Rubryki
1 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 10/10/13

Dodany przez | 14/10/2013
Informacje
 
 

Sukces Justina w USA. Ale czy faktycznie taki, na jaki liczono?

The Billboard Hot 100

Pojawienie się niespełna 17-letniej Lorde na 1. miejscu The Billboard Hot 100 przed tygodniem nie było przypadkowe. Wokalistka po raz drugi znajduje się bowiem na szczycie listy, zwiększając swoją przewagą nad drugą w zestawieniu Katy Perry i jej singlem Roar. Przed tygodniem wynosiła ona niespełna 1%. Obecnie przewaga ta wzrosła do 19%.

Wygląda na to, że Lorde jako liderka amerykańskiej listy przebojów czuje się coraz pewniej, a ma ku temu powody, ponieważ jej singiel Royals ponownie jest najlepiej sprzedającym się cyfrowym singlem w USA. Aktualnie zgromadził 309 tysięcy legalnych pobrań w ciągu tygodnia. Tydzień wcześniej było ich nieco mniej – 294 tysiące. Na tym polu Royals ma dużą przewagę nad Roar Katy Perry, które jako drugi najlepiej sprzedający się na przestrzeni 7 dni cyfrowy singiel wygenerowało 218 tysięcy legalnych pobrań. Poziom 200 tysięcy kopii w ciągu 7 dni przekroczyła jeszcze Miley Cyrus z Wrecking Ball – 214 tysięcy legalnych ściągnięć.

Dodatkowo Lorde z utworem Royals ponownie zyskuje miano Airplay Gainer, co oznacza, iż to ten tytuł zanotował największy wzrost pod względem liczby osób, które usłyszały to nagranie w amerykańskich radiostacjach. Mimo tego to jeszcze nie Royals, lecz nadal (po raz trzeci) Roar Katy Perry króluje w amerykańskim airplayu (Royals zajmuje pod tym względem 2. pozycję, choć tydzień temu znajdowało się na miejscu 4.). Za to Royals jest obecnie najpopularniejszym tytułem w serwisach subskrypcyjnych (serwisach z muzyką na żądanie). O 1/4 wzrosły również jego notowania w serwisach streamingowych.

Tymczasem Katy Perry w ostatnim tygodniu udało się w gronie 10 najchętniej kupowanych cyfrowo utworów umieścić aż 3 swoje piosenki. Oprócz Roar oraz Dark Horse (feat. Juicy J), które w sprzedaży są już od pewnego czasu (Roar od sierpnia, a Dark Horse od połowy września), chętnych nie brakowało na utwór Walking On Air (wypuszczony jako przedsmak niewydanego jeszcze albumu Prism), który w ciągu tygodnia znalazł 113 tysięcy nabywców. Z kolei w analogicznym czasie Dark Horse zakupiono w nakładzie 99 tysięcy kopii. Ostatnią wokalistką, która w gronie 10 najchętniej kupowanych cyfrowo w ciągu tygodnia utworów umieściła 3 tytuły sygnowane swoim nazwiskiem, była Taylor Swift. Swift dokonała tego niespełna rok temu z utworami State Of Grace, I Knew You Were Trouble i We Are Never Ever Getting Back Together.

Mimo tego, że Wrecking Ball Miley Cyrus po spadku z miejsca 1. na 3. przed tygodniem na razie nie zmienia swojej pozycji na Hot 100, rośnie w siłę w amerykańskim airplayu. Rzeczony singiel już w czwartym tygodniu od premiery znajduje się bowiem w dziesiątce utworów, które w amerykańskich stacjach radiowych w ciągu tygodnia słyszało najwięcej osób. Żaden z wcześniejszych singli Cyrus nie osiągnął tego statusu w tak krótkim czasie. Za to w serwisach streamingowych Wrecking Ball nie dzierży już palmy pierwszeństwa. Piosenka ustąpiła miejsca norweskim braciom z zespołu Ylvis i ich niezwykle popularnej w sieci piosence The Fox. Ten tytuł wzmocnił się dodatkowo pod względem sprzedaży cyfrowej, sprzedając się tym razem w nakładzie 86 tysięcy kopii, co stanowi wzrost o 18% względem poprzedniego tygodnia. Te wyniki wystarczyły, by The Fox podskoczyło na The Billboard Hot 100 z miejsca 8. na 6. Jak widać, YouTube ponownie jest w tym roku siłą napędową na amerykańskiej liście przebojów…

