Rubryki
3 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 22/08/13

Dodany przez | 26/08/2013
Informacje
 
 

Robin Thicke nie daje za wygraną i odpiera atak Katy Perry, a na liście albumów rządzi tym razem muzyka country.

The Billboard Hot 100

11. tydzień na 1. miejscu w USA spędza singiel Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa. Z takim wynikiem swój pobyt na szczycie zakończyły jak dotąd tylko 4 inne utwory. Były to kolejno: I Swear All-4-One, Un-Break My Heart Toni Braxton, I’ll Be Missing You Puffa Daddy’ego, Faith Evans i 112 oraz Independent Women Part I Destiny’s Child. Ostatni z wymienionych przebojów „numerem jeden” był na przełomie 2000 i 2001 r.

Tymczasem ostatnim singlem, który dłużej niż Blurred Lines przebywał na 1. miejscu Hot 100, jest singiel I Gotta Feeling The Black Eyed Peas – swój 14-tygodniowy pobyt na 1. miejscu zakończył w październiku 2009 r. Jeżeli natomiast brać pod uwagę wyłącznie utwory nagrane przez wokalistów, ostatnim singlem, który na 1. miejscu meldował się częściej niż Blurred Lines, było Yeah! Ushera (feat. Lil Jon i Ludacris), notowane na tej pozycji 12 razy w pierwszej połowie 2004 r. W całej historii The Billboard Hot 100 dłużej niż Blurred Lines na 1. miejscu przebywało w sumie jedynie 13 piosenek, z czego 5 z okresu 2000-2013 oraz 8 z lat 90. XX wieku.

Po raz 7. Blurred Lines Robina Thicke jest najpopularniejszym singlem w amerykańskich radiostacjach. Co więcej, piosenka od kilku tygodni poprawia ustanowiony przez siebie radiowy rekord. W ciągu 7 dni uwzględnianych w poprzednim notowaniu Hot 100 Blurred Lines trafiło do większej liczby radiosłuchaczy niż jakakolwiek inna piosenka mająca na to tyle samo czasu. Utwór zaliczył wówczas 227,5 mln „audience impressions”, co stanowiło najlepsze osiągnięcie odkąd podawane są te dane, tj. od końca 1990 r. Od aktualnego notowania rekord wynosi już 228,9 mln.

Po debiucie na odległym 85. miejscu tydzień temu singiel Roar Katy Perry, zapowiadający album Prism, wystrzelił jak rakieta i przeskoczył 83 miejsca, zatrzymując się tuż za Blurred Lines. Perry mierzy jednak wyżej i to jej singiel należy postrzegać jako najpoważniejszego kandydata do miana nowego „numeru jeden” na The Billboard Hot 100. A „numerów jeden” Katy Perry ma już w swoim dorobku pokaźną liczbę – łącznie 7. Niska pozycja Roar sprzed tygodnia była efektem 4-dniowej emisji utworu w stacjach radiowych. Natomiast sprzedaż cyfrowa piosenki w całości przypadła już na poczet nowego notowania, stąd aż tak duży awans na liście – największy od jesieni 2011 r., gdy Make Me Proud Drake’a i Nicki Minaj skoczyło z miejsca 97. na 9.

Cyfrowa sprzedaż Roar w ciągu ostatniego tygodnia (jest to 2. tydzień pobytu piosenki na liście, ale 1. tydzień sprzedaży cyfrowej) wyniosła 557 tysięcy kopii. Jest to szósty najlepszy tygodniowy wynik sprzedaży cyfrowej w historii, ale rekordowy dla wytwórni Capitol, z którą związana jest Katy Perry. Lepsze tygodniowe rezultaty sprzedażowe osiągnęły single (chronologicznie): Flo Rida Right Round – 636 tysięcy kopii w ciągu 1 tygodnia (rekord), Ke$ha TiK ToK – 610 tysięcy kopii, Bruno Mars Grenade – 559 tysięcy kopii, Taylor Swift We Are Never Ever Getting Back Together – 623 tysięcy kopii, Taylor Swift I Knew You Were Trouble – 582 tysięcy kopii. Spośród wokalistek wynik piosenki Roar plasuje ją zatem na 4. miejscu pod względem najwyższego tygodniowego nakładu cyfrowego jednego tytułu. Jeżeli jednak zawęzić pole poszukiwań do sprzedaży w tygodniu premiery utworu i jednocześnie nie ograniczać się wyłącznie do kobiet, wówczas Roar przesuwa się na miejsce 3. w naszym rankingu, ponieważ tylko Right Round i We Are Never Ever Getting Back Together podaną powyżej sprzedaż cyfrową wygenerowały w 1. tygodniu sprzedaży.

