Rubryki
2 razy skomentowano

Billboard: Notowania z 05/09/13

Dodany przez | 09/09/2013
Informacje
 
 

Katy Perry wdzięcznie zaryczała i bezradny Robin Thicke w końcu ustąpił kobiecie miejsca.

The Billboard Hot 100

Katy Perry dopięła swego i zagrała na nosie Robinowi Thicke. W aktualnym notowaniu The Billboard Hot 100 po awansie z miejsca 2. singiel Roar znalazł się na szczycie zestawienia. Jest to już ósmy amerykański „numer jeden” w karierze Katy Perry. Wcześniej na tej pozycji znalazły się single: I Kissed A Girl (7 tygodni na 1. miejscu), California Gurls (6 tygodni), Teenage Dream (2 tygodnie), Firework (4 tygodnie), E.T. (5 tygodni), Last Friday Night (T.G.I.F.) (2 tygodnie) oraz Part Of Me (1 tydzień).

Sprzedaż cyfrowa Roar w ostatnim tygodniu wyniosła 448 tysięcy kopii. Tydzień wcześniej było to 392 tysiące kopii, a w tygodniu premiery – aż 557 tysięcy kopii. Roar utrzymuje zatem pozycję lidera pod względem liczby legalnych pobrań w ciągu tygodnia. Pod tym względem świetnie poradził sobie również Eminem z najnowszym singlem Berzerk. Piosenka zaczyna swój bieg na liście od miejsca 3. Jej sprzedaż cyfrowa w tygodniu premiery wyniosła 362 tysiące kopii. Pierwszy singiel z poprzedniego albumu Eminema, Not Afraid, wystartował z nieco wyższego pułapu – 379 tysięcy kopii. Berzerk to szósty utwór Eminema, który debiutuje od razu w top 10 listy. Wcześniej Lil Wayne sześciokrotnie debiutował w top 10 z wykonywanym przez siebie utworem. Tylko Taylor Swift częściej (bo 11 razy) zaczynała przygodę z listą od czołowej dziesiątki.

Singiel Katy Perry, który w trzecim tygodniu pobytu na liście został nowym „numerem jeden”, odnotował tym razem największy wzrost odtworzeń w stacjach radiowych w USA w porównaniu z innymi tytułami, czyli to do tego utworu należy tytuł Airplay Gainer, który przed tygodniem przypadł w udziale Lanie Del Rey i jej Summertime Sadness. Nadal (po raz dziewiąty) to jednak Blurred Lines Robina Thicke, T.I. i Pharrella Williamsa jest najpopularniejszym utworem w amerykańskich radiostacjach.

Przypomnieć wypada, że Blurred Lines, które osuwa się na miejsce 2., przewodziło stawką przez 12 kolejnych tygodni, co stanowi najlepszy wynik od jesieni 2009 r., gdy I Gotta Feeling The Black Eyed Peas opuściło 1. pozycję dopiero po 14 tygodniach. W XXI wieku jeszcze tylko 1 utwór może pochwalić się ponad 12-tygodniowym pobytem na szczycie. Mowa o We Belong Together Mariah Carey, które – podobnie jak I Gotta Feeling – meldowało się na tej pozycji 14 razy. Gdyby sięgnąć także do lat wcześniejszych (zestawienie The Billboard Hot 100 liczy w sumie 55 lat), należałoby wynotować jeszcze 7 innych tytułów, które zaliczyły dłuższy niż Blurred Lines pobyt na 1. miejscu.

Blurred Lines nie jest jednak jedynym utworem w historii Hot 100, który zakończył pobyt na szczycie listy na 12 tygodniach. Wcześniej dokonały tego single: Santana feat. Rob Thomas Smooth, Eminem Lose Yourself, Usher feat. Lil Jon & Ludacris Yeah! oraz The Black Eyed Peas Boom Boom Pow.

W ostatnich tygodniach do grona gorących, bo sukcesywnie zyskujących na popularności, nagrań należały single: Wake Me Up! Avicii i Aloe Blacca, Summertime Sadness Lany Del Rey w remiksie Cedrica Gervaisa oraz Royals Lorde. 2 pierwsze w poprzednim notowaniu wskoczyły do top 10, co zapewniło Lanie Del Rey oraz Avicii pierwszą jak dotąd wizytę w czołowej dziesiątce. W aktualnym notowaniu do tego towarzystwa dołącza Lorde. Jej singiel Royals awansuje na miejsce 8. z pozycji 12., notując po raz kolejny wzrost sprzedaży cyfrowej – tym razem o 16%.

