Rubryki
2 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 03/10/13

Dodany przez | 06/10/2013
Informacje
 
 

Nastolatka królową singlowej listy. A prócz tego Drake, Drake i Drake…

The Billboard Hot 100

Stało się, co się stać musiało. Nie było jednak wiadome, kiedy to nastąpi. Niezmordowana nowozelandzka debiutantka, Lorde (prawdziwe nazwisko: Ella Yelich-O’Connor), przez kolejne tygodnie pięła się po szczeblach listy, zbliżając się powoli do czołowej lokaty. I gdy wydawało się, że walka o 1. miejsce nadal będzie toczyć się między Katy Perry i Miley Cyrus, czyli 2 wokalistkami, które na The Billboard Hot 100 zdołały umieścić już całkiem sporo wykonywanych przez siebie utworów, Lorde, spędzając cierpliwie 2 tygodnie na miejscu 3., przeprowadziła szturm na 1. lokatę i zamierzony cel osiągnęła.

Singiel Royals czyni z Lorde najmłodszego solowego artystę od ćwierć wieku, który umieścił na szczycie listy wykonywany przez siebie utwór. Zimą 1988 r. na czele listy zameldowała się bowiem amerykańska wokalistka Tiffany z utworem Could’ve Been. Lorde jeszcze w tym roku (dokładnie 7 listopada) skończy 17 lat. Tymczasem Tiffany, pojawiając się na 1. miejscu Hot 100 z Could’ve Been, była 4 miesiące po swoich 16. urodzinach. Dodać wypada, że wydane przez Tiffany chwilę wcześniej I Think We’re Alone Now również było w USA „numerem jeden”. Tiffany miała wtedy 16 lat i 1 miesiąc. W późniejszych latach nie udało się jednak Tiffany powtórzyć sukcesu 2 wymienionych singli.

Ale to nie Tiffany jest najmłodszym solowym artystką w historii zestawienia The Billboard Hot 100, który znalazł się na 1. miejscu. Rekordzistą na tym polu pozostaje Stevie Wonder, który mając zaledwie 13 lat i 3 miesiące zawitał na 1. miejsce z utworem Fingertips – Pt 2, co miało miejsce ponad pół wieku temu – latem 1963 r. Jeśli zaś chodzi o śpiewające panie, młodsza od Tiffany była wiosną 1963 r. Little Peggy, gdy jej singiel I Will Follow Him dotarł na amerykański szczyt. Wokalistka miała wtedy niespełna 15 lat i 2 miesiące.

Royals ponownie jest najlepiej sprzedającym się cyfrowym singlem w USA, mimo nieznacznego spadku sprzedaży w stosunku do poprzedniego tygodnia – z poziomu 307 tysięcy kopii do 294 tysięcy. Za to wzrosły notowania Royals w radiu, co przyniosło temu tytułowi miano Airplay Gainer. Z kolei w streamingu, choć Royals miało teraz lepszy tydzień niż ten poprzedni, tym razem wyprzedziła ten utwór większa liczba tytułów niż poprzednio.

Jako ciekawostkę podać można okoliczność, iż od 3 tygodni wykonawcą utworu będącego amerykańskim „numerem jeden” jest osoba urodzona w latach 90. XX wieku. Miley Cyrus, która spędziła na szczycie 2 tygodnie z singlem Wrecking Ball, urodziła się w 1992 r., a Lorde 4 lata później. Czyżby następowała coraz wyraźniejsza zmiana warty?

Na 2. miejscu okopała się Katy Perry z singlem Roar, który 3 tygodnie temu pożegnał się z 1. miejscem po 2 tygodniach spędzonych na tej lokacie. Roar po raz drugi z rzędu jest najpopularniejszym utworem w amerykańskich stacjach radiowych. Jest to ponadto drugi (po Royals) najlepiej sprzedający się cyfrowy singiel w komentowanym tygodniu. Jego sprzedaż wyniosła w tym okresie 239 tysięcy kopii. Jest to jednak względnie duży spadek w stosunku do poprzedniego tygodnia, gdy Roar znalazło 301 tysięcy nabywców.

Z 1. miejsca na 3. osuwa się Miley CyrusWrecking Ball po 2-tygodniowym przebywaniu na najwyższej pozycji w zestawieniu. W serwisach streamingowych na terenie USA nadal jest to najczęściej wybierany tytuł. Natomiast w sprzedaży cyfrowej Wrecking Ball traci w stosunku do poprzedniego tygodnia. Tydzień temu była to sprzedaż w granicach 301 tysięcy kopii, a obecnie jest to wynik rzędu 221 tysięcy kopii. Sukcesywnie rośnie za to popularność Wrecking Ball w amerykańskim airplayu.