Również dzięki wzrostowi sprzedaży cyfrowej, w tym przypadku aż o 50% względem poprzedniego tygodnia – do poziomu 76 tysięcy kopii, ale w pierwszej kolejności dzięki popularności w serwisach streamingowych, w których pojawił się teledysk do tego utworu, z miejsca 41. na 13. awansuje singiel Work Bitch Britney Spears, który 2 tygodnie temu zadebiutował na 12. miejscu. Piosenka notuje ponadto niewielki wzrost w airplayu. Wydaje się jednak, że z premierą teledysku do Work Bitch wiązano dużo większe nadzieje. Tymczasem okazuje się, że Amerykanie póki co dużo chętniej oglądają m.in. wideo do wspomnianego The Fox niezbyt przecież znanego w USA wykonawcy, a także teledyski kilku innych artystów, których premiera miała miejsce wcześniej niż premiera klipu do Work Bitch.

Tydzień temu Drake zbombardował czołową setką swoimi nagraniami. Poza 2 utworami, które pojawiły się na Hot 100 wcześniej niż tydzień temu, tj. Hold On, We’re Going Home oraz Wu-Tang Forever, w poprzednim notowaniu debiut w czołowej setce zaliczyło aż 10 utworów z tracklisty albumu Nothing Was The Same. Spośród nich listę po tygodniu opuściło 5 piosenek. Wspomnieć należy jeszcze o tym, że chociaż Hold On, We’re Going Home osuwa się na liście o 1 pozycję na miejsce 5., to właśnie ten tytuł zanotował największy procentowy wzrost sprzedaży cyfrowej.

Liczba nadal notowanych na liście piosenek, które spędziły na The Billboard Hot 100 co najmniej 53 tygodnie, a zatem ponad 1 rok, poszerza się o dodatkowy tytuł – Cruise duetu country Florida Georgia Line i rapera Nelly’ego. Poza tym utworem wskazane kryterium spełniają jeszcze single: Radioactive Imagine Dragons (58 tygodni) oraz Sail AWOLNATION (57 tygodni). Cruise niebawem się jednak z listą pożegna. Notowane jest bowiem na miejscu 48., a utwory obecne na liście przez co najmniej 20 tygodni, które spadną poniżej 50. miejsca, są z Hot 100 automatycznie usuwane.

W top 100 pojawia się łącznie 8 nowości: #18 Kanye West feat. Cam’ron & Consequence Gone, #34 Katy Perry Walking On Air, #67 YG x Jeezy x Rich Homie Quan My Hitta, #71 Lorde Tennis Court, #72 Jason Derulo Marry Me, #77 Justin Bieber Heartbreaker, #90 Sevyn Streeter feat. Chris Brown It Won’t Stop, #91 David Nail Whatever She’s Got.

Największy spadek: z #51 na #79 – Drake The Language.
Największy awans: z #43 na #13 – Britney Spears Work Bitch.
Najdłużej na liście: 58 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #15).

Notowanie z 10/10/2013 – top 40:

1. Lorde Royals
2. Katy Perry Roar
3. Miley Cyrus Wrecking Ball
4. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
5. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
6. Ylvis The Fox
7. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
8. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
9. Lady Gaga Applause
10. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness
11. Capital Cities Safe And Sound
12. Eminem Berzerk
13. Britney Spears Work Bitch
14. Miley Cyrus We Can’t Stop
15. Imagine Dragons Radioactive
16. Luke Bryan That’s My Kind Of Night
17. Mike WiLL Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23
18. Kanye West feat. Cam’ron & Consequence Gone (nowość)
19. AWOLNATION Sail
20. Justin Timberlake Mirrors
21. OneRepublic Counting Stars
22. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky
23. Zedd feat. Foxes Clarity
24. Imagine Dragons Demons
25. Paramore Still Into You
26. Bruno Mars Gorilla
27. Thomas Rhett It Goes Like This
28. Passenger Let Her Go
29. Bruno Mars Treasure
30. Anna Kendrick Cups (Pitch Perfect’s When I’m Gone)
31. Chris Brown feat. Nicki Minaj Love More 
32. J. Cole feat. TLC Crooked Smile
33. Tyler Farr Redneck Crazy
34. Katy Perry Walking On Air (nowość)
35. Jason Aldean Night Train
36. Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U
37. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us
38. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse
39. Maroon 5 Love Somebody
40. Drake feat. 2 Chainz & Big Sean All Me