Na szczególną uwagę zasługują 2 znaczące awanse na liście. Po debiucie na pozycji 83. nowy singiel Robina Thicke, Give It 2 U, nagrany z gościnnym udziałem rapera Kendricka Lamara, przeskakuje ponad połowę stawki i zatrzymuje się na miejscu 25. Thicke z pewnością ma chrapkę na kolejny duży przebój, ale sukcesu na miarę Blurred Lines nie należy się spodziewać. Wątpię jednak, by muzyk i jego wydawcy mieli aż tak wygórowane oczekiwania wobec Give It 2 U.  Tymczasem Wrecking Ball Miley Cyrus po starcie na miejscu 50. dostaje się do top 20, dokładnie na miejsce 14. Sprzedaż cyfrowa tego tytułu wyniosła w tym czasie 201 tysięcy kopii, czyli ponad 2 razy więcej niż tydzień wcześniej (przy czym wówczas nie był to rezultat całotygodniowej sprzedaży).

Aktualne notowanie to ponadto 1 ciekawy rekord. Wśród debiutujących tytułów pojawia się utwór Oh Sweet Lorraine (#42). Jednym z twórców i wykonawców tego nagrania jest 96-letni Fred Stobaugh, co czyni go najstarszym wykonawcą utworu notowanego na liście The Billboard Hot 100. Historię tę szerzej opisuje magazyn Billboard w swoim artykule.

W top 100 pojawia się łącznie 7 nowości: #3 Eminem Berzerk, #42 Green Shoe Studio feat. Jacob Colgan & Fred Stobaugh Oh Sweet Lorraine, #60 Bruno Mars Gorilla, #87 Enrique Iglesias feat. Romeo Santos Loco, #91 Avril Lavigne Rock N Roll, #96 Juicy J feat. Wale & Trey Songz Bounce It, #98 Joe Nichols Sunny And 75.

Największy spadek: z #37 na #59 – Carrie Underwood See You Again.
Największy awans: z #83 na #25 – Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U.
Najdłużej na liście: 53 tygodnie – Imagine Dragons Radioactive (aktualnie #9).

Notowanie z 05/09/2013 – top 40:

1. Katy Perry Roar
2. Robin Thicke feat. T.I. & Pharrell Williams Blurred Lines
3. Eminem Berzerk (nowość)
4. Miley Cyrus We Can’t Stop
5. Jay Z feat. Justin Timberlake Holy Grail
6. Lady Gaga Applause
7. Avicii feat. Aloe Blacc Wake Me Up!
8. Lorde Royals
9. Imagine Dragons Radioactive
10. Lana Del Rey vs Cedric Gervais Summertime Sadness
11. Capital Cities Safe And Sound 
12. Drake feat. Majid Jordan Hold On, We’re Going Home
13. Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert Same Love
14. Miley Cyrus Wrecking Ball
15. Daft Punk feat. Pharrell Williams Get Lucky
16. Bruno Mars Treasure
17. Zedd feat. Foxes Clarity
18. Anna Kendrick Cups (Pitch Perfect’s When I’m Gone)
19. Justin Timberlake Mirrors
20. One Direction Best Song Ever 
21. Maroon 5 Love Somebody
22. Luke Bryan That’s My Kind Of Night 
23. Macklemore & Ryan Lewis feat. Ray Dalton Can’t Hold Us
24. Calvin Harris feat. Ellie Goulding I Need Your Love
25. Robin Thicke feat. Kendrick Lamar Give It 2 U
26. Florida Georgia Line feat. Nelly Cruise
27. AWOLNATION Sail
28. Phillip Phillips Gone, Gone, Gone
29. Justin Timberlake Take Back The Night
30. Florida Georgia Line Round Here
31. P!nk feat. Nate Ruess Just Give Me A Reason
32. Ariana Grande feat. Mac Miller The Way
33. Sage The Gemini feat. IamSu Gas Pedal
34. Selena Gomez Come & Get It
35. Jason Aldean Night Train
36. Thomas Rhett It Goes Like This
37. Macklemore & Ryan Lewis feat. Wanz Thrift Shop
38. Big Sean feat. Lil Wayne & Jhene Aiko Beware
39. Jason Derulo The Other Side
40. Keith Urban Little Bit Of Everything