Na miejscu 6. debiutuje Lady Gaga i jej najnowszy singiel Applause, który zapowiada album ARTPOP. Przez ostatnie tygodnie podgrzewano atmosferę rywalizacji między Roar Applause, a tę w USA na razie wygrywa pierwszy z wymienionych tytułów. Nie należy jednak przeoczyć tego, że singiel Applause również nie najgorzej się w USA sprzedaje, choć jest to sprzedaż poniżej oczekiwań, toteż dzięki emisji w stacjach radiowych, a przede wszystkim sprzedaży cyfrowej w granicach 218 tysięcy kopii, debiutuje w czołowej dziesiątce listy. Pierwszy singiel Lady Gagi z poprzedniego albumu, Born This Way (tytuł płyty, jak i singla), wystartował jednak od miejsca 1., stąd postawą Applause rozczarowani mogą być najwięksi sympatycy wokalistki. Lepszy debiut od Applause zanotował również singiel The Edge Of Glory – było to miejsce 3. Dajmy jednak singlowi pilotującemu album ARTPOP trochę czasu. Być może jeszcze się na amerykańskiej liście singli przesunie bliżej czołowej lokaty. To w końcu pierwszy singiel z nowego albumu Lady Gagi.

Applause przerwało wielotygodniową dominację singla Get Lucky Daft Punk i Pharrella Williamsa w zestawieniu Dance/Electronic Songs, która trwała 13 tygodni, co stanowi rekordowe osiągnięcie dla tej, istniejącej jednak dopiero od tego roku, listy dedykowanej tanecznej muzyce elektronicznej.

W top 20 zameldowała się już Nowozelandka – Lorde. Piosenka Royals z miejsca 24. przeskakuje na miejsce 17., notując, podobnie jak tydzień wcześniej, największy z całej stawki procentowy wzrost sprzedaży cyfrowej w stosunku do poprzedniego tygodnia. Za to tytuł Airplay Gainer, oznaczający, iż dana piosenka zanotowała największy wzrost odtworzeń w radiostacjach w stosunku do wcześniejszego tygodnia, przypadł tym razem w udziale singlowi Roar Katy Perry.

Po 62 tygodniach z zestawieniem singli pożegnał się utwór Ho Hey The Lumineers, który przed tygodniem zamykał top 50. Piosenka zanotowała spadek z tej pozycji i została usunięta z listy. Stało się tak, ponieważ zgodnie z regułami przyjętymi przez Billboard utwór, który na liście obecny jest od co najmniej 20 tygodni i zdążył przez ten czas dostać się do pierwszej pięćdziesiątki, jest automatycznie usuwany z listy, jeżeli w którymś z kolejnych tygodni wypadnie z miejsca 50. Innymi słowy, jeżeli jakaś piosenka w 22. tygodniu pobytu na liście notowana jest na miejscu 49. (np. po spadku z miejsca 44.), a w 23. tygodniu miałoby to być już miejsce 51., wówczas owy 22. tydzień pobytu na liście będzie ostatnim tygodniem obecności tego tytułu w Hot 100. 62-tygodniowy pobyt Ho Hey na liście plasuje ten utwór na 6. miejscu (ex aequo You And Me Lifehouse) pod względem najdłuższego stażu na liście. Rekordzistą jest utwór I’m Yours Jasona Mraza z 76 tygodniami w zestawieniu.