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Po 7 latach od premiery albumu FutureSex/LoveSounds Justin Timberlake przygotował dla swoich fanów aż 2 nowe albumy, których premiery dzieli jedynie półroczna przerwa. Co prawda złośliwi twierdzą, że The 20/20 Experience: 2 Of 2 to nie tyle nowy album, co zbiór odrzutów z 1. części The 20/20 Experience, ale fakty są takie, że po raz drugi w tym roku Justin umieszcza na szczycie The Billboard 200 swoje wydawnictwo. W marcu br. na 1. miejscu zadebiutowało The 20/20 Experience, notując najwyższą w tym roku tygodniową sprzedaż wynoszącą 968 tysięcy kopii. Do tego wyniku nie udało się od tego czasu zbliżyć żadnemu innemu tytułowi. Sztuka ta nie udała się nawet dopiero co wydanemu The 20/20 Experience: 2 Of 2. Nowy album JT w tygodniu premiery znalazł bowiem 350 tysięcy nabywców. Jest to również bardzo dobry wynik, ale… blisko trzykrotnie słabszy od wyniku poprzednika. Czyżby wokalista powoli zaczął się Amerykanom przejadać? Nie bez znaczenia jest okoliczność, iż żaden z wypuszczonych przed premierą albumu singli nie zdołał rodaków muzyka odpowiednio zainteresować. Ani utrzymane w stylistyce Michaela Jacksona z przełomu lat 70. i 80. XX wieku Turn Back The Night, ani tym bardziej TKO nie zbliżyło się do wyników sprzedaży i rozpoznawalności singla Mirrors oraz (już mniej od Mirrors popularnego) Suit & Tie.

Jakkolwiek by podchodzić do sprzedaży albumu The 20/20 Experience: 2 Of 2 w tygodniu jego premiery, nie sposób kwestionować tego, że Justin Timberlake to jedyny artysta, który w 2013 r. znalazł ponad 300 tysięcy chętnych w ciągu tygodnia (oczywiście nie tego samego!) na 2 różne tytuły sygnowane jego nazwiskiem. Warto w tym kontekście przypomnieć, że próg 300 tysięcy kopii przekroczony został przez niego nie tylko w pierwszym tygodniu spędzonym na szczycie przez każdą z 2 części jego tegorocznego albumu, ale także w drugim tygodniu od premiery 1. części jego albumu. W drugim tygodniu od daty pojawienia się na rynku longplay The 20/20 Experience sprzedał się bowiem w nakładzie 318 tysięcy kopii, co również dało wokaliście 1. lokatę w zestawieniu. Timberlake jest tym samym jedynym w tym roku artystą, który znalazł ponad 300 tysięcy nabywców na swój album w więcej niż 1 tygodniu (mowa o 1. części The 20/20 Experience).

Sprzedażowy rezultat albumu The 20/20 Experience: 2 Of 2 w tygodniu premiery – w kontekście sprzedaży 1. części tego wydawnictwa w analogicznym czasie – nieco jeszcze osłabia fakt, iż na poczet 2 Of 2 zaliczano sprzedaż wydawnictwa o podtytule The Complete Experience stanowiącego box składający się tak z pierwszej, jak i drugiej części The 20/20 Experience.

Justin Timberlake nie jest jednak pierwszym w tym roku artystą z 2 różnymi „numerami jeden”. W 2013 r. 2 różne albumy na 1. miejscu listy umieścił również gwiazdor country, Luke Bryan, dokonując tego najpierw z kompilacją Spring Break… Here To Party, a następnie, niespełna pół roku później, z albumem Crash My Party, który nadal wysoko się na liście trzyma. Obecnie notowany jest na miejscu 4. Za to jeśli doda się 3 tygodnie spędzone na szczycie przez 1. część albumu Timberlake’a oraz 1 tydzień 2. części tego wydawnictwa, wokalista będzie jedynym w 2013 r. artystą, który pojawiał się na 1. miejscu łącznie przez 4 tygodnie.