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

 

The Billboard 200

Po 2 tygodniach spędzonych na szczycie amerykańskiej listy sprzedaży albumów Luke Bryan ze swoim Crash My Party musi uznać wyższość szóstego studyjnego albumu grupy Avenged Sevenfold pt. Hail To The King, który – podobnie jak miało to miejsce w Wielkiej Brytanii – debiutuje na 1. miejscu zestawienia z tygodniową sprzedażą rzędu 159 tysięcy kopii. Dokładnie taka sama sprzedaż zapewniła przed tygodniem 1. miejsce Luke’owi Bryanowi. Muzyk country w trzecim tygodniu od premiery swojego ostatniego longplay znalazł w USA 92 tysiące nabywców, co wystarczyło na zajęcie 2. miejsca.

159 tysięcy kopii albumu nagranego przez wykonawcę grającego ostrzejszego rocka to najlepszy tygodniowy rezultat od ponad 14 miesięcy, gdy swoją premierę miał longplay Living Things Linkin Park, który w tygodniu premiery zakupiło 223 tysiące osób. Dla Avenged Sevenfold nie jest to pierwsza wizyta na czele albumowego zestawienia. Wcześniej na tę pozycję przywiodło amerykańską formację poprzednie wydawnictwo pt. Nightmare (2010) z nieznacznie lepszą tygodniową sprzedażą w granicach 163 tysięcy kopii.

Spośród 6 dotychczasowych albumów Avenged Sevenfold 2 pierwsze (Sounding The Seventh Trumpet Waking The Fallen) nie były notowane na The Billboard 200, trzeci z kolei (City Of Evil) dotarł maksymalnie do 30. miejsca, czwarty (Avenged Sevenfold) zapewnił zespołowi pierwszą wizytę w top 10 listy – na miejscu 4. Pozostałe 2, w tym ten aktualny, to już debiuty na szczycie listy.

Pierwszą piątkę, oprócz albumu Robina Thicke pt. Blurred Lines notowanego na miejscu 5. z tygodniową sprzedażą rzędu 55 tysięcy kopii (wzrost o 20% względem poprzedniego tygodnia), uzupełniają 2 debiuty – oba nagrane przez raperów. Ten plasujący się na miejscu 3. to drugi album Big Seana pt. Hall Of Fame z nakładem 72 tysiące kopii, a ten z miejsca 4. to trzeci album Jordana Houstona, czyli rapera znanego jako Juicy J, o tytule Stay Trippy, który rozszedł się w nakładzie 64 tysięcy sztuk.

Finally Famous, czyli pierwszy w karierze longplay Big Seana, w 2011 r. zaliczył start na liście od miejsca 3., sprzedając się wówczas w nakładzie 87 tysięcy kopii. Z kolei 2 poprzednie krążki Juicy’ego J nie były w USA hitami sprzedaży. Pierwszy, Chronicles Of The Juice Man, notowany był jedynie na miejscu 93., a drugi, Hustle Till I Die, jeszcze niżej – na miejscu 106.

O 148% w stosunku do poprzedniego tygodnia wzrosła sprzedaż albumu The 20/20 Experience Justina Timberlake’a, jednego z bohaterów niedawnej gali MTV Video Music Awards 2013, który z miejsca 22. skoczył na miejsce 6.

W bieżącym notowaniu 3 tytuły zanotowały spadek w obrębie listy o ponad 100 pozycji. 2 z nich to debiuty sprzed tygodnia, tj. EP-ka Augusta Alsina pt. Downtown: Life Under The Gun, która osunęła się z miejsca 68. na 186., oraz album blessthefall pt. Hollow Bodies, który obniżył loty, spadając z miejsca 15. na 131. Tymczasem debiut sprzed 2 tygodni, album Paracosm Washed Out, najpierw wystartował od pozycji 21., by potem spaść na miejsc 73., a teraz na odległe 179. Również o ponad 100 pozycji, tyle że w górę, przesuwa się album Fearless Taylor Swift – z miejsca 185. na 71.