Podczas tegorocznych wakacji nie udało się Rihannie wylansować w USA kolejnego wielkiego przeboju. Utwór Right Now, będący kolaboracją z Davidem Guettą, maksymalnie dotarł do 50. pozycji, a w 9. tygodniu na liście notowany jest dopiero na miejscu 90. Nadal dzielnie trzyma się jednak utwór Stay (kolaboracja z Mikkym Ekko), który w 28. tygodniu na liście plasuje się na miejscu 44.

W top 100 pojawia się łącznie 7 nowości: #6 Lady Gaga Applause, #16 Luke Bryan That’s My Kind Of Night, #87 Panic! At The Disco This Is Gospel, #94 The Wanted We Own The Night, #95 Bastille Pompeii, #96 Little Big Town Your Side Of The Bed, #97 Train feat. Ashley Monroe Bruises.

Największy spadek: z #62 na #90 – Rihanna feat. David Guetta Right Now.
Największy awans: z #85 na #2 – Katy Perry Roar.
Najdłużej na liście: 51 tygodni – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #4).

Notowanie z 22/08/2013 – top 40:

1. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
2. Katy Perry Roar
3. Miley Cyrus We Can’t Stop
4. Imagine Dragons Radioactive
5. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
6. Lady Gaga Applause (nowość)
7. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky
8. Bruno Mars Treasure
9. Anna Kendrick Cups (Pitch Perfect’s When I’m Gone)
10. Capital Cities Safe And Sound
11. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
12. Zedd feat. Foxes Clarity
13. Maroon 5 Love Somebody
14. Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert Same Love
15. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness
16. Luke Bryan That’s My Kind Of Night (nowość)
17. Lorde Royals
18. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us
19. Florida Georgia Line feat. Nelly Cruise
20. Justin Timberlake Mirrors
21. One Direction Best Song Ever
22. Luke Bryan Crash My Party
23. Calvin Harris feat. Ellie Goulding I Need Your Love
24. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
25. Jason Derulo The Other Side
26. Phillip Phillips Gone, Gone, Gone
27. Ariana Grande feat. Mac Miller The Way
28. P!nk feat. Nate Ruess Just Give Me A Reason
29. AWOLNATION Sail
30. Hunter Hayes I Want Crazy
31. Selena Gomez Come & Get It
32. Brett Eldredge Don’t Ya
33. Keith Urban Little Bit Of Everything
34. Carrie Underwood See You Again
35. Sage The Gemini feat. IamSu Gas Pedal
36. Florida Georgia Line Round Here
37. Randy Houser Runnin’ Outta Moonlight
38. J. Cole feat. Miguel Power Trip
39. Macklemore & Ryan Lewis feat. Wanz Thrift Shop
40. Thomas Rhett It Goes Like This

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Przed tygodniem album The Civil Wars amerykańskiego, folkowego duetu The Civil Wars przyniósł formacji pierwszy „numer jeden” w karierze. Długo jednak The Civil Wars swoim sukcesem się nie cieszyli, ponieważ ich drugi longplay opuszcza 1. miejsce i ląduje na pozycji 5. Przed tygodniem zakupiło go 116 tysięcy osób. Kolejny tydzień przyniósł jednak spadek sprzedaży o 66% (sprzedaż rzędu 39 tysięcy kopii). Tymczasem debiutancki album The Civil Wars pt. Barton Hollow po awansie w poprzednim notowaniu z pozycji 111. na 60. teraz notowany jest na miejscu 122.

Najlepiej sprzedającym się albumem w USA w ostatnim tygodniu było wydawnictwo muzyka z nurtu country, Luke’a Bryana. Longplay Crash My Party znalazł w ciągu tygodnia aż 528 tysięcy nabywców, co musiało dać mu 1. miejsce na liście. Luke Bryan umieścił już wcześniej 1 swój tytuł na czele The Billboard 200, a dokonał tego również w 2013 r. z kompilacją swoich utworów pt. Spring Break… Here To Party.