Skoro zmienia się lider albumowego zestawienia, oznacza to, że Drake ze swoim trzecim longplayem pt. Nothing Was The Same spędził na 1. miejscu listy tylko 1 tydzień, mimo tego, że tydzień temu Kanadyjczyk zaliczył drugi najlepszy w tym roku tygodniowy wynik sprzedaży wynoszący 658 tysięcy kopii. Drugi tydzień przyniósł jednak spadek zainteresowania tym tytułem sięgający 78%, co daje wynik sprzedaży rzędu 148 tysięcy kopii.

Wiele powodów do zadowolenia ma tej jesieni Nowozelandka, Lorde. Nie dość, że jej singiel utrzymuje prowadzenie na The Billboard Hot 100, jej pierwszy pełnowymiarowy album pt. Pure Heroine debiutuje na 3. miejscu listy dedykowanej albumom, i to z całkiem przyzwoitą sprzedażą, która wyniosła 129 tysięcy kopii. W tym roku niewiele wokalistek rozpoczynających profesjonalną karierę muzyczną swoją przygodę z The Billboard 200 zaczynało od pozycji w czołowej dziesiątce. W tym gronie znalazły się: Ariana Grande, K. Michelle i Kasey Musgraves. Pierwsza z nich debiutowała na miejscu 1. Dwie pozostałe startowały od miejsca 2. a na 1. nigdy się nie wdrapały.

Najwyżej notowanym w tygodniu premiery debiutanckim albumem muzyka country od 2 lat pochwalić się może Tyler Farr, który swój pierwszy album umieszcza na miejscu 5. Tę pozycję wydawnictwu pt. Redneck Crazy przyniosła jednak mało imponująca sprzedaż rzędu 29 tysięcy kopii. 1 pozycję niżej pojawia się inny artysta, który również wydał właśnie swój pierwszy w karierze longplay. Jest nim kobiece trio Haim. Zespół, mimo braku sukcesów na The Billboard Hot 100, zdołał znaleźć 26 tysięcy osób, które w ciągu 7 dni zakupiły album Days Are Gone. Co ciekawe, aż 85% tego wyniku to zasługa sprzedaży cyfrowej albumu.

Spośród debiutów sprzed tygodnia, oprócz wspomnianego wcześniej Drake’a, w czołowej dziesiątce zdołali utrzymać się: Kings Of Leon, Cher i Elton John. Mechanical Bull tych pierwszych osuwa się z miejsca 2. na 7., a sprzedaż tego tytułu spada z poziomu 110 tysięcy kopii przed tygodniem do ok. 26 tysięcy kopii w nowym tygodniu. CherCloser To The Truth obniża loty z miejsca 3. na 8., kurcząc tygodniową sprzedaż z poziomu 63 tysięcy kopii do 25 tysięcy kopii, natomiast Elton JohnThe Diving Board do 47 tysięcy kopii z poprzedniego tygodnia dorzuca kolejne 19 tysięcy kopii, co wystarcza do zajęcia miejsca 10. (przed tygodniem była to pozycja 4.).

Porażką zakończył się powrót na listę sprzedaży albumów w USA rapera Nelly’ego, który szczególnie popularny był w latach 2000-2005. Jego debiutancki longplay z 2000 r. pt. Country Grammar, podobnie jak wydane w 2002 r. Nellyville, sprzedawał się w Stanach wprost rewelacyjnie, nie tylko dochodząc do 1. miejsca The Billboard 200, ale także pokrywając się wielokrotną platyną. W 2004 r. Nelly zdecydował się na eksperyment, wydając jednocześnie 2 nowe albumy. Jeden z nich, Suit, zadebiutował na miejscu 1. Drugi, Sweat, wystartował od miejsca 2. W ostatecznym rozrachunku Suit rozeszło się w tym regionie w znacznie większym nakładzie niż Sweat, ale nie zbliżyło się do wyników 2 wcześniejszych albumów Nelly’ego. Niemniej Suit również było jednym z sukcesów rapera w USA. Problemy zaczęły się 4 lata później. Aż tyle czasu potrzebował Nelly, by wydać kolejny longplay. Brass Knuckles dotarło co prawda do 3. pozycji na The Billboard 200, ale nie najlepiej sprzedawało się w kolejnych tygodniach i szybko zniknęło z czołówki. Gdy zatem Nelly w 2010 r. wydał album o tytule 5.0, należało liczyć się z tym, że i na tym albumie wiele nie ugra. Wydawnictwo zadebiutowało na 10. miejscu, za co Nelly winił wytwórnię, która rzekomo miała nie zapewnić odpowiedniej promocji albumu. Jakie wytłumaczenie ma zatem Nelly na to, iż jego szósty studyjny album pt. M.O. debiutuje jeszcze niżej, na miejscu 14., znajdując w tygodniu premiery raptem 15 tysięcy nabywców?