Zaledwie 1 tydzień spędził w top 200 album grupy Travis, Where You Stand. Wydawnictwo to zadebiutowało przed tygodniem na miejscu 100. Co prawda albumy Szkotów nigdy nie cieszyły się w USA dużym zainteresowaniem, ale mimo wszystko stać ich było chociaż na lepszy start. Najwyżej notowanym albumem Travis pozostaje zatem krążek The Invisible Band z 2001 r., który dotarł do 39. pozycji.

W top 200 pojawia się w tym tygodniu 25 nowości: #1 Avenged Sevenfold Hail To The King, #3 Big Sean Hall Of Fame, #4 Juicy J Stay Trippy, #8 Alabama & Friends Alabama & Friends, #19 Alejandro Fernandez Confidencias, #21 Bob Dylan Another Self Portrait (1969-1971). The Bootleg Series Vol. 10, #24 Franz Ferdinand Right Thoughts, Right Words, Right Action, #29 Mandisa Overcomer, #30 Goodie Mob Age Against The Machine, #32 DevilDriver Winter Kills, #42 The Rides Can’t Get Enough, #56 Krizz Kaliko Son Of Sam, #60 Bob Dylan Another Self Portrait (1969-1971). The Bootleg Series Vol. 10 (Deluxe Edition), #70 Jars Of Clay Inland, #97 Maranatha! Praise Ban Top 25 Praise Songs 2014 Edition, #102 Everlast The Life Acoustic, #115 Twiztid A New Nightmare, #124 Emeli Sandé Live At The Royal Albert Hall, #142 Black Joe Lewis & The Honeybears Electric Slave, #145 Belle & Sebastian Third Eye Centre, #160 Foy Vance Joy Of Nothing, #164 Regulo Caro Especialista, #180 Marques Houston FAMOUS, #187 King Krule 6 Feet Beneath The Moon, #191 Lynyrd Skynyrd Family.

Notowanie z 05/09/2013 – top 40:

1. Avenged Sevenfold Hail To The King (nowość)
2. Luke Bryan Crash My Party
3. Big Sean Hall Of Fame (nowość)
4. Juicy J Stay Trippy (nowość)
5. Robin Thicke Blurred Lines
6. Justin Timberlake The 20/20 Experience
7. John Mayer Paradise Valley
8. Alabama & Friends Alabama & Friends (nowość)
9. Bruno Mars Unorthodox Jukebox
10. TGT Three Kings
11. Kompilacja Now 47
12. Jimmy Buffett Songs From St. Nowhere
13. Macklemore & Ryan Lewis The Heist
14. Jay Z Magna Carta… Holy Grail
15. Soundtrack Teen Beach Movie
16. Imagine Dragons Night Visions
17. Florida Georgia Line Here’s To The Good Times
18. Five Finger Death Punch The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell: Volume 1
19. Alejandro Fernandez Confidencias (nowość)
20. Selena Gomez Stars Dance
21. Bob Dylan Another Self Portrait (1969-1971). The Bootleg Series Vol. 10 (nowość)
22. Soundtrack The Great Gatsby
23. The Civil Wars The Civil Wars
24. Franz Ferdinand Right Thoughts, Right Words, Right Action (nowość)
25. Blake Shelton Based On A True Story… 
26. Luke Bryan Tailgates & Tanlines
27. Lana Del Rey Born To Die
28. K. Michelle Rebellious Soul
29. Mandisa Overcomer (nowość)
30. Goodie Mob Age Against The Machine (nowość)
31. P!nk The Truth About Love
32. DevilDriver Winter Kills (nowość)
33. Daft Punk Random Access Memories
34. Lorde The Love Club (EP)
35. Darius Rucker True Believers
36. Kidz Bop Kids Kidz Bop 24
37. One Direction Take Me Home
38. Kanye West Yeezus
39. Sara Bareilles The Blessed Unrest
40. Soundtrack Pitch Perfect

Pełne notowanie odnaleźć można na stronie magazynu Billboard.

Więcej tekstów mojego autorstwa przeczytać można na moim blogu.


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Notice: Undefined variable: comment_num in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-content/themes/steam/comments.php on line 16
razy skomentowano
 
Odpowiedz na komentarz
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

 

    Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Pozostaw odpowiedź 
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/yarpen92/domains/sounduniverse.pl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4796