Ponad pół miliona kopii albumu solisty z nurtu country w ciągu 1 tygodnia to najlepszy wynik od jesieni 2004 r., gdy z nakładem 766 tysięcy kopii liderem zestawienia został krążek Live Like You Were Dying Tima McGraw. Ponadto w ostatnim 5-leciu tylko 1 gwiazda country sprzedawała w ciągu tygodnia ponad pół miliona kopii swojego wydawnictwa. Była to Taylor Swift, a dokonała tego kilkukrotnie. 2 jej ostatnie albumy przekroczyły nawet tygodniową sprzedaż rzędu 1 miliona kopii. Speak Now z 2010 r. wystartowało bowiem z pułapu 1,05 mln kopii, a Red z 2012 r. – 1,21 mln kopii.

W 2013 r. tylko 2 tytuły znalazły w ciągu tygodnia więcej nabywców niż Crash My Party. Mowa o The 20/20 Experience Justina Timberlake’a (968 tysięcy kopii) i Magna Carta… Holy Grail Jaya Z (528 tysięcy kopii, ale z małą przewagą nad Crash My Party).

Sukces albumu Crash My Party pozytywnie wpłynął na sprzedaż poprzednich płyt Luke’a Bryana. Album Spring Break… Here To Party obecny jest na liście od 24 tygodni i zanotował właśnie skok z miejsca 62. na 38. Wydany wcześniej longplay Tailgates & Tanlines, notowany już po raz 106., awansował z miejsca 33. na 16., z kolei album Doin’ My Thing w 101. tygodniu na liście przeskakuje z pozycji 121. na 73. Dodatkowo do top 200 na miejsce 137. powraca debiutancki album muzyka z 2007 r. pt. I’ll Stay Me, który w szczycie formy dotarł do miejsca 24.

Dzięki świetnej sprzedaży albumu Crash My Party oraz singla Roar Katy Perry po raz drugi w historii album oraz cyfrowy singiel sprzedały się w ciągu tego samego tygodnia w ponad półmilionowym nakładzie. Pierwszy taki przypadek miał miejsce w okresie świątecznym (bożonarodzeniowym) 2009 r., gdy singiel TiK ToK Ke$hy zakupiło 610 tysięcy osób, a album I Dreamed A Dream Susan Boyle – 510 tysięcy osób.

Lider sprzed 2 tygodni, album Blurred Lines Robina Thicke, po spadku na miejsce 3 przed tygodniem nadal dotknięty jest tendencją spadkową. Spadek zainteresowania nie był jednak bardzo duży (o 26%), stąd w bieżącym notowaniu Blurred Lines zajmuje pozycję 4. (48 tysięcy kopii).

Rebellious Soul, czyli debiutancki album wokalistki R&B występującej jako K. Michelle, z wynikiem 72 tysięcy kopii debiutuje na miejscu 2. Jest to najlepszy start debiutanckiego albumu solistki z nurtu R&B od marca 2011 r., gdy na miejscu 2. pojawił się album Late Nights & Early Mornings Marshy Ambrosius (występującej wcześniej w kobiecym duecie Floetry).

Okazuje się, iż na amerykańskim rynku stabilna jest pozycja przedstawiciela nurtu chillwave, Ernesta Greene’a aka Washed Out. Drugi longplay Washed Out pt. Paracosm, wydany nakładem wytwórni Sub Pop, debiutuje na miejsce 21., podczas gdy jego poprzednik, Within Or Without, startował na liście od miejsca 26. (to była jego najwyższa lokata).

Nadal pną się na liście wydawnictwa Lany Del Rey i Lorde. Album Born To Die tej pierwszej w 81. tygodniu na liście plasuje się na miejscu 20. po awansie z miejsca 29., na którym znalazł się przed tygodniem po skoku z pozycji 40., a EP-ka Paradise skacze o 38 pozycji w górę, zatrzymując się na miejscu 107. Tymczasem EP-ka Lorde pt. The Love Club, promowana singlem Royals, awansuje z miejsca 31. na miejsce 23. (a 2 tygodnie wcześniej notowana była jeszcze na pozycji 49.).

