legend najwyżej zaszedł z albumem Once Again (2006), który dał mu 3. miejsce na liście.

Niedawny albumowy „numer jeden” z Wielkiej Brytanii, czyli debiutancki longplay zespołu The 1975 o tytule The 1975, za Oceanem startuje od miejsca 28. Za to formacja Bastille z albumem Bad Blood, który na Wyspach Brytyjskich również znalazł się w tym roku na 1. miejscu, w USA, gdzie wydano go z półrocznym poślizgiem, debiutuje na całkiem przyzwoitym 11. miejscu. Co ciekawe, nie jest to jedyny debiutujący album o tytule Bad Blood. Taki sam tytuł nosi bowiem wydawnictwo amerykańskiego duetu Blood On The Dance Floor, które notowane jest jednak dopiero na 137. pozycji. Poprzedni album tej formacji, Evolution, wydany w 2012 r., doszedł do miejsca 42.

Największy spadek w obrębie listy zalicza tym razem album Winter Kills DevilDriver, który po debiucie na miejscu 32. tydzień temu teraz notowany jest na miejscu 119. Dużo w stosunku do pierwszego tygodnia traci również album Right Thoughts, Right Words, Right Action Franz Ferdinand, który osuwa się z miejsca 24. na 104. Tymczasem największy awans na liście zalicza inny debiut sprzed tygodnia – wydawnictwo Top 25 Praise Songs 2014 Edition Maranatha! Praise Band – z miejsca 97. na 53.

W top 200 pojawiają się 23 nowości: #1 Ariana Grande Yours Truly, #2 Tamar Braxton Love And War, #3 Nine Inch Nails Hesitation Marks, #4 John Legend Love In The Future, #6 Jaheim Appreciation Day, #11 Bastille Bad Blood, #12 Neko Case Worse Things Get, The Harder I Fight…, #22 Raheem DeVaughn A Place Called Love Land, #28 The 1975 The 1975, #30 Bethel Music Tides, #40 Volcano Choir Repave, #65 Pepper Pepper, #66 Okkervil River Silver Gymnasium, #67 Frank Foster Southern Soul, #70 Natalia Kills Trouble, #71 Deitrick Haddon R.E.D. (Restoring Everything Damaged), #72 Fleetwood Mac Opus Collection, #78 Craig Morgan The Journey (Livin Hits), #80 Over The Rhine Meet Me At The Edge Of The World, #106 Reckless Kelly Long Night Moon, #137 Blood On The Dance Floor Bad Blood, #146 North Mississippi Allstars World Boogie Is Coming, #182 G-Dragon Coup D’Etat, Pt. 1 (EP).

Notowanie z 12/09/2013 – top 40:

1. Ariana Grande Yours Truly (nowość)
2. Tamar Braxton Love And War (nowość)
3. Nine Inch Nails Hesitation Marks (nowość) 
4. John Legend Love In The Future (nowość)
5. Luke Bryan Crash My Party
6. Jaheim Appreciation Day (nowość)
7. Robin Thicke Blurred Lines
8. Avenged Sevenfold Hail To The King
9. Justin Timberlake The 20/20 Experience
10. Imagine Dragons Night Visions
11. Bastille Bad Blood (nowość)
12. Neko Case Worse Things Get, The Harder I Fight… (nowość)
13. Blake Shelton Based On A True Story…
14. P!nk The Truth About Love
15. Juicy J Stay Trippy
16. John Mayer Paradise Valley
17. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
18. Jay Z Magna Carta… Holy Grail
19. Kompilacja Now 47
20. Soundtrack Teen Beach Movie
21. TGT Three Kings
22. Raheem DeVaughn A Place Called Love Land (nowość)
23. Lana Del Rey Born To Die
24. Big Sean Hall Of Fame
25. Sara Bareilles The Blessed Unrest
26. Bruno Mars Unorthodox Jukebox
27. Macklemore & Ryan Lewis The Heist
28. The 1975 The 1975 (nowość)
29. Alabama & Friends Alabama & Friends
30. Bethel Music Tides (nowość)
31. The Lumineers The Lumineers
32. Soundtrack The Great Gatsby
33. Selena Gomez Stars Dance
34. Soundtrack Pitch Perfect
35. Five Finger Death Punch The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell: Volume 1
36. Lorde The Love Club (EP)
37. OneRepublic Native
38. One Direction Take Me Home
39. The Civil Wars The Civil Wars
40. Volcano Choir Repave (nowość)

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Notice: Undefined variable: comment_num in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/comments.php on line 16
razy skomentowano
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796