Z miejsca 7. na 4. awansuje utwór Hold On, We’re Going Home Drake’a i duetu Majid Jordan. Spośród wszystkich piosenek to właśnie ten tytuł zyskał najwięcej w streamingu (wzrost o 86%). Jednocześnie utwór Drake’a najczęściej wybierano w serwisach subskrypcyjnych, tj. z muzyką na żądanie (wzrost o 65%). Dla Drake’a jako głównego artysty, nie zaś osoby występującej gościnnie, jest to pierwszy singiel notowany w czołowej piątce od czasu singla Find Your Love z 2010 r. (#5). Wcześniej (w 2009 r.) w top 5 znalazł się również jego singiel Best I Ever Had (#2).

Dla Drake’a ostatni tydzień wyjątkowy był także pod innym względem. Tydzień temu w Hot 100 znajdowały się 2 jego utwory: Hold On, We’re Going Home oraz Wu-Tang Forever. W nowym notowaniu do tego grona dołącza aż 10 innych jego piosenek, które znajdują się na trackliście albumu Nothing Was The Same. Takie są konsekwencje częściowego upadku ery singla i przeniesienia punktu ciężkości na sprzedaż cyfrową, a teraz także streaming, czegokolwiek. Piosenka może nie być singlem promującym dane wydawnictwo, może nie być grana w stacjach radiowych, może nie mieć teledysku, ale jeżeli odpowiednia liczba osób zechce pobrać tę piosenkę legalnie z sieci, nie ma przeszkód, by pojawiła się ona w zestawieniu Hot 100 – co do zasady dedykowanym przecież singlom.

Spośród solistów 12 piosenek notowanych jednocześnie w top 100 miał wcześniej tylko Lil Wayne w jednym z wrześniowych notowań z 2011 r. W gronie wokalistek rekordzistką jest Taylor Swift z 11 piosenkami notowanymi jednocześnie w Hot 100. Natomiast wśród zespołów oraz generalnie, tj. bez podziału na kategorie z uwagi na konfiguracje osobowe, rekord niezmiennie od ponad 49 lat należy do zespołu The Beatles, który w jednym czasie miał na liście 14 swoich piosenek (kwiecień 1964 r.).

Tylko 1 z 11 nowości w zestawieniu nie jest utworem Drake’a. Na miejscu 90. (najniżej notowana w tym tygodniu nowość) pojawia się Lorde ze swoim nowym singlem o tytule Team. Najwyżej notowana nowość, oczywiście będąca utworem Drake’a, nosi tytuł All Me. Miejsce 20. temu tytułowi zapewniła sprzedaż cyfrowa – 101 tysięcy kopii.

Do top 10 (na miejsce 8. po awansie z 13.) wdziera się streamingowy hit The Fox norweskich komików z zespołu Ylvis. Do doskonałych wyników w streamingu (efekt popularności teledysku w sieci) dołącza rosnącą sprzedaż cyfrowa singla (największy w tym tygodniu procentowy wzrost sprzedaży cyfrowej), która wyniosła tym razem 73 tysiące kopii.

Ogromny spadek na liście stał się udziałem Britney Spears i jej nowego singla Work Bitch. Po debiucie na miejscu 12. dzięki sprzedaży cyfrowej w granicach 174 tysięcy kopii Work Bitch osuwa się na miejsce 41. W obiegu jest już jednak wideoklip do tej piosenki, więc znaczący awans w nowym notowaniu jest jak najbardziej realny.

Sprzedaż cyfrowa utworów nie dotrzymuje kroku sprzedaży zeszłorocznej. W porównaniu do analogicznego momentu roku 2012 tegoroczna sprzedaż cyfrowa jest o 3% niższa od tej zeszłorocznej. Ponadto aktualny tydzień wypada znacznie słabiej niż tydzień poprzedni. Spadek w sprzedaży cyfrowej sięgnął bowiem 12%.

W top 100 pojawia się łącznie 11 nowości: #20 Drake feat. 2 Chainz & Big Sean All Me, #51 Drake The Language, #56 Drake Furthest Thing, #64 Drake Too Much, #65 Drake feat. Jay Z Pound Cake/Paris Morton Music 2, #67 Drake From Time, #78 Drake Own It, #81 Drake Tuscan Leather, #87 Drake Come Thru, #89 Drake Worst Behavior, #90 Lorde Team.