Największy awans w bieżącym notowaniu przypadł w udziale legendarnemu albumowi Pink Floyd, The Dark Side Of The Moon, który w ramach top 200 notowany był częściej niż jakikolwiek inny tytuł w historii The Billboard 200. Rzeczone wydawnictwo przeskoczyło z miejsca 177. na 117. Za to aż o 27 pozycji osuwa się na liście debiut sprzed tygodnia, tj. album Asking Alexandria pt. From Death To Destiny, który wystartował od miejsca 5. Znacznie boleśniejszy spadek przypada jednak w udziale zespołowi Newsted, którego longplay Heavy Metal Music po debiucie na miejscu 40. ląduje 81 miejsc niżej. Nie jest to bynajmniej największy spadek w obrębie listy. Największy zaliczył tym razem George Duke z DreamWeaver – aż o 112 pozycji, tj. z miejsca 74. na 186. Tymczasem najwięcej powodów do narzekań ma, jak sądzę, metalowy zespół Norma Jean, którego album Wrongdoers zadebiutował na miejscu 37. w poprzednim notowaniu, a w tym obecnym nie dostrzeżemy go już w top 200. Po 1 tygodniu z listą pożegnała się również KT Tunstall z Invisible Empire/Crescent Moon, które rozpoczęło (i na razie zakończyło) swoją przygodę z listą od miejsca 64.

W top 200 pojawia się w tym tygodniu 18 nowości: #1 Luke Bryan Crash My Party, #2 K. Michelle Rebellious Soul, #15 Parachute Overnight, #21 Washed Out Paracosm, #28 Hoodie Allen Americoustic (EP), #41 Valerie June Pushin’ Against A Stone, #53 Yellowcard Ocean Avenue Acoustic, #76 Stevie Stone 2 Birds 1 Stone, #81 Dominican Sisters Of Mercy Mater Eucharistiae, #89 Glen Campbell See You There, #100 The Digital Age Evening:Morning, #109 The Wild Feathers The Wild Feathers, #131 Aubrey O’Day Between Two Evils, #138 Brooke Hyland Brooke Hyland, #165 New Life Worship Strong God, #174 The Monkees The Monkees Present (Deluxe Box Set 2013), #190 Audrey Assad Fortunate Fall, #200 Johnny Cash LIFE Unheard.

Notowanie z 22/08/2013 – top 40:

1. Luke Bryan Crash My Party (nowość)
2. K. Michelle Rebellious Soul (nowość)
3. Kompilacja Now 47
4. Robin Thicke Blurred Lines
5. The Civil Wars The Civil Wars
6. Jay Z Magna Carta… Holy Grail
7. Soundtrack Teen Beach Movie
8. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
9. Imagine Dragons Night Visions
10. Five Finger Death Punch The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell: Volume 1
11. Blake Shelton Based On A True Story…
12. Kidz Bop Kids Kidz Bop 24
13. Bruno Mars Unorthodox Jukebox
14. Macklemore & Ryan Lewis The Heist
15. Parachute Overnight (nowość)
16. Luke Bryan Tailgates & Tanlines
17. Justin Timberlake The 20/20 Experience 
18. Selena Gomez Stars Dance
19. Hunter Hayes Hunter Hayes 
20. Lana Del Rey Born To Die 
21. Washed Out Paracosm (nowość)
22. Daft Punk Random Access Memories
23. Lorde The Love Club (EP)
24. Soundtrack Pitch Perfect
25. J. Cole Born Sinner
26. Jason Aldean Night Train
27. Tye Tribbett Greater Than
28. Hoodie Allen Americoustic (EP) (nowość)
29. Brett Eldredge Bring You Back
30. Darius Rucker True Believers
31. Marc Anthony 3.0
32. Asking Alexandria From Death To Destiny
33. Tech N9ne Something Else
34. Mumford & Sons Babel
35. P!nk The Truth About Love
36. Kendrick Lamar good kid, m.A.A.d city
37. Hugh Laurie Didn’t It Rain
38. Luke Bryan Spring Break… Here To Party
39. Sara Bareilles The Blessed Unrest
40. Backstreet Boys In A World Like This

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Notice: Undefined variable: comment_num in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/comments.php on line 16
razy skomentowano
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796