Największy awans w bieżącym notowaniu zalicza nagrywająca muzykę chrześcijańską formacja Third Day z albumem Miracle przeskakującym z miejsca 150. na 78. Natomiast największy spadek w obrębie top 200 przypada w udziale wydawnictwu Sammy Hagar & Friends Sammy’ego Hagara – z miejsca 23. na 138.

W top 200 pojawia się 26 nowości: #1 Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2, #3 Lorde Pure Heroine, #5 Tyler Farr Redneck Crazy, #6 Haim Days Are Gone, #14 Nelly M.O., #22 Hillsong Young & Free We Are Young & Free, #27 Steven Curtis Chapman The Glorious Unfolding, #35 Rush Vapor Trails: Remixed, #41 Deltron 3030 Event 2, #47 Joan Jett & The Blackhearts Unvarnished, #50 Dr. Dog B-Room, #52 Dustin Kensure The Water & The Blood, #61 Hank 3 Brothers Of The 4×4, #66 Moby Innocents, #77 K-Ci & JoJo My Brother’s Keeper, #84 Soulfly Savages, #103 Laura Story God Of Every Story, #108 Flame Royal Flush, #120 Randy Travis Influence: Vol. 1: The Man I Am, #129 Scar The Martyr Scar The Martyr, #145 The Wood Brothers The Muse, #155 Phantogram Phantogram (EP), #162 Fates Warning Darkness In A Different Light, #164 The Nick Hexum Quintet My Shadow Pages, #179 Mack Wilds New York: A Love Story, #196 Within Temptation Paradise (What About Us?) (EP).

Notowanie z 10/10/2013 – top 40:

1. Justin Timberlake The 20/20 Experience: 2 Of 2 (nowość)
2. Drake Nothing Was The Same
3. Lorde Pure Heroine (nowość)
4. Luke Bryan Crash My Party
5. Tyler Farr Redneck Crazy (nowość)
6. Haim Days Are Gone (nowość)
7. Kings Of Leon Mechanical Bull
8. Cher Closer To The Truth
9. Jack Johnson From Here To Now To You
10. Elton John The Diving Board
11. Justin Timberlake The 20/20 Experience
12. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
13. Justin Moore Off The Beaten Path
14. Nelly M.O. (nowość)
15. Robin Thicke Blurred Lines
16. Imagine Dragons Night Visions
17. Avenged Sevenfold Hail To The King
18. Bruno Mars Unorthodox Jukebox
19. All Time Low Don’t Panic (powrót)
20. Alan Jackson The Bluegrass Album 
21. Keith Urban Fuse
22. Hillsong Young & Free We Are Young & Free (nowość)
23. Tamar Braxton Love And War
24. Ray Charles Ray Charles Forever
25. Metallica Metallica: Through The Never (Soundtrack)
26. Jay Z Magna Carta… Holy Grail
27. Steven Curtis Chapman The Glorious Unfolding (nowość)
28. 2 Chainz B.O.A.T.S. II #METIME
29. John Legend Love In The Future
30. Kompilacja WOW Hits 2014
31. Chris Young A.M.
32. Ariana Grande Yours Truly
33. Kompilacja Now 47
34. Avicii TRUE
35. Rush Vapor Trails: Remixed (nowość)
36. Blake Shelton Based On A True Story…
37. Lana Del Rey Born To Die
38. Dream Theater Dream Theater
39. Macklemore & Ryan Lewis The Heist
40. The Weeknd Kiss Land

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Notice: Undefined variable: comment_num in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/comments.php on line 16
razy skomentowano
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796