Największy spadek: z #19 na #73 – Maejor Ali feat. Juicy J & Justin Bieber Lolly.
Największy awans: z #46 na #28 – Imagine Dragons Demons.
Najdłużej na liście: 57 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #14).

Notowanie z 03/10/2013 – top 40:

1. Lorde Royals
2. Katy Perry Roar
3. Miley Cyrus Wrecking Ball
4. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
5. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
6. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
7. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
8. Ylvis The Fox
9. Lady Gaga Applause
10. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness
11. Mike WiLL Made-It feat. Miley Cyrus, Wiz Khalifa & Juicy J 23 (powrót)
12. Capital Cities Safe And Sound 
13. Eminem Berzerk
14. Imagine Dragons Radioactive
15. Miley Cyrus We Can’t Stop
16. Luke Bryan That’s My Kind Of Night
17. AWOLNATION Sail
18. Zedd feat. Foxes Clarity
19. Justin Timberlake Mirrors
20. Drake feat. 2 Chainz & Big Sean All Me (nowość)
21. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky
22. OneRepublic Counting Stars
23. Bruno Mars Treasure
24. Anna Kendrick Cups (Pitch Perfect’s When I’m Gone)
25. Thomas Rhett It Goes Like This
26. Jason Aldean Night Train
27. J. Cole feat. TLC Crooked Smile
28. Imagine Dragons Demons
29. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us
30. Maroon 5 Love Somebody
31. Chris Brown feat. Nicki Minaj Love More 
32. Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert Same Love
33. Tyler Farr Redneck Crazy
34. Paramore Still Into You
35. Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U
36. P!nk feat. Nate Ruess Just Give Me A Reason
37. Bruno Mars Gorilla
38. Passenger Let Her Go
39. Katy Perry feat. Juicy J Dark Horse
40. Calvin Harris feat. Ellie Goulding I Need Your Love

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Jack Johnson nie miał najmniejszych szans na to, by obronić 1. pozycję w amerykańskim zestawieniu sprzedaży albumów, ponieważ na liście premier znalazło się m.in. nowe wydawnictwo Kings Of Leon, ale przede wszystkim Drake’a. Czwarty amerykański „numer jeden” Johnsona (jeśli uwzględnić soundtrack do animowanego filmu Ciekawski George z 2006 r.), tj. album From Here To Now To You, po debiucie na 1. miejscu dzięki (nie najlepszemu – jak na tego artystę) otwarciu rzędu 117 tysięcy kopii w drugim tygodniu znalazł już tylko 37 tysięcy nabywców, co wiązało się ze spadkiem na miejsce 5.

Na 1. miejscu pojawia się wyjątkowo mocny tytuł. Nothing Was The Same to trzeci longplay Drake’a i jego trzeci amerykański „numer jeden”. Tygodniowy wynik sprzedażowy na poziomie 658 tysięcy kopii to jak na razie życiowe osiągnięcie Kanadyjczyka. Drugi album Drake’a pt. Take Care (2011) w tygodniu premiery znalazł 631 tysięcy nabywców, a debiutanckie Thank Me Later (2010) – 447 tysięcy nabywców. Każdy z tych wyników gwarantował Drake’owi debiut na szczycie. A jego przygoda z The Billboard 200 zaczęła się w 2009 r. EP-ką So Far Gone, która dotarła do miejsca 6. i w pierwszym tygodniu rozeszła się w nakładzie 73 tysięcy kopii.

658 tysięcy kopii to drugi najlepszy w tym roku tygodniowy wynik sprzedaży. Więcej egzemplarzy (o ile słowo to można odnieść również do sprzedaży cyfrowej) jednego tytułu w ciągu 7 dni sprzedał w 2013 r. Justin Timberlake (marzec 2013 r.). Stało się tak z jego powrotnym albumem The 20/20 Experience. A już za tydzień 1. miejsce powinna Timberlake’owi przynieść kontynuacja tego wydawnictwa.

Dodatkowo Nothing Was The Same notuje najlepszy tygodniowy wynik sprzedaży albumu hiphopowego artysty od 2 lat, tj. od czasu premiery albumu Tha Carter IV Lil Wayne’a, który zakupiono wówczas w sile 964 tysięcy kopii.

Czwarty tydzień z rzędu pierwszą trójkę zestawienia albumów wypełniają nowości. Analogiczna sytuacja po raz ostatni miała miejsce rok temu, również na przełomie września i października.

Na miejscu 2. pojawia się zespół Kings Of Leon z albumem Mechanical Bull. Wydawnictwo rockowej formacji rozeszło się w ciągu tygodnia w nakładzie 110 tysięcy kopii, czyli mniejszym niż poprzedniego albumu Kings Of Leon, Come Around Sundown (2010), który w tygodniu premiery znalazł 184 tysiące nabywców. Również i ten wynik był niewystarczający, by zapewnić formacji 1. miejsce (był to wówczas debiut na miejscu 2.). Za to jeszcze wcześniejsze Only By The Night (2008) doszło maksymalnie do miejsca 4., a zadebiutowało 1 pozycję niżej ze sprzedażą na poziomie 74 tysięcy kopii.

Sukcesem na rynku amerykańskim okazał się powrót 67-letniej Cher. Mimo że singiel Woman’s World pilotujący pierwszy od 11 lat studyjny album Cher pt. Closer To The Truth niewiele zwojował (nie licząc sukcesu na klubowych parkietach w USA), ów album dzięki debiutowi na miejscu 3. listy przyniósł wokalistce najwyższą pozycję na The Billboard 200 w jej trwającej niemal pół wieku solowej karierze. Nawet multiplatynowe Believe z megahitem o tym samym tytule notowane było maksymalnie jedynie na miejscu 4. Co prawda do miejsca 2. doszedł swego czasu album Look At Us (1965), tyle że było to wydawnictwo, które Cher nagrała jako członkini duetu Sonny & Cher.

Cher miała w swej karierze spektakularne sukcesy (zwłaszcza ogromna popularność singla Believe, która pociągnęła za sobą sukces longplaya), ale i jeszcze większe porażki (np. album I Paralyze z 1982 r. nawet nie zmieścił się w albumowym zestawieniu). Z tego względu ewentualna porażka albumu Closer To The Truth w USA nie byłaby wielkim zaskoczeniem. Tymczasem rzeczone wydawnictwo w tygodniu premiery znalazło 63 tysiące nabywców. Nie jest to bynajmniej imponujący rezultat sprzedażowy, a i sprzedaż w kolejnych tygodniach raczej wysoka nie będzie, niemniej start na wysokiej pozycji listy zostanie na zawsze odnotowany wśród osiągnięć Cher.

Za plecami Cher pojawia się inna muzyczna legenda, która swoją karierę również zaczynała w latach 60. zeszłego stulecia. Nowy album Eltona JohnaThe Diving Board, debiutuje bowiem na miejscu 4., czyli wyżej niż jego wspólne dzieło z Leonem Russellem pt. The Union, które w 2010 r. dotarło do miejsca 12., oraz nieco wyżej niż poprzedni solowy, studyjny album wokalisty pt. The Captain & The Kid z 2006 r., który doszedł do miejsca 6. The Diving Board zakupiono w nakładzie 47 tysięcy kopii. Jest to 18. album wokalisty, który dotarł do czołowej dziesiątki.

W top 10 nowy jest również album grupy Dream Theater zatytułowany po prostu Dream Theater. Album znajduje się na miejscu 7. dzięki sprzedaży rzędu 34 tysięcy kopii. Poprzednie wydawnictwo zespołu, A Dramatic Turn Of Events (2011), wystartowało od miejsca 8., sprzedając się wówczas w nakładzie 36 tysięcy kopii.

Na miejscu 8. swój debiutancki album pt. Get Wet umieszcza trio Krewella (sprzedaż: 27 tysięcy kopii), a grono nowości w top 10 domyka Metallica debiutująca na miejscu 9. z soundtrackiem Metallica: Through The Never (sprzedaż: 26 tysięcy kopii). Poprzedni album sygnowany nazwą Metallica, Lulu (2011), nagrany wspólnie z Lou Reedem, doszedł jedynie do 36. pozycji na liście i spotkał się z wyjątkowo nieprzychylną reakcją krytyków. Za to wcześniejsze Death Magnetic (2008) było w USA „numerem jeden”.

Wyróżnić warto również szkocki synthpopowy zespół CHVRCHES, który swój debiutancki album The Bones Of What You Believe umieścił na 12. miejscu listy. Jest to dla tej formacji duży sukces, biorąc pod uwagę, iż nie miała ona na razie w USA większego przeboju, nie jest tam szczególnie spopularyzowana, a nadto jest zespołem wywodzącym się z Wielkiej Brytanii, co przeważnie (choć nie zawsze) osłabia pozycję startową na The Billboard 200.

Tymczasem The Last Ship, czyli najnowszy album Stinga, debiutuje na miejscu 13. 2 poprzednie jego regularne wydawnictwa: Symphonicities (2010) If On A Winter’s Night… (2009), doszły do miejsca 6., za to jeszcze wcześniejsze Songs From The Labyrinth (2006) – jedynie do 25.

Z miejsca 19. poza top 200 wypada jeden z wysokich debiutów sprzed tygodnia – album Grateful Dead pt. Sunshine Daydream: Veneta, Oregon August 27, 1972. W obrębie listy największy spadek zalicza za to Surgical Steel metalowej grupy Carcass – z miejsca 41. (debiut tydzień temu) na 176. Natomiast największy awans ponownie przypada w udziale poprzedniemu longplayowi Drake’a, Take Care, który skacze z miejsca 103. na 74., podczas gdy tydzień wcześniej wydawnictwo polepszyło swoje notowania, przeskakując z pozycji 157. na 103.

W top 200 pojawiają się 35 nowości: #1 Drake Nothing Was The Same, #2 Kings Of Leon Mechanical Bull, #3 Cher Closer To The Truth, #4 Elton John The Diving Board, #7 Dream Theater Dream Theater, #8 Krewella Get Wet, #9 Metallica Metallica: Through The Never (Soundtrack), #11 Alan Jackson The Bluegrass Album, #12 CHVRCHES The Bones Of What You Believe, #13 Sting The Last Ship, #23 Sammy Hagar Sammy Hagar & Friends, #24 R5 Louder, #28 Matt Redman Your Grace Finds Me, #30 Donald Lawrence Best For Last: 20 Year Celebration – Vol. 1, #32 Gov’t Mule Shout!, #34 Ray Charles Ray Charles Forever, #36 Icona Pop This Is…, #38 Glee Cast Glee Sings The Beatles, #39 Phil Wickham The Ascension, #41 A Skylit Drive Rise, #42 Mazzy Star Seasons Of Your Day, #44 Kompilacja WOW Hits 2014, #48 Pink Martini Get Happy, #50 Gungor I Am Mountain, #65 Deer Tick Negativity, #72 Black Label Society Unblackened, #85 Touche Amore Is Survived By, #101 Sarah Jarosz Build Me Up From Bones, #109 Gloria Trevi De Pelicula, #115 The Foreign Exchange Love In Flying Colors, #119 Megadeth Countdown To Extinction: Live, #141 Jon McLaughlin Holding My Breath, #151 Bassnectar Take You Down (EP), #197 Pesado Por Ti, #198 Sons Of The Sea Sons Of The Sea.

Notowanie z 03/10/2013 – top 40:

1. Drake Nothing Was The Same (nowość)
2. Kings Of Leon Mechanical Bull (nowość)
3. Cher Closer To The Truth (nowość)
4. Elton John The Diving Board (nowość)
5. Jack Johnson From Here To Now To You
6. Luke Bryan Crash My Party
7. Dream Theater Dream Theater (nowość)
8. Krewella Get Wet (nowość)
9. Metallica Metallica: Through The Never (Soundtrack) (nowość)
10. Justin Moore Off The Beaten Path
11. Alan Jackson The Bluegrass Album (nowość)
12. CHVRCHES The Bones Of What You Believe (nowość)
13. Sting The Last Ship (nowość)
14. Keith Urban Fuse
15. 2 Chainz B.O.A.T.S. II #METIME
16. Avicii TRUE
17. Robin Thicke Blurred Lines
18. Chris Young A.M.
19. Kompilacja The Maybach Music Group: Self Made 3
20. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
21. The Weeknd Kiss Land
22. Avenged Sevenfold Hail To The King
23. Sammy Hagar Sammy Hagar & Friends (nowość)
24. R5 Louder (nowość)
25. Imagine Dragons Night Visions
26. Tamar Braxton Love And War
27. Jay Z Magna Carta… Holy Grail
28. Matt Redman Your Grace Finds Me (nowość)
29. Ariana Grande Yours Truly 
30. Donald Lawrence Best For Last: 20 Year Celebration – Vol. 1 (nowość)
31. Lorde The Love Club (EP)
32. Gov’t Mule Shout! (nowośc)
33. John Legend Love In The Future
34. Ray Charles Ray Charles Forever (nowość)
35. Bruno Mars Unorthodox Jukebox
36. Icona Pop This Is… (nowość)
37. Justin Timberlake The 20/20 Experience
38. Glee Cast Glee Sings The Beatles (nowość)
39. Phil Wickham The Ascension (nowość)
40. Kompilacja Now 47

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Notice: Undefined variable: comment_num in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/comments.php on line 16
razy skomentowano
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796